PDA

View Full Version : Kylkiputket C3

SB400
25.02.2016, 20:45
Mahtaakohan olla minkälaisia säännöksiä katsastuksessa C3:sen kykiputkille? Desibeli rajoja tai muita rajotteita. :rock:

Jyristys
25.02.2016, 22:08
Ei liene yhtäkään C3-kohtaista pykälää laissa. Voivat ne hylätä ellei ole vaimennusta ollenkaan.

1Elvis
25.02.2016, 23:11
Mulla on sivuputkessa lyhyt efektori-vaimennin jonka sisäreikä on 3" eli ääni on todella pehmeä, matala ja kova. Katsastuksessa ei sanottu sanaakaan savupiipun ulkonäöstä tai kovasta äänestä.

lepe
26.02.2016, 06:50
Itsellä myös 3" efektorit 800mm pitkät , ääni matalan muhkea METELIÄ tulee kun polkaisee pedaalia . (radiota ei tarvise) Äänien puolesta normaali säännökset paikallaanolomittauksessa 71-98dB kyllähän ne reilusti ylittyy muttei kaikki ole niin tarkkoja (harrasteautoissa)

Former67er
26.02.2016, 08:32
Mulla ei menny katsastuksesta läpi äänien takia kun auto ei ollu maalattu mutta kun se oli maalattu meni heittämällä :lol:

Anger
26.02.2016, 08:57
Mulla on mennyt OBX:n kylkiputkilla läpi kaks kertaa ilman nurinoita. Molemmilla kerroilla katsuri on kysynyt että onko vaimennuksia, ja oon maininnut että jotku ritilät siellä on sisällä. Jos menis jollain 90-luvun ooppelilla samoilla meteleillä, niin ei välttis menis läpi niin helposti. :D

WBBC
26.02.2016, 11:15
Hookerit ovat enemmän tai vähemmän meluisia, riippuen vaimennuksesta.
Alkuperäiset -69 versiot ovat todella maltilliset ääneltään.

Jyristys
26.02.2016, 13:16
Jos menis jollain 90-luvun ooppelilla samoilla meteleillä, niin ei välttis menis läpi niin helposti. :D

Tämä johtuu myös siitä, että ajoneuvon pitää täyttää vain oman aikansa pykälät.

Itselläkin on aivan laillinen ja tällaisenaan rekisteröintikatsastettu moottoripyörä, josta puuttuu äänimerkki, suuntavilkut, pitkät valot, äänenvaimennus, virtalukko, sarvilukko, yms. Se täyttää kuitenkin oman aikansa vaatimukset, jotka ovat kokonaisuudessaan: Valkoinen valo eteen, punainen valo taakse.

Fangio13
26.02.2016, 15:21
OBX sivuputket, ei ongelmia katsastuksessa, ainoastaan kerran pohkeessa...:D

velmuak
26.02.2016, 21:42
Onko minkälaisia kokemuksia noista obx putkista? Näyttäs olevan kohtuu hintaset hookeriin verrattuna. Onko vielä jotain muita sivuputkia olemassa pois lukien alkuperäiset?

Fangio13
27.02.2016, 09:06
Onko minkälaisia kokemuksia noista obx putkista? Näyttäs olevan kohtuu hintaset hookeriin verrattuna. Onko vielä jotain muita sivuputkia olemassa pois lukien alkuperäiset?

1. sylinterin primääriä joutui muokkaamaan, otti simpukkaan kiinni. Muuten meni nätisti paikoilleen, suosittelen, äänetkin on miehekkäät...:D

Rimfire
27.02.2016, 09:57

Minulla 69 pikkulohkossa oli sama juttu, ykköspytyn primääri osui simpukkaan ja joutui käyttämään modauksessa. Lisäksi joutui vinguttamaan soikeaksi aika monen laipan (siis kiinnitys sylinterikanteen) pultinreiän soikeaksi kun en muuten mennyt pultit paikalleen. Soundit on mielestäni juuri hyvät sillä resonaattori-versiolla ja kertaalleen olen käynyt katsissa eikä tullut mitään kommenttia äänistä.

Joutuu tilamaan erikseen esim. Hookerin kiinnityssarjan jolla kylkiputket kiinnitetään kiinni runkoon. Paremmat alumiinitiivisteet ja 12 kpl parempia pakosarjan pultteja ovat myös järkihankinta.

Vaikka ongelmia olikin niin jotenkin tuntuu, että voisin valita OBX:t uudelleen.

Jyristys
27.02.2016, 11:48
Tee se itse miehille löytyy yleismallisia kylkiputkisarjoja. Niiden kanssa siis väsätään liitos pakosarjasta kylkiputkelle itse. Miinuksena näiden kanssa ei voi käyttää pitkiä peltisarjoja*, ja lyhyillä menettää hevosia.

* periaatteessa voi, mutta melkoiset tsikaanit tulee putkiin, koska pitkät sarjat menevät taaemmas kuin mistä kylkiputket alkavat.

Fangio13
27.02.2016, 12:20
Tuota Hookerin kiinnityssatsia löytyy edulliseen hintaan uspartsilta...:thumrigh:

velmuak
27.02.2016, 13:28
Joo taidan tilailla tuon obx sarjan. vähän toista tonnia koko sarja suomeen toimitettuna ja veroineen näyttäs olevan. Onko jossain halvemalla? Tuossa sarjassa tulee jotain kiinnikkeitä mukana (tekeekö niillä mitään) vai tillaanko suoraan jo ne hookkerin kiinnitys sarjat samalla?

