PDA

View Full Version : Mikä perään ja tehostimeen öljyksi

JJ66
02.01.2013, 14:41
C2:n ennakkohuolto meneillään.
Mikä öljy pysyy sisällä ja toimii?
Olisko se synteettinen- vai mineraaliöljy?

Tarve olis vaihdelaatikkoon, perään ja ohjaustehostimeen.

Tarviiko lisäaineen lukkoperälle?

Ohjaustehostimen öljyt ei pysy sisällä. PS:ää en löytäny paikallisesta liikkeestä ja laitoin ATF:ää, joka täyttää kyllä speksit mutta alkoi vuotaa.

Antakkee vinkki mitä sinne kannattas lorauttaa.

Edit: entä ohjaussimpukkaan jos laittas vaseliiniä, eikä öljyä niin pysyy varmasti sisällä. Jos ei pakkasella ajele niin tuskin on haittaakaan.

JJ66
04.01.2013, 11:44
Onko kaikki lomalla vai luulitteko kysymystäni vitsiksi kun ei mitään ehdoteta :(
Jotkut vannoo mineeraalin nimeen ja väittävät, että synteettinen alkoi heillä vuotamaan. Onko tästä vuotamisesta kokemuksia?

Mobil 1 75W-90 + lisäaine ?
Royal Purplea tai red lineä tai Torcoa lisäaineella tai ilman ? Onhan näitä muttaa jos olis kokemusta niin ei tarttis useampaa kertaa kokeilla.

Mulla alkoi ainakin vuotamaan simpukka kun vaihdoin ATF-öljyt sinne kun en PS:ää löytäny eli vuoto juttu piti paikkansa.

Olis tavarat usa:ssa kotiutusta vaille ja samaan kyytiin vois ottaa nämä öljytkin.

ZL1
04.01.2013, 16:08
Kyllä siellä perämurikan sisällä pysyy kaikki sisällä jos tiivisteet on kunnossa ja oikein asennettu. Redline heavyä ja gm n omaa olen tarpeesta riippuen lähinnä käyttänyt ja lisäainetta gm n kyytipojaksi, redlineen vain tilkka koska siinä on sitä jo itessään jonkjn verran.

zz-2
04.01.2013, 19:11
Onko kaikki lomalla vai luulitteko kysymystäni vitsiksi kun ei mitään ehdoteta :(
Jotkut vannoo mineeraalin nimeen ja väittävät, että synteettinen alkoi heillä vuotamaan. Onko tästä vuotamisesta kokemuksia?

Ei olla lomalla, vissiin.
Perän Redlineä alkukesästä. Lähinnä kai siksi kun sitä oli marketin hyllyllä ja olihan se limited slip kin valmiiksi. Ei vuoda, uusilla stefoilla ja perälopan silokinilla.
Tehostajassa ATF, aika perinteistä kamaa kai sekin. Minun kinnerissä se pysyy mun standardeilla sisällä. Miksi ei sulla?? Ehkäpä se klassiko juttu: Jos Jenkki ei vuoda, siinä ei ole öljyä.
Yleensä näihin ei jaksa mitään kun on oikeestaan aivan sama mielestäni mitä laittaa kun se on mennen tullen parempaa kun se mitä 60 luvulla oli tarjolla. Tai autoilijat on pers aukisempaa kun öljyn vaihtovalit kasvaa tasaisesti koko ajan.

JJ66
04.01.2013, 19:48
Jos tiivistys on kondiksessa niin ei kait se vuoda mutta nämä "vuodot" on tapahtunu juuri öljyn vaihdon jälkeen eli vanhoilla stefoilla. Olisko niin, että synteettiset ovat kylmänä, auton seistessä ohuempia ja kun akselit eivät pyöri niin stefat vuotavat. Mineraali voi siksi pysyä sisällä paremmin kun on kylmänä paksumpaa. Tehostajaan ei kuulemma ATF:ää, koska alkaa vuotamaan ja niin mulle ainakin kävi. Lieneekö sinäkin syynä viskositeetti.... mene ja tiedä mutta persaukisuus pitänee paikkansa muutenhan me ei tällä osastolla keikuttaskaan :D