View Full Version : Special Tuning Harinen Dynopäivät 2009
No niin Herrat!
http://www.hestec.fi/
Tiedustelin Hariselta ( Valkeakoski ) olisiko Finnsharkkilaisille mahdollisuus järjestää Dynopäivää nyt kevään aikana. Aika kyllä järjestyi mutta viikonloput on valitettavasti pois suljettu listalta, eli dynopäivä olisi Toukukuun toinen perjantai 08.05.2009 Mittaukset aloitetaan heti aamusta klo 9.00
Vettejä otetaan mukaan ilmoittautumis järjestyksessä ( määrä toistaiseksi rajaton?? ) Mikäli Vettejä EI tule tarpeeksi listalle, niin sitten otetaan mitä tahansa muita kikattimia listan täyteeksi, huom vain täyteeksi, eli Vetet ensisijalla...Minimimäärä selviää piahkoin.
Dynotus sisältää tehonmittauksen joka ilmeisesti sisältää rajoitetun tiedonkeruun AFR/ahtopaine/ym tehonmittauksen aikana helposti saatavan datan...Printattua teholappusta voi sitten näytellä Essolla kavereille.
Hinnasta ei ole vielä tarkempaa tietoa, mutta normaalisti ollaan liikuttu jossain 50,-€ per auto hintaluokassa, Ossi Harinen ilmoitti että hinta laskee mitä enemmän autoja mitataan ja mittauskapasiteetti ei ihan heti lopu keksen, koska Harisella on kaksi Dynoa vierekkäin!!! ( Kalibroitu keskenään )
HINNASTA tulee heti vahvistus kunhan sen saan.... ( MAKSU SUORITETAAN PAIKAN PÄLLÄ KÄTEISELLÄ,JOTEN VARAA HILLOA PERSTASKUUN )
Ilmoittautumiset topikin jatkoksi
Ja ei kun nimiä listaan
Hep.
- TomiT / C2 ilmoittautuu...
Pappatunturi
07.01.2009, 20:00
Hep.
- TomiT / C2 ilmoittautuu...
Tämä oli suorastaan yllätys!
Mites ne LSx säätösofta jutut on edenneet harisen kanssa ?
Onks toi vapun päivä??? Voi olla että on pääpipi eikä kykenekkään aikaisemmista lupauksista huolimatta...
Onks toi vapun päivä??? Voi olla että on pääpipi eikä kykenekkään aikaisemmista lupauksista huolimatta...
Voidaan siirtää vielä viikolla eteenpäin...siirretäänkö??
Voidaan siirtää vielä viikolla eteenpäin...siirretäänkö??
Vois olla aika jees kun kaikki täältä on valkonen pipo torilla heilumassa ??? Mä pääsen kyllä seuraavalla viikolla....
Yorcci tulee paikalle puukiilalla 08.05. (01.05. on täällä Keski-Suomessa ollut tapana järjestää vappucruising).
OK! MUUTETAAN se Dynopäivä 8.5 muuten samat kujeet...
Mukana numero 3
pirre / corvette
groovyjay
07.01.2009, 21:24
Pitää tulla ainakin yksi vanhus kiusattavaksi...
no.4:pig:
Mukana ollaan! 8.5.2009,,,kun vielä voitais säätää samalla sytkää lisää ennakkoo
, jollakin vempaimella ,,-98 malli ,sytkä olis aika päivittää nakutus rajalle,,pari astetta takas ,,,ahneilla on pas_anen loppu.
poppamies
07.01.2009, 21:45
kun ei tiiä vielä onko BWM sillon edes kotona tai onko lumipullan moottori vielä valmis, niin ei ilkee vannoa osallistuvan, varalle voi yhden Dyrämäxin laittaa sikäli ku vette määrä ei täyty
Mä tuun kans, lomapäivä jo sovittu ;)
Pitäisi vitonen ehtiä jo liikenteeseen, mutta kun ei ole varmaa, niin en laita varausta, mutta tulen viemään mahdollisia jäännöspaikkoja.
Mä haluun kans mukaan. Eli nro 7. :geek:
Tarkoitus tulla mukaan
# 8
Stingray427
11.01.2009, 23:29
Yritän olla mukana #9
Yritetään tänä vuonna olla mukana #10
Terveiset Hariselta...:cheers::cheers::cheers:
Moi!
8.5 sopii meillekin paremmin, huomasimme vasta että ensimmäinen päivä on vappu.
Max. 25 autoa ja 50e/auto.
Vahvistatko vielä päivämäärän 8.5 ja voit ilmoittaa lähempänä kuinka monta autoa on tulossa.
Päivä alkaisi kello 9 Sepon alustuksella ja kahvilla.
T.Atte Harinen
Terveiset Hariselta...:cheers::cheers::cheers:
Moi!
8.5 sopii meillekin paremmin, huomasimme vasta että ensimmäinen päivä on vappu.
Max. 25 autoa ja 50e/auto.
Vahvistatko vielä päivämäärän 8.5 ja voit ilmoittaa lähempänä kuinka monta autoa on tulossa.
Päivä alkaisi kello 9 Sepon alustuksella ja kahvilla.
T.Atte Harinen
Mulle käy!!! vaikka ilman kermaa ja sokeria,,,molempia käytän !!!!:numeroista viis! CC-5 Rullilla siis !
No mä tuun kans,jos vehje on kunnossa.Nyt on, mut onko vielä toukokuussa.
:( Hitto osu just tohon viikonloppuun ulkomaan reissu, joten en pääse mukaan, mutta voin kyllä hoidella näitä käytännön järjestelyitä siihen asti. GJ tai joku "joukkueenjohtajahenkinen" voi sitten varmaan ottaa homman hanskaan siellä paikanpäällä ( makkara grillaukset / juomat ym ). Harisen porukka kyllä muuten pitää teistä hyvää huolta, joten jarrutukset varmaan menee ihan putkeen. Muistatte vaan ottaa mukaan sitä kahisevaa, ettei tarvii lähteä kyliltä automaattia metsästämään...
