PDA

View Full Version : CCoF vs. FS

tuplakoo
06.05.2012, 21:53
Haluaisin hyvässä hengessä ja kenenkään tekemisiä vähättelemättä,
tuoda esille muutamamia asioita, jotka mielestäni voisivat olla toisinkin.

CCoF:n niin kuin muidenkin harrastekerhojen puuhahenkilöiden työ on kunnioitettavaa, enkä itse siihen kykene, mutta silti uskaltaudun "sohaisemaan muurahaispesään" hiukan, koska tunnen asian sen arvoiseksi.

Olen ymmärtänyt että CCoF:n keräämistä jäsenmaksuista ei juurikaan heru
Finnsharkin toiminnan tukemiseen / kehittämiseen, toivottavasti olen ymmärtänyt väärin?

Finnsharkin puuhahenkilöillä tuntuu virtaa ja uusia ideoita olevan yli omien tarpeiden, kun taas CCoF:llä ei uusia ideoita tunnu kumpuavan, tai ainakaan virtaa niiden toteuttamiseksi ei tunnu löytyvän.

Ettei ko. tahot ajautuisi nykyistä enempää "kissa hiiri" leikkeihin,
olisiko syytä ja mahdollisuuksia tehdä jotain näiden voimien yhdistämiseksi (CCoF:n status/varat ja FS:n into ja ideat)?

Uskon että näin CCoF voisi olla todella merkittävä merkkikerho,
ja vielä antoisampi jäsenistölleen kuin nyt on.

Terv. Kari Kovanen

Tapio.L.
06.05.2012, 22:25
Sen mitä mä oon ymmärtänyt, niin FS ja CCoF on täysin eri asiat ja täysin eri ihmisten pyörittämät. Ja mielestäni ihan hyvä näin. CCoF:llä on omat hyvät puolensa, ja FS:llä omansa. CCoF tosiaan näin rivijäsenen vinkkelistä on monilta osilta kaavoihin kangistunut ja hoitaa asiansa omalla tavallaan. Toimintaa toki tuetaan ja ratapäivillä/miiteissä käydään, hyvin pojat ovat sen hoitanut ja toivottavasti hoitavat jatkossakin. Kun kyseessä on kuitenkin rahallisesti tuettu kerho, niin helposti käy niin että vuosi vuodelta odotetaan että saataisiinko rahalle parempi vastine, mitä uutta tänä vuonna kehitetään jne.

FS:n toiminnasta taas omalla tavalla hyvän tekee taas juurikin se että se ei ole kerho tai yhdistys, vaan enemmänkin vain epämääräinen kasa harrastajia, CCoF:n jäseniä ja ei-jäseniä. Näin koko henkeen ja tekemiseen syntyy ainakin meikäläisen näkökulmasta erilainen, vapaan ennakko-odotukseton meininki.

Syvä kumarrus vaan molempiin leireihin, hienoa työtä ovat molemmat tehneet suomalaisen lasikuitupulkkailun edistämikseni

janiv
06.05.2012, 22:41
enkä itse siihen kykeneHeh, ihan varmasti kykenet, kun miekii kykenen. Jos ossaa lukkee ja kirjottaa ni sit kykenee:cool:

CCoF tosiaan näin rivijäsenen vinkkelistä on monilta osilta kaavoihin kangistunut ja hoitaa asiansa omalla tavallaan.Johtunee osittain varmaan siitä, että kyseessä on rekisteröity yhditys. Sen toimintaa säätelee silloin yhdistyslaki (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503) ja yhdistyksen säännöt. (http://www.corvettefinland.com/Vette/s.pdf) Tämä toki tuo toimintaan omat hyvät ja huonot puolensa.

Muistakaahan, että yhdistys = jäsenet ja vuosikokouksessa jäsenet valitsevat hallituksen. Näin ollen ihan jokaikinen jäsen voi ja saa vaikuttaa yhdistyksen toimintaan. Siitä se lähtee:cheers2:

Edit: Joskus tosiaan tuntuu, että ois helpompaa, kun ei ois yhdistys. Sais tehä asiat just niinku ite haluu eikä niinku muut haluu ;)

Haukkis
06.05.2012, 22:52
Janin vastausta jatkaen:

YHDISTYS ON YHTEISTOIMINTAA

Yhdistys on joukko ihmisiä, jotka haluavat
tehdä tai saada aikaan jotakin yhdessä.
Suomessa on yhdistymisvapaus.
Kaikki täällä asuvat voivat vapaasti perustaa
yhdistyksiä. Ihmisillä on oikeus pyrkiä
jäseneksi yhdistykseen, olla kuulumatta
yhdistykseen ja erota yhdistyksestä.
Yhdistyksen perustamiseen ja
kokoontumiseen ei tarvita viranomaisen lupaa.
Yhdistys saa toimia vapaasti, jos yhdistyksessä
ei tehdä rikoksia tai loukata hyviä tapoja.
Suomessa monia yhteisiä asioita hoidetaan
yhdistyksissä. Niissä toimitaan esimerkiksi lasten,
vanhusten, vammaisten tai ympäristön hyväksi.
Monet yhdistykset tarjoavat harrastuksia,
kuten urheiluseurat tai kulttuuriyhdistykset.
Suomeen muuttaneilla ulkomaalaisilla on
omia yhdistyksiä monilla paikkakunnilla.
Myös Suomen poliittinen järjestelmä perustuu
yhdistystoimintaan, sillä puolueet ovat yhdistyksiä.
Yhdistyslaki määrää yhdistystoiminnan periaatteet.
Laki ei sano, mitä yhdistyksen pitää tehdä,
mutta se sanoo, millä tavalla yhdistys
toimii lain mukaan oikein.
Laki ja yhdistyksen omat säännöt
on tarkoitettu turvaamaan
yhdistyksen jäsenten oikeuksia.
Yhdistyksen on noudatettava lakia ja omia sääntöjään.
Muuten se voi toimia juuri sillä tavalla
kuin sen jäsenten enemmistö haluaa.
Ota selvää kotipaikkakunnallasi toimivista yhdistyksistä
ja mene rohkeasti mukaan kiinnostavaan toimintaan.
Yhdistyksistä saat tietoa yhdistysten jäseniltä,
sanomalehdistä, Internetistä ja kirjastosta.
Jos sopivaa yhdistystä ei löydy,
voit ehkä perustaa oman uuden yhdistyksen
muiden samoista asioista kiinnostuneiden kanssa.

Yhteinen asia, kaikki mukaan!

Yhdistystoiminta on vapaaehtoista.
Yhdistyksen jäsentä ei voi pakottaa ottamaan
tehtäviä yhdistyksessä, jos hän ei halua.
Pelkkä yhdessäolo on monelle tärkeintä.
Mutta yhdistyksen jäsen ei voi vaatia,
että hän itse ottaa hyödyn ja huvin
ja toiset tekevät työt.
Jäsenen velvollisuus on jäsenmaksun maksaminen,
jos yhdistys säännöissään niin määrää.
Muuten jokainen jäsen tekee sitä mitä osaa,
haluaa ja yhdistyksen toiminnassa tarvitaan.
Yhdistyksessä on monenlaisia tehtäviä.
Ne voivat olla pieniä tai suuria,
mutta yhdistykselle kaikki ovat yhtä arvokkaita.
On hyvä, että jäsenillä on erilaisia taitoja.
Yhdistys voi tarvita ihmisiä, jotka osaavat
esimerkiksi kirjoittaa, piirtää, valokuvata,
leipoa, keittää kahvia, soittaa, laulaa,
monistaa, pitää puheen tai tehdä käsitöitä.
Tärkeintä on, että yhdistyksen jäsenet antavat
aikaansa ja työvoimaansa toimintaan.
Jäsen voi itse ilmoittaa hallitukselle
tai kokouksessa, että on valmis tekemään
jotakin yhdistyksen hyväksi.
Jäsen on mielellään mukana yhdistyksessä, jos
sen tarkoitus ja toiminta ovat hänelle sopivia.
On tärkeää tehdä sitä, mitä jäsenet haluavat.
Toiminnan suunnittelu on kaikkien yhteinen asia.
Yhdessä jäsenet voivat myös opetella vähitellen
erilaisia yhdistystietoja ja –taitoja.

VetteMan
06.05.2012, 23:41
Corvette Club of Finland on yhtä kuin kerhon jäsenet

Jokainen kynnelle kykenevä voi toiminnassa olla mukana ja tapahtumia järjestämässä.
Ei tarvi vähätellä omaa osuuttaan, pienistä asioista ne isommatkin tapahtumat syntyy.

Yhdistyslaki tekee omaa kankeutta asioihin, on pidettävä vuosikokouksia ja kirjanpitokin pitää olla vielä olemassa ja sen pitää vielä täsmätäkkin.
Myös tiedotuksessa joudutaan käyttämään perinteistä paperipostia, kun kaikilla jäsenillä ei sähköpostia ole käytössä.
Eli tiedotus on hitaampaa kun foorumille uuden topicin luominen.

25euron jäsenmaksulle saa vastinetta, kun osallistuu tapahtumiin.
Jokaisen kotiin emme pysty tapahtumia tuomaan.
Tuolla rahalla saa parit ratapäivät, sekä Alastaron yhteydessä saunan ja iltapalaa.
Vuosikokoontumisessa myös käytetään jäsenmaksuja ruokailuihin, bändeihin, tilavuokriin yms.
Myös näyttelyistä on jäsenkortilla alennusta saanut, sekä yhteistyökumppaneilta (http://www.corvettefinland.com/viewarticle.php?article=26) jäsenkorttia näyttämällä.

Uudet ideat ovat aina tervetulleita kerhon toimintaan, millaista toimintaa siis kaipaisit? Jotain uutta pitäisi olla mutta mitä??

Haasteena on myös se mistä löytyy aina resurssit järjestää tapahtuma.
Jokainen tekee tätä omalla vapaa-ajallaan, muiden harrastuksien lisäksi.
Sitä "virtaa" kun on jokaisella rajallisesti ja sitä on käytettävä välillä muuhunkin, kun tapahtumien järjestämiseen. Palkkaa/korvausta ei järjestämisesta makseta.

Corvette Clubin jäsenmaksut käytetään jäsenien hyödyksi, eli Corvette Clubi ei Finnsharkin toimintaa rahoita.
Se mistä finnsharkin pyörittämiseen tuleva raha tulee, en osaa sanoa.

Terveisin,
Paavo Kolu
Puheenjohtaja
Club Corvette of Finland ry

pomppe
07.05.2012, 00:30
Itse olen vasta noin 4 vuotta mukana pyörinyt, ja useisiin tapahtumiin osallistunut. Molempien. Voi vain ihmetellä, kuinka muutamilla puuhamiehillä riittää virtaa, molemmissa. Ero tuntuu olevan siinä, että CCoF:n lukuisat tapahtumat ovat "pakollisia", joita jäsenistö pitää itsestään selvyyksinä, kun taas finnsharkin tapahtumat syntyvät enemmän "fiilis-pohjalta". Nämä CCoF:n useat tapahtumat on ikäänkuin järjestettävä, oli tekijöitä tai ei.

Ihmettelenkin kuinka nämä muutamat puuhamiehet jaksavat touhuta jäsenistön eteen. Oli kysymyksessa osasto autonäytteyissä, ratapäivät, meetinki, yms, niin aina samat kasvot tiskien takana, tekemässä, järjestelemässä, jne.. Yritä siinä sitten ehtiä vielä ideoida uutta ja ihmeellistä.

Tässä kohtaa olisi suurimmalla osalla jäsenistöä ( itseni muukaanlukien ) peiliin katsomisen paikka. Yhdistys = jäsenistö. Jokainen varmaan voisi miettiä olisiko minusta jotain apua eri tapahtumien järjestelyissä. Ei ole järkevää muutamaa puuhamiestä polttaa loppuun muutamassa vuodessa.

Finnshark porukalla taas ei ole mitään jäsenistön paineita, "pakollisia tapahtumia", joten juttuja voidaan varmasti ideoida aivan eri malliin. Sielläkin on joukko kovia puuhamiehiä ideoimaan ja järjestämään hienoja reissuja ja tapahtumia.

Kaikki mihin olen osallistunut, ovat olleet hienoja tapahtumia, ja rahalle on saanut todella vastinetta. Esim. CCoF:n jäsenmaksu on naurettavan halpa siihen nähden mitä sillä saa, jos vain osallistuu tapahtumiin. Ihmeen edulliseti on myös Finnshark pystynyt järjestämään loistavia tapahtumia.

Molemmilla on oma paikkansa tässä yhteisössä, ja en usko paranisiko asiat voimia yhdistämällä. Itse olisin valmis tukemaan molempia taloudelliseti, esim. korkeampien jäsen-/tapahtumamaksujen muodossa.

