View Full Version : C5 Coupe -98 manuaali
Musta, manuaali Coupe C5 myytävänä.
Tuotu aikanaan (2009) USA:sta muuttoautona Ruotsiin, josta yhden omistajan kautta edelleen minulle loppukesästä 2013.
Auto siisti, toki aika ja kilometrit näkyvät esim. penkeissä ja vaihdekepin nupissa. Ei juuri naarmuja tai kolhuja. Pidetty siististi ja itse olen hoitanut maalipintaa Dodo Juicen tuotteilla. Erittäin matala ja näyttävä, sekä äänekäs manuaali Vette nyt suoraan kevään ja kesän ajoihin!
Mapillinen kuitteja ja koko historia alusta tähän päivään saakka. Mukana siis renkaanvaihdot, öljyhuollot ja jopa polttimon vaihdot, todella kattava historia siis. Paljon vaihdettua osaa ja rakennettu hillitysti. Listatut $ hinnat siis suoraan kuiteista.
- Ajettu 261tkm
- Kone ja kytkin vaihdettu vuonna 2003 USA:ssa 110tkm kohdalla (n. $10000)
- West Coast Corvette cold air intake (n. $400)
- Hotchkiss jäykemmät vakaajat (n. $500)
- Bilstein Sport iskarit edessä ja takana
- Z06 jarrusatulat ja Baer jarrut edessä 13" ja takana 14" (n. $1400)
- Billy Boat PRT vaimentimet (n. $800), tällähetkellä suorat putket kiinni
- West Coast Corvette X-pipe (n. $200)
- Madalluspulttisarja (n. $50)
- Z06 takajouset (n. $400)
- B&M vaihdevälinlyhennin (n. $250)
- Vaihdelaatikko prepattu RPM Transmissionsilla vuonna 2008. M6 -> MN12 (n. $2300)
- BCM-moduuli vaihdettu Suomessa 2009 (n. 2200¤)
- Hammastanko vaihdettu uuteen (remanufactured) 2015 (n. 450¤)
- C6 Z06 replica vanteet, edessä 9,5x17", takana 10,5x18"
- Renkaat ok kuntoiset Goodyearit, edessä 255/40 ja takana 285/35
- Katsastettu huomautuksitta 5.3.2015
- Ilmastointi korjattu 24.3.2015
Vikoina: penkkien ilmapussit eivät täyty.
Hintapyynti 21500¤
Kimmo Dammert
040-7512415
Muutama räpsy toissa syksyltä, koska viime syksyn ajelut päättyi hammastangon vuotoon.
http://camo.1g.fi/kuvat/Autot/Omat/Chevrolet%20Corvette%20Coupe%20-98/Muokatut/IMG_2142.JPG?img=img1280
http://camo.1g.fi/kuvat/Autot/Omat/Chevrolet%20Corvette%20Coupe%20-98/Muokatut/IMG_2154.JPG?img=img1280
http://camo.1g.fi/kuvat/Autot/Omat/Chevrolet%20Corvette%20Coupe%20-98/Muokatut/IMG_2170.JPG?img=img1280
http://camo.1g.fi/kuvat/Autot/Omat/Chevrolet%20Corvette%20Coupe%20-98/IMG_2167.JPG?img=img1280
http://camo.1g.fi/kuvat/Autot/Omat/Chevrolet%20Corvette%20Coupe%20-98/20150223_125004_Richtone(HDR).jpg?img=img1280
http://camo.1g.fi/kuvat/Autot/Omat/Chevrolet%20Corvette%20Coupe%20-98/20150223_125109_Richtone(HDR).jpg?img=img1280
Onhan tämäkin vielä tarjolla.
Hammastanko tullaan vaihtamaan/korjaamaan tässä talven aikana. Tällä hetkellä irroitettuna autosta.
Tarkistappa tuo Vannekoko asia ja jarrut. Zetan jarruthan nuo ei siis ole ja koko ei ole varmaan vanteilla 17/18.
