PDA

View Full Version : Sports Car Club of Helsinki tapahtumakutsuja

janiv
30.06.2009, 01:28
Sports Car Club of Helsinki kutsuu Club Corvette of Finland jäsenet kerhotapahtumiinsa.

2.7 2009 KLO 18.00 alkaen vierailu.

Kohteena KÖNIG OY MELKONKATU 23, 00210 HELSINKI http://www.konig.fi/
Ilmoittautumiset 1.7 mennessä Timo Luotsille.
Email: lotus@suomi24.fi GSM: 050-355 8353 klo 17 jälk.

16.8.2009 SUNNUNTAINA RATAPÄIVÄ KLO 10 - 20 ALASTARON MOOTTORIRATA.

Mukaan on meidän lisäksi kutsuttu, Aston Martin, Lamborghini ja Morgan Clubit
sekä Turun Sportscar Associationin jäsenet.
Ilmoittautumiset 10.8 mennessä Luotsille.
(16.8. on vielä CCoF meetingpäivä Peurungassa)

groovyjay
30.06.2009, 01:35
Oliko tosta Königin vanne centerin illasta tarkempaa infoa?

groovyjay
30.06.2009, 01:39
eli siis:

2.7. Toklo 18.00 König Oy. Illan teemoina mm. erikoisvanteet, alustasarjat yms.
Osoite Melkonkatu 23, 00210 Helsinki (Lauttasaari)

Pappatunturi
30.06.2009, 10:11
Toi könig visiitti ois mielenkiintoinen... Saakohan vaan finnshark jäsenyydellä ilmoittautua mukaan...:-|

V-P
30.06.2009, 11:26
Toi könig visiitti ois mielenkiintoinen... Saakohan vaan finnshark jäsenyydellä ilmoittautua mukaan...:-|
:shock: Etkö sä kuulu Corvette clubiin???

Pappatunturi
30.06.2009, 11:31
:shock: Etkö sä kuulu Corvette clubiin???

Kuulun kuulun , eiks tää Finnshark sitten olekkaan se corvette club ?

Yorcci
30.06.2009, 11:55
Sports Car Club of Helsinki kutsuu Club Corvette of Finland jäsenet kerhotapahtumiinsa.

Ilmoittautumiset 10.8 mennessä Luodolle.

No jos ei vetäis itteänsä ihan upeeks lauantaina :-k niin tuonnehan voisi ehtiä vielä mukaan iltapäivällä. Vois olla mielenkiintoista kalustoa :D

T72
30.06.2009, 12:07
Tälle kesälle on mukavasti kaikkea uuttaa rientoa mutta näyttää omalta osalta kaikki jäävän väliin muiden menojen takia :( ...

Pappatunturi
30.06.2009, 15:31
.... mutta näyttää omalta osalta kaikki jäävän väliin muiden menojen takia :( ...

Kuullostaa ihan tyttöystävältä...

MS
30.06.2009, 16:34
Kuullostaa ihan tyttöystävältä...

Kuulostaa power meetiltä, faijan synttäreiltä ja kaikelta semmoiselta mistä olis voinut kieltäytyä :rolleyes:

Pappatunturi
02.07.2009, 23:22
Todetaan heti ensimmäiseksi että rengaskiskoissa todellakin ON eroja:o .

SCCHn miittinki oli mukava ja leppoisa tapahtuma uusissa (?) Königin tiloissa. Vaikutuksen teki rengas-vanteelle kone joka pistää gummin paikoilleen nuohoamatta lainkaan vannetta. Ei rauhdoilla vääntelyä yms väkivaltaa.Vanne voi olla fatlip tai normi -kokoon 36" asti!! Eli paatuneinkin tuunintane saa varmasti o-renkaansa vanteille ilman naarmun naarmua. Myös muu koneistus oli omaa luokkaansa huipputasapainoitus laitteista uusimpaan hunter kulmiensäätö aparaatttin jota demottiin avo 911lla. Laite osasi heti kertoa että ko autoa oli madallettu jne jne.Uuden Nissan GT-Rän ostajienkaan ei tarvitse huolehtia missä lisätä typeä renkaisiinsa.Königillä onnistuu:cool:

Piha ja lähitien reunat oli täynnä hienoja sportteja.Finnsharkkia edustettiin kunnialla Ikosen kanssa.

