View Full Version : Jenkeistä vai Saksasta
Tarkoituksena hommata kevään aikana punainen avo C6 vuosimallia noin 2007. Suomessa on sen verran vähän valikoimaa joten ajattelin sen meren takaa tuoda. Kummasta maasta kannattaisi tuoda?
Naapurimaasta:
http://www.blocket.se/goteborg/Chevrolet_Corvette_C6_Cab_48161139.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/kalmar/Chevrolet_Corvette_C6_CAB_EU_EV_BYTE_51488865.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/malmo/Chevrolet_Corvette_C6_51228590.htm?ca=11&w=3
Jenkeistä, säästät veroissa. :p
Taitaa riittää, kunhan on jenkki versio. Verot silloin painon mukaan * 1,5
Naapurimaasta:
http://www.blocket.se/goteborg/Chevrolet_Corvette_C6_Cab_48161139.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/kalmar/Chevrolet_Corvette_C6_CAB_EU_EV_BYTE_51488865.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/malmo/Chevrolet_Corvette_C6_51228590.htm?ca=11&w=3
Meni kyllä päivä pillalle näitä naapurimaan hintoja ihmetellessä...
Että auto ois sen 30k euroa ja verot 18-22k euroa? Noin niinku suuruusluokaltaan ja päälle rekisteröintiin ja noutamiseen toimintatonni.
Että auto ois sen 30k euroa ja verot 18-22k euroa? Noin niinku suuruusluokaltaan ja päälle rekisteröintiin ja noutamiseen toimintatonni.
Aika tarkasti noin, itse kyllä etsiskelisin ennemmin jenkkilän suunnalta autoa. Tuli tos viimme syksyn aikana melko hyvin tutkiskeltua noita ruottin autoja ja ainakin ne edullisemmman pään kutoset oli aika loppuja. Jenkkilästä löytyy todella paljon kutosia alle kahdenkympin ja siihen rahdit,tullit ja alvit niin ollaan vielä reilusti alle 30k¤.
Jenkeistä, säästät veroissa. :p
Taitaa riittää, kunhan on jenkki versio. Verot silloin painon mukaan * 1,5
Minkä takia säästä veroissa kun jenkeistä tuo?
Minkä takia säästä veroissa kun jenkeistä tuo?
Jenkki versioo verotetaan kokonaismassan mukaan + toi 1,5 kertaa kateusvero(tehopaino suhde ylittyy). Yleensä näisä vehkeisä halvempi kuin tuo Euro versioiden päästöpohjainen verotus 50%-ikävähennys. Jenkki versioon tietty pitää jonkin verran tehä noita valo muutoksia... Suaapi korjata jos on parempaa ymmärystä.
Onko suositella luotettavaa henkilöä joka auton voisi toimittaa Jenkeistä Suomeen?
kaierkki
23.01.2014, 22:17
Onko suositella luotettavaa henkilöä joka auton voisi toimittaa Jenkeistä Suomeen?
Tyrkkäsin YV:llä
Toimioita on aika paljon. Saarelan Ilmon kanssa on tullut toimittua, tuntuu olevan homma hanskassa: www.isautomotive.fi
Ennen ostamista suosittelisin käyntiä konttorilla, saisit selvyyden tartteeko jenkki-versio kuinka paljon muutoksia valoihin yms, ettei tule ylläreitä.. Ekana tulee esim lampunpesimet ksenoneihin mieleen, onko kaikissa vakiona? Ja miksei muuten 2008 mallia, olisi LS3 jos normi versioita etsit..
ruusperi
24.01.2014, 06:54
ei mee vetet paino mukaa vaa jos ei oo päästöarvoo ni käyttää sitä laskukaavaa mil tulee melkee sama ku oikee päästö
Aika tarkasti noin, itse kyllä etsiskelisin ennemmin jenkkilän suunnalta autoa. Tuli tos viimme syksyn aikana melko hyvin tutkiskeltua noita ruottin autoja ja ainakin ne edullisemmman pään kutoset oli aika loppuja. Jenkkilästä löytyy todella paljon kutosia alle kahdenkympin ja siihen rahdit,tullit ja alvit niin ollaan vielä reilusti alle 30k¤.