Kaiken kaikkiaan hienoa väkeä koko Corvette-yhteisö. Ei pääse eroon, vaikka auton merkkikin on vaihtunut ( ehkä vain väliaikaisesti ). :D :D

tuplakoo
08.05.2012, 08:28
Corvette Club of Finland on yhtä kuin kerhon jäsenet

Jokainen kynnelle kykenevä voi toiminnassa olla mukana ja tapahtumia järjestämässä.
Ei tarvi vähätellä omaa osuuttaan, pienistä asioista ne isommatkin tapahtumat syntyy.

Nythän FS:n puuhahenkilöt jo järjestävät vaikka mitä tapahtumia yms.
mutta sen tuomat hedelmät ei tule CCoF:n koriin.

Eli tiedotus on hitaampaa kun foorumille uuden topicin luominen.

Tuntuu FS:n foorumi kelpaavan kuitenkin "kerhon" tiedotuskanavaksi,
ja omat nettisivut on jääneet lähes unholaan;)

Uudet ideat ovat aina tervetulleita kerhon toimintaan, millaista toimintaa siis kaipaisit? Jotain uutta pitäisi olla mutta mitä??

En ole mikään ideanikkari, mutta kun nuo FS:n puuhahenkilöt sitä todistetusti ovat, ajattelin olevan molempien etu jos niitä voimia saisi koottua yhteen,
muutoin voi olla vaarana näiden leirien etääntyminen toisistaan ja se koituu kyllä passiivisemman osapuolen tappioksi.

Esim. FS:n osastot näyttelyissä ovat olleet hauskoja, huomiota herättäviä,
kun taas kerhon osastoilla ei ole somisteilla yms. juuri mässäilty.
Ja kerhon nettisivut on lähinnä vitsi, verrattuna FS:n sivuihin.

Corvette Clubin jäsenmaksut käytetään jäsenien hyödyksi, eli Corvette Clubi ei Finnsharkin toimintaa rahoita.
Se mistä finnsharkin pyörittämiseen tuleva raha tulee, en osaa sanoa.

Kerho selkeästi hyötyy FS:n foorumista mm. tiedotuskanavana ja uusien jäsenten muodossa, olisiko mahdollista tunnustaa mm. nämä asiat ja olla ehkä jopa huolissaan näin hyvin kerhon etuja ilmaiseksi hoitavasta foorumista, ja mahdollisuuksien rajoissa tukea sen toimintaa???

Kari

groovyjay
08.05.2012, 09:53
Omasta vinkkelistä molemmille on selkeä tilaus. Ollaan kanssa mietitty sharkin virallistamista joksikin rekistöröidyksi yhdistykseksi, mutta yleensä kaikki virallinen on tylsää ja tuo mukanaan velvoitteita ja niitähän ei kukaan tarvitse enää lisää. :)

Sharkissa tällä hetkellä pieni suvanto vaihe päällä henk. Koht. Syistä mutta onneksi useat jäsenet ovat omasta tahdostaan pitäneet hommaa käynnissä ja vieneet sitä eteenpäin. Kesän tapahtuma kalenteri tulee viikonloppuna, koitetaan taas saada hommat rullaamaan täydellä teholla.

'Life is good'

janiv
08.05.2012, 10:30
En sano tätä henkilökohtaisena vaan yhdistyksen hallituksen jäsenen mielipiteenä ja koskee ihan jokaista yhdistyksen jäsentä ja jokaista yhdistystä.

Tule vuosikokoukseen, esityslistassa on kohta "muut käsiteltävät asiat" ja esitä asiasi. Vuosikokous keskustelee asiasta ja tekee päätöksen, jos päätöstä tarvitaan.

Edellisessä Corvette Clubin kokouksessa tuli yksi hyvä ja toteuttamiskelpoinen ehdotus ja idea. Siinä vain tuntuu olevan sellainen ongelma, että kukaan ei halua olla sitä toteuttamassa, kun ei ole aikaa eikä resursseja :( (Nyt jos jollakulla on, niin laittakoot minulle yyveetä)mutta yleensä kaikki virallinen on tylsää ja tuo mukanaan velvoitteitaNäinhän se on :( Jostain kumman syystä on kuiteskii tullu sotkeuduttua kahdeksaan eri yhdistykseen, joista kolmen hallitukseen. Nii ja onneks vastuu sekä velvoitteet tuo myös jotain oikeuksia ja vapautuksia toisista vastuista.

Onneks tää on vapaaehtoista, mukavaa, palkatonta ja saa tehdä pyytettömästi asioita toisten hyväks. Kyllä aina joskus, jossain kohtaa, jollain tavalla, jonkinlaisen kiitoksen tekemisistään saa ja on saanukkin.

Myös vajaa 500kpl jäsenkortteja on postiteltava jäsenille, joten postituksissakin on aika reilusti työtä.Miun mielestä niistä vois ihan hyvin luopua, mutta muistan ajan ennenkuin itse olin hallituksessa ja jäsenistö huusi kovaan ääneen jäsenkortteja. Miksei niitä saa, millon niitä saa, joko niitä saa, me haluamme jäsenkortit! No sitä saa mitä tilaa:cool:

Toki jonkun mielestä jäsenkortti varmaankin on ihan turha, tarpeeton ja hyödytön, niin nyt niitä kuitenkin saa ja joka vuosi uuden, kun niitä haluttiin.ja taas on kovin epätasa-arvoista jäsenistöä kohtaan jos kaikki ei siitä tietoa saa.Yhdistyksen yks perusasiahan on jäsenten tasavertaisuus. Se on hyvä sekä huono asia.

Keskustelupalstallahan ei oo mitään väliä, jos vaikka Pekka ja Matti järjestää tallimiitin ja Mika ei siitä tiedä tai Liisaa ei vaikka edes informoida koko tapahtumasta ja Kallea kielletään ehdotomasti tulemasta. Tämäkin on hyvä sekä huono asia.

Yorcci
08.05.2012, 11:06
Näkisin, että tässä on jonkinsortin 'väärinkäsitys' taustalla, koska itse en ole tämän kuuden (kohtuullisen aktiivisen) vuoden aikana tapahtumissa pyörineenä mitään 'vastakkainasettelua' tai 'kissa-hiiri -leikkiä' huomannut.

Finnshark on netin keskustelupalsta (kuten nyt vaikka maailmalla digitalcorvettes.com, corvetteforum.com jne.) ja Corvette Club taas rekisteröity yhdistys. Eri asioita. Yhdistyksen toiminta on aina hieman kankeampaa kuin nettiyhteisön.

Kerhollakin oli omat keskustelusivut, mutta kun täällä oli jo toimiva foorumi ja ei sitä jaarittelua näilläkään sivuilla ihan tungokseksi asti ole, niin on luontevaa, että keskustelu on keskittynyt tänne. Klubin sivuillakin ohjataan tänne keskustelujen pariin ja täällä on erikseen Clubin tapahtumille ja tiedotuksille osio.

Itse pyörin mielelläni molempien "instanssien" tapahtumissa, koska molemmat liittyvät läheisesti Corvetteen ja tää jengi on vaan niin uskomatonta. Molemmille on tilaus, on Clubin järjestämät perinteiset Corvette Meet ja ratapäivät sekä pienemmissä porukoissa järjestetyt cruisingit, swapit, illanvietot, reissut jne.

En näe ongelmaa :confused:

TJM
08.05.2012, 11:15
Täysin samoilla linjoilla Yorccin kanssa.

VetteMan
08.05.2012, 11:41
Näyttelyiden osalta on tehty yhteistyötä ja järjestelyissä on samoja henkilöitä ollut finnshark osastojen ja kerhon osastojen kasaamisessa, osastot vaan nyt on sattunut olemaan erinäköisiä.
Yhteistyötä tehdään ja tullaan tekemään jatkossakin.

Hieman historiaa tästä foorumista ja kerhon aiemmasta foorumista:

Finnsharkin foorumille tuli kerho-osio, kun itse Finnshark eli Riku jo ennen tätä nykyistä sivustoa piti omaaa corvettesivustoa ja pientä keskustelupalstaa ja kun Finnshark tuli nykyiseen foorumimuotoon tammikuussa 2004, kerhokeskustelut ohjattiin vanhalta petrisimolin.com offroad palstalta tänne.
Itse olen alusta alkaen finnsharkin keskusteluissa ollut mukana ja kerhon jäsenenä vuodesta 2000.

Kerhon nettisivut ei todellakaan ole unholassa, uusia juttuja toki niillekin kaivataan, mutta suurimmaksi osaksi ne tänne finnsharkkiin tulee itsekin lisätty.
Eihän finnsharkissakaan olisi mitään, jos ei ihmiset niitä tänne kirjoittaisi.
Pitää myös siirtyä kirjoittelemaan projektijuttuja kerhon sivuille.
Kerhon sivusto toimii infona kerhon toiminnasta ja sen alla pyörii mm. jäsenrekisterit ja muu siihen liittyvä.
Corvette aiheisia tarinoita siellä ei juuri nykyisellään ole, mutta mahdollisuus niitä sinne on lisätä.

Jäi se asia edelleen huomioimatta että jäsenistöä on myös ilman sähköpostia ja jokainen tiedottaminen vaatii noin sadan perinteisen kirjeen tulostamisen ja postittamisen.
Näin ollen ei ole niitä vapaaehtoisia vielä tarjoutunut jotka voisi tuon perinteisen postittamisen hoitaa.
Sihteeri sitä pääasiassa hoitaa, sekä kokouksien yhteydessä keväisin hallitusporukalla sitä myös tehty.
Myös vajaa 500kpl jäsenkortteja on postiteltava jäsenille, joten postituksissakin on aika reilusti työtä.
Taas tullaan siihen että kenellä riittää aika tehdä sitä vapaaehtoista hommaa.

Näin ollen jokaista uutta tapahtumaa ei näin voida jäsenistölle nopealla aikataululla tiedottaa.
Sillä on pysytty perinteisissä ratapäivissä, miitissä yms tutuissa tapahtumissa jotka on voitu jo keväällä ilmoittaa jäsenkirjeen yhteydessä.

Jos haluaisin pitää vaikka tallimiitin tai cruisingin ensviikolla, niin en mitenkään siitä ehdi jäsenistölle tiedottamaan ajoissa ja taas on kovin epätasa-arvoista jäsenistöä kohtaan jos kaikki ei siitä tietoa saa.
Siksi tiedottaminen on tapatunut finnsharkin kautta ja tapahtumasta tulee siten ns. finnshark tapahtuma, näin ollen epävirallinen kerhotapahtuma, koska kaikille jäsenille ei siitä ole tietoa saatu toimitettua.

Molemmille on mielestäni tilaa ja suuri osa porukasta myös molemmissa tapahtumissa pyörii.

Edelleen kehitysideoita otetaan vastaan, sekä myös vapaaehtoisia henkilöitä jotka niitä tapahtumia haluaa olla toteuttamassa Club Corvette of Finland ry:n kanssa :cool:

Pappatunturi
08.05.2012, 14:23
Näkisin, että tässä on jonkinsortin 'väärinkäsitys' taustalla, koska itse en ole tämän kuuden (kohtuullisen aktiivisen) vuoden aikana tapahtumissa pyörineenä mitään 'vastakkainasettelua' tai 'kissa-hiiri -leikkiä' huomannut....

Itse pyörin mielelläni molempien "instanssien" tapahtumissa, koska molemmat liittyvät läheisesti Corvetteen ja tää jengi on vaan niin uskomatonta. Molemmille on tilaus, on Clubin järjestämät perinteiset Corvette Meet ja ratapäivät sekä pienemmissä porukoissa järjestetyt cruisingit, swapit, illanvietot, reissut jne.

En näe ongelmaa :confused:

Sama täällä, mielestäni kaikki alkuaikojen pienet epäselvyydet on jo olleet historiaa pidemmän aikaa. Sharkki ja ccof täydentävät toisiaan mainiosti tarjoten tapahtumia ja vettefiiliksiä hyvässä seurassa ympäri vuoden.

Turhaan ei mielestäni tarvitsisi lähteä draamaa hakemaan kun sitä kerran on päästy eroon.

Iso kiitos kummankin leirin aktiiveille :salut:

tuplakoo
08.05.2012, 19:53
Loistavaa kuulla että olin erehtynyt aatoksissani, eikä ole syytä huoleen.
Luulin ihan oikeesti, että toiset ovat leipääntyneet tekemisiinsä ja toiset tekevät ihan kybällä vetteharrastajille toimintaa ilman mitään rahoitusta.

Wormie
09.05.2012, 00:58
Joo kyllä nää kaks "orkanisaatiota" on enemmänkin toisiaan täydentäviä kuin keskenään kilpailevia. Tämä tosin vain 4 vuoden jaloissa pyörimisen kokemuksella. Eli Yorccia kompaten, ja Pappista kans...