No onneksi Vette on siellä jo Torstaina säädettävänä, niin saadaan ainakin vertailupohjaa perjantain tuloksiin...:p
KapaTheMan
22.01.2009, 00:26
Näillänäkymin vois olla paikanpäällä silloin. numerot meni jo sekasin...
Kokeillaan tulla mukaan. Onks se sit # 13?
KapaTheMan
23.03.2009, 14:35
Näillänäkymin vois olla paikanpäällä silloin. numerot meni jo sekasin...
Perskele menee kyllä multa ohi kyseinen juttu. Joutuu oleen töissä logistiikka messuilla...
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) Prkl, että kohta lentää kirves kaivoon... meikäläisen saapuminen erittäin epävarmaa...
Pekka Berkeles
30.04.2009, 18:40
Hmmm...voisi olla saumat että pääsen paikalle. Nyt tulevana viikonloppuna homma selviää eli että pääsenkö paikalle vaiko en.
No niin Herrat 8.5 pe lähestyy...Tilaisuus alkaa klo 9.00 Seppo/Ossi Harisen kahvituksella jonka aikana kerrotaan/kysellään vähän tekniikka asioita ( erittäin mielenkiintoinen kahvihetki, tätä ei kannata missata )
Oma huusi säädetään jo 7.5 joten valitettavasti en pääse mukaan silloin perjantaina :(
Tilaa on vielä hyvin joten lisää Vettejä mahtuu kummasti mukaan... Nyt vaan Dynottamaan kaikki kulkevat Vetet niin ei sitten jälkeenpäin harmita, huom tiedonkeruusta tulee selville 2-elintärkeää seikkaa eli AFR ja nakutukset ( seoksen laihuus/rikkaus ja sytytyksen liika ennakko )
Eli nämä asiat ei välttämättä selviä tuolla tienpäällä, niin onhan sitten hyvä mieli jos asiat on kunnossa ja kone saa oikean määrän kakkua ja sytkyt kohdallaan...
Mikäli joku listalla olevista ei pääse mukaan, niin voisi ilmoittaa langan jatkeeksi tilanteensa...
Tässä vielä lista dynotettavista autoista.
01. Yorcci
02. Pirre
03. GJ
04. CC-5
05. Wormie
06. Vette69
07. LT-5
08. Stingray427
09. Hara
10. ALLU
11. Obelix
12. Pekka Berkeles
Varalla ( mahtuu varmaan mukaan )
13. Poppamies
14. Jarmo79
HUOM!! MUISTAKAA OTTAA MUKAAN SE 50,-€ DYNOMAKSU KÄTEISENÄ!
Valitettavasti iski projekti näpeille, tarvii olla pe aamusta toisaalla eli varamies pääsee pomppaamaan mun tilalle. Harmin paikka, tätä oli ootettu koko kevään... :( :( :(
Paikanpäällä taitaa olla Hiili-Grilli, jos en nyt ihan väärin muista, eli makkarat tulelle ja limpparia huiviin, niin ei tule odottavan vuoro pitkäksi :-D
Valitettavasti iski projekti näpeille, tarvii olla pe aamusta toisaalla eli varamies pääsee pomppaamaan mun tilalle. Harmin paikka, tätä oli ootettu koko kevään... :( :( :(
Shit...
Kuten ylempänä totesin jo:
](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) Prkl, että kohta lentää kirves kaivoon... meikäläisen saapuminen erittäin epävarmaa...
Tilanne varmistuu pahimmillaan vasta torstaina, mikä johtuu itsestä riippumattomista syistä.
Toistaiseksi näyttää todennäköisemmältä, että jää meikäläisen osalta väliin.
Kuten ylempänä totesin jo:
Tilanne varmistuu pahimmillaan vasta torstaina, mikä johtuu itsestä riippumattomista syistä.
Harmi, pidä meidät tilanteen tasalla...
Mikäli joku listalla olevista ei pääse mukaan, niin voisi ilmoittaa langan jatkeeksi tilanteensa...
Tässä vielä lista dynotettavista autoista.
14. Jarmo79
Pitäisi vitonen ehtiä jo liikenteeseen, mutta kun ei ole varmaa, niin en laita varausta, mutta tulen viemään mahdollisia jäännöspaikkoja.
Ei valitettavasti ehtinyt dynotettava Suomeen, joten voi pyyhkiä listalta :(. Näillä näkymin tulen katselemaan mittauksia.
Jarmo
Harmi, pidä meidät tilanteen tasalla...
Kyllä maar. Kiinnostaisi noiden nykyisten muutosten vaikutus vakioon verrattuna, ennenkuin tehdään taas lisää muutoksia... :-\"
groovyjay
05.05.2009, 00:28
Itsellä kans pieni muutos suunnitelmiin, auto jolla piti tulla lähtee huomenna rättikaton asennukseen, olis ollut kiva katsoa miten monta muulia siellä lymyää ja kuinka moni jäi amerikkaan... :D No, eiköhän sitä jollain paikalle pääse.
Pekka Berkeles
05.05.2009, 00:30
Onkos toi järjestys nyt sitten se sama missä järjestyksessä autoja dynotetaan? Eli kun olen järjestyksessä tuolla toisellakymmenellä, niin riittää jos on paikalla puoliltapäivin?
Onkos toi järjestys nyt sitten se sama missä järjestyksessä autoja dynotetaan? Eli kun olen järjestyksessä tuolla toisellakymmenellä, niin riittää jos on paikalla puoliltapäivin?
Yleensä kysellään herrasmiesmäisesti että "onko jollain kiire tai tarve lähteä muita aikaisemmin" nämä kaverit yleensä ekaks... Sittenhän voi olla niitäkin ketkä eivät pääse paikalle kuin vasta vähän myöhemmin...