Tarkistappa tuo Vannekoko asia ja jarrut. Zetan jarruthan nuo ei siis ole ja koko ei ole varmaan vanteilla 17/18.
Tarkistettu.
Ainakin Z06 isot satulat ovat ja levyjen koot nuo mainitut. Vanteet juurikin noilla annetuilla specseillä. Ohessa kuva WCC:n kuitista.
http://i61.tinypic.com/oqejq9.jpg
Tarkistettu.
Ainakin Z06 isot satulat ovat ja levyjen koot nuo mainitut.
Ihan oikeesti? Takana isommat jarrut kuin edessä?
C6 Z06 isot jarrut, edessä 13" ja takana 14"
Corvette63
15.12.2014, 00:11
Kuitin varaosanumero on ainakin C5 Z06 jarruille. ;) Fyysisesti satulan koko on sama kuin base mallin C5:ssa, eli sama osa kyseessä kummassakin pelissä. Jarrupalat ovat zetassa erilaiset verrattuna perusmalliin.
http://www.westcoastcorvette.com/p-61-corvette-brake-calipers-gm-z06-red-set-1997-2004-c5-z06.aspx?keyword=14131470
Sorry offtopikista ja onnea myyntiin!
Kuitin varaosanumero on ainakin C5 Z06 jarruille. ;) Fyysisesti satulan koko on sama kuin base mallin C5:ssa.
C5 Z06:n jarruissa verrattuna perus-C5:n jarruihin ei ole mitään muuta eroa kuin jarrusatulan väri punainen vs. harmaa...
Corvette63
15.12.2014, 00:20
C5 Z06:n jarruissa verrattuna perus-C5:n jarruihin ei ole mitään muuta eroa kuin jarrusatulan väri punainen vs. harmaa...
Oikein luettu. :thumleft:
Ahaa. Tämähän siis hyvä selvennys. Kiitos oikaisusta. Automaattisesti sitä ajattelee, että satuloiden oltava myös suuremmat, koska levytkin isommat vakioihin nähden.
Oliko tuo levyjen kokoero aina sama koko z06 mallisarjan ajan? Siis perus c5 malleihin nähden?
Juu mutta kun ilmossa lukee C6Z06 jarrut. Ihan eri asia kuin C5Z06....
Muistelen jos eteen isontaa jarruja niin 17 tuuman vanne ei mahdu paikoilleen ???? Ottaa jarrusatulaan kiini . Muistinko oikein ?
Pappatunturi
15.12.2014, 15:21
Ihan oikeesti? Takana isommat jarrut kuin edessä?
Ei ois eka kerta autoissa joissa isommatta takavanteet. Vanne ei näytä niin eksyneeltä kun levy täyttää tyhjää tilaa. Kts malli teukkahakkarainen ohessa:D
http://image.truckinweb.com/f/features/0710tr_rollin_reds_duo_chevy_c10s/37517117/0710tr_15%2B67_72_chevy_gmc_trucks%2B22x10_intro_pentia.jpg
Juu mutta kun ilmossa lukee C6Z06 jarrut. Ihan eri asia kuin C5Z06....
Asia nyt kuitenkin korjattu. Minä kun en näistä niin tiedä niin muistin varassa koittaa noita ilmoituksia kirjoitella, mitä edellinen omistaja oli kertonut.
Muistelen jos eteen isontaa jarruja niin 17 tuuman vanne ei mahdu paikoilleen ???? Ottaa jarrusatulaan kiini . Muistinko oikein ?
Ainakin tuolla nyt pyörii tuollainen 13" levy edessä ja korjatkaa nyt sitten jos tuo on vakiokokoinen, koska minä olen ollut auton ostosta lähtien siinä uskossa että tässä jotkut suuremmat jarrut ovat. Ja edessä tosiaan 17" vanne tai sitten on tehty ihme ja saatu survottua nuo viime kesänä ostamani 17" renkaat suuremmalle vanteelle :D
Siis eikö ilmon kuvassa ole 18/19" vanteet???