Nii..se kamera...jäi sit kotiin..

Corvette63
03.07.2009, 01:47
Jostain syystä Königiä on tullutkin käytettyä monta vuotta. Pakoputket asennettu siellä, renkaat tasapainoitettu siellä, pyöräkulmat säädetty siellä, vanteet ostettu sieltä. Tutuksi on käynyt.

V-P
10.07.2009, 02:14

2.7 2009 KLO 18.00 alkaen vierailu.

Kohteena KÖNIG OY MELKONKATU 23, 00210 HELSINKI http://www.konig.fi/
Ilmoittautumiset 1.7 mennessä Timo Luotsille.

Ilmoittautumiset 10.8 mennessä Luotsille.
Mä muuten ilmoittauduin tonne. Sieltä sitten kiireesti Vettemeettiin. Kiireitä riittää.:)

Kurkis
10.07.2009, 11:33
Meinaatko jättää perjantain ja lauantain Vettemeetissä väliin ja tulla paikalle vasta sunnuntaina iltapäivästä? Ehkä kuitenkin parempi koittaa kiiruhtaa miitistä sunnuntaina aamulla kohti Alastaroa.

V-P
10.07.2009, 13:14
Meinaatko jättää perjantain ja lauantain Vettemeetissä väliin ja tulla paikalle vasta sunnuntaina iltapäivästä? Ehkä kuitenkin parempi koittaa kiiruhtaa miitistä sunnuntaina aamulla kohti Alastaroa.
Noinpäin tietenkin. Ja on siinä vielä säävaraus. Sateella ei niin kauheasti kiinnosta lipsuttelu.

V-P
11.08.2009, 23:57
09:15 ohjaajakokous.
Koko päivä aikaa ajaa, ja 30¤ koko lysti.:)

juzzi
12.08.2009, 10:17
09:15 ohjaajakokous.
Koko päivä aikaa ajaa, ja 30¤ koko lysti.:)

Tjaa...aika pahalta näyttää Alastaron kelit sunnuntaille....:(
http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Alastaro

Ja sitäpaitsi ei kohmelokaan ole vielä tuolloin haihtunut ;)

-J-

vetteboi
12.08.2009, 20:10
Ja sitäpaitsi ei kohmelokaan ole vielä tuolloin haihtunut ;)

-J-

Juuzo, älä aina lotraa niiden väkijuomien kanssa niin paljon... ;)

juzzi
13.08.2009, 10:14
Juuzo, älä aina lotraa niiden väkijuomien kanssa niin paljon... ;)

Jumankauta...känädänhanhi huutelee sieltä takavasemmalta :p
...vika on siinä että taidan nykyisin lotrata liian vähän niiden kanssa...pääsee kohmelo yllättää ;)

-J-

Sam Pyla
13.08.2009, 18:37
Jumankauta...känädänhanhi huutelee sieltä takavasemmalta :p
...vika on siinä että taidan nykyisin lotrata liian vähän niiden kanssa...pääsee kohmelo yllättää ;)

-J-
Niin just... ja mulla oli tänäänkin töissä yllättävä kohmelo aamulla :confused:
Noon ne ammattilaiset siihen lotraamiseen erikseen...
../end of OT

Sörsselssön
14.08.2009, 00:40
Tjaa...aika pahalta näyttää Alastaron kelit sunnuntaille....:(
http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Alastaro
Voi p-rse... :(

V-P
14.08.2009, 12:25
Voi p-rse... :(
Tota ei paremmin oikein voi sanoa!
Toi rintama tulee kauhealla vauhdilla ennusteen mukaan, mutta ainahan voi toivoa, että ennuste / reitti muuttuu vähän. Mutta ei tosiaankaan hyvältä näytä. ( Mä katselen noita kelejä lentosääennusteiden avulla. ) Toi matala on vielä englannissa, johon liittyvä rintama sen sateen aiheuttaa.
Jos toi ennuste toteutuu, en mä tule ainakaan aamusta radalle. Noilla mun renkailla kun ei tee tasan mitään sateella.:(
Vaikka en olekkaan meteorologi, niin tulkitsisin noita käytettävissä olevia sääkarttoja silleen, että su. iltapäivällä 15:00 jälkeen sateen pitäisi alkaa ensin heikentyä ja sitten loppua.
Niin että illemmalla näyttäisi olevan kuivaa, jos toi rintama menee tämänhetkisen ennusteen mukaisesti.