Kannattaa iloittaa tähän lankaan oma tarve ( ajoissa vai myöhään ?? )
PS. Nyt tarvittais lisää nimiä listaan ettei tule ihan töpö 3-auton dynopäivä...
Toki jos Vettejä ei tule ja jollain olis joku poikkeuksellisen nopea nelipyöräinen niin niitä dynotellaan varmaan ihan mielellään lisä bonuksena...
VIELÄ ON AIKAA ILMOITTAUTUA!!!
Toxic Flame
05.05.2009, 03:33
Hittolainen, oon ton to yön duunissa mut jos tonne tulis vaikka iltapäivällä niin sithän sitä ois jo melkein hereillä. Mihin asti Hariset mittaavat?
Hittolainen, oon ton to yön duunissa mut jos tonne tulis vaikka iltapäivällä niin sithän sitä ois jo melkein hereillä. Mihin asti Hariset mittaavat?
Viimeeks mittasivat 17 autoa ja vikat tais mennä klo 17-18.00 rullille
Vähän offtopic sori, mutta millasia lukemia Harisen dynossa on saatu verrattuna AMW lukemiin? Lähinnä siis että kuinka vertailukelpoisia ne on?
Vähän offtopic sori, mutta millasia lukemia Harisen dynossa on saatu verrattuna AMW lukemiin? Lähinnä siis että kuinka vertailukelpoisia ne on?
Oma päätelmäni olisi, että Harisella olis tällä uudella USA dynolla 5-10% kovemmat väännöt ja 0-5% kovemmat tehot. Siis tämä vain mutu tuntumaa...
Sitä että kenen Dyno näyttää aidoimmat/oikeimmat tehot en ota mitään kantaa, koska en sitä tiedä.
Ja Juha kanssa, C5 rullille, eikä mitään selityksiä...;)
VIELÄ ON AIKAA ILMOITTAUTUA!!![/QUOTE]
... sorry, iski ulkomaan työmatka samalle päivälle... ei pääse
Kohta perutaan koko sessio...
Mulla saattaa kans jäädä tää sessio väliin.
Mut jos kerkiin tos iltapäivän puolella n. klo 14 aikoihin tontille niin sit tuun paikalle.
Lista näyttää nyt siis tältä...
01. GJ
02. CC-5
03. Wormie
04. Vette69
05. Stingray427
06. ALLU
07. Obelix
08. Poppamies
Mukaan mahtuis köykäsesti 10 autoa lisää..
Pekka Berkeles
06.05.2009, 01:09
Lista näyttää nyt siis tältä...
08. Pekka Berkeles
Berkeles, toi numero kasi joutuu tippumaan pois listalta. :-(
Täytyy soittaa Keskiviikkona Hariselle ja kysästä mitä tehdään jos autoja tulee esim vain 5kpl.
Joko aamupäivän juttu, tai sitten perutaan koko roska??
Ilmoittelen viimeistään torstaina tilanteen...
Olishan sitten mahdollista saada pieniä säätöjä,,,jos aikaa jää autolle enemmän,,,lisä hintaan tietysti.
c6 z06 antoi Harisella 505 hv koneesta vakiona.
c6 z06 antoi Harisella 505 hv koneesta vakiona.
Jos kaikki oli kunnossa, ( autossa ) niin tuon lähempänä ei teho ilmoitettuun nähden voi enään olla :D
Stingray427
06.05.2009, 10:59
No voe perkule, täähän supistuu kohta aivan olemattomiin...
Mun pitäis tänään lähteä liikkeelle täältä jumalan selän takaa.
Työkuvioissa huominen Helsingissä ja perjantaina puoleenpäivään mennessä olisin tulossa pyöritteleen rullia sinne Hariselle.
Ois ihan hyvä tietää, toteutuuko koko tapahtuma???
Koska porukka supistuu, säätäisköhän Harinen hiukan softaa samalla?
Nyt uudella bensasydeemillä mennään täyskaasulla vuorostaan hiukan rikkaalla, ja sytkäennakko on ehkä turhan varovainen...??
Soitan ja kysäisen tilanteen...
Ceevitonen
06.05.2009, 13:35
Soitan ja kysäisen tilanteen...
Sen verran vähän näyttäis olevan tulijoita että voisko tuoda käyttiksen mitattavaksi? Siihen laitettiin keväällä teho-ohjelma, olis kiva nähdä löytyykö voimaa luvatusti.
Jos kaikki oli kunnossa, ( autossa ) niin tuon lähempänä ei teho ilmoitettuun nähden voi enään olla :D
Ja softan säädön jälkeen zetaan tuli yllättävän paljon vääntöä ja tehoa LISÄÄ!!!! (Kunnioittanen auton omistajaa ,en ilmoita Dyno numeroita .MAHTAVAA !!! ETTÄ SÄÄDÖT CORVETTEIHIN LÖYTYY KOTIMAASTA!!. Tätä ollan odotettu!!!:albino:
Voisin muuten tuoda tuon C3:ni, mutta kone ei käy kunnolla täyskaasulla (hyytyy, kun potkaisee kaasun pohjaan). Eli pitänee etsiskellä vika ennen tuollaista dynotusta. Tietysti tuolla voisi selvitä missä vika piilee...
Katselen sytytyksen ajoituksen tänään, eli tässä vaiheessa ehkä-statuksella.
Lindy
No voe perkule, täähän supistuu kohta aivan olemattomiin...
Mun pitäis tänään lähteä liikkeelle täältä jumalan selän takaa.
Työkuvioissa huominen Helsingissä ja perjantaina puoleenpäivään mennessä olisin tulossa pyöritteleen rullia sinne Hariselle.
Ois ihan hyvä tietää, toteutuuko koko tapahtuma???
Koska porukka supistuu, säätäisköhän Harinen hiukan softaa samalla?
Nyt uudella bensasydeemillä mennään täyskaasulla vuorostaan hiukan rikkaalla, ja sytkäennakko on ehkä turhan varovainen...??