Siis eikö ilmon kuvassa ole 18/19" vanteet???
Ei vaan 17 ja 18...
Kuva tietysti voi hämätä koska nuo alla olevat renkaathan ovat hippasen vakiota pienemmät halkaisijaltaan...
Mulla on seefemman jarrut edessä omassa katiskassa ja kyllä sinne saa 17-tuumaiset vanteet paikalleen. Toiset vanteet ovat tiukemmassa mahtumaan kuin toiset. Mulla piti satuloiden 'jäähdytysrivoituksia' madaltaa, että mahtuivat kaikkien käyttämieni vanteiden kanssa (kolmet eri vanteet; kesä-, talvi- ja ratakäyttöön). Kesävanteiden (aftermarket-kamaa) kanssa olisivat menneet ilman modauksia, mutta orggisvanteiden kanssa piti tehdä modauksia.
Ketjun aloittajalle anteeksipyyntö jatkuvasta offtopic-lätinästä :oops:
Mulla on seefemman jarrut edessä omassa katiskassa ja kyllä sinne saa 17-tuumaiset vanteet paikalleen. Toiset vanteet ovat tiukemmassa mahtumaan kuin toiset. Mulla piti satuloiden 'jäähdytysrivoituksia' madaltaa, että mahtuivat kaikkien käyttämieni vanteiden kanssa (kolmet eri vanteet; kesä-, talvi- ja ratakäyttöön). Kesävanteiden (aftermarket-kamaa) kanssa olisivat menneet ilman modauksia, mutta orggisvanteiden kanssa piti tehdä modauksia.
????? Toki menee koska C5:ssa on vakiona 17" vanteet edessä . Mutta jos vaihtaa suuremmat levyt eteen niin silloin ei pitäisi ainakaan vakio 17" tuuman vanne mahtua .
Eipä haittaa. Hyvä että joku korjaa, kun itselle ei kaikki ole niin tuttuja juttuja. Ollut noita muita merkkejä aikaisemmin niin ei näihin ole tullut perehdyttyä...
????? Toki menee koska C5:ssa on vakiona 17" vanteet edessä . Mutta jos vaihtaa suuremmat levyt eteen niin silloin ei pitäisi ainakaan vakio 17" tuuman vanne mahtua .
No jos vaihtaa suuremmat levyt, niin sitten ei tietenkään mahdu, koska vakiolevyjenkin kanssa on joillain vanteilla tiukkaa, eikä ihan mitkä tahansa 17-tuumaiset vanteet edes mahdu.
Ketjun aloittaja kuitenkin mainitsi 13-tuumaisista levyistä ja 17-tuumaisista vanteista... (Okei, jarrulevyn vakiokoko C5:ssa on tarkkaan ottaen 12.75", mutta yleensä puhutaan 13-tuumaisista.)
Ainakin tuolla nyt pyörii tuollainen 13" levy edessä ja korjatkaa nyt sitten jos tuo on vakiokokoinen, koska minä olen ollut auton ostosta lähtien siinä uskossa että tässä jotkut suuremmat jarrut ovat. Ja edessä tosiaan 17" vanne tai sitten on tehty ihme ja saatu survottua nuo viime kesänä ostamani 17" renkaat suuremmalle vanteelle :D
Tämähän odottaa kevättä ja uutta omistajaa.
Nyt vaihdettu uusi (remanufactured) hammastanko ja ohjauskin taas pelaa ilman vuotoja.
Hommaahan tässä vielä on ennen käyttöönottoa, eli käsijarrun laitan kuntoon ja sipistelen nahkapenkit. Takarenkaatkin pitäisi vaihtaa leimakelpoisiin. Eli 275-295 leveyksillä olevia 18" renkuloita saa tarjota..
Edittiä: käsijarru kunnossa. Rummut sorvautettu ja uudet kitkapinnat asennettu kenkiin.