V-P
14.08.2009, 23:21
No nyt se näyttäisi hidastuvan siten, että sataa koko päivän iltamyöhään asti!
Aamulla on pieni toivo päästä hetki kuivalla radalla...ehkä.
Toi riivatun sade kyllä näyttäisi osuvan ei toivotulla tavalla napakymppiin meille ajateltuna rata-aikana.

Sörsselssön
15.08.2009, 20:45
Aika kehnolta näyttää; ajelin nurmikot varmuuden vuoksi tänään kun oli vielä kuivaa. :(

V-P
15.08.2009, 22:57
Aika kehnolta näyttää; ajelin nurmikot varmuuden vuoksi tänään kun oli vielä kuivaa. :(
Ihan viimeinen ennuste veikkaa iltapäivän jälkeen alkavan kuivempi kausi. Siis ehkä sittenkin illemmalla olisi hetki kuivempaa? Pitää mennä ainakin katselemaan C-3:n kanssa.

Sörsselssön
16.08.2009, 00:05
Mihin saakka siellä on ohjelmaa iltapäivällä - voisin ulkoiluttaa Saabia jos on liian märkää mopoilla.

V-P
16.08.2009, 09:11
Se meni hiukan nopeammin, pohjoisemmasta ja heikonpana kun aikaisemmin povailtiin!
Kalusto esiin, ja Alastaroon mars!
Iltapäivä ja ilta näyttää tällä hetkellä tosi hyvältä aiempiin ennustuksiin verrattuna!

Sörsselssön
16.08.2009, 09:38
Rooker! :salut:

MrT
16.08.2009, 11:11
Rooker! :salut:
Kai sulla on sitten on board kamera kilpurissa kiinni, että pääsemme näkemään miten se Katana sivaltaa 8)

Sörsselssön
16.08.2009, 11:30
Juutuubista kun katot Doohanin menoa 90-luvulta niin se on aika lailla samanlaista. :---)

MrT
16.08.2009, 13:34
katoin sitäkin mutta The Doctor on kyllä ihan ykkönen

Chrome
16.08.2009, 14:30
Ei oo Shwantzia kovempaa..... Ok Doohan ja Rainey painii samassa luokassa.

Mutta kuten C.Stoner totesi "ne olivat miehiä jotka ajoivat 500cc kilpureita luokan loppuaikoina. Nää nyky pyörät on niin helppoja ajaa niihin verratuna"

Muistaako kukaan MAx Biaggia joka dominoi 250cc luokkaa aprilialla useamman kauden peräkkäin joskus 90 -luvun puolivälissä?

-RR SM2 -96

MrT
16.08.2009, 14:42
toki Biaggin kaikki muistaa vaan eipä tuo Rossille pärjänny isoimmassa luokassa

Sörsselssön
16.08.2009, 15:49
Kevin Schwantz rules! Ja Arailta tuli sopivasti ensi kaudeksi Schwantz replica Chaser. :thumrigh:

http://www.whyarai.co.uk/images/specs/CHASER%20SH%20(Web).jpg

Kivoja vehkeitä oli märällä radalla, Porsseja, Lotuksia jne. Yksi C5 näkyi myös. Tartti lähteä yhden jälkeen kotiinpäin kun rata alkoi kuivua kunnolla - oli varmaan vielä vehkeitä tulon päällä.