Luulisin MAHTUVAN ,sENTÄÄN harvinaisena zetan entisenä zetan omistajana
Vähän samalla tavalla kävi tämän vuoden Opel-kerhon sessiolle, se jouduttiin perumaan kokonaan kun ei ollut tarpeeksi autoja mitattavaksi.
Viime vuonna tuli käytyä tosiaan tuolla Harisen uudessa penkissä GTO:n alkuperäisen vakion LS1:n ja T56:n kanssa ja jos joku on menossa sinne LS1:llä, olisi mielenkiintoista vertailla arvoja.
No niin, kauan odotettu tieto on seuraava...
DYNOPÄIVÄ EI OLE PERUUTETTU!!!
Eli jarrutamme vaikka sitten yhden Corveten, niin päivä pidetään...YES!!!
Seppo sanoi että ei ole määrällä väliä, kun autot loppuu, niin hommia on kuitenkin kesken niin paljon että työt EI lopu.
Extra säätöihin hän ei ottannut kantaa, mutta siitä saavat herrat itse kysyä lisää paikan päällä, mutta jos jotain autoa/autoja aletaan säätämään niin ne vois olla sitten listan viimeisenä...
Tuota voiskos GJ ottaa homman komentoon tästä eteenpäin??
Ps. mulla ei ole ainakaan mitään sitä vastaan jos listan perillä olis joku muu kuin Vette, Dynoon vaan...
No niin, oma huusi on nyt sitten säädetty Harisen toimesta, 3h penkityksen jälkeen alkoi lukematkin olla sitä luokkaa ettei voinut kun ajella ikihymy lärvissä kohti kotia :cheers:
Auto myös tuntui jalkaan todella herkältä, joten hierominen ei mennyt ihan hukkaan...
Ossi Harinen antoi myös kehut Efi-Livestä, kuulema passeli työkalu säätöhommiin...
Onnea ja menestystä huomiselle Dynosessiolle.:thumrigh:
No niin, oma huusi on nyt sitten säädetty Harisen toimesta, 3h penkityksen jälkeen alkoi lukematkin olla sitä luokkaa ettei voinut kun ajella ikihymy lärvissä kohti kotia :cheers:
Auto myös tuntui jalkaan todella herkältä, joten hierominen ei mennyt ihan hukkaan...
:cheers::cheers::cheers:
Jossain vaiheessa kesää saadaan sit vertailulukemaa mun pulkasta.
Ps. hienot oli lukemat!
Jepjep, näinhän siinä kävi. Ei pääse rullille tähän sessioon meikäläisen huussilla.
Ajattelin kuitenkin tulla takapiruksi kuikuilemaan, tuota Skodillacia ei tarvitse dynottaa :D
Toxic Flame
07.05.2009, 19:28
Mä tuun n. klo 14-15 aikoihin, katotaan löytyykö tilaa vielä sillooooon. 5 kybskää takataskussa. Pilu 50.
Pekka Berkeles
07.05.2009, 19:46
Ossi Harinen antoi myös kehut Efi-Livestä, kuulema passeli työkalu säätöhommiin...
Mahtava juttu! Kyllä näyttää homma käyvän ammattimiehilta!
Ilmeisesti ne sun edelliset säätäjät eivät hallinneet LSx:n PCM:n niksejä ihan yhtä hyvin kuin Harinen.
Niin ne tehot? Veikkaan hatusta että 496 heppaa 6700 kiekalla. Ilman että bensankulutus olisi kasvanut normaaliajossa - veikkaan että jopa vähän laski kun nyt on säädöt just eikä melkein kohdallaan!
Kyllä nyt on skeptikonkin pakko myöntää, että Harinen on oikea paikka LSx:ien säätöön. Two thumps up!
Onkos muuten aamulla ketään menijöitä täältä hellzinskistä päin, tai muualtakin jos jotain aamukahvimiittinkiä Hämeenlinnantien varressa pitäis ja jonomuodostelmassa ajais? Eli siis ennoo koskaan Harisella käyny eikä oo vaginaattoria eiku navigaattoria :p
Onkos muuten aamulla ketään menijöitä täältä hellzinskistä päin, tai muualtakin jos jotain aamukahvimiittinkiä Hämeenlinnantien varressa pitäis ja jonomuodostelmassa ajais? Eli siis ennoo koskaan Harisella käyny eikä oo vaginaattoria eiku navigaattoria :p
Aamulla olisi tarkoitus lähteä työntämään. En Harisella ole itsekään käynyt, mutta navi löytyy. Painetaan vaan letkassa, koska lähdetään?
Meinas mennä viime tippaan mut olisko Keimolan Kesoil (vai Nestekö se nykyään on) klo 8.00? Poikkean aamusumpilla ainakin itte siellä....
Jos Harisella pitäisi olla 9.00 niin kahdeksalta keimolasta vetää kiireeksi. Pitäisikö aikaistaa puolella tunnilla?
Jos Harisella pitäisi olla 9.00 niin kahdeksalta keimolasta vetää kiireeksi. Pitäisikö aikaistaa puolella tunnilla?
No sopiihan se, 7.30...
Toxic Flame
08.05.2009, 06:10
Onks vette69 vielä paikalla klo 15 aikoihin? Ois yksi esite tulossa kyydissä...
TorgueManagement
08.05.2009, 21:44
Onks täältä mitään raportoitavaa ? Jotain huhuja kuulin, että pohjoisen voimakoneet olis (taas) putsannu pöydän... ;)
Onks täältä mitään raportoitavaa ? Jotain huhuja kuulin, että pohjoisen voimakoneet olis (taas) putsannu pöydän... ;)
En tiedä, mistä päin nämä tehokkaimmat olivat ja omistajat saavat itse kertoa tarkemmin, mutta huimia lukemia mittailtiin. Jotain kertonee, että kolmesta ensimmäisestä heikoin oli melkein ***hv ja yli ***Nm. (Ylläpitoa yleisön pyynnöstä)
Hieno päivä oli, kiitoksia osallistuneille ja etenkin järjestäjille!
