PDA

View Full Version : 68 - 69 CORVETTE

hansu
26.08.2005, 19:48
68-69 vette hakusessa, en ole kiinnostunut projekteista, mieluummin
kovakattoinen, mutta myös avo käy.

Hessuli
29.08.2005, 07:20
Hei,

huomasin ilmoituksesi netissä. Meillä olisi myynnissä vm. 1968 oleva museorekisteröity Chevrolet Corvette. Siisti ja hyväkuntoinen, ei mikään projekti. Autossamme on targapalat katossa. Kuvia voin lähettää sähköpostitse (heli.saloranta@kuh.fi)

Heli Saloranta

hansu
30.08.2005, 16:41
Kiitos tarjouksesta, mutta mä etsin Corvettea, jossa olisi suorituskykyä vähän enempi, muistelen vieläkin huumorilla -71 Corvettea, jonka omistin muutama vuosi sitten ( 350 + TH 350 ), kun suorituskyky oli jotain 1.6 corollaa vastaava. Todellakin manuaaliloota plussaa ja hinta voi alkaa kolmosella

Pappatunturi
01.09.2005, 21:08
Todellakin manuaaliloota plussaa ja hinta voi alkaa kolmosella

Harmi, kuvaukseesi sopivaa olisi ollut tarjolla 6sen hintaluokassa.

WBBC
02.09.2005, 10:03
Nettiautossa on yksi musta rättikatto -69 manuaalilootalla.

On siisti peli, mitä olen läheltä sen nähnyt. Ja jos en väärin muista niin meni varttimailin reilusti alle 14 sek

Masa
02.09.2005, 10:16
-71 Corvettea, jonka omistin muutama vuosi sitten ( 350 + TH 350 ), kun suorituskyky oli jotain 1.6 corollaa vastaava.

:shock: Ehkä ei ollu patissa ihan kaikki hepat tallella...vaikka kävis kuudella , niin aina päihittää vakio corollat....

WBBC
02.09.2005, 10:19
Oliko tuo punainen laiskamato -71 sama joka oli joskus v8 magazinessa. Entinen manuaalivaihteinen varustettuna uudemmalla konepeitolla ja lasitargapaloilla?

vesukka
06.09.2005, 18:58
käviskö -63 avo, kytkin paskana, muute ok, C1 hankinnan tieltä... 050-5173574 :lol:

hansu
06.09.2005, 19:26
Tere Vesukka, toi sun -63 ois kyl ihan yees, mut kyl mä mieluummin ottaisin kuitenkin -68 - 69 Veten. Mut tsiikataan, jos ei mitään ihmeempiä ilmaannu, niin väännetään kauppaa...
Mä en kyllä todellakaan ymmärrä, mitä sä näet noissa C1:ssä......

groovyjay
06.09.2005, 22:16
Tere Vesukka, toi sun -63 ois kyl ihan yees, mut kyl mä mieluummin ottaisin kuitenkin -68 - 69 Veten. Mut tsiikataan, jos ei mitään ihmeempiä ilmaannu, niin väännetään kauppaa...
Mä en kyllä todellakaan ymmärrä, mitä sä näet noissa C1:ssä......

Ja osa sanoo ettei Cricket ole edes urheilulaji! :lol:

Tami
08.09.2005, 22:42
Mullaki olis seiskakymppinen isolohkolla ja manuaalilla?

hansu
09.09.2005, 19:01
Kiitos Tami tarjouksesta, mutta -70 ei ole mun vuosimalli.

Pappatunturi
10.09.2005, 21:04
Kiitos Tami tarjouksesta, mutta -70 ei ole mun vuosimalli.

Päästä meidät jännityksestä ja kerro ihmeessä miksi 68-69 on ?

hansu
11.09.2005, 19:29
mikäs mopomiestä tossa mun haussa noin kiinnostaa, oiskos sulla jotain tyrkyllä vai muuten vainko länkytät leukaa ?

