PDA

View Full Version : 1992 ZR1 myynnissä

Kurkis
11.09.2015, 12:15
Bongasin tuolla kerhon sivuilla oheisen ilmoituksen ja omistajan luvalla linkaan tänne: (Hakisin itse pois, mutta kaikkeen ei rahat riitä.)

http://www.corvettefinland.com/viewarticle2.php?article=88

ZR-1 vm.-92, Etsii uutta kotia

Pitkän harkinnan jälkeen, olen valmis luopumaan "perheenjäsenestä".
Autolla ajettu vain 49 000 km. ja "hän" on täysin virheettömässä ja
alkuperäisessä kunnossa. Näitä valmistui vuonna 1992 enää 502 kpl.
ja (Bright Red) värisiä 130 kpl.
Auto on jo nyt harvinaisuus ja keräilykappale.
V-8 Magazinessa n:ro 8 / 2014 on autosta kuvia ja juttu, ja lisätietoja
sekä kuvia saa allekirjoittaneelta.
Auto on vielä noin syyskuun loppuun asti nähtävissä ja koeajettavissa
kotona Lahdessa, sen jälkeen "hän" siirtyy muualle talviunille.
Vanha sanonta; Hyvää ei saa halvalla; pätee tässäkin tapauksessa.

Timo T. Virtanen 040/556 45kuus yksi tai timo.t.virtanen@kolumbus.fi

Puman
11.09.2015, 15:05
Ihan vain aiheen mielenkiinnosta. Olisiko autosta julkaistu kuvia jossain?

Juke
11.09.2015, 20:26
Ihan vain aiheen mielenkiinnosta. Olisiko autosta julkaistu kuvia jossain?

V-8 Magazinessa n:ro 8 / 2014 on autosta kuvia ja juttu, ja lisätietoja
sekä kuvia saa allekirjoittaneelta.
]
;)

1969TurboFire
19.09.2015, 01:36
Varmaan tuollaista peliä ei halvalla saa, oishan sille silti hinnan voinu sanoa jos myymässä ollaan.

fatari
11.10.2015, 22:10
Aivan turhanpäiväinen ilmoitus joka ei johda mihinkään.

Yorcci
11.10.2015, 22:57
No se henkilö, joka tuollaista hyvin pidettyä yksilöä on vailla, niin tietää sille varmasti käypäisen hintahaarukan -tai ainakin hinnan, minkä itse on valmis moisesta maksamaan- ja jos ei tiedä, niin ameriikan foorumilta voi vaikka hakea lähtökohtaa.

Itse olisin tällä hetkellä vahvasti sitä mieltä, että kannattaisi säästää enemmän ja ostaa suoraan ZR-1, jos haluaa reipaskulkuisen seenelkun. Se vakion virittäminen ei nimittäin ole sekään ihan halpaa... Mutta jos haluaa harrastaa, niin sille harrastukseen käytetylle ajallehan ei voi mitään hintaa määrittää.

Vet
12.10.2015, 14:31
Noita ZR-1 on ollut myynnissä ja paljon on pyydetty ja vielä vähemmän niistä on suostuttu maksamaan. Kaikki muut ovat makuasioita. Itse en ottaisi LT-5 konetta riesakseni.

janner2
12.10.2015, 20:07
Itse en ottaisi LT-5 konetta riesakseni.
Mitähän riesaa olettaisit siitä koituvan?

LT5
12.10.2015, 20:17
Sitä minäkin ihmettelen?

janiv
12.10.2015, 21:02
Aivan turhanpäiväinen ilmoitus joka ei johda mihinkään.
Johti ainakin minun kohdalla siihen, että keskustelin myyjän kanssa henkilökohtaisesti, kasvotusten kauppahinnasta. En olisi ilman tätä ilmoitusta tiennyt, että noin hieno ja hyväkuntoinen ZR-1 on myynnissä.

Tällä kertaa kaupat kuitenkin jäivät tekemättä, koska etsin halvempaa = huonompikuntoisempaa/enemmän ajettua.

Puman
13.10.2015, 22:18
Mitähän riesaa olettaisit siitä koituvan?

LT5 moottorilla varustettu Vette pitää viedä korjattavaksi Puolaan asti.