Fangio13
27.02.2016, 16:38
Joo taidan tilailla tuon obx sarjan. vähän toista tonnia koko sarja suomeen toimitettuna ja veroineen näyttäs olevan. Onko jossain halvemalla? Tuossa sarjassa tulee jotain kiinnikkeitä mukana (tekeekö niillä mitään) vai tillaanko suoraan jo ne hookkerin kiinnitys sarjat samalla?

Asiaa! Ottaisin Hookerin kiinnikkeet varmuuden vuoksi, on senverran edullinen setti...:cool:

PMJ
27.02.2016, 21:57
Minkälaisia kilkkeitä siinä Hookerin kiinnityssarjassa on?

1Elvis
27.02.2016, 23:23
Hookerit ainakin sopii kohtuullisen helposti ja käytettyjäkin on tarjolla. Monenlaisia vaimentajia on tyrkyllä ja toisiinsa sovittaminen voi myös onnistua. Itse tekemällä saa niin rumat kuin osaa ja äänen sellaisen kuin haluaa. Virkavalta voi tietysti puuttua kovaan meteliin mutta varmaan katsovat näitä harraste koteroita hiukan sormien lävitse.
Kromatuista sivuputkista tulee mieleen Suomen Tivolin rekat ja 80-luku mutta nää on makuasioita. Ei nämä minunkaan versiot savupiipuista silmää hivele mutta ne voi vaihtaa vaikka huomenna toisenlaisiin jos jaksaa. :D
http://kuvapilvi.fi/finnshark/jMO.jpg

PMJ
27.02.2016, 23:48
Tee se itse miehille löytyy yleismallisia kylkiputkisarjoja. Niiden kanssa siis väsätään liitos pakosarjasta kylkiputkelle itse. Miinuksena näiden kanssa ei voi käyttää pitkiä peltisarjoja*, ja lyhyillä menettää hevosia.

* periaatteessa voi, mutta melkoiset tsikaanit tulee putkiin, koska pitkät sarjat menevät taaemmas kuin mistä kylkiputket alkavat.

No mitenkä ois jos käyttäisi sellaisia sarjoja jotka ovat kylkiputkiin tarkoitettuja. Ei tarvitsisi tehdä tsikaaneja.

1Elvis
28.02.2016, 01:22
Hedman tekee sarjoja sivuputkille ja pikku näpertelyllä ne voi sovittaa semmoisiin sivuputkiin kuin haluaa. Kuvassa taitaa olla 68286 ja maalattuna 68280. Isolohkoon sopii Hedman 68216 ja maalattuna 68210 mutta kovin on pientä pilliä.

http://kuvapilvi.fi/finnshark/jMJ.jpg

lepe
28.02.2016, 07:20
Asiaa! Ottaisin Hookerin kiinnikkeet varmuuden vuoksi, on senverran edullinen setti...:cool:

Itse käytin Hookkerin kiinikkeistä ainoastaan prikat ja kumit . porasin reijät helmoihin ja niittasin 8mm kierreholkit ja hyvä tuli itsellä on kolmet vaimentimet huiluihin . nopea vaihtaa jos siltätuntuu (20min)

Rimfire
28.02.2016, 12:26
Tässä minun käyttämiäni osanumeroita Summitilta.

HOK-65668XHKR
Mfr. #: 65668XHKR
Hooker Headers 65668XHKR - Hooker Sidepipe Replacement Mounting Hardware Kits
Ainakin 69:ssä oli valmiiksi rungossa reikä (tai paremminkin n. 5cm pitkä, ovaali) tälle, tosin joutui vähän jyrsimään sitäkin pidemmäksi.

STG-8911
Mfr. #: 8911
Header Fasteners, Bolts, Locking, Double Hex Head, Steel, Nickel Plated, Chevy, V6, Small Block V8, Set of 12

PHP-66012
Mfr. #: 66012
Exhaust Gaskets, Header, Seal-4-Good, Aluminum, Square Port, Chevy, Small Block, Pair

PHP-66011
Mfr. #: 66011
Exhaust Gaskets, Header, Seal-4-Good, Aluminum, Chevy, Small Block, Pair

Noista tiivisteistä en nyt muista kummat käytin pyöreät vai squaret.

69 SB tarvittiin laturin alakiinnike oliko se nyt 72 tai uudemmasta C3 SB:stä. Jos sinulla on tuoreempi kuin minulla niin sitten saattaa tuo kiinnike jo löytyä jo valmiiksi. Jos sinulla on AC niin senkin alakiinnitys menee uusiksi. Itse otin koko vehkeen muutenkin toimimattomana pois.

Yly
28.02.2016, 13:31
Asia ei sinäänsä minulle kuulu, mutta jos minä joskus laitan sivuputket omaani,niin ne on alkuperäiset tai niiden kopiot.

Vaikka niillä lasikuitu suojilla.

Ovat mielestäni ulkonäöltään ihan omaa luokkaansa.

JHellgren
08.03.2016, 09:58
Itse en leimaa saanut ennenkuin laitoin ne kaikkein ahtaimmat tuubit sisään. Niillä hävis kyllä kaikki tehokin kun ei hengitä mutta rohkenee leimalle ja takaisin ajella.
3" tuubeilla äänet ko. autossa "melko" reippaat :confused:

Former67er
08.03.2016, 10:31
Keltaisena 2,5" sisäputkilla ei menny katsastuksesta läpi, oranssina ei huomautettavaa, eli väri vaikutti ;)
xZu0ZcL4DRQ