Olen "rivijäsen" kummassakin liitossa eikä se ole ongelmallista, senkun poimii vaan rusinat pullasta. Kiitos vaan kaikille jotka jotakin järjestävät. :rock:

KooVee
09.05.2012, 07:01
Näkökulma. Miksi CCoF ja FS on olemassa? Itseäänkö vai muitako varten? Elämäni Corvetesta haaveilleena, sain tietää FS:stä vasta vuosi Vetteni hankinnan jälkeen, kun CCoF:n olemassaolosta olen tiennyt aina. Mietin aikani, että mikähän järki CCoF:n on pyörittää forumia eri brandillä, kunnes joskus tajusin, että ne ovat eri asia. Postasinkin taannoin tyhmänä, että miksi FS:n kalenterissa ei ole tapahtumista ja minulle kerrottiin että ne löytyy CCoF:n kalenterista. Mutta FS:kin on omia tapahtumia, mutta ne on eri. Eri tapahtumat siis, mutta kuitenkin samat henkilöt. Hieman kauempaa katsottuna, voisi ennustaa, että toiminnassa tulee tapahtumaan jonkun ajan kuluttua jotain konsolidaatiota. Molempien tarkoitus ylätasoisesti katsottuna on liki sama, yhden automallin harrastamiseen liittyvä toiminta.

Itse koen tänään niin, että CCoF on minulle kohtuu näkymätön, varsinkin kun FS vie huomion. Jäsenmaksun maksan ja maksan aina, koska haluan tukea CCoF:n toimintaa, sen olemassa oloa ja olla ainakin hengessä mukana. Jokaisen pienen piirin toiminta on sisäänpäin lämpiävää ja itsekin haluaisin nähdä kaiken Corvette aiheisen aina parhaana ja kauneimpana. En tiedä, meneekö energiaa liikaa siihen, että kuitenkin pienen asian ympärillä on kaksi pientä tahoa.

Itse harkitsisin vakavasti näiden kahden mainion organisaation yhdistämistä yhden brandin alle. Kahden pienen brändin (CCoF ja FS) ylläpitäminen on kallista ja tehotonta. Liittoutuneet joukot ovat aina voittaneet sodat. Ei tässä nyt mistään sodasta ole kysymys, mutta nämä kaksi yhdessä ovat tässä tapauksessa varmasti enemmän kuin 2. CCoF brandi on tiedossa yleisesti, FS ei. Sitä en tiedä, kuka omistaa FS:n. Haluaakokaan tämä taho edes kasvattaa foorumia? Kasvaminen ei ole välttämättä kaikille tarkoitus ja toiminta pysyy tiiviimpänä.

En jätä kommentointiani tähän, kuten en suosittele muidenkaan tekevän. Astelen paikalle tulevaan CCoF:n kokoukseen ajatusteni kanssa ja vien ajatustani siten eteenpäin. Tiedän sen, että keinot löytyvät aina ja sellainen ratkaisu joka on win win sekä CCoF:lle että FS:lle löytyy aina. Kysymys lähtee siitä, löytyykö tahtoa yhdistää nämä kaksi mainiota yhden brandin alla toimiviksi?

KTM
09.05.2012, 07:51
Yhdistäminen saattaisi olla ehkä kulurakenteen kannalta tehokasta, mutta nykyinen symbioosi on kyllä perin vaikuttava ratkaisu. Niin CCoF kuin FS toimivat erinomaisesti omilla tonteillaan ja täydentävät mukavasti toisiaan. FS:n puoli on ehkä kevyempi alue lähestyä ja sitten kerhon puoli on paljon virallisempi jo pelkästään noiden aikaisemmin mainittujen lakien velvotteiden takia.

Kerran nyt brandi ajallelua halutaan viljellä, niin CCof on toiminut vuodesta 1989 ja johtokunta tai jäsenistö ei varmaan halua muutoksia vanhaan nimeen. Sitten FS on ollut pystyssä muistaakseni vuodesta 2004 ja on lähinnä GJ:n ja FS:n taidon- sekä voimannäyte. He ovat luoneet vahvan brändin ja uskottavasti hekään eivät sitä mitä ovat luoneet halua sotke mihinkään muuhin.

Kun sitten katsotaan vielä suuremmassa skaalassa asiaa, niin USA:ssa monesti kerhojen keskustelupalstat vaikuttavat aika hiljaisilta ja Corvette Forumilla sekä Corvette Action Centerissä on paljon vilkkaampaa. Sama kuvio mitä tapahtuu meillä täällä Suomessa.

Hyvät ideat ovat tietysti edellytys kehitykselle ja niitä tarvitaan. Minusta on hienoa, että tuplakoo otti asian esille, mutta toisaalta Mr Foghornin ajattelumallissa ei ehkä oteta tarpeeksi huomioon historiaa miten tämä nykyinen hyvä symbioosi on syntynyt.

Siinäpä nämä minun ajatukseni asiasta ;-)

early75
09.05.2012, 08:07
Niin CCoF kuin FS toimivat erinomaisesti omilla tonteillaan ja täydentävät mukavasti toisiaan. FS:n puoli on ehkä kevyempi alue lähestyä ja sitten kerhon puoli on paljon virallisempi jo pelkästään noiden aikaisemmin mainittujen lakien velvotteiden takia.

Samaa mieltä.

El RayNo
09.05.2012, 13:06
Samaa mieltä.
Finnsharkin vähäisten "jäsenmaksutulojen" johdosta (ccof n.13000€) kaiken kivan järjestäminen joskus hieman vaikeutuu kuten mm. Sharkbite magazinen synnyttäminen ....mutta kun puuhamiehet saavat taas tarpeeksi tyhjiä pulloja kerättyä ja ylitöitä paiskittua niin lopussa kiitos seisoo :)
Joten odotellaan mitä kivaa on tulossa...:)

PR1
09.05.2012, 13:52
Kolme v. Coffilla ja kerran ratapäivillä. On vaan niin hieno kortti, hotlan siivooja kysyi et mikä toi on? Öö öö, joku autokortti? Venakolle vaikea selittää.

Yhteiskeräys:

Näillä sivuilla jos on ongelmaa niin parikymppiä ja kaikki mukaan ylläpidolle.

Yorcci tai joku muu vakio ottaa rahat? Amigoiden kanssa teemme aina keräyksen (bounty) jotain varten niin ei muuta kun pystyyn. Yllättävän ison summan voi saada FinnSharkinkin faneilta.

20e. täältä ainakin. Verotonta. Asiahan on niin että lahjoituksista, alle neljän tonnin ei makseta veroja. Kaverille jos lainaa niin vielä vähemmän.

Voin kyllä perustaa tilinkin jos tarve ja avaimet pitäjälle.

T: Sisälukutaidoton luottopakki, toinen vaihtoehto on et miten FinnSharkille maksetaan kun en tutkinut asiaa vielä. Kiitos vaan hienoista sivuista, on ollut paljon apua ja anteeks taidottomuudesta välillä.
Yleinen käntopics mennään jos ei asiaa. Joohan ;)

KooVee
09.05.2012, 14:48
Ei hättäillä. On hyvä myöskin ymmärtää, erityisesti tulokkaiden (itse) myös taustoja ja ennen kaikkea sen, että ihmiset todellakin ovat samat asioiden takana, ja ajatukset ovat varmasti vaihtuneet ristiin jo useasti aiemminkin. Keskustelua voi herättää, kuten itse tein konsolidaatiopuheilla. Mutta ajatus varmasti ei ole uusi. Minulle henkilökohtaisesti ja muiden samanhenkisten puolesta, on tärkeää, että on toimiva tapa olla samanhenkisten ihmisten kanssa yhteyksissä. Jo yksistään muiden harrastajien projektien seuraaminen on harrastuksen kaltaista mukavaa ajanvietettä. Omakin harrastus saa aivan toisenlaista sisältöä. Yhteenkuuluvuuden, auttavuuden sekä avoimuuden tunne, mikä tässä yhtiesössä on, on jotain verratonta ja syntynyt volunteerien vimmalla. Homma toimii näin ja on toiminut tähänkin asti. Jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä.

Edellisten puheideni jälkeen, pidän itselläni oikeuden muuttaa mieltä (vaikka en olekaan nainen). I like the way it is.

Pappatunturi
09.05.2012, 18:51
Finnsharkin vähäisten "jäsenmaksutulojen" johdosta (ccof n.13000¤) kaiken kivan järjestäminen joskus hieman vaikeutuu kuten mm. Sharkbite maaginen synnyttäminen ....mutta kun puuhamiehet saavat taas tarpeeksi tyhjiä pulloja kerättyä ja ylitöitä paiskittua niin lopussa kiitos seisoo :)
Joten odotellaan mitä kivaa on tulossa...:)

Vähäisten? Kun ei kerran mitään pyydetä niin ei paljoa voi saada. Itse olen koittanut hankkia FS tuotteita kun niitä on ollut tarjolla. Lisää vaan valikoimaa niin päälle vedetään ja autoon liimataan jos ei ihan hakkaraisenteukkaa ole mallit.

Mitä tulee sharkkibaittiin, niin kyllä on rahulia tarjottu, mutta ei vaan laskua näy... Helpoittaisiko se puuhamiesten - ja naisten elämää jos ehtisivät kiireiltään tilinumeroa/laskua tarjota..:confused:

Mutta yhtäkaikki, kiitollisia saadaan olla näiden tekiöiden panoksesta. Olihan se viime kesäinen FS ja Ccofn miitit jotain ennenkokematonta kotimaan puitteissa.

KooVee
09.05.2012, 22:08
Asioilla on puolensa. Maksaisin varmasti vapaaehtoisen kannatusmaksun ja sen tekisi myös moni muu. Jäisi vielä hyvä mieli antajalle. Rahan saajalle asia ei välttämättä ole niin yksinkertainen. Rahaa toisilta ottamalla ottaa myös jonkinasteisen henkisen velvoitteen käyttää saatua rahaa antajien oletettavasti hyväksymällä tavalla. Seuraa pähkinä, mihin rahan kanavoin ja miten käytöstä raportoin.
Lähestytään yhdistyksen toimintaa (joka ei ole sama kuin rekisteröity yhdistys). Ikäänkuin luistelukentän ylläpitäminen. Rahaa on perusteltua kerätä että se pysyy kuosissa ja raha myös käytettävä siihen. Toinen vaihtoehto on että maanomistaja pitää jään kunnossa itse, koska saa itselle hyvää mieltä siitä, että nappulat pääsee pelaamaan ja antaa ihmisten käyttää kenttäänsä. Jos tapa sopii omiin tavoitteisiin, arvoihin ja ajankäyttöön sekä varallisuustilanteeseen, voisin kuvitella monen meistä tekevän niin. Hyvän on kiva antaa kiertää.

janiv
09.05.2012, 22:30
Hetikun ollaan rahan kanssa tekemissä verottaja ottaa asiaan kantaa.

"Rekisteröity yhdistys

Henkilökohtaisen tulolähteen tulo

Henkilökohtaisen tulolähteen tulot ovat yleishyödylliselle yhdistykselle tai säätiölle verovapaita tuloja. Tällaisina tuloina voidaan pitää esimerkiksi jäsenmaksutuloja, osinkotuloja, korkotuloja, osakehuoneistojen vuokratuloja, lahjoituksia ja avustuksia sekä luovutusvoittoja.

Rekisteröimätön yhdistys

Rekisteröimätöntä yhdistystä pidetään verotuksessa yhtymänä, jonka tulo verotetaan sen jäsenten tulona. Jos yhdistyksen tarkoituksena on kuitenkin rekisteröityä ja rekisteröinti on laitettu vireille ennen verovuoden päättymistä, voidaan tällaista rekisteröimätöntä yhdistystä pitää verotuksessa yhdistyksenä."

http://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Yhdistys_ja_saatio/Tuloverotus

Eli on siitä yhdistyksen rekisteröimisestä edes jotain pientä hyvää.:cool: Sit toinen hyvä asia on tossa alla ja kaipa niitä muitakii hyviä asioita on tai ei Suomessa muuten ois yhtään rekisteröityä yhdistystä.

"6 §
Rekisteröinnin oikeusvaikutukset

Yhdistys voi hankkia oikeuksia ja tehdä sitoumuksia sekä olla asianosaisena tuomioistuimessa ja muun viranomaisen luona, jos se on rekisteröity siten kuin tässä laissa säädetään.

Rekisteröidyn yhdistyksen jäsenet eivät vastaa henkilökohtaisesti yhdistyksen velvoitteista."

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1989/19890503

Jarmo79
10.05.2012, 01:17
Edellisessä Corvette Clubin kokouksessa tuli yksi hyvä ja toteuttamiskelpoinen ehdotus ja idea. Siinä vain tuntuu olevan sellainen ongelma, että kukaan ei halua olla sitä toteuttamassa, kun ei ole aikaa eikä resursseja :( (Nyt jos jollakulla on, niin laittakoot minulle yyveetä)
Oli hieman kyytipoliittisia ongelmia ja en kokoukseen päässyt... Mistäs ehdotuksesta/ideasta on kyse (voi olla, että on jossain täällä mainittukin, mutten ole bongannut)?

