PDA

View Full Version : Akku tyhjenee neljässä päivässä

mylitalols7
05.08.2015, 21:28
2006 C6 Z06:ssa on nyt 2 kertaa tänä kesänä tehnyt niin, että kun on ollut 4 päivää ajamatta niin akku on aivan tyhjä eli en pääse edes autoon kuin takaluukun avaimella avaamalla. Eka akku oli 2v vanha Varta AGM ja ostin siis uuden samanlaisen. Toisen akun kanssa lataamalla saa molemmat vanhan ja uuden täyteen ladattua eli vika ei ole akuissa. Latausjännite on ajaessa 13,8 (tyhjään akkuun) ja 14,4 V välillä muistaakseni.
Olen laittanut ovet lukkoon ja auto tallissa. Kahdesti on siis 4 päivän ajotauko riittänyt tyhjentämään akun, mutta on niitä taukoja voinut olla pitempiäkin ilman ongelmaa. Mitään valoja ei näytä jäävän päälle, en tosin tiedä konepellin tai takaluukun sisältä. Mankka on vaihdettu Alpinan vehkeeseen ja siinä on peruutuskamera sekä navi ja TV. Radio käynnistyy joskus kun starttaan auton ja joskus ei. Sillä ei näytä olevan väliä oliko se päällä autoa sammuttaessa. Yleensä en kuuntele muuta kuin V8:n sulosointuja.
Onko muilla samoja kokemuksia ja mitä tekisin asialle?

CC-5
05.08.2015, 21:37
2006 C6 Z06:ssa on nyt 2 kertaa tänä kesänä tehnyt niin, että kun on ollut 4 päivää ajamatta niin akku on aivan tyhjä eli en pääse edes autoon kuin takaluukun avaimella avaamalla. Eka akku oli 2v vanha Varta AGM ja ostin siis uuden samanlaisen. Toisen akun kanssa lataamalla saa molemmat vanhan ja uuden täyteen ladattua eli vika ei ole akuissa. Latausjännite on ajaessa 13,8 (tyhjään akkuun) ja 14,4 V välillä muistaakseni.
Olen laittanut ovet lukkoon ja auto tallissa. Kahdesti on siis 4 päivän ajotauko riittänyt tyhjentämään akun, mutta on niitä taukoja voinut olla pitempiäkin ilman ongelmaa. Mitään valoja ei näytä jäävän päälle, en tosin tiedä konepellin tai takaluukun sisältä. Mankka on vaihdettu Alpinan vehkeeseen ja siinä on peruutuskamera sekä navi ja TV. Radio käynnistyy joskus kun starttaan auton ja joskus ei. Sillä ei näytä olevan väliä oliko se päällä autoa sammuttaessa. Yleensä en kuuntele muuta kuin V8:n sulosointuja.
Ei kait tuossa auta kun ottaa hanskalokeron,takakontin,konepeiton sulake tai poltin irti ,,ja jos vielä tyhjenee niin sitten mankan /peruutuskameran sulakkeet,,,luulisi tosta asia ratkeavan,,jos ei kerta pimeässä tallissa mitään valoja näy??Mitäs mieltä on JJ???

pomppe
05.08.2015, 21:45
Sammutathan auton aina pakki päällä? Jos et, niin akku tyhjenee päivässä kahdessa.

mylitalols7
05.08.2015, 23:19
Jep, aina pakki päälle ennen sammutusta.
Mitähän siinä jää päälle, jos ei laita pakkia?

pomppe
06.08.2015, 00:27
Jep, aina pakki päälle ennen sammutusta.
Mitähän siinä jää päälle, jos ei laita pakkia?

En tiedä, mutta syö kyllä akun nopeasti. Oon unohtanut laittaa pari kertaa kiireessä! :) Sammuuhan se radio varmasti, kun sammutat auton? Vika voisi olla siellä, kun kerran menee päällekin kuinka sattuu!