V-P
17.08.2009, 00:28
Kevin Schwantz rules! Ja Arailta tuli sopivasti ensi kaudeksi Schwantz replica Chaser. :thumrigh:

http://www.whyarai.co.uk/images/specs/CHASER%20SH%20(Web).jpg

Kivoja vehkeitä oli märällä radalla, Porsseja, Lotuksia jne. Yksi C5 näkyi myös. Tartti lähteä yhden jälkeen kotiinpäin kun rata alkoi kuivua kunnolla - oli varmaan vielä vehkeitä tulon päällä.
Liian aikaisin lähdit!
n.13:30 rata oli rutikuiva aina tonne 15:00 asti, ja kyllä oli makeaa vetää oikein sydämmen kyllyydestä!
Kertakaikkiaan upea päivä mulle. 10v. työn tulos C-3:n kanssa sai vihdoinkin täyttymyksensä!
Alle 1:30 kierros rutiininomaisesti oli se targetti, ja nyt se on totta! Tosin käsiajanotolla, mutta silti paras aika oli niin hyvä, että ei meinaa naamari asettua peruslukemille ollenkaan.:D :D :D
Kivaa porukkaa nuo Helsingin sport car väki!

Sörsselssön
17.08.2009, 08:58
Kertakaikkiaan upea päivä mulle. 10v. työn tulos C-3:n kanssa sai vihdoinkin täyttymyksensä! ... Alle 1:30 kierros rutiininomaisesti oli se targetti, ja nyt se on totta! Tosin käsiajanotolla, mutta silti paras aika oli niin hyvä, että ei meinaa naamari asettua peruslukemille ollenkaan.:D :D :D
Koettelee vaan ei hylkää ja aikanaan palkitsee. :sunny: Hieno kuulla, että vehkeet rokkasi. Teitkö jotain muutoksia/hienosäätöjä Alastaroon?

V-P
17.08.2009, 09:13
Koettelee vaan ei hylkää ja aikanaan palkitsee. :sunny: Hieno kuulla, että vehkeet rokkasi. Teitkö jotain muutoksia/hienosäätöjä Alastaroon?
Ahveniston jälkeen alustan säädöt kohdilleen, ja syylarin korkki uusittu.:)

LT5
17.08.2009, 10:22
Onnea V-P,
huhun mukaan jotain 1.28.xx !!!
Ei paskemmin C kolmosella...

Liian aikaisin lähdit!
n.13:30 rata oli rutikuiva aina tonne 15:00 asti, ja kyllä oli makeaa vetää oikein sydämmen kyllyydestä!
Kertakaikkiaan upea päivä mulle. 10v. työn tulos C-3:n kanssa sai vihdoinkin täyttymyksensä!
Alle 1:30 kierros rutiininomaisesti oli se targetti, ja nyt se on totta! Tosin käsiajanotolla, mutta silti paras aika oli niin hyvä, että ei meinaa naamari asettua peruslukemille ollenkaan.:D :D :D

V-P
17.08.2009, 10:26
Onnea V-P,
Kiitos! :)

groovyjay
17.08.2009, 13:24
Onnea V-P,

Ei paskemmin, vaikka millä! Saati sitten iän vanhalla americanmuovilla! Kovaa menee. :cool:

Sörsselssön
17.08.2009, 13:51
Mää luulen, että ajovermeitten alta löytyy:
http://www.wearyourbeer.com/images/Superman_Logo_Royal_Shirt2.jpg

;)

V-P
17.08.2009, 17:55
Mää luulen, että ajovermeitten alta löytyy:
http://www.wearyourbeer.com/images/Superman_Logo_Royal_Shirt2.jpg

;)
Mistäpä tuon tietää! Tässä iässä vaan pitää alkaa katselemaan noita alus-asuja vähän sillä silmällä, että Tenat mahtuu myöskin.:)

PAW
18.08.2009, 01:13
Liian aikaisin lähdit!