Finnshark
10.05.2012, 04:23
Melkolailla hyvin onkin jo historiaa ja käsityksiä pohdittu ja hyvää keskustelua aiheesta käyty. Todellakaan kyse ei ole mistään FS - CCoF kissa ja hiirileikistä, päinvastoin! Olen ollut joitakin vuosia itsekin Suomessa asuessani kerhon hallituksessa mukana ja näitä vuosia ennen ja niiden jälkeenkin on kerhon hallitus ollut hyvin tuttu. Istuinpa viime vuonnakin Vanajanlinnan meetissä CCoF:n pulpetin takana toivottamassa meettiin osallistujia tervetulleiksi nimilappuja jakaen. Eli kerhon ja sharkin symbioosi ja yhteistyö perustuu kaverihenkeen ja vilpittömään yhteistyöhön puolin jos toisinkin. Päämäärähän on sama, tuottaa Suomen Corvetteharrastajille mukavia hetkiä niin autojen kuin harrastajienkin kanssa!

Kuten on jo esillekin tullut, kerhon virallisuus tuo omat hankaluutensa, mutta myös hyötynsä. Sharkin tapahtumat ovat epävirallisia, osaltaan hyvinkin spontaanejakin tapahtumia lyhyillä varoitusajoilla. Ei tietysti aina, mutta tähän on mahdollisuus. Kerhon toiminta tulee miettiä aiemmin mainittujen syiden takia hyvinkin tarkkaan jo ennen kauden alkua. Kerhon puuhamiehillä riittää tekemistä ja järjestelyjä näissä etukäteen suunnitelluissa tapahtumissa ihan riittävästi. Suunnittelu ja toteutushan tehdään kuitenkin omalla ajalla, normaalin päivätoimen jälkeen.

En näe sharkin ja kerhon toiminnassa mitään vastakkainasettelua. Päinvastoin, hyvää yhteistyötä jatkamalla saamme järjestettyä entistä parempaa toimintaa koko Suomen Corvetteyhteisölle! Eiköhän tässä kesällä taas tule kerhon hallituksen kanssa parannettua yhdessä maailmaa tai ainakin Corvetteja tuopillisen ja saunan parissa. Omalta osaltani toivon tässä yhteydessä että seuraavassa kerhon jäsenkokouksessa olisi mahdollisimman hyvä osanotto, silloin pääsee myös osallistumaan ja saa oman äänensä kuuluviin! Toivon että samanlainen yhteistyö toimii myös tulevien kerhon hallitusten ja Finnsharkin välillä!

Oli sitten kyse Sharkin tai kerhon tapahtumista niin hyvin pitkälle samat naamat niissä pyörii! Nautitaan kummastakin, sopivan virallisen epävirallisesti!

Omalta osaltani pitkä välimatka Suomeen ja pitkät työajat vähentävät ikävästi Sharkin kehitystä, mutta eiköhän tässä Groovyn pohjattoman energian ja Energyn avustuksella sharkkiakin taas kehitetä eteenpäin!

Hyviä ajokelejä kaikille ja nähdään kesällä mahdollisimman monissa tapahtumissa! :driving:

PR1
10.05.2012, 06:00
Sama vika huttusella kun asuu korvessa niin ihan omaksi iloksi cruisailee sitten. Onneks on netti. Millähän se ylläpito toimii? Voihan sen ulkoistaa jollekkin firmalle jos ongelmia ja maksaa sen jolla verot myös. Muutamaa yritystä ja kirjanpitoa teen että luulisin tietävän asiasta mut keräys + - 0 menis kai jotenkin ulkopuoliselle?

janiv
10.05.2012, 10:31
Tuntuu FS:n foorumi kelpaavan kuitenkin "kerhon" tiedotuskanavaksi.Tottakai kelpaa, kun tarjotaan. Raha vaan ei tunnu FS:lle kelpaavan vaikka on tarjottu ;) Herra Finnsharkhan oli CCoF:n hallituksessa silloin, kun oli perustamassa tätä keskustelufoorumia. Liekö tuo tiedotuskanava juttu jäänne niiltä ajoilta. Voidaan kai se lopettaakkin ja hoitaa CCoF:n tiedotus pelkästään kerhon nettisivuilla, mutta jotenkin olettaisin, että kukaan ei sitä halua.voi olla vaarana näiden leirien etääntyminen toisistaanTotta, tosin miusta on tuntunu, että tässä neljnä vuoden aikana leirit ovat lähentyneet toisiaan. Voihan se olla, että olen täysin väärässä:(Ja kerhon nettisivut on lähinnä vitsiNiin ovat. Heitin joskus vitsillä, että mitäs jos CCoF:n vois liittyy jäseneks nettisivujen kautta. Aikoinaanhan jäseneks liittyminen kesti 6 kk - 2 vuotta. Nyt se kestää 2 min. - 2 päivää.:rock: Toinen vitsi on se, että jäsenmaksut selviää viitenumeroista minuutissa olipa maksaneita jäseniä 3, 30 tai 300 ja se on miusta ihan paras vitsi. Nauran makoisasti joka kerta, kun klikkaan "tarkasta maksaneet jäsenet" nappulaa. Ennenhän tähänkin meni tuntikausia, kun selattiin paperisia tiliotteita.Kerho selkeästi hyötyy FS:n foorumista mm. tiedotuskanavana ja uusien jäsenten muodossa, olisiko mahdollista tunnustaa mm. nämä asiat.Tunnustettu:cool:Mistäs ehdotuksesta/ideasta on kyse (voi olla, että on jossain täällä mainittukin, mutten ole bongannut)?Jäsentuotteiden verkkokaupasta/postimyynnistä. Onhan sitä joskus jo aiemminkin mietitty, mutta tosiaan se tekijä/toteuttaja/logistikko ei ole vielä ilmoittautunut.

Ainiin, "uusia" ideoitakin on toteutettu tai yritetty toteuttaa. On ollut kulmapainon mittausta, yritysvierailua, swappia, ulkomaan ratareissuja... mutta osallistujia kun on ollut alle 10 niin tuntuu (ainakin minusta) hölmöltä itse keksiä tapahtumia, kun ne eivät näytä juuri ketään kiinnostavan. Siksi olisikin kiva kuulla jäsenistöltä, että minkälaisiin tapahtumiin he tulisivat ja haluaisivat tulla.

No taas on pari "uutta" ideaa muhimassa. En tiedä ovatko sitten CCoF:n, Finnsharkin vai yhteistapahtumia. Miulle oikeestaan ihan sama, kunhan niissä tapahtumissa ois Corvetteja enemmän ku kaks. Männessä näkköö ;)

Jarmo79
10.05.2012, 12:23
Jäsentuotteiden verkkokaupasta/postimyynnistä. Onhan sitä joskus jo aiemminkin mietitty, mutta tosiaan se tekijä/toteuttaja/logistikko ei ole vielä ilmoittautunut.

Itse en lähde projektia vetämään (etenkin kun en halua maksu- ja tietoturvavastuita), mutta jos PHP:lla on aikomus toimia, niin voin olla apuna.

Tarkempia vaatimuksia ja toiveita kannattaa johonkin toiseen topiciin alkaa poimimaan.

Jarmo

Kurkis
10.05.2012, 15:38
Kerhotuotekauppa

Ongelmana ei ole itse verkkokaupan perustaminen vaan se kuka fyysisesti pakkaa tuotteet, vahtii että maksu tullut tilille (tai laittaa postiennakolla tms, jos siihen mentäisiin), kiikuttaa postiin, ylläpitää varastosaldoja, tilaa lisää tuotteita jne.

Nyt ollaan yritetty pitää tuotteita tarjolla kevään näyttelyissä, ratapäivillä, meetingissä ja cruisingeissakin mahdollisuuksien mukaan. Tietysti varsinkin niille, jotka asuvat syrjemmällä eivätkä välttämättä pääse/lähde tapahtumiin tästä ei ole paljoa iloa. Ja nyt aikataulu on haasteellinen saada tuotteita Oulun näyttelyyn, mutta katsotaan kuinka käy.

Nyt on juteltu muutaman kaupallisen tahon kanssa jos ottaisivat korvausta vastaan hoitaakseen ainakin logistiikan vaikka itse tilausten ja maksujen seuraaminen jäisi vapaaehtoisille.

Katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.

T Mika

Juke
10.05.2012, 21:32
Ainiin, "uusia" ideoitakin on toteutettu tai yritetty toteuttaa. On ollut kulmapainon mittausta, yritysvierailua, swappia, ulkomaan ratareissuja... mutta osallistujia kun on ollut alle 10 niin tuntuu (ainakin minusta) hölmöltä itse keksiä tapahtumia, kun ne eivät näytä juuri ketään kiinnostavan. Siksi olisikin kiva kuulla jäsenistöltä, että minkälaisiin tapahtumiin he tulisivat ja haluaisivat tulla.

Itse ainakin kunnioitan suuresti molempien yhteisöjen, niin CCoF;n kuin FS;nkin puuhamiehiä, todella mahtavaa kun edes muutamat viitsivät nähdä paljon vaivaa yhteisen harrastuksen eteen.

Täällä periferiassa asuvana ja töikseni perheyrityksen hommissa puurtavana en valitettavasti pääse useinkaan irrottautumaan harrastuksiin muuallepäin suomea, puhumattakaan ulkomaista. Sapettaa kyllä suunnattomasti, kun lähes poikkeuksetta sattuu joku työeste samoille viikonlopuille kun olisi mielenkiintoisia tapahtumia.
Tietenkin vaimo ja jälkikasvu täytyy myöskin ottaa huomioon vapaa-aikoja järjestellessä, he kun eivät varauksetta jaa samoja kiinnostuksen kohteita kuin minä...:(

Tähän mennessä olen käynyt Harisen Dynopäivässä, STG-2011;ssa, Ahveniston ratapäivillä ja tietenkin kerhon osastoon tutustumassa pari kertaa ACS;ssa ja viime viikonloppuna Lahdessa. Kieli pitkällä odotan pikavisiittiä Kesäreissu-letkan mukaan Goodwoodiin :cool:

Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että molemmat, CCoF ja FS, ansaitsevat paikkansa ja asiat ovat kyllä esimerkillisen hyvin suomen Corvette-harrastajilla verraten melkeimpä mihin tahansa autokerhoon tai merkkikerhoon. :rock:

pomppe
10.05.2012, 22:07
asiat ovat kyllä esimerkillisen hyvin suomen Corvette-harrastajilla verraten melkeimpä mihin tahansa autokerhoon tai merkkikerhoon. :rock:

Totta turiset! :rock:

juzzi
11.05.2012, 00:38
Tästä ccof ja FinnSharkin yhteistyöstä ja hyvästä yhteisolosta voi käydä katsomassa tietoa uudesta tapahtumasta josta ilmoitin juuri Tapahtumat osiossa...

Juza....vara-pj ccof

Wormie
11.05.2012, 10:27
Oli sitten kyse Sharkin tai kerhon tapahtumista niin hyvin pitkälle samat naamat niissä pyörii! Nautitaan kummastakin, sopivan virallisen epävirallisesti!
Nythän mä vasta hokasin, ne tapahtumat voikin olla kumman tahansa järjestämiä! Neljän vuoden aikana oon ollu vaan Vette-tapahtumissa, sen kummemmin miettimättä kumpi taho on jutskan järkännyt. Hauskaa on ollut ja hyvää jengiä paikoilla pyörinyt siitä huolimatta :rock:

jazka49
11.05.2012, 10:45
Tämän osaston otsikko on harjhaanjohtava. Mielestäni se pitäisi olla CCoF & FS ei vs.

unknown
11.05.2012, 11:18
Oma mielipide tai näkemys on että rekisteröity yhdistys on pienelle ryhmälle liian iso ja raskas koneisto. Corvette -kerho on jäsenmäärältään kuitenkin jo sitä kokoluokkaa että Ry on ainoa vaihtoehto.
Rekisteröimätön yhdistys tai tälläinen viestintävälineen kokoama ryhmä on paljon helpompi ja ei vaadi puuharyhmältä sitoutumista, joka yleensä koetaan raskaana.

Ongelma vain on tuo raha, sillä verotuksellisesti Ry on kuin toinen yritys sponsorin silmissä, missä taas keskustelupalsta on vaikeampi ymmärtää kirjanpidossa, toki mainosnäkyvyytenä asia on kirjanpidon kestävä. Mutta pitää kuitenkin muistaa että jos herrat GJ ja Finnshark päättä laittaa tarroista, mainoksissa ja lehdistä kerätyt rahat kahteen, kolmeen matkalaukkuun ja lähteä Pattayalle niin lain silmissä se on ihan okei!

Pappatunturi
11.05.2012, 19:36
Tämän osaston otsikko on harjhaanjohtava. Mielestäni se pitäisi olla CCoF & FS ei vs.

Aivan.. Huhumylly pyörinyt ja draamamyrsky teelusikassa valmis ;)

tuplakoo
11.05.2012, 22:20

jos kahta asiaa verrataan toisiinsa,
on vs. juuri oikea termi.

MINUN näkövinkkelistä totuus on vain se, että FS on tekemisillään Vetteharrastajien hyväksi nostanut riman korkeudelle, josta CCoF ei tunnu selviävän, vaikka tilillä ois vähän fyffeekin.