Sorry, mustan C5:n (Hara?) ja keltaisen C3:n (omistaja?) kuskit, kun tulin moikkasin kotiin päin kääntyessä ja vissiin ymmärsitte, että olin letkaa ottamassa kiinni ja eksyitte motarille. Ensin luulin, että sama matka, mutta ilmeisesti vaan eksytin teidän motarille :(.
Jarmo
Muutama kuva dynosetistä.
EDIT. tykkäänköhän mä keltasesta, ku sattumalta tuli tuollaset valittua :D
American Dinersille jatkaneille (toki muillekin :)) muutama kuva Pirkanmaan topicissa (http://finnshark.com/forum/showthread.php?p=250598#post250598).
Finnshark
08.05.2009, 22:44
Kiitoksia Jarmo79 kuvista! Nyt nuo näpsyt löytyvät myös galleriasta! Sieltä ne löytää mukavasti sitten myöhemminkin! :cool:
Riku
Mä kuulin myöskin parin suurimmat tehot tehneiden koneen arvot, ja vilpittömät onnittelut hienoista numeroista!:salut:
Kyllä ahdin määrää tahdin!
Jos vapareiden litratehoja aletaan vertailemaan, niin mun 5,7 litranen on vielä "kova luu"
Ahtaminenhan on, niinkuin me kaikki vaparimiehet tiedetään, - huijaamista.:)
Toi moottorin rakentaminen on ainakin mulla se harrastuksen oikeastaan kulmakivi, ja siitä mä saan sen harrastuksesta hakemani tyydytyksen, mitä se sitten onkin.
Ainakin se on sitä, että kun jalan oikaisee, ja mylly tulee oikealle kierroslukualueelle, niin se tuntuu ja silloin mennään!
Se oikeastaan on se koko juttu.
Kiitoksia mun tallilla käyneelle jengille, harmi vaan kun ei oikein ehtinyt kaikkien kanssa jutteleen
TorgueManagement
08.05.2009, 23:33
Mä kuulin myöskin parin suurimmat tehot tehneiden koneen arvot, ja vilpittömät onnittelut hienoista numeroista!:salut:
Kyllä ahdin määrää tahdin!
Jos vapareiden litratehoja aletaan vertailemaan, niin mun 5,7 litranen on vielä "kova luu"
Ahtaminenhan on, niinkuin me kaikki vaparimiehet tiedetään, - huijaamista.:)
Toi moottorin rakentaminen on ainakin mulla se harrastuksen oikeastaan kulmakivi, ja siitä mä saan sen harrastuksesta hakemani tyydytyksen, mitä se sitten onkin.
Ainakin se on sitä, että kun jalan oikaisee, ja mylly tulee oikealle kierroslukualueelle, niin se tuntuu ja silloin mennään!
Se oikeastaan on se koko juttu.
Sulla on VP hemmetin hienosti rakennettu kone!
Mutta kyllä se on ahdin joka lopulta määrää tahdin... :mrgreen:
Pekka Berkeles
09.05.2009, 00:00
...että kun jalan oikaisee, ja mylly tulee oikealle kierroslukualueelle...
Sitä odotellessa... :-)
Pekka Berkeles
09.05.2009, 00:02
Kiitoksia mun tallilla käyneelle jengille, harmi vaan kun ei oikein ehtinyt kaikkien kanssa jutteleen
Tuliko buffer overflow? Joo sitä sattuu kun porukkaa pasahtaa enemmän tallille...
TorgueManagement
09.05.2009, 00:02
Sitä odotellessa... :-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pekka Berkeles
09.05.2009, 00:30
Katsokaapas poijaaaaaaat erään herrasmiehen uutta sigua...."tahdin määrää ahdin".... Siis ei ole tuo vaan jotain paljon parempaa!
Joo, olipa sellaisia pelejä rullilla, että pää on aivan pyörällä vieläkin... :compress:
Ja ei muuten ollut minkäänlaisia pito-ongelmia, vaikka vääntöä oli todella miehekkäästi muutamassa autossa. Ja kyllä se LS kuulostaa vaan niiiiiin hyvältä, kun annetaan happea oikein miehekkäästi. :salut:
Täytyy vielä oikein erikseen kehua Harisen todella vakuuttavaa tietotaitoa! Kyllä jäi erittäin hyvä kuva toiminnasta.
groovyjay
09.05.2009, 00:59
What happens at Harinen, Stays at Harinen... Kiva muuten olla melkein sukua julkkikselle. :-$
Sorry, mustan C5:n (Hara?) ja keltaisen C3:n (omistaja?) kuskit, kun tulin moikkasin kotiin päin kääntyessä ja vissiin ymmärsitte, että olin letkaa ottamassa kiinni ja eksyitte motarille. Ensin luulin, että sama matka, mutta ilmeisesti vaan eksytin teidän motarille :(
Ei ku me oltiin menossa Nokian cruisingiin :sunny: tai ainakin tehtiin semmonen :colors:
Stingray427
09.05.2009, 01:50
Nyt on täälläkin kotiuduttu.
Kiitokset tapahtuman järjestäjille, ja ennen kaikkea Hariselle.
Homma toimi tosi hienosti ja rullassa oli pitoa.
Vääntö ilmoitetaankin sitten tästä eteenpäin kiloNewtoneina...:cool:
Torstaina mystisesti ilmestyneet tyhjäkäynti ongelmat katosivat yhtä mystisesti JJ:n efi-live "valohoidossa";) Tampereella, toivottavasti pysyvätkin poissa. Kiitokset sinnekkin.
Kotimatkalla oli ihan pakko nollata ajotietokoneen kulutuslaskuri, ja n.350km:n kesikulutus oli 7.9 litraa sadalle.
Ihan hyvä arvo autolle jonka tehopainosuhde on 1,9kg/hv.