Selaiseen lopputulemaan päädyttiin, kun tästä samasta aiheesta väännettiin vuosia sitten tässä thredissä.

http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=18224&highlight=kumma

kipi79
13.10.2015, 22:44

Selaiseen lopputulemaan päädyttiin, kun tästä samasta aiheesta väännettiin vuosia sitten tässä thredissä.

Ja kummelissa Matti Näsä oli sitä mieltä että Toyota mark 2 on autoista ehkä voittamaton.

Yly
14.10.2015, 07:45

Ylläpito voisi poistaa tämän kommentin !

Joku voi vielä uskoa tuon :smielielo

Sharkou
14.10.2015, 08:18
Ylläpito voisi poistaa tämän kommentin !

Joku voi vielä uskoa tuon :smielielo

No onhan se vähän vaikeempaa, kun nokka-akselit siirtyvät kannen yläpuolelle ;)

LT5
14.10.2015, 09:36

:) :)

tuplakoo
14.10.2015, 11:50

Ainuttakaan LT5 mottia en ole kasannut,
enkä edes livenä palasina nähnyt,
mutta useamman "perinteisen" tönärimosan kanssa olen ollut tekemisissä
ja aivan varmasti LT5 moottori on perskuleen paljon hankalampi harrastusmoottorina,
kuin perus SB / BB GM tekele.

Tietysti jos harrastaminen on sitä että vie auton / moottorin pajalle muiden tehtäväksi,
on se varmaan yhtä yksinkertaista,
työntää vaan kättä syvemmälle taskuun

janiv
14.10.2015, 12:10

Selaiseen lopputulemaan päädyttiin, kun tästä samasta aiheesta väännettiin vuosia sitten tässä thredissä.Eipäs kun päädyttiin siihen, että koska Puolassakin korjaus onnistuu, niin taatusti onnistuu Suomessakin.

Mutta miksi alle 50 000 km ajetun auton moottori pitäisi purkaa ja kasata? Pitäisikö myös alle 50 000 km ajetun auton täydellinen maalipinta ylimaalata?

LT5
14.10.2015, 14:57
ja aivan varmasti LT5 moottori on perskuleen paljon hankalampi harrastusmoottorina,

Tietysti jos harrastaminen on sitä että vie auton / moottorin pajalle muiden tehtäväksi,

Minäpä olen nähnyt palasina - ja työntänyt kättä taskuun. Ja kaikki tämä Suomessa ;).
Harrastamista kait se on ajaminenkin eikä pelkästään ruuvaaminen?

Jyristys
14.10.2015, 15:52
Jos nyt jollakin on vaivoinaan zr-ykkösiä, tai ihan vaikka pelkkiä lt-5 moottoreita riesana, niin otan vastaan.

Kamala homma tuommoisia harrastaa, mutta mielelläni uhrautuisin yhteisen hyvän puolesta. :cool:

MrT
14.10.2015, 17:12
Jos nyt jollakin on vaivoinaan zr-ykkösiä, tai ihan vaikka pelkkiä lt-5 moottoreita riesana, niin otan vastaan.

Kamala homma tuommoisia harrastaa, mutta mielelläni uhrautuisin yhteisen hyvän puolesta. :cool:
Ihan sama ajatus itselläkin, mä voin jopa tulla hakemaan riesat pois nurkista :rock:

Yly
14.10.2015, 17:55
Kun MrT ja Jyristys kyllästyy Puolan matkailuun, niin minulle voi tarjota seuraavaksi :flower:

1969TurboFire
14.10.2015, 19:42
Turhaa höpinää.Kyllä kelpais minttikuntoinen zr kaikille mutta ei voi kuin ihmetellä miksei autolla ole hintaa laitettu oli se kuinka korkea tahansa.Auton pitäisi olla hyvä ja omistaja arvon määrää.Itse en soittaisi hinnan puuttumisen vuoksi.

Sharkou
14.10.2015, 20:05

Totta. Mutta vaikeus tuskin tulee työntötankojen puutteesta, pikemminkin osien saatavuudesta. Työläämpiä voivat olla, jos kiinnitettäviä osia on enemmän. Samaa kamaa ne kuitenki imee ja sulkee ulos :D

Pekka Berkeles
14.10.2015, 20:44
Asian sivusta ja aiheeseen tavallaan sopimatonta, mutta yllättävän lähellä (fyysisesti) on taas eräs ZR-1. Edellinen taisi olla jopa viiden kilsan päässä, mutta tää on alle kahden kilsan...

http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7385127

Mikä on tarinan opetus?