Olis radalle mahtunut Amuriikan muovia enemmänkin. Radalla oli todella hyvin tilaa suurimman osan kuivaakin aikaa. Ja todella nätistihän tuo V-Pn auto laulaa. Ehkä ensikerralla mekin uskalletaan ajaa muullakin vaihteella kuin kolmosella ja toivotaan ettei Racecrono lakkaa loggaamasta aikoja kuten nyt kävi. Parhaat ajat takuulla jäi loggaamatta :D

Mukavaa että että edes muutama (V-P, Z06 & se C5) Sharkkilainen pääsi paikalle. Vai missasinkos jonkun?

Kiitokset vaan osaanotosta SccH:n psta

V-P
18.08.2009, 02:02
Olis radalle mahtunut Amuriikan muovia enemmänkin. Radalla oli todella hyvin tilaa suurimman osan kuivaakin aikaa. Ja todella nätistihän tuo V-Pn auto laulaa. Ehkä ensikerralla mekin uskalletaan ajaa muullakin vaihteella kuin kolmosella ja toivotaan ettei Racecrono lakkaa loggaamasta aikoja kuten nyt kävi. Parhaat ajat takuulla jäi loggaamatta :D

Mukavaa että että edes muutama (V-P, Z06 & se C5) Sharkkilainen pääsi paikalle. Vai missasinkos jonkun?

Kiitokset vaan osaanotosta SccH:n psta
Kiitoksia teille tilaisuuden järjestämisestä!
Eiköhän se ole 20.syyskuuta, kun Corvette clubi on Alastarossa, ja sitten taas ajetaan!
Vuodenaika vaan alkaa olla jo sellainen, että toi Esteri - sateen jumalatar - päästelee tulemaan vettä kokolailla estottomasti.
Toivotaan kuivaa ilmaa, koska sateella märällä radalla ei toi ajaminen oikein käy kun sivuluisujen oikaisujen harjoitteluun. Okei, kivaahan sekin on, mutta ei oikein sitä ihtiään rata-ajoa.:)

Finnshark
18.08.2009, 04:08
Onnittelut V-P hienosta ratakierroksesta! Hyvin kulkee vanhakin muovi! Hienoa että alkaa paketti olla kunnossa! :cool:

V-P
18.08.2009, 09:35
Onnittelut V-P hienosta ratakierroksesta! Hyvin kulkee vanhakin muovi! Hienoa että alkaa paketti olla kunnossa! :cool:
Kiitos kiittämästä!
Niinkuin tuolla omassa projektitopicissa jo totesinkin, alkaa "viritys" riittämään C-3:n osalta. Kyllä siitä varmasti vieläkin paremman saa, mutta mulle riittää tämä. Silloin joskus aikoja sitten totesin, että nopeaa yli 500hp urheiluautoa ei mulla ole varaa ostaa, niinpä "teen" sen itse. Nyt se on tehty.
Pääsetkös itse paikalle 20.9. ?

janiv
18.08.2009, 11:49
Olis radalle mahtunut Amuriikan muovia enemmänkin.Sattui tuo päivämäärä siten, että meillä oli kesäkokoontuminen Laukaalla ja siellä oli n. 110 Corvettea;)

Yly
19.08.2009, 09:18
Kun en noista kierrosajoista mitään ymmärrä, niin kertokaa maalaiselle millä muulla laitteella ajetaan alle 1.30 aikoja ?

Ihan vain ymmärtääkseni kuinka kova V-P:n aika on....kovahan se on...

Wormie
19.08.2009, 10:32
Kun en noista kierrosajoista mitään ymmärrä, niin kertokaa maalaiselle millä muulla laitteella ajetaan alle 1.30 aikoja ?

Esim. viime syyskuussa HRF:n kisassa Roadsport A (iso ryhmä) nopeimmat ajo 1.26 aikoja, veekasit ajaa samassa porukassa ja niiden nopein hieman alle 1.31 siis kyseessä kuskin nopein kierros kisassa. Tosta veekasi-luokasta senverran että niillä on kapeahkot renkaat alla joten pito ei oo parasta mahdollista. Lisätietoa HRF ry:n kotisivuilta (http://www.historicrace.fi).