Tuomas
06.08.2015, 00:56
En tiedä, mutta syö kyllä akun nopeasti. Oon unohtanut laittaa pari kertaa kiireessä! :) Sammuuhan se radio varmasti, kun sammutat auton? Vika voisi olla siellä, kun kerran menee päällekin kuinka sattuu!

Tämä on vain 2005 vuotisen ominaisuus. Auto herjaakin siitä jos pakki ei ole päällä ottaessa virtoja pois. Itsella ei suostunut taustapelin valo sammumaan ollenkaan, syytä en ole vielä tutkinut.

Maxbrotha
06.08.2015, 10:04
Mullakin oli noita mystisiä akun tyhjentymis juttuja pari kesää sitten, sittemmin kyllä loppuivat kokonaan toimenpiteideni johdosta tai kuun oikeasta asennosta. Joku siellä nyt jää päälle. Edellisten tipsien lisäksi ottasin ne ovenkahva sensorit irti(parilla ruuvilla vaan kiinni) ja vähän fd40 perään liittymiin. Olen antanut itselleni ymmärtää, että jos huono kosketus näissä niin auto "herää" tuohon oven kahvan kosketukseen ja toistuvasti auto kun tätä itsekseen tekee niin akku finito.

pomppe
06.08.2015, 10:37
Tämä on vain 2005 vuotisen ominaisuus. Auto herjaakin siitä jos pakki ei ole päällä ottaessa virtoja pois. Itsella ei suostunut taustapelin valo sammumaan ollenkaan, syytä en ole vielä tutkinut.

On myös 2006 Zetan ominaisuus!

Tuomas
06.08.2015, 10:55
On myös 2006 Zetan ominaisuus!

No aloinkin miettimään vastauksen jälkeen että oliko myös 2006:ssa myös..

pomppe
06.08.2015, 11:23
No aloinkin miettimään vastauksen jälkeen että oliko myös 2006:ssa myös..

H******n typerä ominaisuus! :D

Patse84
07.08.2015, 20:12
Sama homma ja 2006

Eddie
08.08.2015, 09:07

Dead battery syndrome (http://www.corvetteforum.com/forums/c6-corvette-general-discussion/1247604-dead-battery-syndrome-dbs-a-dec-05-long-overview.html)

Jarmo79
09.08.2015, 07:31
Mä en ole jättänyt koskaan pakkia päälle, eikä koskaan ole akku loppunut. En tosin ole nyt äkkiseltään ihan varma, onko auto koskaan neljää päivää ollut parkissa omistuksessani... Luultavasti ei ole. Pitäisiköhän nyt sitten opetella uusille tavoille tuon suhteen vai?

Tuomas
09.08.2015, 10:08
Mä en ole jättänyt koskaan pakkia päälle, eikä koskaan ole akku loppunut. En tosin ole nyt äkkiseltään ihan varma, onko auto koskaan neljää päivää ollut parkissa omistuksessani... Luultavasti ei ole. Pitäisiköhän nyt sitten opetella uusille tavoille tuon suhteen vai?

Pitäis piippailla ja herjata jos ominaisuus autossa on ja pakki ei päällä sammuttaessa. Eikö sulla tee sitä?

barum
09.08.2015, 10:34
Jos pakki ei ole päällä kun avaa oven autosta noustakseen, kuuluu ärstyttävän kova bing-bing-bing, kuulostaako tutulta Jarmo79?

Infonäytössä näkyy heti sammuttamisen jälkeen myös teksti "Shift to reverse" tms.

Jarmo79
10.08.2015, 21:33
Pitäis piippailla ja herjata jos ominaisuus autossa on ja pakki ei päällä sammuttaessa. Eikö sulla tee sitä?
Jos pakki ei ole päällä kun avaa oven autosta noustakseen, kuuluu ärstyttävän kova bing-bing-bing, kuulostaako tutulta Jarmo79?