Pappatunturi
12.09.2005, 08:34
mikäs mopomiestä tossa mun haussa noin kiinnostaa, oiskos sulla jotain tyrkyllä vai muuten vainko länkytät leukaa ?

Ketjujen rasvaamisen lomassa sitä vaan olen tuuminut että miksi juuri 68-69.Nehän eivät erityisesti poikkea ulkonäöltään 70-72 kanssa. Oman 69n olen myynyt aikoja sitten ja toinen mikä on tiedossa on hintaluokkasi ulkopuolella. Kyllä tässä on ihan joutavasta spekuloinnista pohjimmiltaan kyse.

Masa
12.09.2005, 10:43
No Hansu...kerro jo , muaki alkaa kiinnostaa , ku ei -70:nen isolohko kelpaa..

WBBC
12.09.2005, 11:31
On seiskakymppisessä ainakin komeammat pakoputkenpäät

Vette69
12.09.2005, 13:09
On seiskakymppisessä ainakin komeammat pakoputkenpäät

OFFTOPIC:
Makuja on monia...;) Putkenpäät ovat hienot ja sopivat kyllä 70->
Mutta 68 ja 69 on virtaviivaisemman näköisiä kun lokasuojissa ei oo levityksiä ja konehuoneen ilmanpoistot myös kliinimmät... Jotenkin niihin sopii mun mielestäni paremmin myös ne snadit pyöreet putkenpäät...
Sivuputket on sitten jo ihan oma aiheensa :cool:

Erot on pieniä, ja kyseinen ´70 on erittäin maukas peli!

WBBC
12.09.2005, 13:35
Jep. 68-69 ilmanpoisto-sivukidukset olisi mun mielestä saanneet olla myös seuraavina vuosina.

Eikös tuossa -68 mallissa ollut jotain "vikoja" mitkä saatiin paranneltua vuoden -69 autoihin.

Vette69
12.09.2005, 14:16
Jep. 68-69 ilmanpoisto-sivukidukset olisi mun mielestä saanneet olla myös seuraavina vuosina.

Eikös tuossa -68 mallissa ollut jotain "vikoja" mitkä saatiin paranneltua vuoden -69 autoihin.

Kuuskasihan on nimitetty kautta-aikojen huonolaatuisimmaksi Veteksi! :rolleyes: Tosin suurin osa vioista on varmasti jo viimeisten melkein 40 vuoden aikana korjattu edellisten omistajien toimesta...

Parannuksina kuusysissä mm. rungon lisävahvikkeet takapäässä, oven lukkomekanismien yksinkertaistaminen, ovipahvien kaventaminen/ratin halkaisijan pienentäminen jotta mahtuisi paremmin ajamaan, rattipylvääseen siirretty virtalukko, karttatasku hantille, jne... Nämä nyt ensimmäisenä muistui mieleen, muut voivat jatkaa.

Harrastuksen kannalta merkittävämpää on kuitenkin monet only ´68 osat (ja joissain osissa vielä early/late ´68!) jotka ovat hankalampia/kalliimpia hankkia. Tietysti jos entisöinti ei ole tarkoituksena, niin tästä ei ole niin suurta haittaa...

Pappatunturi
12.09.2005, 15:13
Joo ,pieniä eroja mutta mielestäni suurempi ero sivusta katsottuna on 68 veten oven aukaisu nappi. Jotenkin osuu silmään enempi kuin 70-72 etulokasuojan ilmaotto ritilät.

En tiennytkään että 70-72 malleissa on erillaiset lokasuojat?!

Vette69
12.09.2005, 15:34
Joo ,pieniä eroja mutta mielestäni suurempi ero sivusta katsottuna on 68 veten oven aukaisu nappi. Jotenkin osuu silmään enempi kuin 70-72 etulokasuojan ilmaotto ritilät.

En tiennytkään että 70-72 malleissa on erillaiset lokasuojat?!