C6 saa alle kahdenkympin? Kun vaikkapa Rogersilla tuoreempi C5 maksaa jo sn 20 tai yli. Avot ovat yleensä muutenkin arvokkaampia.
C6 saa alle kahdenkympin? Kun vaikkapa Rogersilla tuoreempi C5 maksaa jo sn 20 tai yli. Avot ovat yleensä muutenkin arvokkaampia.
Joo siis oli tarkoitus laittaa että alle 20eeron, ei tollarin. On jonkin verran myös näkynyt alle 20 tollarinkin autoja mut on yleensä salvage titlellä. Ja cee femmat on pitänyt kieltämättä jenkkilässä hyvin hintansa. Niin ja ERITTÄIN hyvä yritys auton tuontiin on FINN US, ammattitaitoista porukkaa ja tietää mitä tekee. Pisteet ko firmalle.
ei mee vetet paino mukaa vaa jos ei oo päästöarvoo ni käyttää sitä laskukaavaa mil tulee melkee sama ku oikee päästö
Totta toinen puoli eli on kolme tapaa hoitaa verotus. Jenkkimallisen Veten tapauksessa paino ja laskukaava- malli ovat mahdollisia. :cool:
ruusperi
24.01.2014, 17:06
Totta toinen puoli eli on kolme tapaa hoitaa verotus. Jenkkimallisen Veten tapauksessa paino ja laskukaava- malli ovat mahdollisia. :cool:
sinähä et sitä ite valitte vaa tulli ja siel kyl osataa eli laskukaaval menee kato vaik viimeaikasii päätöksii jos ei muute uppoo
sinähä et sitä ite valitte vaa tulli ja siel kyl osataa eli laskukaaval menee kato vaik viimeaikasii päätöksii jos ei muute uppoo
Tottakai ne verottaa edukseen, jos ei ymmärrä pyytää toista laskutapaa. Tyhmästä päästä kärsii koko jätkä.:smielielo
ruusperi
24.01.2014, 17:26
Tottakai ne verottaa edukseen, jos ei ymmärrä pyytää toista laskutapaa. Tyhmästä päästä kärsii koko jätkä.:smielielo
et vissii tajunnu et sä et saa sitä toist tapaa vaik itkisit...tulli totee et kaaval mennää koska eu ja sillä siisti
et vissii tajunnu et sä et saa sitä toist tapaa vaik itkisit...tulli totee et kaaval mennää koska eu ja sillä siisti
Ei oo tarvinu itkee... ;)
ruusperi
24.01.2014, 17:57
Ei oo tarvinu itkee... ;)
no millo siis verotit?
nii sit riippuu vähä myös siit et mil kannattaa verottaa,,,voi olla et teit tyhmäst jos verotit automaati paino mukaa ni ois kannattanu ottaa kaaval
vaik ls2 aut: kaaval 262, todelline 308 tai 293 molempii nähty, painol 282
ls2 man: kaaval 295, todelline 310, painol 282
nois toki holkkumaa vähä sen mukaa et mite repäsevät painot mut tosiaa kattoo ottoautost niit toteutuneit ni huomaa mist puhun
erot ei oo kuitenkaa prossis isoi paitsi toi automaati kaava,,,kaikki menee silt pitkäl yli 40
ruusperi
24.01.2014, 18:10
sit sharkoulle viel vähä lisää mietittävää ku selkeesti tietää, esim vaik manuska auto
jos sul o saksatuonti joka menee todellisel 310 ni veroprossa o 47,7
jos sul o jenkkituonti ja käy silla tuuri et saa jotenki menee paino mukaa ni 282 ja veroprossa 45,7
jos menee jenkki kaavalle ni tulee 295 ja prossa 46,,7
ja automaatil jos saa menee kaaval ni vois saada niinki päähuimaava alhase prossa ku 43,8
paljos säästit oletetul vertailuarvol? mites jenkkituonni muut kulut kute laivaus ja tullaus? sit viel auto muutokse + paprut päälle ni vielkö säästää? ainaki mun matikal pitää saada aika iso sääst siihe auto ostohintaa...mut mit mä näist tiiä,kuha huutele
mut mit mä näist tiiä,kuha huutele
Sama vika. :p
EDIT: Nää asiathan on täysin riippuvaisia, niinkuin Ruusperi sanoi, verotusarvosta. Sain kyl jenkki autolle ihan eri veroprosentin, ehkä en osaa laskea. ;) Muutoksiin menee oma raha, jolloin kannattee laskea tarkkaan kumman valitsee. Tämä tietenkin olettaen että USA-tuonti auto ja Euro-auto ovat ostettaessa saman hintaisia.