Finnshark
20.08.2009, 06:56
Kiitos kiittämästä!
Niinkuin tuolla omassa projektitopicissa jo totesinkin, alkaa "viritys" riittämään C-3:n osalta. Kyllä siitä varmasti vieläkin paremman saa, mutta mulle riittää tämä. Silloin joskus aikoja sitten totesin, että nopeaa yli 500hp urheiluautoa ei mulla ole varaa ostaa, niinpä "teen" sen itse. Nyt se on tehty.
Pääsetkös itse paikalle 20.9. ?

Ikävä kyllä en näillä näkymin ole kotimaassa Alastaron ratapäivien aikoihin. Hiukan myöhässä tulee kotimatka tälläkertaa.

V-P
20.08.2009, 11:27
Ikävä kyllä en näillä näkymin ole kotimaassa Alastaron ratapäivien aikoihin. Hiukan myöhässä tulee kotimatka tälläkertaa.
Niinhän se on: "Ensin työ ja sitten leikki."
Sinut tuntien, tiedän kuitenkin, että olisit varmasti mielelläsi paikalla, kun radalla tapahtuu.
Harmi!

Kurkis
20.08.2009, 11:36
Kilpurit ajelee Alastarossa luokasta riippuen todella kovaa. Ainakin tuo GT3 on aika vakuuttava. 1.16.501.

Lisää kilpureiden ennätyksiä http://www.alastarocircuit.fi/alastaro-rataennatykset.pdf

Jos puhutaan katuautoista niin kaikki alle 1.30 on erittäin hyvin. Olin pari viikkoa sitten liikkeellä porukassa, jossa oli Porscheja, Bemareita ja yksi Lambokin. Siellä nopeimmat ajeli samoja aikoja kuin VP:n uusi enkka. Renkaina Pilot sport Cuppeja, Toyon katusliksejä jne.

Toivotaan että 20.9 on sen kolme tuntia kuivaa, kun ollaan ajamassa. Jos on niin uskoisin että nopein Vette hätistelee 1.25 tasoa ja useampi auto menee alle 1.30.

V-P
20.08.2009, 12:13
Kilpurit ajelee Alastarossa luokasta riippuen todella kovaa. Ainakin tuo GT3 on aika vakuuttava. 1.16.501.

Lisää kilpureiden ennätyksiä http://www.alastarocircuit.fi/alastaro-rataennatykset.pdf

Jos puhutaan katuautoista niin kaikki alle 1.30 on erittäin hyvin. Olin pari viikkoa sitten liikkeellä porukassa, jossa oli Porscheja, Bemareita ja yksi Lambokin. Siellä nopeimmat ajeli samoja aikoja kuin VP:n uusi enkka. Renkaina Pilot sport Cuppeja, Toyon katusliksejä jne.

Toivotaan että 20.9 on sen kolme tuntia kuivaa, kun ollaan ajamassa. Jos on niin uskoisin että nopein Vette hätistelee 1.25 tasoa ja useampi auto menee alle 1.30.
Nyt jo vähän naurattaakin, kun muistelen ensitapaamista vuosia sitten Ladan kanssa Alastarossa.
Sellanen neliskanttinen vaaleanruskea ulospäin ihan siistin näköinen se oli, kun ajoin radalle sen perään.
Ihan ensimmäiseksi ajattelin, että onpas mukava, kun paikalliset ovat innostuneet käymään oikein moottoriradalla kokeilemassa, miltä se tuntuu ajaa Ladalla oikein luvallisesti "kovaa".
Mietiskelin jo ohituksen paikkaa seuraavalla suoralla, kun tajusin, että mun pito alkoi lipsua, ja Lada lakkasi suurenemasta mun tuulilasissa. No suoralla se taas alkoi suurentua, mutta ei ollenkaan niin nopeasti, kun olin kuvitellut.
Seuraavassa mutkassa se veti taas melkoisen etumatkan, ja lopputulemana oli se, että se alkoi jättää mua! No voi per.. kyllähän toi idän ihme kyllä pitää ohittaa!
Vauhtia vaan lisää, ja seurauksena oli renkaat volisten tehty spinni! Lada vaan jatkoi menoaan.
Myöhemmin sitten huomasin, että siinä oli sliksit alla ja turvakaaret sisällä. Liekkö ollut joku oikein Lada-luokan kilpuri.
Yllätti ja nöyryytti kuitenkin Corvettemiehen oikein kunnolla!
Niin että kun täälläkin usein puhutaan autoista niiden merkillä ja ajatellaan merkin yleisestä mielikuvaa, niin ei se auto aina olekkaan mielikuvan mukainen.
Tietenkin noi renkaat ja luokan säännöt ratkaisevat sen, miten nopeaksi ne voidaan saada.
Noi eri luokkien autot ovat niin erilaisilla säännöillä tehtyjä, että ne ei kertakaikkiaan ole vertailukelpoisia sellaisenaan. Ajat kertovat kuitenkin sen, miten lujaa autolla voi ajaa mutkaisella radalla tai miksei - myöskin tiellä tai kadulla!