Joo, lokasuojien takareunat sekä edessä, että takana on muotoiltu noissa ´70-> malleissa "roiskeläpiksi"

VANHEMMISSA:
http://www.corvettefinland.com/ccof/kuvat/kuvat2/images/pic11.jpg

JA UUDEMMISSA:
http://www.corvettefinland.com/ccof/kuvat/images/pic10.jpg

Eiköhän se ero tuosta näkyy...

Pappatunturi
12.09.2005, 16:39
Kiitos Vette69. Täytyy myöntää etten ole koskaan kiinittänyt asiaan huomiota.

hansu
12.09.2005, 18:58
Morjens ukot,

Onpas tullut paljon mullekin uutta tietoa noista vuosimallieroista. Mä henk.kohtaisesti pidän just noista -68-69 malleista niiden '' sivusnorkkeleiden '' takia ja ehdottomasti -69 on mullekin se vuosimalli, jonka haluaisin omistaa.
Mulla on -68 SS camaro ja -69 Mustang Mach 1 428 Cobra Jet tallissa tällä hetkellä, ja mikään muu vuosimalli noista kyseisistä autoista ei mun mielestä vedä vertoja noille malleille. Nää makuasiat on todellakin pienestä kiinni ja mä en todellakaan pistä tänne foorumille mitään turhia hakuja, josta pitäis vetää herneitä nenään
Voi olla, että mä etsin kuuta taivaalta, mutta hei, pitäähän ihmisellä olla unelmia, ja kerran vaan me täällä ollaan.

Vette69
13.09.2005, 12:30
Nää makuasiat on todellakin pienestä kiinni ja mä en todellakaan pistä tänne foorumille mitään turhia hakuja, josta pitäis vetää herneitä nenään
Voi olla, että mä etsin kuuta taivaalta, mutta hei, pitäähän ihmisellä olla unelmia, ja kerran vaan me täällä ollaan.

En usko että kukaan herneitä nenään ehti vetäistä, Pappatunturikin on nykyään hyvin rauhallinen kaveri... :D
Erot noissa kromipuskureissa vaan ovat niin pieniä, että yleensä haku kohdistetaan ´68 - ´72 välille. Tämä taisi sen suurimman ihmetyksen aiheuttaa.

OFFTOPIC:
Ymmärrän täysin makuasioiden erot ja oman näkemyksen tärkeyden (Minulle ainoa oikea Vette jo vaahtosammuttinen korkuisesta asti on ollut ´69 avo!).

Tuo ylempänä oleva hopeanvärinen ´68 on mun vanha peli. Kävin sitä parin vuoden ajan läpi tarkoituksella että en siitä ikinä luovu (Early ´68 osia metsästellen...:rolleyes: ). Lopulta kuitenkin myönsin itselleni että ei siitä avon korvikkeeksi ole, joten peli myyntiin ja nykyinen ´69 avo alle. Tämä johti taas projektin uudelleen aloittamiseen ja ehkäpä jo ensikesänä 4 vuoden tauon jälkeen pääsee taas tienpäälle...:cool:

Jokatapauksessa onnea etsintään ja oikean löydettyäsi tervetuloa Corvetteclubiin mukaan!!!

Pappatunturi
13.09.2005, 13:14
Pappatunturikin on nykyään hyvin rauhallinen kaveri... :D

Ja väsynyt... Ei tosiaan ollut tarkoitus kuittailla.Kiinnostus heräsi niistä syistä / pienistä eroista mitä Vette69 selvitti.

Pitäiskö mun alkaa miettimään virityssarjaa "rauhalliseen" papiskaan... ;)

Former67er
13.09.2005, 15:39
[QUOTE=hansu]Morjens ukot,
Mulla on -69 Mustang Mach 1 428 Cobra Jet tallissa QUOTE]

Moi,
onko toi suomi auto, se joka joku lahtelainen rättikauppias latas kallioon ja oli vuonna - 72 yhteisvarastolla.
Istuin - 72 kyydissä takapenkillä ja ihmettelin hurstin vaihdekeppiä ja oli talvi ja mittari näytti 150 km/h kun se vaan suti.
Muistan ikuisesti ne äänet...