Vaustille viel: Kannattee pyytää tarjouksia noilta toimijoilta ja katsoa mitä ne pitävät sisällä. Yleisesti ottaen ei kannata ostaa sitä halvinta minkä netistä löytää, ellei halua aloittaa isompaa projektia auton suhteen..
Onko siinä vuoden 2008 LS3 koneessa muuta merkittävää eroa kun, että tulee lisää tehoja? Eihän niistä tehoista haittaa ole :D
Paljonkohan mahtaisi sitten olla kokonaishinta Suomeen kilvitetyllä 2007 ja 2008 avo vetellä? Jos sellaista alle 50 000km ajettua etsii.
ruusperi
24.01.2014, 22:18
Sain kyl jenkki autolle ihan eri veroprosentin, ehkä en osaa laskea. ;)
äh joo mul meni väärin päin noi 310 ja 282 päästöje prossat...korjasi just.tottaikai pienemmäl päästöl on vähemmä veroprossa.mut tarkotus oli laittaa et jos sul ois vaik vertailuarvo hihast 40 keuroo ni kahen prossan erol erotus on 800ekuu... jos jenkkiauto ois vaik 20 ktaalaa ni siit menee jo tullii ja alvii 1800 ekuu.sit viel laivaus,muutokset,paprut
sellane 25 ktaalan ameriikan ruoska on suunnillee yhtä paskas kunnos ku saksast turkkilaise häkkitarhast haettu 20ke romu ni siit voi sit laskee et mikä kannatti ja mikä ei
CHEVROLET CORVETTE 6.0 2D AVO 297KW 2012/06 2007/05 139 23133
2012 kesänä näköjään 139000km ajettu 2007 avo maksoi pelkästään autoveroina 23133.-. Tuohon ite auton hinta kaikkine kuluineen päälle.
CHEVROLET CORVETTE 6.2 2D COUPE 321KW 2013/12 2008/01 36 22775
Joulukuussa 2013 tulli kuritti autoveroa 36000km ajetusta 08-coupesta 22775,- eli ei ihan ilmaista ole.
jos jenkkiauto ois vaik 20 ktaalaa ni siit menee jo tullii ja alvii 1800 ekuui
Ei onnistu ymmärrettävän tekstin kirjoittaminen ruusperilla häävisti, mutta ei se mitään. Myöskin matematiikka on täysin hukassa :)
Tullin tilastoissa verotus arvo (coupe) 07 ja 08 välillä oli 10000 ¤. Mun epäluotettavien laskelmien mukaan veroissa se tarkoittaa vajaata 5000¤.
ruusperi
24.01.2014, 22:27
Ei onnistu ymmärrettävän tekstin kirjoittaminen ruusperilla häävisti, mutta ei se mitään. Myöskin matematiikka on täysin hukassa.
kui ni?taalahinta euroiks siit 10% tulli ja siihe 24% alvi pääl?
Meigä on varmaan vetäny liikaa skottilaista ku ei mee noi veroprosenttit ny millää oikein... Sanokaa mitä mä en ny oikein snaijaa:
päästöpohjaiset verot: 310 ceeoookakkosta onyhtäkuin 47,7% veroa
kokonaismassaa pohjautuva vero: 1460koogee on 18,5%. Sitten tuo veroprosentti pittää kertoa 1,5 koska tehopaino suhde ylittyy, tuloo 27,7%. Saan 20% eron verossa.