Pekka Berkeles
09.05.2009, 01:58
Kotimatkalla oli ihan pakko nollata ajotietokoneen kulutuslaskuri, ja n.350km:n keskikulutus oli 7.9 litraa sadalle.
Sellaisia ne pikkulohkot ovat. Eivät paljoa kuluta, eivätkä muutenkaan pidä itsestään sen suurempaa meteliä. Mitäpä suotta. On ikäänkuin sopivaa niinkin miellyttäväkäytöksiselle, lähes huomaamattomalle moottorille. Kaikkea ne amerikassa keksiikin... :-)
Katsokaapas poijaaaaaaat erään herrasmiehen uutta sigua...."tahdin määrää ahdin".... Siis ei ole tuo vaan jotain paljon parempaa!
Eipä tuo vielä mitään, mun VAPARIN teholukemat alko YKKÖSELLÄ :joker:
Ei ku me oltiin menossa Nokian cruisingiin :sunny: tai ainakin tehtiin semmonen :colors:
Tervetuloa tänne Nokian cruisinkiinkin! :salut: Seuraava on pikaisesti mietittynä 20.5. alkaen joskus 18-19 maissa Nokian Nesteellä (Lidlin ja CM:n viereissä olevalla). :)
Stingray427
09.05.2009, 03:30
Me ei vaan olla täällä pohjoisessa totuttu tuollaisiin dynoihin joista saa noin optimistisia lukemia...;)
Toxic Flame
09.05.2009, 07:44
Jumbe! Pääs suoraan motarilta teloille, loistava palvelu. Ja audienssi.
Hyvät tärinät lähti Stingray427:n vehkeestä. Aika brutaalit saundit. Hieno peli. Tonni on kova juttu. Gratz!
Oma stokki oli aika stokki mitä tuli tuloksiin. Vääntöä sebrinki piikkas 535 Nm:ää joka saattoi johtua Harisen tavasta mitata. Toki se voi myös olla Shellin V-Powerin vika taikka kosmisen säteilyn ja kuskin peräpukamien, mene ja tiedä.
Täs omasta mittauksesta videolippi niille jotka eivät päässeet paikan päälle. Laittakaa ämyrit pienelle sillä mun Nokian mikillä on aina menkat päällä.
http://www.youtube.com/watch?v=wgpkYAHdZBI
Pappatunturi
09.05.2009, 10:04
Säädettiinkö yhtään LSxää? Ja jos säädettiin niin millä laitteistolla?
TorgueManagement
09.05.2009, 11:18
Säädettiinkö yhtään LSxää? Ja jos säädettiin niin millä laitteistolla?
On taidettu säädellä asiakkaiden omilla laitteilla so far ?
TorgueManagement
09.05.2009, 11:18
Me ei vaan olla täällä pohjoisessa totuttu tuollaisiin dynoihin joista saa noin optimistisia lukemia...;)
:mrgreen:
groovyjay
09.05.2009, 12:05
Team Hariselle vielä kerran iso kiitos, oikein mahtava päivä kaikkinensa.
DynoPäivä alkoi Seniorin n. tunnin mittaisella tekniikka painoitteisella luennolla ja kahvituksilla. Eri dyno tyypit, hestec, säätämiset, historiaa yms. Oli todella mielenkiintoinen pläjäys.
Autoja kun ruvettiin dynottamaan, oli kaikilla suu vehnäisellä tuli sen verran mairittelevia lukemia. Kaikki stock autot oli +-1hv:n sisällä, joten kalibroinnit oli kunnossa.
http://kuvapilvi.fi/finnshark/6G.jpg
C6 Z06 K&N ja Corsa Cat-Back - kuulosti NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN sairaan hyvältä jo tullessaan ja vielä paremmalta neula rajoittajassa rullilla. Tulokseen omistaja oli syystäkin tyytyväinen... :cool:
Jukan rähinät oli sitten jotain ihan muuta... Onnea sinne pohjoiseen. Kyllä ihanasti autobahn vauhdeista lyö raitaa katuun ja autoa luisuun. :salut:
Harisella on laitteisto ja tietotaito hallussa, toivottavasti huolivat meidät ensi vuonna uudestaan.
Hariselta siirryttiin isona letkana J.J.:n ultra salaiseen tutkimuslaboratorioon, jossa myös päästiin ottamaan pikku maistiaisia EFIlive:stä ja santsi annosta ahtimista... Kiitti J.J. :cool:
J.J.:lta paineltiin rauhalliseen tahtiin kohti American Dineria, joka ei todellakaan pettänyt odotuksia. Miljöö ihan ehtaa americcaa, todella hyvä mesta cruisailijoita ajatellen.
http://kuvapilvi.fi/finnshark/62.jpg
Vatsanahka kireenä sitten lähdettiin Kurkiksen ja vette69:n perässä maisemareittejä pitkin iltapalalle Vehoniemen automuseoon.
http://kuvapilvi.fi/finnshark/6S.jpg
Samalla selvis myös mihin ne Toxicin käsisalvat joutaa...
http://kuvapilvi.fi/finnshark/6J.jpg
:D :D :D
Keli on täys 9+ ja seura ja autot 10+, maisemat 11+, kiitos kaikille mukana olleille, otetaan ens vuonna taas uudestaan. :cool:
Poppamiehen Palojoki Open Road Challenge piti mielen virkeänä maaliin asti!
Jotain pitää aina jättää kertomatta...
http://kuvapilvi.fi/finnshark/6u.jpg
;)
Iso kiitos Harisen porukalle.
Ls1:ssä oli tehot tallessa ja vääntökin oli ihan ok 540 Nm
TorgueManagement
09.05.2009, 12:50
Hyvä meininki! :cool:
groovyjay
09.05.2009, 13:07
Ja TomiT:lle kiitos kattauksesta!