Jos taas muiden harrastajien mielestä se on aivan ok,
niin sehän on sillä selvä, ei siinä yhden "änkyrän" ajatukset paljon paina.

Mutta eiköhän haudata tää topikki,
painetaan leuka rintaan,
venataan turpakii ja nöyränä,
josko huomenna ei ois yhtä sateista kuin tänään.

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Ehdottomasti kaikkea hyvää kummallekin toimijalle toivottaen,
ja molempien tapahtumiin jatkossakin kykyjeni mukaan osallistuen,
Terveisin kookoo.

janiv
11.05.2012, 22:46
Nyt minnuu ruppee ihan oikeesti vituttamaan Finnshark, CCoF ja Corvetet. Taidan laittaa Corvetet myyntiin ja erota CCoF:stä saman tien. Tässä on ilmeisesti jotain semmosta takana mistä minä en tiedä mitään, joten voisiko joku vähän valottaa sihteerillekin, että mistä moinen hyökkäys CCoF:ää kohtaan oikein johtuu:confused:

Mittään ei näköjään kannata tehä, mittään ei kannata järjestää, kun aina vaan saa jostain paskaa niskaan. Jos tästä paskasta sais edes palkkaa, niin sit ois ihan eriasia.

Onko joku kateellinen CCoF:n rahoista? Molemmista satasista vai mistä ihmeestä tässä nyt on kyse? Tapahtumien järjestämisestä? Siitäkö kuka niitä järjestää tai kenen nimissä niitä järjestetään?

Olen täysin ymmälläni, enkä tajua enää mistään mitään. Pappatunturi on nyt vaan hyvä ja kertoo julki kaikki huhut!

unknown
11.05.2012, 22:59
Älä nyt "janiv" ota tätä nyt niin mustavalkoisesti, esimerkiksi:

Jos olet ostanut Corveten ja siinä :rock: ja :driving: :woohoo: jälkeen otat selvää miten löytää muita jotka on :driving: ja :woohoo: niin netin syöväreistä tämä sivusto osuu aika helposti netiselaimeen.
Se juttu on että aika vaikea on kylmiltään erottaa mikä on CCoF ja FS, aihepiiri kun on aika samanlainen.

Wormie
11.05.2012, 23:26
Nyt minnuu ruppee ihan oikeesti vituttamaan Finnshark, CCoF ja Corvetet. Taidan laittaa Corvetet myyntiin ja erota CCoF:stä saman tien. Tässä on ilmeisesti jotain semmosta takana mistä minä en tiedä mitään, joten voisiko joku vähän valottaa sihteerillekin, että mistä moinen hyökkäys CCoF:ää kohtaan oikein johtuu:confused:
No nythän tää salaliitto yllättää minutki!! Onko joku hyökänny CCoFia vastaan, mulla on ainaki menny ihan ohi. Mun mielestähän tässä on porukka tuonu esille tyytyväisyyttään kumpaakin tahoa kohtaan ja ollut iloissaan siitä että jotkut jaksaa meille tumput suorana seisoville tapahtumia järjestää. Oli sitten kumman tahansa järkkäämä konklaavi....

Tuomas
12.05.2012, 08:17
Se juttu on että aika vaikea on kylmiltään erottaa mikä on CCoF ja FS, aihepiiri kun on aika samanlainen.

Olen samaa mieltä, melko pitkään saa seurata tilannetta sivusta ennen kuin homma selkenee (jos selkenee), mielestäni.

En kuulu mihinkään kerhoon itse, mistään ei mitään pahaa sanottavaakaan ole. Clubin tapahtumissa en ole käynyt, vai olenko??

Kysytääs nyt näin, jos liityn CCoF:ään, saan jäsenkortin ja clubi järjestää yhden ratapäivän sekä tapahtuman kesällä, onko muuta?(unohdetaan jäsenedut)
Ratapäivä--> kolme autoa samaan aikaan radalla, aina näin??

pirre
12.05.2012, 08:33
Ratapäivä--> kolme autoa samaan aikaan radalla, aina näin??
Ei. Viimevuonna Kemorassa oli vapaata ajoa. Mä tahkosin ainakin kaks tankkia ja toinen niistä ns "putkeen" (kisa simulaatio =)

Tuomas
12.05.2012, 08:39
Ei. Viimevuonna Kemorassa oli vapaata ajoa. Mä tahkosin ainakin kaks tankkia ja toinen niistä ns "putkeen" (kisa simulaatio =)

Okei, skippasin Alastaron sen takia kun ymmärsin asian niin. Mutta hyvä tietää, jos kerho viitsii ratapäiviä järjestää semmoisilla radoilla missä kaiteet ei kolise ensimmäisenä, niin liityn heti!!

CCoF järjestää monta ratapäivää kesässä??

KooVee
12.05.2012, 08:51
Onko mahdollista olla Corvette harrastaja / sellaisen omistaja, ilman että maksaa Suomen Covette kerhon jäsenmaksua, edes kannatuksesta?

Tuomas
12.05.2012, 09:03
Onko mahdollista olla Corvette harrastaja / sellaisen omistaja, ilman että maksaa Suomen Covette kerhon jäsenmaksua, edes kannatuksesta?

Miksi ei olisi?? Väittäisin että Suomessa on kerhon jäsenmäärään verrattuna moninkertaisesti Vettejä.. Onhan mullakin ollut jokunen vuosi sitten useamman vuoden C3:nen ja en ollut edes kuullut mistään CCoF:stä tai Finnsharkista. Ihan samalla tavalla se pyöri tossa kylillä kun nykyinen C6:kin.
Onko siis niin että mikäli en ole jäsen, en ole tervetullut erikseen maksettaviin tapahtumiin kuten ratapäivät, meetit jne mitkä järjestetään CCoF:n puolesta?

Pappatunturi
12.05.2012, 09:25

Olen täysin ymmälläni, enkä tajua enää mistään mitään. Pappatunturi on nyt vaan hyvä ja kertoo julki kaikki huhut!

Nyt et Jani ihan tajunnut mitä koitin ajaa takaa jo ekasta postauksesta lähtien tässä "seitsemänpäivää" tasoisessa uutisoinnissa.

Vuosia sitten sharkin alkuaikoina tätä "vastakkain asettelua" olikin mielestäni ilmassa ja jälkeenpäin katsottuna osa ihan tuulesta temmatuista syistä. Sitten porukkaa vaihtui Ccofn riveissä ja koko kuvio muuttui satakertaa rennommaksi. Omalta kohdaltani juuri siihen suuntaan että jäsenmaksua oli taas kiva maksaa( juu on taas myöhässä.. )

Kuten jankutetettu kyllästymiseen asti, ei omasta mielestäni , eikä kenenkään hyvin tuntemieni sharkki/ccof heppujen mielestä ole mitään vikaa missän. Kaikki siis todellakin hyvin!!

Mutta edelleen , näiden uudistusten ja glasnost vuosien jälkeen riittää pari kolme aktiivista itkiää joilla jotain elämää suurempaa kaunaa Ccof kohtaan. Ja nämä heput näitä juttuja hokemalla saavat monen intoa täynnä olevan harrastajan nousemaan barrikaadeille olematonta vääryyttä vastaan. Tämä nyt vain yleisesti maalaten ,osoittamatta peukulla ketään.

Kuten jo hoetun hoettua, itse aion nauttia FS ja Ccof tapahtumista entiseen malliin. Luottaen täysin siihen että kumpikin taho tekee vilpitöntä työtä, pelkästään hyvien vibojen vuoksi mukavimman ja hauskimman harrastuksen eteen mitä olen tähän asti kokenut. Kyräilemällä ja vanhoja vuosientakaisia juttuja seläntakana vatvomalla, ei saa mitään positiivistä aikaiseksi.

Menikö nyt jakeluun ? Ai niin , mun kardaanos tuli muuten pari päivää sitten pihaan :driving:

KooVee
12.05.2012, 09:33
Mulla on tuntuma, että ovet on auki kaikille, riippumatta siitä maksaako jäsenmaksua. Tosin se fiilis tulee ehkä enemmänkin FS:n foorumia lukemalla, yhtä kaikki, samat tyypit. Mulle 25euron jäsenmaksu on hyvän asian kannattamista. On kiva että suomessa on corvette kerho. On täällä poniautoharrastajatkin sen verran osanneet järjestäytyä, että ovat oman kerhon perustaneet joka pysyy pystyssä vain samanhenkisten talkoovoimien ja kolehdin avulla. 25¤ on oikeasti jokaiselle pieni raha. Varakas en ole, mutta sen verran rahoissani, että kun finnsharkin lehti tuli myyntiin, ostin niitä kaksi.

Osta sinäkin :p

Kurkis
12.05.2012, 10:00
Vähintään kaksi jäsenille ilmaista mutkarataa on ollut tarjolla viimeiset vähintään 18 vuotta. Ei jäsenille maksanut 25¤ per ratapäivä eli halutessaan saanut samalla jäsenyyden. 2012 jälleen tarjolla Ahvenisto kesäkuun alussa ja Alastaro syksyllä. Alastarossa lisäksi edullinen majoitus, saunomista iltapalaa sekä aamupalaa, josta kerho maksaa leijonanosan.

2011 oli lisäksi Kemora jossa aika vähän autoja paikalla.

2011 kaikilla ratapäivillä oli myös vapaata ajoa ilman kierros tai automäärärajoituksia. Varmasti jatkossakin ajetaan osa vapaasti ja osa kolmen tai neljän auton ja muutaman kierroksen seteissä. Syy rajoituksiin on turvallisuus ja ajanotto. Lippumiehiä ei saa radanvarteen kuin pakolla jos niinkään ja varsinkin Ahvenistolla olisi niille muutamassa paikassa tarvetta. Jos todetaan ettei otetta aikoja ollenkaan niin helpottaa osaltaan useamman kierroksen ja auton ajamista.

Meeting on luonnollisesti kerhon päätapahtuma, jonka järjestäminen syö suurimman osan budjetista sekä aktiivien ajasta. Lisäksi nuo surkeat kerho-osastot 3-4:ssä näyttelyssä kuitenkin vaativat autojen, mattojen, kerhotuotteiden, kalusteen roudaaniset sekä sen että aina joku päivystää paikalla. Tähän päälle kuukausittaiset cruisingit, autojen punnituspäivää yms. Jne.

Kerhon tilinpäätöksestä selviää rahankäyttö. Suurin osa (noin 8000¤) menee meetingin ruokiin, ohjelmiin, tiloihin jne. Per ratapäivä kulu on noin 1500¤. Sitten jäsenkortteja, postituksia, näyttelykuluja yms. Tavoitteena nollatulos.

Tilinpäätöksestä selviää myös ettei hallitukselle makseta korvauksia kokouksista tai tapahtumiin, näyttelyihin tai muihin järjestelyihin ajeluista. Poikkeuksena tämän vuoden autojenkuljetukset näyttelyihin joista maksettiin allekirjoittaneelle suorat polttoainekulut.

Kerholla on noin 450 maksanutta jäsentä joista ilmeisen suuri osa on tyytyväistä tarjontaa, kun samat nimet pysyy listoilla ja jäsenmääräkin on jatkanut kasvuaan. Verrattuna autojen määrään Suomessa uskoisin jäsenmäärän olevan hyvinkin korkea verrattuna muihin vastaaviin porukoihin.

Mielestäni kannattaisi ensin käydä muutamassa tapahtumassa, tutustua toimintaan ja sitten esittää kehitysehdotuksia. Ja ehdotuksien menestys on monesti suhteessa ehdottajan halukkuuteen osallistua asian toteutukseen.

Minulle on ainakin aivan sama kuka tapahtuman ideoi, järjestää jne. Kunhan porukka viihtyy ja pääsee taas näkemään kanssaharrastajia.

Kotona näppäimistön ääressä on hyvä muistaa että jo tänäkin keväänä ja talvella useampi aktiivi on postittanut, tehnyt kirjanpitoa, tehnyt varauksia, kysellyt autoja, ideoinut uutta, roudanut autoja sekä kamoja, käynyt kokouksissa, saunonut "pikkujouluissa"...että kaikilla olisi kivoja tapahtumia keväään ja kesän aikana. Tämä koskee sekä Shark- että kerhoaktiiveja. Kun nämä sortunut väsähtävät tai kyllästyvät syystä tai toisesta niin toivottavasti näppäimistöjen äärestä noustaan jatkamaan.

T72
12.05.2012, 10:46

Mittään ei näköjään kannata tehä, mittään ei kannata järjestää, kun aina vaan saa jostain paskaa niskaan. Jos tästä paskasta sais edes palkkaa, niin sit ois ihan eriasia.

Nää julkiset itkupotkuraivarit joka kerta kun joku arvostelee kerhoa vois jättää pois, se nyt vaan on niin että ihmiset on sen verran erilaisia että kaikkia et pysty aina saamaan tyytyväisiksi. Jos 99% kuitenkin tykkää niin siitä kannattaa olla tyytyväinen!