onkos jottain mitä en ymmärtänyt? Voisko joku muu kommentoida ku Ruusperi. Lasketaanko tuo vero jollai toisella tappaa? :confused:
ruusperi
24.01.2014, 22:53
mä ny laitan vaik et multa halunnu kuulla
sul on omapaino.käytä kokonaispainoo 1745kg,siit tulee 188 co2.sit kerrot 188 1.5 ni saat 282 mikä on se mitä oon tonne laittant.282 co2 ku katot samast taulukost ni veroprossa 45.7
mut muist et mun matikka ei kuulemma toimi,,,
mä ny laitan vaik et multa halunnu kuulla
sul on omapaino.käytä kokonaispainoo 1745kg,siit tulee 188 co2.sit kerrot 188 1.5 ni saat 282 mikä on se mitä oon tonne laittant.282 co2 ku katot samast taulukost ni veroprossa 45.7
mut muist et mun matikka ei kuulemma toimi,,,
:p No perskeles, liikaa skottilaista siis... :drunken:
20kt*1,1*1,24=27,28k -> 7,28kt (sama euroina noin 5,4ke)
kt = tuhatta dollaria
ke = tuhatta euroa
1,1 = 10 % tulli
1,24 = 24% arvonlisävero
euro/dollari kurssi = 1,35 (en jaksanut tarkistaa tarkkaa)
20kUSD hinnasta jo pelkkä kymmenen prosentin tulli on 2000 dollaria, joka on hieman pyöristellen lähes tuo 1800 euroa (jota sinä ehdotat tullin ja alv määräksi). Vaan eipä mene noin tuo.
Tulli maksetaan auton ja rahdin yhteenlasketusta hinnasta, eli esim:
Auto: 20000
Rahti: 2000 (tämä raha ei riitä rahtiin)
Tulli 10% edellisten yhteenlasketusta summasta: 2200
Yhteensä (auto, rahti ja tulli): 24200,-
Tähän päälle 24% alv: 5808,-
Hinnaksi napsahtaa noin 30000 dollaria loppuviimein. Tuo sitten euroiksi muutettuna antaa hieman siedettävämmän summan. Rahaa palaa joka tapauksessa suuntaan ja toiseen suht reippaasti.
Em lisäksi muutamien kymppien maksuja menee sinne tänne muutaman satasen edestä.
ruusperi
24.01.2014, 23:15
joo nii mä tosiaa laskin väärin alvin vaa sen tullin päälle siks meni persiillee
mut noi molemmatha lasketaa viel kaike lisäks auton hinna ja kuljetuskuluje päälle?
aika karuks menee jenkeist tuonti...
20kUSD hinnasta pelkkä kymmenen prosentin tulli on 2000 dollaria, joka on hieman pyöristellen lähes tuo 1800 euroa (jota sinä ehdotat tullin ja alv määräksi). Vaan eipä mene noin tuo.
Tulli maksetaan auton ja rahdin yhteenlasketusta hinnasta, eli esim:
Auto: 20000
Rahti: 2000 (tämä raha ei riitä rahtiin)
Tulli 10% edellisten yhteenlasketusta summasta: 2200
Yhteensä (auto, rahti ja tulli): 24200,-
Tähän päälle 24% alv: 5808,-
Hinnaksi napsahtaa noin 30000 dollaria loppuviimein. Tuo sitten euroiksi muutettuna antaa hieman siedettävämmän summan. Rahaa palaa joka tapauksessa suuntaan ja toiseen suht reippaasti.
Em lisäksi muutamien kymppien maksuja menee sinne tänne muutaman satasen edestä.
Meitsi on ny kyllä täysin kykenemättömässä tilassa antamaan mitään fiksua lausuntoa... (niinkuin aiemsta on hyvä huomata)
MUTTA Toi on just noin, kustannuksia tulee. Tärkeintä on se loppusumma mitä siellä viivan alla on ja mitä sillä saa. Eiks jeah :D
ruusperi
24.01.2014, 23:22
karkeesti siis 20 ktaalan jenkkiruoska 2 ktaalan rahdeilla suomee on heti sen 42 keuroo plus muutokset plus katastuskulut jos olettaa et painopohjane vero menee läpi ja arvo 40 keuroo
CHEVROLET CORVETTE 6.0 2D AVO 297KW 2012/06 2007/05 139 23133
2012 kesänä näköjään 139000km ajettu 2007 avo maksoi pelkästään autoveroina 23133.-. Tuohon ite auton hinta kaikkine kuluineen päälle.
