View Full Version : 600-800hp ristinivelet, flanget ja Yoket
Tuota öö...
Ehkä vähän väliaikaisena ratkaisuna pitäisi uusia ainakin ristinivelet (vanhat joka tapauksessa epäilyttävät). Kyseessä 69 TH400 434SBC ja mulla on siihen jo vahvistettu TH400 ja hiilikuitu vetarit. Tänä kesänä tarkoitus olisi vaan ajella hissun kissun ja ei edes oteta kaikkea tehoa irti moottorista. Perä, hiilarivetarit ja kardaani laitetaan kunnolla kuntoon ensi talvena. Tuo otsikon korkeampi hp-määrä tukee tulevaisuuden kaavailuista jos laittaa nitrot jossakin vaiheessa. Konehan rallattaa tarvittaessa 7000rpm paremmalle puolelle mutta ei kai sillä ole merkitystä voimalinjan suunnittelun suhteen...
Ehkä vähän väliaikaisena ratkaisuna pitäisi uusia nyt ainakin kaikki ristinivelet. Jos löytyisi vielä esim. Summitin mallistosta niin hyvä, joutunen ottamaan sieltä kuitenkin ainakin vetolevyn kun ei ainakaan heti Suomesta sopivaa löytynyt.
Mulla on aika lailla hillot "all in" jo tuon moottorin kanssa mutta kyllä noihin ristikoihin jotakin budjettia löytyy.
Eli mitä ristikoita tähän voisi käyttää ja pitääkö heti vaihtaa isommat laakeripesät jolloin menee aika lailla kamaa uusiksi? "Spicer Drivetrain Products" taitaa olla hyvää kamaa, mutta mitä sieltä Summitilta pitäisi minimissään tilata tämän kesän tarpeisiin? Jos löytyisi idea hyvään ja halpaan bolt on kardaanilenkkiin niin sekin kiinnostaisi.
Kauankohan se Summitin rahti kotiin kestää jos tilaa maanantaina?
kaierkki
08.05.2016, 08:15
Kauankohan se Summitin rahti kotiin kestää jos tilaa maanantaina?
Heh, ajella hissun kissun, kysynpä syksyllä uudesta :)
Summitilta about 5 arkipäivää, saman ajan ellei pitempään makaa tavarat sitten tullipostissa käsittelyä odottaen.
10 pv yhteensä vielä menisi..., hirveä hinku saada rojektia eteenpäin. Varmaan tulee tyssäys-hetkiä kun ei ole ideaa tai osia miten jatkaa.
Eikö muka saa ristikoita tsadista iha hakureissulla? Jos tommonen tuska niin luulen että ne on tallilla jo huomenna.
Mä hain Kometista Juvanmalmilta ristikot.Pitäis olla hyviä,ei rasvanippaa.
Mulla kans ens talven juttuja vahvistaa perää,vaikkei tollaisia tehoja olekkaan.
Kalliiks tulee veten perä verrattuna esim 9" vahvistukseen.
Aikataulukriittinen tässä on vetolevy kun voisi laittaa konetta jo takaisin autoon jos löydän vetolevyn Suomesta.
Noi Spicerit jotenkin vakuuttaa ja tässä vähän toivoin kommenttia mitä siitä voimalinjasta voisi halvalla parantaa jo tämän kesän ajeluihin.
No, kardaanin U-jointit ovat varmaan nämä: SDH-5-1310X (löytyy Summitista, toivottavasti ihan hyllystä.), 2 kpl
Mitkä U-boltit? En ole vielä löytänyt sopivaa tuotekoodia Summitista, 4 kpl
Vetareiden U-jointit ovat kaiketi nämä: SDH-5-1350X, oletan, että ovat fyysisitä mitoiltaan samat kuin alkuperäiset, 4kpl
U-boltit ovat sitten kaiketi nämä: SDH-3-94-18X (sisempi pää, 4 kpl)
Vetareiden ulompi pää, en ole vielä saanut selville tuolta Dennisin sivulta mikä niiden tuotekoodi (Summitiin kelpaava) olisi? Olsiko tähän vinkkiä?