Edit 2: renkaatkin hankittu, joten auto valmiina kesään ja kovaan ajoon.
varmasti käypä peli ja turhan on muitten spekseihin käydä kiinni jos ei olla ostamassa! ostaisin jos olis tarvetta:)
Ekaan viestiin päivitetty vähän tarkemmin tuota auton historiaa. Lisäsin myös noita kuvia ml. sisustakuvat, ettei tarvi vanhentuneesta nettiautolinkistä tihrustaa.
Toivon mukaan tosiaan saan tuon ensi viikolla leimalle, niin sittenhän se vain odottaa uutta onnellista omistajaa.
Vette katsastettu tänään huomautuksetta!
Koitan saada lähiaikoina vietyä ilmatointihuoltoon sekä hankittua uuden akun.
Oishan tämäkin tarjolla.
Yksi Sharkkilainen kävikin jo toteamassa hyväksi, muttei nyt tarttunut haaviin..
Maanantaina (23.3.) hoidetaan tuo ilmastointi kuntoon. Matalapainepuolen venttiili oli murtunut joten aineet eivät siksi ole pysyneet sisällä.
Nettiauton halvin manuaali, joten ei pitäisi olla pahoissa hinnoissa..
Sharks 2gether
22.03.2015, 08:05
Olitkohan eilen autolla liikenteessä? Hyvin samanoloinen vette bongattu lahdesta, siinä Kärkkäisen kulmilla...
Olitkohan eilen autolla liikenteessä? Hyvin samanoloinen vette bongattu lahdesta, siinä Kärkkäisen kulmilla...
Olinpa hyvinkin. Menossa/tulossa autonäytöstä.
Oishan tämäkin tarjolla.
Yksi Sharkkilainen kävikin jo toteamassa hyväksi, muttei nyt tarttunut haaviin..
Maanantaina (23.3.) hoidetaan tuo ilmastointi kuntoon. Matalapainepuolen venttiili oli murtunut joten aineet eivät siksi ole pysyneet sisällä.
Nettiauton halvin manuaali, joten ei pitäisi olla pahoissa hinnoissa..
Ilmastointi nyt korjattuna. Vuodon lisäksi lämpötila-anturi oli oikosessa, eikä kompura käynnistynyt. Nyt siis järjestelmä pitää paineet ja pelaa kuten pitääkin. Uudet aineet sisällä. Nyt piisaa kylmää kabiiniin.
Tämäkö ei nyt kiinnosta millään?
Hintapyyntiä 20900¤, paljonko tiputellaan, että saadaan pois tallista?
Tämäkö ei nyt kiinnosta millään?, paljonko tiputellaan, että saadaan pois tallista?
Mulla, jos olisi nyt kaksikymppiä ylimääräistä irroittaa, niin kyllä tuo jo vain kelpaisi kesäkäyttöautoksi näiden projektien rinnalle. Koskaan en ole manuaalifemmalla ajanut. Mutta kun tämän käyttis C4 projektin kanssa tuli jo ohitettua No Return kyltti.
Onko totta se aikanaan V8 lehden testaama juttu, että manuaalifemman kulutus moottoritiellä on 6,5L/100km?
Myös tämä linkin yksilö etsi kauan uutta omistajaa, vaikka oli täydellisesti huollettu ja rahaa säästämättä hyvänä pidetty. Mutta niin vain lopulta ostaja vei pois.
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=18224&highlight=kumma
Mulla, jos olisi nyt kaksikymppiä ylimääräistä irroittaa, niin kyllä tuo jo vain kelpaisi kesäkäyttöautoksi näiden projektien rinnalle. Koskaan en ole manuaalifemmalla ajanut. Mutta kun tämän käyttis C4 projektin kanssa tuli jo ohitettua No Return kyltti.
Onko totta se aikanaan V8 lehden testaama juttu, että manuaalifemman kulutus moottoritiellä on 6,5L/100km?
Myös tämä linkin yksilö etsi kauan uutta omistajaa, vaikka oli täydellisesti huollettu ja rahaa säästämättä hyvänä pidetty. Mutta niin vain lopulta ostaja vei pois.