No en minä tiedä, eli varmaan sitä tuttua offtopikkia. :-o

CC-5
14.10.2015, 21:21
Mikäs noissa c nelkku ZR- 1 koneissa on sitten se ongelma ?,,,mikä siellä pettää??

MPÄ
15.10.2015, 05:07
Asian sivusta ja aiheeseen tavallaan sopimatonta, mutta yllättävän lähellä (fyysisesti) on taas eräs ZR-1. Edellinen taisi olla jopa viiden kilsan päässä, mutta tää on alle kahden kilsan...

http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/7385127

Mikä on tarinan opetus?

No en minä tiedä, eli varmaan sitä tuttua offtopikkia. :-o
Kävin koeajamassa ko. Yksilön viime vuonna. Siisti peli, tarvikevanteet ilman paineantureita huonossa kunnossa ja alustan säätö ei toiminut silloin, joten jäi ostamatta. Niin ja laatikossa oli ainakin 2-vaihteen synkronointi mennyt. hintaa taisi olla vähemmän. Toivottavasti on laitettu kuntoon.

janner2
15.10.2015, 10:00
Mikäs noissa c nelkku ZR- 1 koneissa on sitten se ongelma ?,,,mikä siellä pettää??
Ei mikään, jos ei suuttimia (vm.90&91) lasketa mukaan.
Eiköhän tämä ole se varmin kone. Tosin aivan varmasti ennemmin tai myöhemmin vikoja tulee jokaiseen moottoriin. Osia saa, muttei ainakaan ihan kaikkia paikallisesta Hessusta.
Tuntematon aina pelottaa, mutta eiköhän täällä palstalla olisi montakin sellaista harrastajaa joka tuollaisen koneen purkaisi ja kokoisi saatikka sitten normaalit huollot suorittaisi ihan itse. Mitään ihmeellistähän tuossa koneessa ei ole tai siis on, muttei siinä mielessä mitä tässä on höpisty. Meille kädettömille on olemassa asiansa osaavia pajoja (Suomessakin), joille voi autonsa huoletta antaa.

Puman
15.10.2015, 10:06
Onko tuo sinun keltainen ZR1 ns. Suomiauto?

CC-5
15.10.2015, 11:19
Ok,,eli normaali kone ,,,ihmettelinkin että miksi moottoria pelätään,,, ei siis mitään heikkoa lapsusta,,,

CC-5
15.10.2015, 11:21
Ok,,eli normaali kone ,,,ihmettelinkin että miksi moottoria pelätään,,, ei siis mitään heikkoa lapsusta,,,
Saattas olla mielenkiintoinen mosa miedosti ahdettuna,,:cool:

janner2
15.10.2015, 11:27
Onko tuo sinun keltainen ZR1 ns. Suomiauto?
Onpa hyvinkin. Näitä keltaisia kun on sen verran monta Suomessa:)

pikku-eetu
15.10.2015, 15:01
Saattas olla mielenkiintoinen mosa miedosti ahdettuna,,:cool:

Callaway ahtoi noita kolme kappaletta ja rajoitti niiden tehot 897 hp terveellisyys syistä. 1200 hp oli tarjolla.

Ei paha lainkaan.

ZR1 on varmasti nasseva peli ei syytä moittia lainkaan.

pikku-eetu

CC-5
15.10.2015, 16:06
Callaway ahtoi noita kolme kappaletta ja rajoitti niiden tehot 897 hp terveellisyys syistä. 1200 hp oli tarjolla.

Ei paha lainkaan.

ZR1 on varmasti nasseva peli ei syytä moittia lainkaan.

pikku-eetu

ASIAA!!!!!

AVOZR-1
15.10.2015, 19:25
Mikähän ahdintyyppi tähän moottoriin sopisi? on meinaan tavaraa tuolla konehuoneessa. Kemiallinen ahtaminen (ilokaasu) taitaa olla ainoa vaihtoehto.