Täältä näitä olen selvitellyt:
http://www.dennysdriveshaft.com/c29_corvette.html
Muistiinpano kardaani
kardaanin ristikko mitattuna vanhasta:
1” 1/16 = 1,0625” = 27mm
Muistiinpano vetoakseli
DANA SPICER 5-1350X
◦3.625 inches wide in both directions
◦All 4 bearing caps are 1.187 inch diameter
Onkohan nuo vanhat ristikot tuon kokoisia?
Former67er
09.05.2016, 15:58
Kannattaa kysellä Kimmolta (SIX-5 racing) se on vetäny noita HD ristikoita paskaks enemmän kun laki salli, ei taida löytyä oikeesti kestäviä suomen maasta....ainakaan ei liimaradalla.
Kadullahan takafillarit sutii... :)
Mulla meni spindle poikki mutta HD ristikot kesti...
Tänx
Tilasin eilen illalla Summitista mm.vetolevyn ja Spicer-ristikot. Jotakin U-bolt:a tulee myös mukana mutta yksi osa meni backorderiksi. Täytyy illalla tutkia tilaustani vielä uudestaan jos siihen backorderiin saisi lisättyä jotakin muuta u-bolt -tyyppistä juttua jotka skippasin kun vaikutti siltä ettei heillä ollut niitä varauksessa.
Valitsin Fedex Economy:n 3-6 päivää. Katsotaan kauanko kestää ja paljonko ne laskuttavat kun hoitavat tullauksen.
Ois siellä takana hyvä olla draglink tai jokin vastaava ylätukivarsi, jos sattuu pettään jokin, niin pysyy rengas alla.
Six-5 ssä taitaa olla draglink takana, jolloin ristikko porsiessaan ei tuu paljon tuhoa.
Mulle tuli usasta 3 1/2" vetarit 4 mm seinämällä ja oli noilla Spicerin 5-1350X ristikoilla, ne on universaalit ja kolmea eri paksuutta sokat tulee mukana.
900 heppaa lupaa vetareille tehonkestoa, en tiedä onko ristikot samaa luokkaa, mutta oli paikoillaan kun tuli.
ei mitään hätää voimalinjan suhteen.
olet vakioturbiinista nostanut vain hieman stallia.
luulisi hyvin kestävän vakio kamat.
manuaalissa sitten asiat toisin.
juttelin aikoinaan JN-Trading turbiinihuollon kanssa ja sanoi, että max 2400 stallin saa veten vakio 12 tuumaiseen turbiiniin.
3000 stalli vaatii 10 tuuman turbiinin.
nokka-akseli pitäisi valmistaa turbiinin mukaan, niin silloin saa kaikki kiihtyvyyden autosta irti.
600 heppainen nokka-akseli todenäköisesti antaa tehoa ulos vasta 3000 kierroksen jälkeen ja meno on aika tahmeaa alle 3000 kierroksen.
sellaista cruisailutehoa.
mikä kuitenkin on hyvää, se käy sitä kasin äänellä.
jokainen voi päätellä miten auto sitten lähtee viivalta, ei mitenkään.
kannattaa ennemmin investoida ne nossi rahat nokka-akselin mukaiseen turbiiniin, kuin nossiin.
auto kiihtyy 2 sekkaa nopeammin turbiinin vaihdolla ja nossilla auto ei kiihdy yhtään nopeammin. matalilla kierroksilla kun annat reilusti nossia niin saat vielä moottorista veivit poikki.
tai ei tee mitään investointeja, jos autoon on tulossa libertyn vaihteisto.
toki dartin lohko ja afrn kannet kestäisi tuplaturbotuksen.
maltilliset 1500 hp.
garretin kaasu ei lopu kesken, kuten pullokaasulla on tapana loppua.
itsellä ei ollut varaa ostaa kuin motown lohko ja se ei kestä turbottaa.
valurautaisilla runkopukeilla lohko ja ehkä max 800 heppaa kestoa.
kadulle cruisailuun tehty moottori.
niin ja ei olisi varaa turbottaakkaan.
hiilikuituvetarit on vähän arveluttavat katukäyttöön ja isolla teholla muutenkin.
alla c3 corveten hiilikuituinen akseli.
http://kuvapilvi.fi/finnshark/Byx.jpg
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.