CHEVROLET CORVETTE 6.2 2D COUPE 321KW 2013/12 2008/01 36 22775
Joulukuussa 2013 tulli kuritti autoveroa 36000km ajetusta 08-coupesta 22775,- eli ei ihan ilmaista ole.
Tullin sivuilta tsiigattu syyskuu
-06:ta avosta maksettu veroa 20678,20 euroo ja tällä oli jo ajettu 150tkm
CHEVROLET CORVETTE 6.0 2D AVO AUT 297KW N 20130927 20061231 150 46053,90 20678,20
Omasta coupesta elokuussa maksoin veroa 18672,87 euroo
Tärkeintä on se loppusumma mitä siellä viivan alla on ja mitä sillä saa. Eiks jeah :D
Juuri näin. Jenkeissä on valinnanvaraa laajalti, ja hinnat ovat laidasta laitaan. Hyvän välittäjän kanssa noissa valinnoissa kyllä pärjää ja saa varmasti hienon auton. Kulut ovat mitä ovat. Ne pitää vaan tiedostaa, ja sen jälkeen kärsiä tuska.
Itse kartoittaisin kyllä Ruotsin valikoimat tarkkaan. Esim Vette Smålandin auto nro 8. EU-auto C6 avo , joten ei tarvetta muutoksille. Ei tullia ja hakukulut halvat.
http://www.vettesmaland.com
Mistä nuo Suomeen tuotujen Corvettejen autovero päätökset voi käydä lukemassa?
VetteMan
25.01.2014, 10:36
Ottoauton veropäätökset (http://www.automatch.de/cgi-bin/verotilasto.php) hakua olen käyttänyt.
Mä olen käyny tsiigaa tuolta tullin sivuilta
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/taulukot/autot/index.jsp
Ottoauto on huono ja sekava käyttää, ja tullin pdf- läpyskät ovat hitaat tutkia.
Belcarin sivusto on täysin ylivoimainen käyttää ja erittäin selkeä.
http://belcar.fi/autovero.html
Tuolla voi tietoja myös sortata suht mukavasti.
Ottoauto on huono ja sekava käyttää, ja tullin pdf- läpyskät ovat hitaat tutkia.
Belcarin sivusto on täysin ylivoimainen käyttää ja erittäin selkeä.
http://belcar.fi/autovero.html
Tuolla voi tietoja myös sortata suht mukavasti.
hyvä lista..... mutta on nuo verot ihan mielenvikaisia... -05 -06 vette menee enemmän veroa vielä mitä jenkeissä maksaa helposti 20 000¤ ellei ihan loppuunajettua paskaa kattele.
hyvä lista..... mutta on nuo verot ihan mielenvikaisia... -05 -06 vette menee enemmän veroa vielä mitä jenkeissä maksaa helposti 20 000¤ ellei ihan loppuunajettua paskaa kattele.
Oi kallis Suomen maa... 25ke autoon ja 25ke veroon kun varaa niin sit ei pety... Plus tulli, alvi, rahti USA, rahti merimatka, mahd rahti Suomi, palkkio auton välittäjälle, muutokset -> ei taida kannattaa. Ei kannattanu munkaan C5, mut kun mä halusin just sen :) 99% tunnetta, 1% järkeä, eix nii :rock:
So true. Ainoastaan virkamies ja poliitikko ei näe tilanteen pervoutta. Tullin mukaan Suomella on maailman paras autoverotus systeemi. :smielielo
Maxbrotha
26.01.2014, 12:38
Ihanan kallista.
Vielä palataan hetkeksi tuohon verotukseen. Itse en pysynyt yhtään mukana noissa laskelmissa.
Tiivistettynä: Pystyikö itse vaikuttamaan tulevan veroon määrään millään tavalla vai lätkäiseekö verottaja vain mielivaltaisen summan ja siihen täytyy tyytyä?
Vielä palataan hetkeksi tuohon verotukseen. Itse en pysynyt yhtään mukana noissa laskelmissa.
Tiivistettynä: Pystyikö itse vaikuttamaan tulevan veroon määrään millään tavalla vai lätkäiseekö verottaja vain mielivaltaisen summan ja siihen täytyy tyytyä?