StadiShark
15.10.2015, 20:18
Mikähän ahdintyyppi tähän moottoriin sopisi? on meinaan tavaraa tuolla konehuoneessa. Kemiallinen ahtaminen (ilokaasu) taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Mahtuu vaikka kaksi turboa :D
Tuossahan se on selitetty miten:

https://www.youtube.com/watch?v=m8dI-47Z2hI

Yly
15.10.2015, 20:34
Mahtuu vaikka kaksi turboa :D
Tuossahan se on selitetty miten:

https://www.youtube.com/watch?v=m8dI-47Z2hI

Tuossa olisi jo vähän yritystä :D

Masa
09.12.2015, 22:55
Liki kolkyt vuotta autoilmoituksia tehneenä ja kaikkien myyntigurujen suulla: jos joku on oikeesti myymässä jotain tosi tarkoituksella, niin silloin laittaa ilmoitukseen hinnan... Eli ehkä tässä tapauksessa toivotaan, ett kukaan ei kysyis..
Mä oon vuosikausia ihmetelly nettiautossa niitä "myyjiä" joilla ei oo ilmotuksessa hintaa. Kattokaapa kiinteistövälittäjiä, aina on hinta. Sori offtopikki 😔

Vet
10.12.2015, 10:13
Liki kolkyt vuotta autoilmoituksia tehneenä ja kaikkien myyntigurujen suulla

Ainoa syy voi olla se, että joku voi mahdollisesti tarjota enemmän kuin osasit edes pyytää...

Kurkis
10.12.2015, 11:43
Eiköhän tuolle hintapyynti keväällä löydy, jos on vielä silloin myynnissä. Nythän alkuperäinen ilmoitus kerhon sivuilta on poistettu.

Olen ihan samaa mieltä että hinta olisi syytä olla esillä. Kuitenkin high-end autoissa maailmalla on yllättävän paljon ilmoituksia ilman hintaa. Tiedä sitten tehdäänkö niillä kauppaa. Onko ZRä verrattavissa noihin on kysymys erikseen.

Lähinnä tulee mieleen että joskus ostajakaan ei halua hintatasoa julki. On syynä sitten kateus, vaimo tai muut syyt.

Pappatunturi
10.12.2015, 17:29
Liki kolkyt vuotta autoilmoituksia tehneenä ja kaikkien myyntigurujen suulla: jos joku on oikeesti myymässä jotain tosi tarkoituksella, niin silloin laittaa ilmoitukseen hinnan... Eli ehkä tässä tapauksessa toivotaan, ett kukaan ei kysyis..
Mä oon vuosikausia ihmetelly nettiautossa niitä "myyjiä" joilla ei oo ilmotuksessa hintaa. Kattokaapa kiinteistövälittäjiä, aina on hinta. Sori offtopikki 😔

Niin samaa mieltä. Tunteella "perheenjäseneksi" maalailut ei nosta hintaa vaikka kuinka ois tippa linssissä. Hieno auto, mutta ei toista zrää kummallisempi.

Puman
10.12.2015, 20:04
Ainoa syy voi olla se, että joku voi mahdollisesti tarjota enemmän kuin osasit edes pyytää...

Sanovat, että oikeasti rikkaan tuntee siitä, että auto- ja kulta/kelloliikkeessä asioidessaan, he eivät koskaan kysy hintaa. Sellainen on etikettivirhe. Musta Amex vain annetaan myyjälle.

Ja sanovat myös, että kun oikeasti rikas myy jotain, ei hintaa koskaan mainita. Eikä sitä myöskään saa ostaja ääneen kysyä. Ostaja kirjoittaa tarjouksensa paperille ja antaa sen siististi taitettuna myyjälle. Myyjä lukee tajouksen ja ilmoittaa onko tarjouksenne hyväksytty vai hylätty.

Mikäli tarjous hylätään, jää asia siihen. Uutta tarjousta ei enää käsitellä samalta henkilöltä. Se olisi etikettivirhe ja oman kunnian loukkausta myyjän kannalta. Myös ostaja ei saa loukata kunniaansa alentumalla kirjoittamaan uutta tarjousta. Sillä ostaja myöntäisi aikaisemman tarjouksensa olleen haihattelua ja humpuukkia. Ja itsensä haihattelijaksi. Kummankin pitää pysyä kannassaan. Eli ostaja kirjoittaa heti kättelyssä sellaisen tarjouksen, jonka myyjä ilman muuta hyväksyy.