Yly
20.08.2009, 13:51

Kiitosh !

PAW
20.08.2009, 20:40
Sattui tuo päivämäärä siten, että meillä oli kesäkokoontuminen Laukaalla ja siellä oli n. 110 Corvettea;)

Juu, tämä kyllä oli tiedossa...

PAW
20.08.2009, 20:58

Jotakin haarukkaa vauhdeista antanee SccHn porukan; 912 museo-possu 1.5x, uusi Opel GT ESP & luistonesto päällä 1.41, MGB 1.3x, 944 kilpuri Toyoilla matalia 1.3x. Lotus Elisejä oli paikalla useampia, veikkaisin että menivät korkeita 1.3x tai matalia 1.4x aikoja. Kaikki toki laillisin katurenkain ja rekisterissä olevia autoja.

Muista paikallaolijoista veikkaisin paikalla olleen C5:n ajaneen korkeita 1.3x aikoja, keltaisesta Z06:sta ei havaintoa kuivalta ajalta. Märällä radalla ajeltiin peräkkäin 1.51 aikoja. Omistajat kertonevat itse jos kokevat aiheelliseksi

Vakioautolla 1.30 alitus alkaa olla tiukassa. Ja silloinkin suurin tekijä on ratin ja penkin välissä.

Iso osa paikalla olijoista ei aikaa edes ottaneet, vaan ajelivat ihan omaksi iloksi. Ja sehän pointin pitäisi ratapäivillä ollakkin.

stingray
21.08.2009, 01:07
Jotakin haarukkaa vauhdeista antanee SccHn porukan; 912 museo-possu 1.5x, uusi Opel GT ESP & luistonesto päällä 1.41, MGB 1.3x, 944 kilpuri Toyoilla matalia 1.3x. Lotus Elisejä oli paikalla useampia, veikkaisin että menivät korkeita 1.3x tai matalia 1.4x aikoja. Kaikki toki laillisin katurenkain ja rekisterissä olevia autoja.

Muista paikallaolijoista veikkaisin paikalla olleen C5:n ajaneen korkeita 1.3x aikoja, keltaisesta Z06:sta ei havaintoa kuivalta ajalta. Märällä radalla ajeltiin peräkkäin 1.51 aikoja. Omistajat kertonevat itse jos kokevat aiheelliseksi

Vakioautolla 1.30 alitus alkaa olla tiukassa. Ja silloinkin suurin tekijä on ratin ja penkin välissä.

Iso osa paikalla olijoista ei aikaa edes ottaneet, vaan ajelivat ihan omaksi iloksi. Ja sehän pointin pitäisi ratapäivillä ollakkin.

olikos toi MGB sellainen punainen kultasilla raidoilla ;)

V-P
21.08.2009, 10:29

Nimenomaan harjoittelua, ja oman auton käyttäytymiseen tutustumista ääriolosuhteissa!
Noi kellotukset, ja ainakin niiden julkistaminen karsii ihan turhaan vähän arempia kuskeja pois koko tilaisuuksista. Tyyliin: "Mulla on uusi hieno urheiluauto, mutta mä häviän sekunttitolkulla tolle vanhalle rämälle! En tuu enää tänne häviämään!"
Toki olen iloinen tosta omasta ajastani, ja kerroin sen joillekin kavereilleni, joiden kautta se sitten pullahti tännekkin. Ei ollut minun tarkoitukseni, vaikka ei se minua haittaakkaan, kun olen kuitenkin mielissäni auton toimivuudesta vihdoinkin!
Meillä raceday "tulokset" ovat julkisia vain 3:n "ensimmäisen" kohdalla ja loppuja aikoja annetaan vain kysyttäessä ja kait vain henkilökohtaisesti.