Sori tuo sähläys tässä topiikissa, mutta listaan asioita, joilla voi olla/on vaikutusta loppusummaan:
Valuuttakurssi (Kruunu, Punta, USD, CAD jne.)
Auton hankinta hinta
Rahtikulut (Rahti, vakuutukset, muut huolinta kulut)
Komissiot auton toimittajalle
Tulli ja ALV mikäli auto tuodaan EU alueen ulkopuolelta
Palkkiot auton toimittajalle
Autovero
Tekniset muutokset
Rekisteröinti kulut
Olikohan jottain muuta!?
Eli näistä voit välttää Tullin ja Alvin tuomalla auto EU alueelta. Ruotsista tai UK:sta tuomalla voi hyötyä valuutta kurssista mikäli ne sattuu olemaan edullisia EUROilla ostajille. Auton hankinta hinta vaikuttaa ALV:hen ja tulliin sekä tietysti koko paketin loppuhintaa eli kannattaa tingata =)
Komissiot pitää maksaa auton toimittajalle, 1000-1500€. Jos tän tekee itse tuskin tulee hirveesti halvemmaksi. Muista että 'agentilla' on vastuu menettelyistä eli jos ongelmia ilmenee voit aina reklamoida toimittajaa.
Rahtimaksut on mitä on. Kannattaa kysellä tarjouksia, mutta loppujen lopuksi tuskin saat niistä mitään merkkaava erotusta. Muista toi rahtivakuutus ja katso et se korvaa auton täysimääräisenä, eikä X€/KG. Näitäkin on nähty ja kontti jossa auton piti tulla killuu nyt Atlantilla jossain päin päiväntasaaja.
Itse autoveroon verottaja määrittä verotusarvon, jolle ei kaiketi voi mitään. Verotus mun ymmärryksen mukaan (ruusperi tai joku muu korjaa mikäli olen väärässä) perustuu CO2 päästö taulukkoon tai jenkki tapauksessa KOKONAISMASSAAN (ei omaan painoon, niiku joku laski aiemmin tuossa :-\\\ ). Koska Vette on tehokas ja kevyt sen teho/painosuhde ylittyy ja tulee tuo 1,5 kertainen vero. Se missä voit kikkailla on tuo kokonaismassa eli se luetaan vastaavustodistuksesta. Jostain syystä toiset tahot (TÜV, DEKRA jne.) ilmoittavat nuo massat joskus eri tavalla. En tiedä miten on C6:sen kanssa...
Tekniset muutokset on joskus aika työläitä. Vaikka osat saa muutamalla satasella saa töihin upotettua useita tunteja. Tekemällä itse säästää, mutta mikäli sähköstä tietää sen verran että se on sinistä ja sattuu, kannattaa C6:sen tapauksessa homma jättää ammattilaisen huomaan, ettei vaan käräytä jotain CAN ohjaus boksia tms.
Rekisteröinti kuluihin ei voine vaikuttaa paljoakaan.
PS: Ja sitten tuohon viestiketjun alun sekavaiseen kirjoittelun... Aiemmin viestiketjussa mainittu verotuksen halpuus ei niinkään johtunut verotustavasta (CO2 tai kokonaismassa), vaan kokonaisuudesta. Kyseinen uudehko 'urheiluauto' (eli kuplan reinkarnaatio) ei verottajan mielestä ollutkaa urheilu auto vaan päästi sen menemään ilman tuota 1,5 kertoimista urheiluautoveroa. Muutamien muiden yhteensattumien vuoksi, kuten että tämä USA auto tuotiin Virosta jäi valtiolta saamatta alv:t ja tullit. Sit oli vielä joku onnellinen yhteensattuma noiden vastaavuustodistusten kanssa ja hups verot olivat aika paljon halavemmat kuin CO2 veroilla verotettuna. Summia en muista tarkkaan mutta oisko muutostöiden jälkeen oltu lähes 10.000€ plussalla verrattuna saksan tuontimalliin. Huomaa että 911 verotusarvo on lähes tuplat C6:seen
C6:sta verotetaan rankasti tuon tehopainosuhteen takia eikä siksi tuo etu ole kuin noin 1000€. Tämä ei riitä kattamaan edes muutostöihin meneviä kuluja, joten se olisi aika huono syy valita paikkaa mistä hankkia kyseinen auto.