Olen sitä mieltä, että kaikki ne automyyjät, jotka eivät ilmoita hintaa, ovat ns. vanhan ajan kunnian miehiä edellä mainituista syistä.

Jyristys
10.12.2015, 23:44
Toi Pumanin hieno novelli ei ole oikein relevantti tähän keskusteluun, koska Corvette ei ole koskaan ollut rikkaan herrasmiehen auto.

Kuulostaa sitä paitsi perin hankalalta toi rikkaiden välinen kaupankäynti. Taitaa kertyä romut nurkkiin. :D

Wessi
11.12.2015, 08:41
Rikkaus on suhteellista. 20 vuotta sitten minä pidin Corvetten omistajia tosi rikkaina. En enää. Paitsi niitä, joilla on varaa C6:een tai C7:aan. Eli rikkaita on ne, joilla on enemmän rahaa kuin minulla.

Mielestäni Pumanin esittelemä kauppatapa on kiehtova. Se voisi hyvinkin toimia yksittäistapauksissa, joissa myytävälle autolle ei ole käypää vertailukohdetta ja vertailuhintaa. Ilmoituksessa pitäisi olla sitten kauppatapamaininta "herrasmiestarjouskauppa". (Ja tasa-arvopöllöt vetää hernettä...)

nepa-air
11.12.2015, 09:51
Sanovat, että oikeasti rikkaan tuntee siitä, että auto- ja kulta/kelloliikkeessä asioidessaan, he eivät koskaan kysy hintaa. Sellainen on etikettivirhe. Musta Amex vain annetaan myyjälle.

Ja sanovat myös, että kun oikeasti rikas myy jotain, ei hintaa koskaan mainita. Eikä sitä myöskään saa ostaja ääneen kysyä. Ostaja kirjoittaa tarjouksensa paperille ja antaa sen siististi taitettuna myyjälle. Myyjä lukee tajouksen ja ilmoittaa onko tarjouksenne hyväksytty vai hylätty.

Mikäli tarjous hylätään, jää asia siihen. Uutta tarjousta ei enää käsitellä samalta henkilöltä. Se olisi etikettivirhe ja oman kunnian loukkausta myyjän kannalta. Myös ostaja ei saa loukata kunniaansa alentumalla kirjoittamaan uutta tarjousta. Sillä ostaja myöntäisi aikaisemman tarjouksensa olleen haihattelua ja humpuukkia. Ja itsensä haihattelijaksi. Kummankin pitää pysyä kannassaan. Eli ostaja kirjoittaa heti kättelyssä sellaisen tarjouksen, jonka myyjä ilman muuta hyväksyy.

Olen sitä mieltä, että kaikki ne automyyjät, jotka eivät ilmoita hintaa, ovat ns. vanhan ajan kunnian miehiä edellä mainituista syistä.

https://www.youtube.com/watch?v=7A9hwaJO1gQ

Fangio13
11.12.2015, 11:02
Huh huh, onneksi en kuulu rikkaisiin, aika hankalaksi menis kaupankäynti. Ostin Lidlistä työkellon käteisellä, maksoin pyydetyn summan, joka oli 6,90...:D

Wormie
11.12.2015, 11:18
Tarkoitatko sitä aikaa kun kanaverkosta ja kipsistä rakennettua koria myytiin autona ja toivottiin että ostaja huomaa sen vasta kotonaan?

Pappatunturi
11.12.2015, 12:51
Toi Pumanin hieno novelli ei ole oikein relevantti tähän keskusteluun, koska Corvette ei ole koskaan ollut rikkaan herrasmiehen auto.

Kuulostaa sitä paitsi perin hankalalta toi rikkaiden välinen kaupankäynti. Taitaa kertyä romut nurkkiin. :D

Luin sen ainakin 4 kertaa enkä ymmärtänyt lainkaan mistä on kyse. Liittyykö malporomies asiaan?

kipi79
11.12.2015, 14:19
Luin sen ainakin 4 kertaa enkä ymmärtänyt lainkaan mistä on kyse. Liittyykö malporomies asiaan?
Vaikea sitä on lukijan ymmärtää, jos ei kirjoittajakaan...