Infonäytössä näkyy heti sammuttamisen jälkeen myös teksti "Shift to reverse" tms.
Ei ole koskaan tuollaista tullut. Outoa, jos pitäisi olla 2006-mallisessa. Sekään ei vaikuttane, että mulla on jenkkimalli?

Jarmo

pomppe
10.08.2015, 21:44
Ei ole koskaan tuollaista tullut. Outoa, jos pitäisi olla 2006-mallisessa. Sekään ei vaikuttane, että mulla on jenkkimalli?

Jarmo

Pitäisi olla VAIN 2005 C6:ssa, ja 2006 C6 Z06:ssa, eli molempien ensimmäisessä tuotantovuosimallissa. Jos ominaisuus on 2006 C6:ssa, joka ei ole zeta, niin jotain on hämärää autossa.

Jarmo79
10.08.2015, 22:01
Pitäisi olla VAIN 2005 C6:ssa, ja 2006 C6 Z06:ssa, eli molempien ensimmäisessä tuotantovuosimallissa. Jos ominaisuus on 2006 C6:ssa, joka ei ole zeta, niin jotain on hämärää autossa.
Aah ok, no tämäpä selvitti, miksi feature minulta puuttuu.

TsadiRanger
13.08.2015, 16:06
Yksi akun tyhjentymistä aiheuttanut vika on konepeiton sisäpinnalla olevan valon jääminen päälle vaikka konepeitto olisi kiinni. Sen takia ainakin jenkkilässä moni oli ottanut piuhat irti koko valolta tai vähintään polttimon irti. Juuri pois myymässäni 2007 mallissa oli piuhatkin otettu pois tuolta valolta kun aikanaan sen ostin.

Itse jatkan nyt ilman Vetten valoa kun ei ole enää Vetteäkään.
Kiitokset kaikille asiateksteistä ja vinkeistä!

Keep on burning (fuel & rubber) :rock:

Maxbrotha
19.08.2015, 14:55
Vieläkö on vika päällä?

mylitalols7
19.08.2015, 23:00
Ei ole akku tyhjentynyt enää. Nytkin olin monta päivää reissussa mp:llä ja Vetessä virrat tallella. Tuossa Eddien lähettämässä linkissä oli hyviä vinkkejä ja tuli mieleen, että en ole ainakaan tönäissyt rattia lukkoon. Sehän menee heti rattilukkoon kun vähän koskee sen jälkeen kun pakki on päällä ja auto sammutettu. Olen nyt sitten varmistanut, että menee rattilukkoon. Toisaalta en ole viitsinyt laittaa oviakaan lukkoon talliin. Automaattilukituksen olen ottanut pois päältä kun kerran monta vuotta sitten jäin jotenkin auton ulkopuolelle ja avaimet sisään.
Nyt on sitten keksinyt ruveta herjaamaan tyhjästä renkaasta. Aloitti oikeasta takarenkaasta ja nyt herjaa vasenta eturengasta. Muille renkaille ei näytä paineita ja sille 4 kPa. Mittaristoon tulee rengaspaineanturien keltainen varoitusvalo ja teksti ettei saa ajaa yli 89 km/h. Onneksi se kuitenkin kulkee sitä lujempaa. Tiedän, että alla olevissa vanteissa on jenkkimallin anturit, jotka ei siis toimi paitsi oikeanpuoleiseen eturenkaaseen vaihdettiin euromallin anturi ja tarkoitus on vaihtaa muihinkin. Ehkä se meni jotenkin sekaisin kun testasin auton alkuperäisiä vanteita alle ja yritin herätellä antureita (taisi olla Ateq VT20) vehkeellä, mutta vain yhdessä oli vähän virtaa jäljellä. Otin ne vanteet sitten pois ja odotan niihin uusia antureita mustaksi pulverimaalauksen jälkeen.
Liian hienot sähköhimmelit on perseestä.