Patse84
12.05.2012, 10:59
Itse olen henkilökohtaisesti ollut hyvinkin tyytyväinen ccof:n tarjontaan. 25e on pieni raha siitä mitä sillä saa ja kun tapahtumissa käy on tuo raha maksanut itsensä hyvin piaan takaisin.
Hatunnostot kaikille puuhamiehille ketkä jaksavat nähdä vaivaa tämän yhteisen hyvän vuoksi ei nimittäin ihan pieni homma ole. mielellään voisin vaikka tulla jeesaamaankin mikäli tarvetta on.

En myöskään hauku Fs.ää milläänlailla. onhan tämä forumi ja sen kautta saatu apu lähes elin ehto jos näitä kamppeita itse ropailee ym.

Ei vaan ymmärrä tämmöistä avautumista, olen ollut eräässä muussa kerhossa aiemmin jäsenenä ja puuhamiehenä ja voin kertoa että näissä piireissä on 100% parempi meininki kaikin puolin.

Wessi
12.05.2012, 11:03
Lupasin itselleni, että tähän keskusteluun en sotkeudu... mutta menköön.

Olen itsekin, kuten varmaan moni muukin, välillä miettinyt että mitä järkeä on maksaa kerhon jäsenmaksua. Saako rahalle vastinetta ollenkaan? Enimmäkseen yhteydenpito tulee hoidettua FS:n kautta, en ole (ainakaan vielä) kiinnostunut ratapäivistä eikä kerhomeetin päivämäärätkään ole koskaan sopineet minun kalenteriin. Tältä pohjalta tunnen olevani vain maksumies. Noh, summa ei ole suuren suuri.

MUTTA, kun sain idean Corvette -porukan kokoontumiseen Tykkimäen huvipuistoon, Clubin merkitys muuttui. Oli aivan eri asia kertoa nuvotteluissa Ccof:n olevan hommassa mukana kuin "sakki Corvette -harrastajia" (vaikkakin kyseessä ihan sama asia). Järjestäytynyt kerho tuo aina mukanaan katu-uskottavuutta. Varmasti huvipuiston portit olisivat meille auenneet ilman clubiakin, mutta kyllä Ccof:n maininta hyvää selkänojaa antoi.

MUTTA, ilman FS:n kaltaista tiedotuskanavaa porukka ei olisi tästäkään tapahtumasta tietoinen. Ja ilman FS:ia clubissa ei varmastikaan olisi niin paljon jäseniä kuin nyt on.

Kyllähän se niin on, että FS ja Ccof tukevat meitä harrastajia, molemmat omalla tavallaan. Kyse on vain siitä, haluammeko ottaa tuesta hyödyn.

Käytän vielä Tykkimäen tapahtumaa esimerkkinä kun tätä rautalankaa väännän;

-Ilman FS:ia olisi mahdotonta saada tapahtumasta tietoa harrastajille. Meillä ei ole mainosbudjettia, eikä erityisesti tarvettakaan mainostaa, ainakaan rahalla. Tulojahan tapahtumasta ei tule. Tässä kohtaa FS on verraton väline.

-Huvipuisto tarjoaa rannekkeet kaikille Corvettella paikalle tulleille välittämättä siitä lukeeko FS:ia tai kuuluko clubiin.

-Ccof:n jäsenkortilla saa puistossa herkkuja 2 yhden hinnalla. Eli tarpeeksi pehmistä syömällä tienaa jäsenmaksun takaisin.

-Ccof maksaa pokaalit ja ne ovat kaikille tarjolla.

-Samat Finnshark.com -lippusiimat viritetään myös tänä vuonna. (Hei GJ, saako lippuja lisää??)

Summa summarum. Näkisin asian niin, että jos itselle tulee mieleen, että miksei clubi tai FS tee sitä tai miksei se tee tätä, niin sitten pitää itse olla aktiivinen. Totta kai ideat saattavat olla sitä sorttia ettei yksittäisen harrastajan rahkeet sellaiseen riitä. Silloin idea rohkeasti foorumille ruodittavaksi ja eihän sitä koskaan arvaa mitä se tuo tullessaan. Joskus idea ei ota tuulta (vrt. Suomen Hienoin -valinta) mutta näinhän se menee. Ilman ideoita mitään ei tapahdu, ja ideoiden myötä joskus jotakin tapahtuu.

Corvette63
12.05.2012, 16:47
Kysyntää riittää varmasti kummallekkin tapaukselle, mun mielestä ne täydentävät sopivasti toisiaan - CCoF tarjoaa ratapäivät ja (the) kesämiitit yms, Finnshark ehkä vähän harrastajaläheisemmin cruisailut ja illanistujaiset. Ei tarvetta yhdistää, kun homma toimii jo nyt hienosti...

CCoF tapahtumineen, siinä samassa missä Finnsharkkikin, jalostuu kokoajan paremmaksi ajan myötä, ihan positiivisessa mielessä. Puuhamiehet vaihtuu ja lisääntyy, ja tulee uutta vitamiinia taas jengiin. Samassa karkeloiden määrä kasvaa ja tulee ideoita, mitä tehdä taas ensi kerralla paremmin. Fakta varmaan kuitenkin on, että näillä Suomen harrastajajoukoilla ei tuoda näyttelyihin Sema Shown humua ja Carlislen tunkuisia tapahtumia, vaikka siihen pyritäänkin. Onhan tää harrastaminen täällä susirajantuntumassa vähän lapsenkengissä verrattuna ison maailman touhuihin, mutta tämä riittää ainakin mulle vallanmainiosti. Ihan kaikkea ei voi aina saada, vaikka mieli tekisikin.

Lippistä jos käyttäisin, niin sellaista nostaisin kummankin orkesterin solisteille. Hyvää duunia. Rakentavaa keskusteluahan tämä vaan on aiheesta ja hyväähän se tekee keskustella aiheesta. Onhan CCoF:lla kokoukset, mutta on se aina oman työnsä päässä, että sinne tulisi vielä lähdettyäkin.

Mielenkiintoinen keskustelunaihe jokatapauksessa, josta kenenkään ei tulisi ottaa herneitä nenään. Toiset ollaan herkkiä ja toiset vielä herkempiä, mutta hyvässä hengessä on mukava keskustella tästäkin aiheesta. Ei syytä ryhtyä vallankumoukseen.

:cheers2:

janiv
12.05.2012, 17:38
Ei ihmekään, jos joku menee sekaisin CCoF ja Finnsharkin kanssa. Oon miekii ollu joskus lähes kaikesta Corvetteihin liittyvästä ihan pihalla. Perusasia oli näköjään silloinkin tiedossa. No enpä vieläkään tiedä juuri muutakuin sen, että C3 on hienoin.06.11.2006, 12:56

Mie muutes melkeen luulin yhessä vaiheessa, että Suomessa on kaks Corvettekerhoa. Finnshark ja CCoF ja molemmilla omat keskustelupalstat. Siis tossa about vuosi sitten, kun en vielä tienny mistään mitään muutakun, että C3 on hieno.:tongue:

kolme autoa samaan aikaan radalla, aina näin??Mitäs vikaa tässä on vai haluatko ajaa oikeasti kilpaa usean auton keskellä? CCoF ei järjestä kilpailuita, vaan ratapäivät ovat ajoharjoittelua.

Kun on 6 tuntia rata-aikaa ja paikalla on vaikkapa 40 autoa ja ratakierros kestää alle 2 minuuttia, niin jokaisella on yli 30 minuuttia aikaa ajaa jarrut loppuun.

Neljän tunnin jälkeen yli 70% autoista on jo lähtenyt kotia kohti ja viimeisen tunnin aikana on yleensä ollut 3-6 autoa rataa kiertämässä. Taisipa Pirre viime vuonna Ahvenistolla ajella nelisenkymmentä kierrosta Subarulla jos en ihan väärin muista.Onko siis niin että mikäli en ole jäsen, en ole tervetullut erikseen maksettaviin tapahtumiin kuten ratapäivät, meetit jne mitkä järjestetään CCoF:n puolesta?Ratapäivät ovat perinteisesti olleet jäsenille ilmaisia ja ulkopuolisille maksaneet 25 €. Meinasinpa muuten joskus käydä jonkun toisen yhdistyksen ratapäivillä ja se olisi maksanut 50 €. Jätin väliin.Onko mahdollista olla Corvette harrastaja / sellaisen omistaja, ilman että maksaa Suomen Corvette kerhon jäsenmaksua, edes kannatuksesta?Tottakai on. Yhdistyksiin kuuluminen on Suomessa täysin vapaaehtoista. Voihan töissäkin käydä vaikkei kuulu ammattiliittoon;)

Kuitenkin monessa kilpaurheilussa joutuu kuulumaan johonkin yhdistykseen, joka kuuluu johonkin koko Suomen kattavaan kattojärjestöön. Muuten ei saa kilpailulupaa, lisenssiä tms. eikä pysty kilpailemaan viralliissa kilpailuissa. Corvette Clubi ei myönnä mitään kilpailulupia tai lisenssejä eikä ole AKK-motorsport Ry:n jäsen.

Kenenkään ei ole kuitenkaan mikään pakko Suomessa kilpailla millään, missään lajissa. Ei Corvetella, ei luistimilla, ei hevosilla, ei sulkapallomailalla tai laskuvarjoilla.

Ainiin vielä yksi juttu tuli mieleen. Ilman Finnsharkin-keskustelupalstaa miullakaan ei luultavasti olisi Corvettea. Jotta ISO kiitos palstan ylläpitäjille sekä etenkin kaikille tänne kirjoitteleville.

Vielä yksi pikkuvinkki, jos haluaa säästää 25 €. CCoF:n hallituksen jäsenet ovat vapautettuja jäsenmaksusta:sunny:

Tuomas
12.05.2012, 18:46
Mitäs vikaa tässä on vai haluatko ajaa oikeasti kilpaa usean auton keskellä? CCoF ei järjestä kilpailuita, vaan ratapäivät ovat ajoharjoittelua.

Kyllä. V%&un paljon hauskempaa kuin olla letkassa jonottamassa 37 kanssa vetteilijän kera. Tilaa Alastarossa kuitenkin on laskea muutama auto enemmän radalle kuin ne kolme. Ajoharjoittelunkin puitteissa.

Wormie
12.05.2012, 18:54
Kyllä. V%&un paljon hauskempaa kuin olla letkassa jonottamassa 37 kanssa vetteilijän kera. Tilaa Alastarossa kuitenkin on laskea muutama auto enemmän radalle kuin ne kolme. Ajoharjoittelunkin puitteissa.
Sun kannattais sitte mennä HRF ry:n kapinoihin mukaan. Pirre voi varmasti suositella, siellä saa ajaa kilpaa oikeasti harrasteluokissa. Tai Historiceissa jos siltä tuntuu.

janiv
12.05.2012, 18:57
Onneksi on myös pelkästään ratapäiviin keskittyneitä järjestäjiä. http://www.radalle.com/

Tuomas
12.05.2012, 19:15
Sun kannattais sitte mennä HRF ry:n kapinoihin mukaan. Pirre voi varmasti suositella, siellä saa ajaa kilpaa oikeasti harrasteluokissa. Tai Historiceissa jos siltä tuntuu.

Mulla on katuauto ei kilpaauto. Jos CCoF päästää kolme autoa kerrallaan niin sitten päästää, ei se mua haittaa. Eikös tämä ollut vapaalle spekuloinnille?

Pappatunturi
12.05.2012, 19:21
Mulla on katuauto ei kilpaauto. Jos CCoF päästää kolme autoa kerrallaan niin sitten päästää, ei se mua haittaa. Eikös tämä ollut vapaalle spekuloinnille?

Jos ei haittaa niin sittenhän kaikki on hyvin tämänkin suhteen. Eli ongelmaa ei ole:D

Tuomas
12.05.2012, 19:22
Onneksi on myös pelkästään ratapäiviin keskittyneitä järjestäjiä. http://www.radalle.com/

Noilla on mahtunut samaan aikaan varmasti parikymmentäkin autoa (äkkiä muisteltuna) ja kaikki on osannut käyttäytyä siellä sekä ottaa muut huomioon. Mun mielestä radalle.com ratapäivät on ollut oikein onnistuneita. Yleensä sielläkin saa ajella melko rauhassa.

Tää menee nyt ihan paskan jauhannaks. Mennääs takaisin alkuperäiseen aiheeseen.

Kysytääs nyt näin, jos liityn CCoF:ään, saan jäsenkortin ja clubi järjestää yhden ratapäivän sekä tapahtuman kesällä, onko muuta?(unohdetaan jäsenedut)

KooVee
12.05.2012, 19:30
Mitä tarkoittaa mikäkin asia. Mikä on CCOF ja FS? CCOF on yhdistys ja FS keskustelufoorumi netissä. Yhdistyksen periaatteet on tässä topicissa jo kerrattu ja samanlaiseen muottiin esitetään melkein kuuluvaksi sosiaalisen median kanavaa, keskustelufoorumi FS:ia. Voihan kaikkia asioita verrata, mutta erilaisten asioiden asettaminen samalle viivalle ja tasapäistettynä vertaaminen vie huomaamatta harhaan. En tarkoita että näin olisi tehty, mutta joku voi sen niinkin tulkita.