Näillä mennään...
Asiaa hieman sivuten. Eikös Ruotsiin saa tuoda yksityiskäyttöön autoja ilman autoverotusta? Korjatkaa jos olen väärässä. Ja jos asia on noin kuin sen ymmärrän, niin onko niillä autoilla jokin aikaraja tms., jonka aikana niitä ei saa dumpata eteenpäin? Mitenkäs muutostöihin vaikuttaa se, että auto tuodaan EU:n alueelta EU:n alueelle rekisteröitynä, mutta auto ei kuitenkaan ole Suomen määräysten mukainen? Ei kai jossain muussa EU-maassa rekisterissä oleva auto automaattisesti tarkoita, että se kelpaa Suomen katsastussedälle?
Asiaa hieman sivuten. Eikös Ruotsiin saa tuoda yksityiskäyttöön autoja ilman autoverotusta? Korjatkaa jos olen väärässä. Ja jos asia on noin kuin sen ymmärrän, niin onko niillä autoilla jokin aikaraja tms., jonka aikana niitä ei saa dumpata eteenpäin? Mitenkäs muutostöihin vaikuttaa se, että auto tuodaan EU:n alueelta EU:n alueelle rekisteröitynä, mutta auto ei kuitenkaan ole Suomen määräysten mukainen? Ei kai jossain muussa EU-maassa rekisterissä oleva auto automaattisesti tarkoita, että se kelpaa Suomen katsastussedälle?
En tiedä onko Ruotsin autovero nolla, mutta CeeVitosta etsiessäni katselin Ruotsin ja Saksan autojakin. Ymmärsin näin, että auton pitää olla rekisteröity tässä tapauksessa siis Ruotsiin, sit sitä kohdellaan ruotsalaisena. Ja sit Suomeen tuotuna menee vain autovero, ei tullia, ei alvia. Eli ei menis ihan vain "kauttakulku" hommina :)
Eikä Suomen katsastussedälle taida meinata mitään onko auto Ruotsista vai mistä, katselee vain samojen tiukkojen lasien läpi :rolleyes: Taitaa Saksassa esim kelvata punainen takasivuvalo, mut ei tietenkään täällä..
Ei kai jossain muussa EU-maassa rekisterissä oleva auto automaattisesti tarkoita, että se kelpaa Suomen katsastussedälle?Ei, koska kansallinen lainsäädöntö menee EU-asetusten edelle vaikka auto täyttäskii kaikki EU-vaatimustenmukaisuudet.
Jos muissa maissa ei vaadita takasumuvaloa, mutta Suomessa se vaaditaan, niin eihän sitä autoo saa Suomen rekisteriin ennenkun se hemmetin takasumuvalo on siihen laitettu. Ihan sama onko auto rekisteröity sitä ennen vaikka kaikissa EU-maissa.
Tai, jos ruotsissa vaaditaan bussin kaiteessa keltamusta teippi ni ei sitä bussia saa siellä rekisteriin vaikke se ois kaikissa muissa EU-maissa rekisteröity ja tyyppihyväksytty.:salut:
En tiedä onko Ruotsin autovero nolla, mutta CeeVitosta etsiessäni katselin Ruotsin ja Saksan autojakin. Ymmärsin näin, että auton pitää olla rekisteröity tässä tapauksessa siis Ruotsiin, sit sitä kohdellaan ruotsalaisena. Ja sit Suomeen tuotuna menee vain autovero, ei tullia, ei alvia. Eli ei menis ihan vain "kauttakulku" hommina :)
Ei nyt ole ruåtsalaisia tuttavia, joten omalta osaltani pelkkää spekulointia, mutta jos tuo verottomuus on olemassa ja pitää sisällään alv:n ja/tai tullin, niin kalliimmissa ronttosissa tuossa on melkoinen säästöpotentiaali. Tietty jos tuossa olisi kyse pelkästä autoverosta, niin rajanaapurin asukakashan tuosta vain iloa saa..