Kiva, että teillä on ollut mukavaa :sunny:
Nyt on viimein kotiuduttu reisusta. Hauskaa oli ja kiitokset siitä kuuluvat tietysti kaikille mukana olleille. Harisilla toiminta oli lostavaa ja JJ:n tallivierailun, Dinerin ja Vehoniemen kruisingin jälkeen ilta olikin hyvä päättää Kurkiksen saunan lauteille!
LT-1:ssä oli 169 tkm ajettunakin tehot tallessa. Moottoriteho 303hp / 467nm ja pyöräteho 284hp / 434nm. Tehohäviöt ZF:n 6 lovisella manuaalilla olivat siis vain 7% joka ainakin minulle tuli melkoisena yllätyksenä.
poppamies
09.05.2009, 19:51
Sen verran vakuuttavaa oli meno Harinen tiluksilla että sinne lähtee omat pulkat säätöön kun niiden aika koittaa.
Open Road Challenge:t kuuluvat olennaisena osana road trippeihin.
Menikö longdistance palkinto muuten minne? Eikös se matka laskettu kaavalla etäisyys X auton ikä :-k
Toxic Flame
09.05.2009, 20:05
Mitä se Harinen kertoi LSx:ien säätömahdollisuuksista heillä?
Menikö longdistance palkinto muuten minne? Eikös se matka laskettu kaavalla etäisyys X auton ikä :-k
Haralle ja mulle, mehän pyörittiin Tampesterissa ja lähimaisemissa kuin puol... ihullut pallon perässä ja etittiin 6:n kornetin letkaa joka sitten yleisövihjeiden perusteella löytyikin. Ja parin puhelinsoiton.
Kotimatkalla Vehoniemestä ajoin Pälkäneen kautta mikä osottautui virheeksi. Sielläpäin oli juuri ns. paskanlevityskausi menossa ja kamaa kuskattiin pelloille traktorikolonnittain. Tai ainakin parilla zetorilla. Se ei aina ole avoauton etu, että ympäristön hajut aistii herkemmin. Silmiäkin kirvelee herkemmin. No, vauhtia lisää niin jää hajut taakse nopeammin. Big mistake. Lantaliirrosta tulee komeampi. Vetistelevin silmin survaisin paikkaan missä oli zetorin kuorma läikkynyt yli, parikin kertaa ilmeisesti. Löytyskö vapaaehtoisia alustan pesijöitä? Sitte pitikin ajaa jo lujaa että paxanhaju jäis taakse ja auto tuulettuis. Piti yrittää säätää jo lämppäriäkin kun keli muuttu viileeks, 7-8 astetta, vauhtia motarilla 8-90 mailia ja katto auki. Onneks oli tallin ovet valmiiks auki niin pääs lämpimään suoraan paanalta. Tunnin istumisen jälkeen alkoi nivelet jo sulaa senverran että pääs ylös penkistä. Reissun tuoma mielihyvän virne ei kyllä oo sulanut vieläkään, mutta se ei umpijäisessä päässä paljoa haittaa :p
Hyvä reissu kaikenkaikkiaan ja tuolla Dinersissa kyllä kannattaa käydä, ja veikkaanpa ettei ollu viimeinen "kimppakyyti" sinne :cheers:
Iso Kiitos Harisen Poppoolle ! Asiat kerrottiin niin kuin ne on,ennen säädettiin kaasareita ja nyt compuutereita tai bittejä. Hienoa nähdä että nuorempi sukupolvi on pysynyt ajan mukana ja pystyy tosissaan säätelee esim ahdettuja Ls-1-Ls-7 +vapareita ja koneet vielä käynti kunnossa dynolta pois ajettaessa. Tarvis Andylle laittaa viesti ,ett ohjaa vetet Hariselle eikä LS1 sulattommolle ruotsiin,, Meinaan ,,,euroopassa ei tämän linjan osaajia ole joka kylässä (kaasari corveteille annan privana toisen pajan ,mistä löytyy suutin valikoimaa + dynö ) jäi vähän epäselväksi sääteleekö harinen kaasari vehkeitä? ,Voin suositella kaikille hyvällä mielellä ,,,eka kerta sepon rullilla säädettiin ahdettua kaasariversio GM ää 2.0 vuonna 1990 ja silloinkin kaikki sujui + 10 .Kiitos J.J .lle talli vierailusta!! ,,,,Harmi kun loppu ilta meni työn merkeissä.
jäi vähän epäselväksi sääteleekö harinen kaasari vehkeitä?
Isä-Harinen tuumasi, ettei enää koske noihin.
Jarmo
Isä-Harinen tuumasi, ettei enää koske noihin.
Jarmo
Åke (ossi) ( Jukka) säätää omassa dynossa lahdessa kyllä.:sunny: :sunny:
Hienoa että homma kulki... Ilmeisesti kaikille jäi hyvä fiilis!!
Mitä tulee Harisen Dynon tarkkuuteen niin tehoista en sano mitään, mutta momentit on ehkä hitusen yläkantiin, oma LS6 ( 620nm ) meni kirkaasti yli 100nm/L ja sen on kyllä huimasti 10.8 puristeiselle koneelle... No näyttää mitä näyttää, niin säätö puuhissa toi Harisen uusi dyno on kyllä mainio, rullissa on pitoa ja mittaus tapahtuma on todella nopea eikä päivän aikana tarvii tehdä kuin yksi häviömittaus...
Siihen Ossin torstaiseen 3h säätöhierontaan olin todella tyytyväinen.
vääntö sekä tehokäppyrä olivat kuin oppikirjasta kopioitu eikä missään vaiheessa tullut mitään notkahduksia, myös paketin 2.6Kg/1hp tehopainosuhde alkaa olla jo, voitaisko sanoa alueella :D
Hienoa että homma kulki... Ilmeisesti kaikille jäi hyvä fiilis!!