Sosiaalinen media ei tavanomaisesti järjestä tapahtumia maakunnissa, koska tapahtumapaikka on sosiaalinen media netissä. Se toki voi olla edustettuna tilaisuuksissa mm. mainosmielessä. Geneerisesti siis näin. Samassa sosiaalisessa madiassa roikkuvat henkilöt järjestävät keskenään tapahtumia, joita on kutsuttu FS:n tapahtumiksi. Jos CCOF:lla olisi oma foorumi esim. osoitteessa kyllalahtee.com, olisi sen kautta järjestetyt tapahtumat varmastikin "CCOF:n tapahtumia", vaikka tosiasiassa ne olisivat vain henkilöiden tapahtumia jotka pyörivät ccof:n foorumilla.

Summarum. Foorumilaisten keskuudessaan järkkäämät tilaisuudet ovat spontaanempeja kuin yhdistyksen tapahtumat, jotka tyypillisesti perustuvat 'rahan palauttamiseen jäsenille' sekä suunnitelmalliseen toimintaan.

Tämä kieli poskessa kirjoitettu lausahdus saatettiin ymmärtää väärin. Viestin kirjoittaja tahtoi välittää lukijoille tunnelman suunnilleen näin "Olen moukka jos en maksa vaivaista 25 euroa hyvän asian edestä. Teenkin nyt niin, että hoidan varmuudeksi liittyessäni ensivuodenkin maksun ja ostanpa vaimollekin äitienpäivälahjaksi Suomen Corvette kerhon jäsenyyden".
;)

pomppe
12.05.2012, 21:16
MINUN näkövinkkelistä totuus on vain se, että FS on tekemisillään Vetteharrastajien hyväksi nostanut riman korkeudelle, josta CCoF ei tunnu selviävän, vaikka tilillä ois vähän fyffeekin.

Itse esim. viime kesänä, niin Sharks Together:iin ( Karjalohja ) ja CCoF:n Corvette meeting:iin ( Vanajanlinna ) osallistuuneena, voin todeta että MOLEMMAT viikonloput olivat aivan he*****n hienoja ja onnistuneita.

Kyllä Corvette-väellä on asiat hyvin.

Dalton
13.05.2012, 11:13
Alunperin päätin olla kommentoimasta tähän threadiin, mutta sattuneesta syystä ajattelin kys. viestin vuoksi tuoda vähän omia kokemuksien kautta asioita esille.

Tilinpäätöksestä selviää myös ettei hallitukselle makseta korvauksia kokouksista tai tapahtumiin, näyttelyihin tai muihin järjestelyihin ajeluista. Poikkeuksena tämän vuoden autojenkuljetukset näyttelyihin joista maksettiin allekirjoittaneelle suorat polttoainekulut.

Tästä "polttoainekulu korvauksesta" liikkuu huhuja, että se olisi ollut aika iso?

Minulle on ainakin aivan sama kuka tapahtuman ideoi, järjestää jne. Kunhan porukka viihtyy ja pääsee taas näkemään kanssaharrastajia.

0len ihan samaa mieltä, ideoita tarvitaan aina. Mutta miten kummassa hyvät ideat saatetaan omia Clubin toimesta omaksi tapahtumaksi? Jos jotain tapahtumaa on suunniteltu jo hyvin ajoin ennenkuin Clubi edes tiesi asiasta, niin se toteutui Clubin toimesta unohtaen alkuperäinen idea?

Tämä koskee sekä Shark- että kerhoaktiiveja. Kun nämä sortunut väsähtävät tai kyllästyvät syystä tai toisesta niin toivottavasti näppäimistöjen äärestä noustaan jatkamaan.

Paras tapa on saada ideat loppumaan tai ne pidetään vain ihan omana tietona on tapa toimia, jossa alkuperäinen idea sivuutetaan täysin ja tehdään oma tapahtuma. Jossa alkuperäinen idean esittäjä sekä idea unohdetaan täysin.

Mutta muutoin olen kyllä sen kannalla, että sekä FS, että CCoF pikemminkin täydentävät toisiaan: Eli molemmat järjestävät tapahtumia. FS vapaamuotoisemmin ja CCoF myös kivoja tapahtumia. Eli yleisesti poikkeuksia lukuunottamaatta asiat ovat hyvin tällä tavoin toteutettuna.

janiv
13.05.2012, 12:13
Kukaan Corvette Clubin hallituksessa ei tiennyt, että sinäkin olit suunnitellut jotain Poker Run tapahtuman yhteyteen. Sinä et tiennyt, että Corvette Clubissakin suunniteltiin jotain Poker Run tapahtuman yhteyteen.

Molempien suunnitelmat käsittääkseni myös poikkeavat toisistaan joten kukaan ei ole varastanut tai ominut kenenkään ideaa! Käsittääkseni et edes itse ole ollut vielä yhteyksissä Poker Runin järjestäjätahoon toisin kuin kerhon hallitus oli jo Helsingin venemessujen aikaan helmikuussa.

Käsittääkseni mikään ei edelleenkään estä toteuttamasta myös sinun ideaa Poker Run tapahtumaan liittyen. Se taas on meistä riippumaton asia haluatko toteuttaa sen yhteistyössä CCoF:n kanssa vai ihan itseksesi. Olisihan tämä yhteistyö ja toteutus Poker Runin tiimoilta varmaankin toisella tapaa mennyt, jos molemmat olisivat tienneet toistensa suunnitelmista.

Voimme toki syytellä tästäkin asiasta kaikkia ihmisiä vaikka maailmanloppuun asti ja kiistellä mikä oli kenenkin idea ja miksi kukaan ei tiennyt toisistaan ja infonnut tietämättään toisia ihmisiä tietämättömistään asioista. Tai sitten voimme tehdä yhdessä loistavan tapahtuman.

Mielestäni tärkeintä ei ole se kuka tapahtumia järjestää tai kenen on idea, eikä se mitä järjestetään. Vaan tärkeintä on se, että tapahtumilla on osanottajia ja kaikkein tärkeintä tietenkin se, että osanottajilla on kivaa ja mukavaa. Tietysti olisi myös suotavaa, että aurinko paistaisi, mutta siihenkin on järjestäjillä ja osallistujilla aika vähän vaikutusvaltaa.:driving: :sunny:

Nyt olisikin kaikkien ihmisten ehkä hyvä miettiä päissään, että miten voitaisiin lisätä tiedonkulkua ihmisten kesken.:cheers2:

Kysytääs nyt näin, jos liityn CCoF:ään, saan jäsenkortin ja clubi järjestää yhden ratapäivän sekä tapahtuman kesällä, onko muuta?(unohdetaan jäsenedut)2-3 ratapäivää, kesätapahtuma, pikkujoulut, kulmapainojen mittauspäivä, yritysvierailuja sekä kuitukorjauspäivä.

Kulmapainojen mittauspäivä järjestetään kahden vuoden välein, kuitukorjauspäivää ei ole järjestetty vielä kertaakaan ja yritysvierailuja on jokatoinen vuosi.

PS. Kuitukorjauspäivän idea on ihan vapaasti jokaisen käytettävissä.

Dalton
13.05.2012, 14:30
Lueppas YV:si. Se kertoo jo aika paljon eli mistä asia on alkanut ja miten tähän on päädytty!

Kukaan Corvette Clubin hallituksessa ei tiennyt, että sinäkin olit suunnitellut jotain Poker Run tapahtuman yhteyteen. Sinä et tiennyt, että Corvette Clubissakin suunniteltiin jotain Poker Run tapahtuman yhteyteen.

Molempien suunnitelmat käsittääkseni myös poikkeavat toisistaan joten kukaan ei ole varastanut tai ominut kenenkään ideaa! Käsittääkseni et edes itse ole ollut vielä yhteyksissä Poker Runin järjestäjätahoon toisin kuin kerhon hallitus oli jo Helsingin venemessujen aikaan helmikuussa.

Käsittääkseni mikään ei edelleenkään estä toteuttamasta myös sinun ideaa Poker Run tapahtumaan liittyen. Se taas on meistä riippumaton asia haluatko toteuttaa sen yhteistyössä CCoF:n kanssa vai ihan itseksesi. Olisihan tämä yhteistyö ja toteutus Poker Runin tiimoilta varmaankin toisella tapaa mennyt, jos molemmat olisivat tienneet toistensa suunnitelmista.

Voimme toki syytellä tästäkin asiasta kaikkia ihmisiä vaikka maailmanloppuun asti ja kiistellä mikä oli kenenkin idea ja miksi kukaan ei tiennyt toisistaan ja infonnut tietämättään toisia ihmisiä tietämättömistään asioista. Tai sitten voimme tehdä yhdessä loistavan tapahtuman.

Mielestäni tärkeintä ei ole se kuka tapahtumia järjestää tai kenen on idea, eikä se mitä järjestetään. Vaan tärkeintä on se, että tapahtumilla on osanottajia ja kaikkein tärkeintä tietenkin se, että osanottajilla on kivaa ja mukavaa. Tietysti olisi myös suotavaa, että aurinko paistaisi, mutta siihenkin on järjestäjillä ja osallistujilla aika vähän vaikutusvaltaa.:driving: :sunny:

Nyt olisikin kaikkien ihmisten ehkä hyvä miettiä päissään, että miten voitaisiin lisätä tiedonkulkua ihmisten kesken.:cheers2:

2-3 ratapäivää, kesätapahtuma, pikkujoulut, kulmapainojen mittauspäivä, yritysvierailuja sekä kuitukorjauspäivä.

Kulmapainojen mittauspäivä järjestetään kahden vuoden välein, kuitukorjauspäivää ei ole järjestetty vielä kertaakaan ja yritysvierailuja on jokatoinen vuosi.

PS. Kuitukorjauspäivän idea on ihan vapaasti jokaisen käytettävissä.

zz-2
13.05.2012, 15:48

Taitaapa voida olla ainakin omistaja. Harrastajasta en tiedä. Mikä on Corvette harrastaja??
Miksi maksaisin jäsen maksun edes kannatusmielessä? Siinäpä kysymys johon en keksi vastausta joten olen maksamatta. No en mitään ole koskaan pyytänyt enkä mahdollisesti kerholta saanutkaan, lienemme tasoissa. Ja hyvä niin.
Tuntuu vaan että täällä suunnalla pärjaa ilman kerhoakin. Perus kruisinkin riittää pari kertaa kesässä.
Tosin muita ihmisiä järkyttääkseni olen ajatellut pikku letkaa tännekin jossa olis yli kaksi Corvettea. milloin se saadaan aikaiseksi?? Varmaan sitten kun rupean itse sen puuhamieheksi. Siitä kai se kaikki harraste toiminta ja kerhot ja klubit lähtevät. Sitä odotellessa nurkkaudun yksikseni omassa tallissani ja ihmettelen miksi ei mitään tapahdu.
Pitäkää keskustelua yllä, niin ei pipo kiristä.

Dalton
13.05.2012, 16:05
CCoF hallitus on näköjään hiljaa, eikä suostu kommentoimaan asioita, niinkuin ne ovat. JaniV voi katsoa peiliin, ettei kukaan tiennyt asiasta:

Tässä viestiä pari viestiä (Jokainen voi tulkita asiat omalla tavoin):
Hyvä Masa,

Yhteistyö FS:n välillä asian tiimoilta alkoi jo helsingin venemessuilta jossa Leppälän Padun kanssa sovin asiasta alustavasti...Groovyn pidin asioiden edistymisestä tietoisina sitämukaa kun asiat edistyivät.

Tapaamista järjestävän yrityksen kanssa säädettiin pitkään, mutta lopulta se saatiin järjestettyä....groovyä informoin tapaamisesta viikon etukäteen.

En ole ollut tietoinen että olet asiasta groovyn kanssa aiemmin puhunut...mielelläni jakaisin tapahtuman vetovastuun jos olet asiasta kiinnostunut?

Esim mutkatie cruising hankoon perjantaina olisi tosi hyvä idea ja jos olet sen halukas vetämään niin olen 110% asian puolesta...ja muutenkin järjestelyissä tarvittaisiin toista henkilöä vetämään ja ohjamaan corvette porukkaa.

Terveisin,
Juzzi

Tähän vastasin seuraavasti (Jakelu: Janiv ja Juzzi):
Moi,

Jotta kenellekään ei jäisi väärää kuvaa asioista, kerron tapahtumien kulun omalta kannaltani. Minulla ei sinällänsä ole mitään henkilökohtaista CCoF:ää vastaan. En haluaisi julkisesti alkaa puimaan tätä asiaa. Ainut mikä sai minut suuttumaan, oli että tapahtuman aiottu alkuperäinen luonne ja tarkoitus muuttui sekä tiedon kulku.