Anyway, tuo noiden verokäytäntö kiinnostaa joka tapauksessa, jos jollain on tietoa asiasta. Jostain olen antanut itseni ymmärtää, että yksityinen saisi omaan käyttöön tuoda verovapaasti yhden auton vuodessa tms., mutta saattaa olla kyllä legendaakin, enkä tuolle aivoitukselle googlailemalla vahvistusta löytänyt.
niin se minustakin menee että asua vuosi kohdemaassa esim ruotsi ja ansaita palkkaa sieltä, maksaa verot sinne, omistaa (1) yksi auto siellä vähintään puoli vuotta....?
olenkohan oikeassa?
miksei saisi tuoda useampaa ajoneuvoa?
moottoripyörä?
traileri?
?
kyllä mielestäni ruotsissa autovero on nolla. moms:ssia ne niihin lisää kyllä.
Valittavana olisi saman hintaiset 2006 ja 2008 avo corvetet. Uudemmassa maileja n.40 000 ja vanhemmassa n.20 000. Molemmat hyvässä kunnossa. Kumman valitsisitte ja miksi?
Valittavana olisi saman hintaiset 2006 ja 2008 avo corvetet. Uudemmassa maileja n.40 000 ja vanhemmassa n.20 000. Molemmat hyvässä kunnossa. Kumman valitsisitte ja miksi?
Jos oon oikein ymmärtänyt, että tuo uudempi on LS3:lla, niin sitten ottaisin tuoreemman.
Jos oon oikein ymmärtänyt, että tuo uudempi on LS3:lla, niin sitten ottaisin tuoreemman.
Ls3:rock: parempi
2 piippunen juttu. Autoverollisesti 06 ja teknisesti 08 (kilometreille en laske arvoa). 08:han vuoden autojahan ruvettiin muistaakseni verottamaan rankenmalla kädellä, eikös 07 vuoden ja vanhemmat mene kevyemmällä verolla? (päätös 1-2 vuoden takaa). Eroa en osaa sanoa, kannattaa tullista kysyä.
2 piippunen juttu. Autoverollisesti 06 ja teknisesti 08 (kilometreille en laske arvoa). 08:han vuoden autojahan ruvettiin muistaakseni verottamaan rankenmalla kädellä, eikös 07 vuoden ja vanhemmat mene kevyemmällä verolla? (päätös 1-2 vuoden takaa). Eroa en osaa sanoa, kannattaa tullista kysyä.
Tuntuu menevän alta 08kin rankemmalla nykyään.
Tuntuu menevän alta 08kin rankemmalla nykyään.
Onko näin. Täähän autoverosysteemi on kuin pörssiä seurais?
Hyvä vertaus, toinenkin yhtymäkohta nimittäin löytyy: Siinä vaiheessa kun tuulipukujengi alkaa ostaa osakkeita, on aika myydä. Autoveroon liittyvä versio menee näin: Siinä vaiheessa kun tavallinen tallaaja alkaa ostella vettejä, on aika nostaa veroja.
Noni, nyt lähti rahat jenkkeihin autovälittäjälle ja auton etsintä aloitettiin :rock: Oliko se nyt niin, että tulli ja ALV menee auton ostohinnan mukaan? Vaikuttaako noihin maksuihin paljonko rahaa laittaa auton fiksaamiseen jenkeissä?
Ostohinta+rahtikulut ja siihen päälle tulli. Saatuun summaan päälle iloinen alv.
Noni, nyt lähti rahat jenkkeihin autovälittäjälle ja auton etsintä aloitettiin
Onnea etsintään! :rock:
Tuolta vähän ajettuja ja hyvin pidettyjä, erikoisempiakin:
http://www.rogerscorvette.com/generationlist.php?GenerationID=C6
Jos itse ois kutosen värin päässy valitseen, se ois ollu tämä :rock:
http://www.rogerscorvette.com/carNew1024.php?CarID=2949&ImageDir=inv/07z_34367
Muutoistöistä tänne vapaan autoilun maahan.. Joutuuko noihin laittamaan aina lampunpesimet täällä, ts. onko kaikki ksenoneilla? Ja joku kirjoitti että 2008 ja uudemmissa takasumuvalokytkin täytyy olla valokatkaisijan yhteydessä, eli valoviiksi vaihdettava? :confused:
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.