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=18224&highlight=kumma
En kyllä itse noin alhaisiin ole päässyt. Tosin en koskaan ole tällä mitenkään kiltisti ajellutkaan. Paras ollut Lahti-Tre ohitellen ja kutakuinkin 10-20kmh yli rajoitusten, keskikulutus 8,8 litraa. Maltillisemmin pääsee kyllä pienempiin..
En kyllä itse noin alhaisiin ole päässyt. Tosin en koskaan ole tällä mitenkään kiltisti ajellutkaan. Paras ollut Lahti-Tre ohitellen ja kutakuinkin 10-20kmh yli rajoitusten, keskikulutus 8,8 litraa. Maltillisemmin pääsee kyllä pienempiin..
V8 taisi ajella 100 km/h ilman ohituksia ja kiihdytyksiä. Mun automaattifemma pääsi samassa vauhdissa rauhallisesti ajellen 7,5L keskikulutukseen. Joka tapauksessa, aivan käsittämättömän vähän 5,7L kokoiselle moottorille. Avensis ja Octavia miehet eivät koskaan usko aina kun tämän kerron.
Hei hei huhtikuu!
Aurinko paistaa ja ois varmasti kiva kruisailla targakatto auki ja suttailla takakumeja sileäksi! Tästä oiva laite kaikenlaiseen hauskanpitoon.
Jos jaksan/kerkeän, käyn huomenna ekoissa Lahden jenkkicruisingeissa pyörähtämässä tällä. Saa tulla ostamaan tän vaikka paikanpäältä :D
Hintaa tiputeltu jälleen, vaihtotarjouksia satelee, mutta nyt käteisostajat liikkeelle! Jonkinmoinen halpa käyttiskin voi kiinnostaa, mutta paino sanalle halpa. Eipä tämä Vettekään hinnan kiroissa ole. Nettiauton 2. edullisin C5 mutta ei varmasti huonoin. Huoltoihin ja remppoihin käytetty ajan saatossa isot rahat ja kaikesta löytyy kuitit. Historia siis täysin yhdessä paksussa mapissa.
Ei mennyt vielä kaupaksi, juu ei..
Pakko ilmeisesti ottaa tallista ajoon jos ei kohta joku hae pois..
Cruising:
http://camo.1g.fi/kuvat/Autot/Omat/Chevrolet%20Corvette%20Coupe%20-98/IMG_0572.jpg?img=img1280
http://camo.1g.fi/kuvat/Autot/Omat/Chevrolet%20Corvette%20Coupe%20-98/11069780_10206464328757060_1141915533_o.jpg?img=img1280
http://camo.1g.fi/kuvat/Autot/Omat/Chevrolet%20Corvette%20Coupe%20-98/LahtiCruising1104%20038.JPG?img=img1280
Itse ajelin perus femmalla 2000 manuaalilla ja pääsin 7.6 matka-ajossa ja silloin mentiin pintakaasulla, Tuusulasta Loviisaan ja back.
Nykyisellä tomaatilla 2001 Vortech V2 pääsen matka-ajossa 8.6 pintakasulla saman reissun.
Nää ajotietokoneen mukaan.
Ei näköjään oo kiinnostusta kellään suoraan kauppaan :(
Joutunee tuikkaamaan vaihdossa sitten johonkin kiikkuun jos ei ketään ilmaannu tukon kanssa..
Ei näköjään oo kiinnostusta kellään suoraan kauppaan :(
Joutunee tuikkaamaan vaihdossa sitten johonkin kiikkuun jos ei ketään ilmaannu tukon kanssa..
No kiinnostaahan tuo ihan hitokseen, mutta kun ei taida mahtua mihinkään talliin tällä hetkellä ! Pitäisi joku romu varmaan joskus myydäkin....(ei vettejä!)
Noh, myyty.
Tai tuli sieltä joku avo Bemmi vaihdossa...
Noh, myyty.
Tai tuli sieltä joku avo Bemmi vaihdossa...
:rock:
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.