Poker Run tapahtuma sai alkuunsa alkuvuonna, kun puhuin GJ:n kanssa mitä voisi järjestää mutkatie cruisingin kanssa samaan aikaan. Välähti mieleeni, että jos mentäisiin katsomaan veneitä Hankoon eli Poker Run tapahtumaa. GJ piti hyvänä ajatuksena ja sanoi, että selvittää asiaa järjestävältä organisaatiolta.

Asiasta puhuttiin muutamaan otteeseen ja kaikki näytti vihreää valoa, joten suunnittelin reitin ja ajoin sen läpi, jotta saan n. About ajoajan. Missään vaiheessa ei tullut ilmi clubin tai Juzzin osallistumista tähän. Ei mitenkään henkilökohtaista! Viime perjantaina 4.5. GJ soitti minulle, että pääsisinkö 1,5 tunnin päästä asiasta pidettävään palaveriin, ikävä kyllä se ei onnistunut.

Tällä viikolla GJ soitti ja kertoi järjestelyistä ja sanoi, että infoa tulee forumille viikonloppuna. Hän sanoi, että paikalla pitäisi olla n.10-11 aikoihin. Tähän olisi voinut järkätä vielä mutkatie cruisingin Hankoon. Mutta klo 9:30 on niin aikaisin, tuskin onnistuu koska lähtö pääkaupunki seudulta pitäisi olla hieman aamu kuuden jälkeen.

Terveisin,

Dalton

So I think this is now over and out! Now it's time to say goodbye to all!

VetteMan
13.05.2012, 16:44
Ei valitettavasti ehdi 24/7 Finnsharkissa päivystämään :)

Ennustajan lahjoja tarvittaisi jotta jokaisen ajatukset pystyisi järjestettävistä tapahtumista tietämään.
Juzzi on kerhon puolesta tuota poker runin tapahtumaa järjestänyt ja groovyjay asiasta on myös tietoinen ollut.
Mutkatie cruising sopii ohjelmaan oikeen hyvin, mutta kuten todettu aikaisin pitää lähteä että on ajoissa perillä.
Ajan milloin paikalla pitää olla on taas määritellyt Poker Runin järjestäjät.
Nyt on tarjolla enemmänkin kun käyminen poker run tapahtumassa.

Hesan näyttelystä suoritettu kulukorvaus on 275e, joten huhulta suuresta korvauksesta voi katkaista siivet.
Se sisältää dieseliä sekä umpitrailerin vuokran koko pääsiäisen ajalle.
Ei sisällä mitää korvausta käytetystä ajasta ja puheluista yms.
3 auto piti hakea ja viedä näyttelystä, koska eivät olleet liikennekäytössä tai muuten ajettavassa kunnossa.
Myös huonot kelit oli syynä umpikuljetuksen tarpeeseen.
Tietysti myös kerhotiski ja muut tarpeet piti tuoda ja viedä.
Jos kuljetukset olisi hinausyritys hoitanut, kulut olisivat luonnollisesti moninkertaiset, näin säästettiin kerhon varoja muuhun käyttöön, kuten ratapäiviin ja vuosimiittiin.
Jos joku haluaa kuljetusjärjestelyissä näyttelyihin auttaa, niin voi minulle ilmoittautua halukkuutensa, niin on yhteystiedot seuraaville vuosille tiedossa.

KooJii
13.05.2012, 18:00
Mäkin päätin olla kommentoimatta tähän topiciin, mutta menköön nyt kun kaikki muutkin kommentoi.

Siitä saakka kun Corveten hommasin, olen ollut aikeissa liittyä CCoF:ään, mutta homma on vaan jäänyt tekemättä, kun on ollut niin paljon kaikkea jne...

Nyt lupaan laittaa hakemuksen vetämään ja jäsenmaksun tulemaan.

Olkoon se minun kannanottoni aiheeseen. ;)

Thumbs up vaan kaikki!

ToniH
13.05.2012, 18:21
Jos kannanottoja kaivataan niin minä taas toivon, että CCoF ja FS pysyvät täysin erillisinä yksikköinä, jotta jokaisella on mahdollisuus valita jatkossakin.

red-red-red
13.05.2012, 18:33
Kymmenen (ensimmäistä) vuotta olen joukossa hang-around-jäsenenä pyörinyt, ja iloinnut toiminnan monimuotoisuudesta. Ihmetellä täytyy, että mistä löytyy siementä (aina joskus; onneksi harvoin) pienille vastakkainasetteluille? Hienosti pyörii harrastustoiminta ja kovin vaikea tälläista harrastusta on yhteen kerhoon tunkea. Muistakaa, että joukossa on niin pussihousuharrastajaa kuin uudella autolla ajavaa. Niin tunning-miestä kuin entistäjääkin. Sunnuntai-kuljettajaa kuin ratamiestä. Ikähaitari parikymppisestä eläkeläiseen. On mies- ja naisharrastajia ym ym. Millään ei onnistu harrastustoiminta ja tapahtumat, jotka jokainen kiinnostaisivat ihan kaikkia.
Ollaan iloisia siitä, että jengillä riittää virtaa pyörittää yhdistystä, joka hoitaa kaikki viralliset jutut ja tapahtumat. On hienoa, että "joku" haluaa pyörittää ja kehittää sen lisäksi (tai sen rinnalla) FS toimintaa. Samathan näissä molemmissa on. Toivottavasti joku energiapaketti keksii vielä uudenkin linjan vaikka Finnstingray -nimisenä! Kaikki kiva on tervetullutta ja kannattettavaa.
Toki kaikkea voidaan kahlita ry:n alle ja perustaa eri jaostoja, mutta siinä on juuri tässä useampaan kertaan mainittu rekisteröidyn yhdistystoiminnan jäykkyys ja byrokratia. Spontaanit kruisingit ja äksönit ovat hieno lisä klubitoimintaan, eikä mitenkään tee sitä vähäarvoisemmaksi. Ja näin kokee Ccof-jäsenet ja FS"jäsenet"; näkeehän sen niin joka vuosi yhä enemmän osanottajia keräävässä klubin vuosimeetistä kuin shark-tapahtumistakin. RY voi kerätä yhdessä vuosittain sopimamme jäsenmaksun, jolla peitetään kuluja. Shark-tapahtumissa voi sen järjestäjä kerätä osannottomaksuna kulut. Samasta asiasta on kyse. Eikä missään rahasteta; hintansa väärtiä on ollut kaikki tapahtumat, missä olen ollut. Vahinko että työt haittaa harrastutoimintaa, eikä siten ihan kaikkiin ehdi, vaikka haluaisi ja KANNATTAISI!
Tsemppiä kaikille yhteisen harrastuksen eteen puurtaville. Kaikille tämä on vapaaehtoista; niin tekijöille kuin osallistuvillekin. Jos jotain toimintaa tosiaan kaivataan, niin eikun järjestämään! Täällä saa heti vastinetta idealleen; tuleeko tapahtumaan ilmoittautuneita vai ei. Pääsääntöisesti kaikkiin on tullut.

janiv
13.05.2012, 19:38
Tosin muita ihmisiä järkyttääkseni olen ajatellut pikku letkaa tännekin jossa olis yli kaksi Corvettea. milloin se saadaan aikaiseksi?Juhannuksena? Saisitteko jopa 1-6 suoran? No ainakin 2-5 suora oli jo kerran, viitisen vuotta sitten, itsekin olin mukana.

KooVee
13.05.2012, 20:04
En viimeksikään tahdo herättää mitään, mikä johtaisi kahden leirin ajatteluun.

Miksi intinaanit hävisivät ja joutuivat luovuttamaan maansa, kun valkonaamat hyökkäsivät heitä vastaan? Intinaanit olivat pieniä sivistymättömiä ryhmittymiä, jotka keskittyivät keskinäiseen nahisteluun, eivätkä osanneet toimia yhdessä. Kaukana on sadetanssit näistä ajoista. 3 x red kirkasti hyvin, miten monenkirjava on joukko, joita Corvette yhdistää. Kaikki ei miellytä kaikkia, eikä sellainen voisi olla mahdollistakaan. Voisi silti olla hienoa pystyä pitämään kuitenkin pieni Corvetten yhdistämä ryhmä sellaisena, joka ei olisi erityisen kuppikuntaantunut.

Sanonta että "asiat menee niin kuin niiden kuuluukin mennä", pitää kutinsa. Onko kyse johtajuudesta ja roolituksista vastuiden suhteen? Selkeästi sovitut toimintamallit tekevät asiat myöskin helpoiksi. Yritysten toimintamallit kehittyvät kriisien kautta, koska ne pakottavat muutokseen.

Pekka Berkeles
13.05.2012, 20:09
Itse aiheeseen ei kommentoitavaa, mutta välineeseen kylläkin.

Kannattaa muistaa, että keskustelupalsta "neuvotteluvälineenä" on sellainen, jossa omat rajoitteensa. Kirjoitettu viestintä on usein suomalaisten suosiossa (sähköpostit, keskustelupalstat jne.), mutta väärinymmärryksiä syntyy todella helposti, jos asia on vähänkin moniulotteisempi.

Kun Vetteporukoilla on kuitenkin erilaisia tapahtumia joissa harrastajat kohtaavat, aiheeseen liittyvä keskustelu voisi olla yksi topikki muiden seassa. Niin että reippaasti vaan suu auki ja kyselemään ja kertomaan mielipiteitä, kyllä se siitä.

Pappatunturi
13.05.2012, 21:46
Ymmärrän kyllä että päällekkäin tehdyt valmistelut yms työt harmittaa jos kaksi tahoa on jumpannut samaa tapahtumaa toisistaan tietämättä. Mutta eikös se ole ihan sama puuhako sitä Juzzi ,Dalton tai kummatkin starat yhdessä ? Käsittääkseni päämärä pitäisi olla hauska ja onnistunut häppeninki vettehöpöille.

groovyjay
13.05.2012, 21:57
Wau! :woohoo:

Hyvässä hengessä edelleen mennään... :rock:

Toi hangon tapahtuma oli tosiaan Daltonin kanssa puhuttu homma ja Lahden CCOF kokouksessa Juzzin kanssa siitä puhuttiin ja oli juttua, että voitais yhdistää Legendaarinen Daltonin MTC ja Poker Run jollain tavalla. Juzzilla olikin onneksi kontaktit Pokeri juoksuun. So far so good. Omien kiireiden takia en kerinnyt asian tiimoilta pidettyyn palaveriin, vaikka olisin ehdottomasti halunnut olla mukana. Juzzi kerkis onneksi paikalle ja sopi parhaan näkemyksensä mukaan homman kulusta, ilmeisesti oli sen verran lahdessa häkää lauteilla, ettei enää muistanut meidän alkuperäistä MTC:n yhdistämistä tapahtumaan, eikä se nyt oo niin vaarallista. Nyt on Toukokuu ja meillä on vielä aikaa sorvata aikatauluja sopivaksi. MTC tullaan viemään läpi samana aamuna, reitti on suurimmaksi osaksi uusi tänä vuonna, paljon taas maukkaita maileja tarjolla halukkaille.

Jos Juza pystyt kysäsemään mahdollisuutta saapua paikalle myöhemmin kuin alunperin teillä oli juttua niin aina parempi. Pokeri juoksu on ihan koko päivän ja illan juttu, joten meidän paikalle saapuminen kesken tapahtuman olisi jo tapahtuma itsessään ;). Päivä kerittäis kuitenkin olemaan mestoilla, syömään paikan päällä ja pitämään show and shine tapahtuma siinä laiturilla, samoin corvette porukka saisi äänestää suosikki venekuntansa joka sitten palkittaisiin illan palkintojen jaossa.

Tässä tapahtumassa on mun mielestä aineksia vaikka kuinka hienoon tapahtumaan, paljon hauskoja elementtejä mitä voidaan hyödyntää. Iso osanotto heti aamusta Daltonin MTC:lle ja siitä upeita reittejä pitkin hankoon, autot laiturille parkkiin, show and shine käyntiin, katsellaa upeita veneitä, nautitaan äänistä ja upeista hangon maisemista ja mahtavasta Corvette hengestä yhdistettynä vauhdikkaaseen veneilyyn. Hyvää ruokaa ja juomaa. Vehkeet saa jäädä parkkiin ja ilta menee offatessa Casinolla, johon meillä on mahdollista saada autoja myös sisään näytille.

What's not to like!? :scratch:

PS: Tapahtumakalenteri tulee kohtapuolin.

allu
14.05.2012, 07:35
Tosta viikonlopusta tulee hieno tapahtuma!!!

zz-2
14.05.2012, 17:19
Juhannuksena? Saisitteko jopa 1-6 suoran? No ainakin 2-5 suora oli jo kerran, viitisen vuotta sitten, itsekin olin mukana.
Niipä taisi olla. Aina ennen oli paremmin.
Juhannuksena?? Varmaan kaikilla on jotain kivaa mökillä, jos ei omalla niin appi ukon.
Heinäkuun Kruisinki voisi olla semmoinen tilaisuus johon voisi yrittää.
Sitä ennen vapaa muotoinen kokoontuminen.