View Full Version : Kylkiputket ja museointi
Kun auto on -69 ja jos samaisena vuonna on ollut kaupassa myytävänä Hookerssin sivuputkia niin eikös ne ole silloin ajan mukaiset ja kelpaavat museoautoon? Onko kenelläkään faktatietoa milloin Hookerssin sivuputket on tullu markinoille?
Kun auto on -69 ja jos samaisena vuonna on ollut kaupassa myytävänä Hookerssin sivuputkia niin eikös ne ole silloin ajan mukaiset ja kelpaavat museoautoon? Onko kenelläkään faktatietoa milloin Hookerssin sivuputket on tullu markinoille?
Luulis kelpaavan. On siellä museorekisterissä mitä ihmeellisimpiä virityksiä. Voi olla että joudut kuitenkin todistamaan kyseisen faktan.
Olen nähnyt mustilla kilvillä olevan sivuputkellisen -73:n. Ko. autoonhan ei ole edes ollut sivuputkia saatavilla tehtaalta ja mustista kilvistä päättelen auton olleen museoleimassa.
mustista kilvistä päättelen auton olleen museoleimassa.
Auton vanha rekisterikilpi
Auton vanhassa rekisterikilvessä rekisteritunnus on merkitty mustalle pohjalle valkoisin kirjaimin.
Vanhoissa autoissa voi olla edelleen kiinni niiden alun perin saamat vanhat, mustapohjaiset rekisterikilvet. Autolle, jossa on tällä hetkellä valkopohjaiset kilvet, voi myös saada mustapohjaiset kilvet, jos
sillä aiemmin ollut rekisteritunnus on ollut mustapohjaisilla kilvillä
aiempaa tunnusta ei ole annettu toiselle ajoneuvolle
tieto autolla aiemmin olleesta tunnuksesta löytyy Trafin tietojärjestelmästä.
Lisäksi (käsitykseni mukaan) ostokilven saa mustapohjaisena mihin tahansa autoon, kunhan se on rekisteröity ennen vuotta 1972.
Eli ei suoraan mitään tekoa museorekisteröinnin kanssa...
topi sorsakoski
17.08.2015, 15:26
juurikin näin.:D
Lisäksi (käsitykseni mukaan) ostokilven saa mustapohjaisena mihin tahansa autoon, kunhan se on rekisteröity ennen vuotta 1972.
Eli ei suoraan mitään tekoa museorekisteröinnin kanssa...
Tiedän, mutta -73 -vuoden autosta puhuin.
Tiedän, mutta -73 -vuoden autosta puhuin.
Jos auto ensin museoidaan ja poistetaan museorekisteristä, joutuuko mustat kilvet vaihtamaan takaisin valkoisiin?
Jos auto ensin museoidaan ja poistetaan museorekisteristä, joutuuko mustat kilvet vaihtamaan takaisin valkoisiin?
En tiedä. Tuo nyt on kuitenkin hieman saivartelua. Ehkä se auto sitten ei ollut museorekisterissä, mutta itse uskon, että oli.
Ennen oli ennen, nyt katsastus on vähän tarkempaa. Voi olla vaikea löytää jotain mainosta missä on vuosiluku tai jotain muuta faktaa millä todistaa savupiippujen saatavuus jo -69.
Ennen oli ennen, nyt katsastus on vähän tarkempaa. Voi olla vaikea löytää jotain mainosta missä on vuosiluku tai jotain muuta faktaa millä todistaa savupiippujen saatavuus jo -69.
Miten olisi varaosakirjan sivu missä näkyy dealer optiona saatavana olleet Hooker tyyppiset sivuputket ja peltisarjat?
Itse sain maailmalta aikanaan kuvan ja oheisen tiedon: This is a page from a 52-page loose-leaf Chevrolet parts pamphlet dated 11-16-70. Title is "Sport Equipment." It is an early version of the above Chevrolet Power soft-cover books.
http://i639.photobucket.com/albums/uu118/bmashinter/corvette/IMG_0571_zps19fb8ced.jpg
Mun (kahteen museorekisteröintiin rajoittuva) kokemus museoautotarkastajista on se, että ovat hyvinkin asiallista autoharrastajaporukkaa itsekin. Minulla on ollut netistä tulostettuna tietyistä värityksistä yms. dokumentteja ja eivät ole lähteneet kyseenalaistamaan mitään. Ainakin mulle on tullut tunne, että ainakin kun noita oikeasti harrasteluonteisia autoja museoidaan, niin haluavat itsekin lisää pussihousuja.
Tuon olenkin joskus nähnyt mutta en enää muistanut koko katalogia.
Vielä kun tuo päivämäärä olisi ollut vuotta vanhempi.
Eiköhän mene period correct -lisävarusteena ihan ok. FIA-kilpureissa käyttivät noita jo ainakin 1967 ja FIA osat piti olla yleisesti saatavilla olevia kenelle tahansa (ainakin sääntöjen mukaan).
Ja vanhoista kilpureista löytyy vanhoja kuvia netti pullollaan.
Mielestäni pitäisi kelvata museoukolle. Varsinkin jos kaikki muu on siistiä ja oikein, ja käyttäydyt kunnolla...
Tuli mieleen, että noita Hookerin sivuputkia on myös himmeänä, alumiininhohtoisena. Se olisi mun valinta.
Eräässä foorumin -64 metallinsinisessä pääkaupunkiseudulta, taitaakin olla juuri sellaiset.
Tai ainakin oli, mutta eiköhän joku löydä kuvaa aiheesta?
Jo auto poistetaan museorekisteristä niin auto pitää uudestaan rekisteröinti katsastaa.Näin mulle kerrottiin Kehä katsastuksesta. Joten eiköhän mustat kilvet vaihdu valkoisiin paitsi jos auto sen ikäinen että siihen saa mustat kilvet.
VetteMan
20.08.2015, 16:42
Tai kilvet pysyvät samoina kuin aiemmin, jos rekisteröi takaisin normaaliliikenteeseen.
Omaan -71:seen en ottanut ollenkaan museokilpiä, kun olemassa olevat oli jo askarreltu sopiviksi autoon, toki ne on mustapohjaiset.
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.