Sori pojat OT...voorti :)

groovyjay
13.09.2005, 19:50
Morjens ukot,

Onpas tullut paljon mullekin uutta tietoa noista vuosimallieroista. Mä henk.kohtaisesti pidän just noista -68-69 malleista niiden '' sivusnorkkeleiden '' takia ja ehdottomasti -69 on mullekin se vuosimalli, jonka haluaisin omistaa.
Mulla on -68 SS camaro ja -69 Mustang Mach 1 428 Cobra Jet tallissa tällä hetkellä, ja mikään muu vuosimalli noista kyseisistä autoista ei mun mielestä vedä vertoja noille malleille. Nää makuasiat on todellakin pienestä kiinni ja mä en todellakaan pistä tänne foorumille mitään turhia hakuja, josta pitäis vetää herneitä nenään

Onko Mustangista lisää infoa/kuvia??? Myynnissä?;)

hansu
13.09.2005, 20:16
Morjens ukot,

Pientä on tarjonta Corvette rintamalla, mä aloin jopa funtsii tota Rexan -69 avoa, mutta siinä tökkää toi väri (sama kuin Camaro) ja luggage rack, josta mä en oikein diggaa. (Poisrepiminen kai mahdotonta ilman takapään maalausta ???),muuten auto on kyllä hieno.

Mitä mun mustiin tulee, se on punainen mustalla konepeitolla, ja automaatti,mikä on sen vehkeen ainoa miinus. Se ei ole orkkis 428, mutta rakennettu tarkaksi clooniksi. Auto ei tule koskaan myyntiin, koska olen luvannut sen perheemme pienimmälle ( 1v. Tumppi )

Olin tänään jutuissa kaverin kanssa, joka omistaa -68 tri-powerin (tunnette varmaan kaverin ?) stadista, eikä vieläkään myyntihaluja (ihme ???).Mutta yrittänyttä ei laiteta,( onhan sanonta ) ja haku jatkuu.

Vette69
14.09.2005, 08:16
luggage rack, josta mä en oikein diggaa. (Poisrepiminen kai mahdotonta ilman takapään maalausta ???)

Tarakasta jää mallista riippuen 6 tai 8 reikää, halkaisijaltaan ~15mm, eli siistiksi saaminen edellyttää kuitutöitä ja uudelleenmaalausta. Voihan siihen alkuun etsiä jotkut sopivat peitelätkät ja maalata ne, niin tulee kohtuullisen huomaamaton. Sitten myöhemmin maalauttaa vaikka koko auton.

WBBC
14.09.2005, 08:23
Vette69: "siistiksi saaminen edellyttää kuitutöitä"

siistiksi saaminen edellyttää TODELLA AMMATTITAITOISTA kuitutyötä
ja kittausta, ja silti saattaa reijät tulla myöhemmin kummittelemaan.

Olen monessa vettessä nähnyt poistetun tarakan reikien haamut.

Vette69
14.09.2005, 14:46
Pitäiskö mun alkaa miettimään virityssarjaa "rauhalliseen" papiskaan... ;)

:D :D :D

Samaan suuntaan tuunaat sitä pappista kuin Vetteäkin niin hyvä tulee...:cool:

ray427
22.09.2005, 16:29
68-69 vette hakusessa, en ole kiinnostunut projekteista, mieluummin
kovakattoinen, mutta myös avo käy.
Miten olisi 69 avo 427 tripowerilla, museorekisteröity?
Tehoja ainakin löytyy (vakiona 435hp).
Voisin kevät talvesta myydäkin.
terv:OR

hansu
22.09.2005, 17:57
Ray 427, tsiikaa privasi !

Stingray427
03.01.2006, 00:05
Lue Hansu privasi...