Mitä tulee Harisen Dynon tarkkuuteen niin tehoista en sano mitään, mutta momentit on ehkä hitusen yläkantiin, oma LS6 ( 620nm ) meni kirkaasti yli 100nm/L ja sen on kyllä huimasti 10.8 puristeiselle koneelle... No näyttää mitä näyttää, niin säätö puuhissa toi Harisen uusi dyno on kyllä mainio, rullissa on pitoa ja mittaus tapahtuma on todella nopea eikä päivän aikana tarvii tehdä kuin yksi häviömittaus...
Siihen Ossin torstaiseen 3h säätöhierontaan olin todella tyytyväinen.
vääntö sekä tehokäppyrä olivat kuin oppikirjasta kopioitu eikä missään vaiheessa tullut mitään notkahduksia, myös paketin 2.6Kg/1hp tehopainosuhde alkaa olla jo, voitaisko sanoa alueella :D
Kuskin kanssa vai ilman?
Sähän alat päästä ihan hyviin arvoihin tossa tehopainosuhteessa!
Kuskin kanssa vai ilman?
Sähän alat päästä ihan hyviin arvoihin tossa tehopainosuhteessa!
Kai olet Tomiteeteen nähnyt luonnossa:confused: siis ei siinä ole juurikaan eroa kuskin kanssa tai ilman...:D ;):joker: :hockey:
Kai olet Tomiteeteen nähnyt luonnossa:confused: siis ei siinä ole juurikaan eroa kuskin kanssa tai ilman...:D ;):joker: :hockey:
:D:D:D Juu sen verran taisin puhua paskoo kun kuski jäi tuosta pois, no olisko kuskin kanssa 2.75
Harmittaa vieläkin, että en päässyt keväällä paikalle omalla miinalla.
Perjantaiaamuksi on sitten varattu dynoaika ja tuossahan sitä on targettia (ainakin varttiaikojen perusteella pitäisi olla "alueella"):
LT-1:ssä oli 169 tkm ajettunakin tehot tallessa. Moottoriteho 303hp / 467nm ja pyöräteho 284hp / 434nm. Tehohäviöt ZF:n 6 lovisella manuaalilla olivat siis vain 7% joka ainakin minulle tuli melkoisena yllätyksenä.
Aluksi oli tarkoitus, että samalla reissulla optimoitaisiin moottorinohjauksen säädöt, mutta sittemmin tuli tietoa, että Harisella ei vielä ole ohjelmistoa L98:n säätöön, joten menee pelkkään dynotukseen tämä reissu.
Talvella olisi ilmeisesti tulossa muutosta tuohon tilanteeseen, tarkistetaan vielä perjantaina. (Joo, tiedän, ettei L98:iin ihmeitä tehdä, mutta selviää sitten sekin, mitä sille pystyy tekemään)
Aluksi oli tarkoitus, että samalla reissulla optimoitaisiin moottorinohjauksen säädöt, mutta sittemmin tuli tietoa, että Harisella ei vielä ole ohjelmistoa L98:n säätöön, joten menee pelkkään dynotukseen tämä reissu.
Talvella olisi ilmeisesti tulossa muutosta tuohon tilanteeseen, tarkistetaan vielä perjantaina.
Joo, kyllä näin on asian laita! Siis ensi keväänä voisi olla jo mahdollisuus säädellä myös L98-moottoreiden ohjauksia. Tarviis kuulemma vaan jostain saada vielä ECM, että pääsisi purkamaan softaa...
Joo, kyllä näin on asian laita! Siis ensi keväänä voisi olla jo mahdollisuus säädellä myös L98-moottoreiden ohjauksia. Tarviis kuulemma vaan jostain saada vielä ECM, että pääsisi purkamaan softaa...
Onko tarvetta optimoinnille....
Onko tarvetta optimoinnille....
On toki. Aina on varaa parantaa :D Huussi käy vieläkin liian rikkaalla seoksella, vaikka tilanne on parantunut viimevuotisesta huomattavasti.
Talvella olisi ilmeisesti tulossa muutosta tuohon tilanteeseen, tarkistetaan vielä perjantaina. (Joo, tiedän, ettei L98:iin ihmeitä tehdä, mutta selviää sitten sekin, mitä sille pystyy tekemään)
Tuo kiinnostaa. Jos asiantila muuttuu, voisit vihjata. Yritän lykätä tuota Haltechin hankkimista viimeiseen asti. Mulla on se TPIS chippi, mutta eipä auttanut uuden imusarjan kanssa.
Harmittaa vieläkin, että en päässyt keväällä paikalle omalla miinalla.
Perjantaiaamuksi on sitten varattu dynoaika ja tuossahan sitä on targettia (ainakin varttiaikojen perusteella pitäisi olla "alueella"):
Hyvät tehot löytyi! Viritys on selvästi onnistunut!
Minkäslaiset pyörätehot sulta löytyi? Tehonhäviö kiinnostaisi. Oliko samalla alueella kun mulla? Siis 7%
Pekka Berkeles
19.09.2009, 21:03
Minkäslaiset pyörätehot sulta löytyi? Tehonhäviö kiinnostaisi. Oliko samalla alueella kun mulla? Siis 7%
Yorccin puuhaketjussa on tarkkaakin tarkempi raportointi aiheesta.
Pekka tuossa jo kommentoikin, mutta tässä nyt kuitenkin:
Takapyörillä (tuo 50 rpm:n heitto huipuissa tulee häviöistä):
288 hp @ 4 600 rpm
509 Nm @ 3 400 rpm
Koneteho:
308 hp @ 4 650 rpm
547 Nm @ 3 450 rpm
Voimansiirron häviöt ovat vain n. 6.5 % ja erityisesti huomioitavaa on, että vääntöä on tarjolla yli 500 Nm kierrosalueella n. 2 600 - 4 300 rpm! Että miksi ihmeessä ne jotkut TPI-miehet haikailevat niiden LT-1:ien perään? ;)
Dynolappu isompana: http://finnshark.com/gallery/files/5/8/9/Dynoreissu18-09-2009015_original.jpg
Siis melkein justiinsa samat häviöt.
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.