PDA

View Full Version : Dart lohkon ö-anturin kierre

Rimfire
17.07.2016, 10:37
Terve

Tää on mulle hankala. Kierre on jompi kumpi 3/8" 24 tai 3/8" 27. On niin lähellä toisiaan, että siihen saa kädellä menemään aika monta kierrosta kumpaa vaan pulttia (tai anturia). Vanhan lohkon anturin kierre siinä virranjakajan takana on 3/8" 27 mutta jotenkin on tunne, että se olisi voinut vaihtua 24:ään joka lienee UNF-kierre.

Kyseessä on takaa katsottuna lohkon kuskinpuolella n. klo 9:ssä oleva vaakasuorassa oleva öljynpaineen anturin lähtö. Lohko on rautainen Dart Little M SBC n. vuodelta 2013. En millään tahdo löytää netistä tällaista speksiä.

Rimfire
17.07.2016, 11:14
Tämä selvisi. Se oli 27 kierrettä tuumalla eli ei ollut se UNF (24 kierrettä).

Pappatunturi
17.07.2016, 13:06
Tämä selvisi. Se oli 27 kierrettä tuumalla eli ei ollut se UNF (24 kierrettä).

Ilmeisesti UNEF kierre. Välillä noista saa lisää harmaita hiuksia.

Rimfire
17.07.2016, 22:26
Joo. Chevette vinkkasi vaan kokeilemaan mitä tapahtuu mun messinkisellä 3/8-27 adapterilla. Oli sale, että messingin kierre korkkaa paljon ennen valurautaa joten jos homma menee reisille eikä sitä kunnolla tunne onko väärä jenga, niin ei tule sen kummempia hankaluuksia kuin korkanneen adapterin vaihto.

Mutta sinnehän se meni ja tuntu ihan "normaalilta" kierrettäessä kiinni.

Mulla oli joku sovitinhässäkkä viritelmä hetken työn alla ja siinä oli jossakin välissä väärä kierre-combo kun kierre korkkasi => siitä seurasi arkuus kun tätä "lopullista" adapteria rupesin lohkoon sovittelemaan. Siinäkin silmällä katsoen oli aika yhteensopivan oloiset jengat ja käsin kiertyi alkumatkan.