MS
21.08.2009, 18:48
Taas olisi tapahtumaa tiedossa. Huomenna jo, mutta kyllä sitä lauantaina päivällä ehtii lyhyemmälläkin varoitusajalla.
Seuraava teksti kopioitu suoraan kutsusta:

tässä kutsu Elokuun kuukausikokoukseemme.
Lauantaina 22.8.2009, on Elokuun kuukausikokouksen aika.
Kohteena on Espoon Automuseo, joka juhlii 30-vuotista ansiokasta taivaltaan.
Lähtö on lauantaina klo 12.00 ja lähtöpaikka, ABC Tuomarinkylän parkkipaikalta, osoiteessa Yhdyskunnantie 74, 00680 Helsinki (Fonecta
45 C3).
Ajelemme pienen lenkin samalla kun suuntaamme Espoon Automuseolle.
Ilmoittautumiset mahdollisimman pian Timpalle lotus@suomi24.fi.
Tervetuloa.
Timppa

Jos haluatte ilmoittautua puhelimitse saatte Timpan kiinni numerosta 044-5866701

PAW
24.08.2009, 21:50
Noi kellotukset, ja ainakin niiden julkistaminen karsii ihan turhaan vähän arempia kuskeja pois koko tilaisuuksista. Tyyliin: "Mulla on uusi hieno urheiluauto, mutta mä häviän sekunttitolkulla tolle vanhalle rämälle! En tuu enää tänne häviämään!"

Niinno, hieman eri vinkkelistä katsoen mä paiskasin muutamia "noin aikoja" erilaisista autoista malleineen juuri siksi että siellä näkee ajettavan hyvinkin erilaisella kalustolla ja todella erilaisia aikoja. Kaikilla oli kuitenkin todella hauskaa, niillä hitaammillakin!

Meillä raceday "tulokset" ovat julkisia vain 3:n "ensimmäisen" kohdalla ja loppuja aikoja annetaan vain kysyttäessä ja kait vain henkilökohtaisesti.

SccH;n päivillä ei ollut minkäänlaista järjestettyä ajanottoa, olihan kyseessä ajoharjoittelu. Kaikki ajat oli varikolla naamat hymyssä kuskien itse kertomia tai aidan vierestä katsojien kellottamia

V-P
25.08.2009, 00:17
Niinno, hieman eri vinkkelistä katsoen mä paiskasin muutamia "noin aikoja" erilaisista autoista malleineen juuri siksi että siellä näkee ajettavan hyvinkin erilaisella kalustolla ja todella erilaisia aikoja. Kaikilla oli kuitenkin todella hauskaa, niillä hitaammillakin!

SccH;n päivillä ei ollut minkäänlaista järjestettyä ajanottoa, olihan kyseessä ajoharjoittelu. Kaikki ajat oli varikolla naamat hymyssä kuskien itse kertomia tai aidan vierestä katsojien kellottamia

Ihan tarkasti ottaen ei meilläkään ole "virallista" ajanottoa.
Ajoharjoittelua ja hauskanpitoa enemmänkin.
Kilpailusta emme puhu, vaan kiistämme sen jyrkästi. Eihän radalla ole niitä fasiliteetteja, mitä siellä pitää kilpailuissa olla. Mutta joku tai jotkut vaan taskunpojalla naksuttelee sekkaria omasta mielenkiinnostaan, ja sehän ei ole kiellettyä.;)
Mielestäni ihan hyvä systeemi meillä on, eikä niitä aikoja julkaista missään, eikä niistä tarvitse tietää mitään, jos esimerkiksi omaa aikaa ei välitä tietää.