View Full Version : lt-1 ei puhalla lämmintä?
Kiituri75
21.03.2017, 22:31
Elikkä tuossa eka koe ajoja Vetelin noin 100km.
Lähtiissä vaihoin uudet jäähdyttimen nesteet.
Lämmintä ei tullu juuri lehemän henkäyksen vertaa.
Oiskohan joku lämppärin kennon ilimaus kikka vai onko joku venttiili jumittunu?
Entistä omistajaa jututin niin on kuulemma ennen puhaltanu hyvinkin lämmintä.
Moottorinlämmöt vaikutti olevan ihan normaalit ajon aikana.
(https://m.facebook.com/groups/1748670195452722?view=permalink&id=1791141814538893)
Vaihdoitko samalla termarin?
Kiituri75
22.03.2017, 17:42
Enpä vaihtanut. Pitäski ettiä ja keittää se että toimiiko?
Elikkä tuossa eka koe ajoja Vetelin noin 100km.
Lähtiissä vaihoin uudet jäähdyttimen nesteet.
Lämmintä ei tullu juuri lehemän henkäyksen vertaa.
Oiskohan joku lämppärin kennon ilimaus kikka vai onko joku venttiili jumittunu?
Entistä omistajaa jututin niin on kuulemma ennen puhaltanu hyvinkin lämmintä.
Moottorinlämmöt vaikutti olevan ihan normaalit ajon aikana.
(https://m.facebook.com/groups/1748670195452722?view=permalink&id=1791141814538893)
Jos kaataa yhtäsoittoa kaikki nesteet kovalla vauhdilla, ilmaa jää paljon. Ylävesiletkun juuressa on ilmausruuvi joka pitää avata, tehtaan ohje. Tätä tuskin moni on noudattanut: konetta ei saa polettaa ennen kuin moottori on kolme kertaa ajettu kuumaksi ja kolme kertaa annettu jäähtyä kylmäksi, näin systeemi ilmaa itsensä kun kaikki on kunnossa. Tehtaan ohje. Minun mielestä maailman helpoin ilmattava kun ei hättäile täyttämisessä eikä lämpimäksi käyttämisessä.
On maailmalla semmostakin tapahtunut että tietämätön on myynyt GEN 1 koneen termarin ja toinen tietämätön on sen asentanut. Silloin vesi ei koskaan kierrä oikealla tavalla eikä kone saa pelkästään kylmää vettä syyläristä silloin kun termostaatti on auki.
Jos kaataa yhtäsoittoa kaikki nesteet kovalla vauhdilla, ilmaa jää paljon. Ylävesiletkun juuressa on ilmausruuvi joka pitää avata, tehtaan ohje. Tätä tuskin moni on noudattanut: konetta ei saa polettaa ennen kuin moottori on kolme kertaa ajettu kuumaksi ja kolme kertaa annettu jäähtyä kylmäksi, näin systeemi ilmaa itsensä kun kaikki on kunnossa. Tehtaan ohje. Minun mielestä maailman helpoin ilmattava kun ei hättäile täyttämisessä eikä lämpimäksi käyttämisessä.
Se täyttyminen nopeutuu kummasti kun täyttää lohkon ensin siitä termarin reiästä ja kun se täyttyy, laittaa vasta termarin ja kotelon paikalleen. Aikaa säästyy melkoisesti.
Se täyttyminen nopeutuu kummasti kun täyttää lohkon ensin siitä termarin reiästä ja kun se täyttyy, laittaa vasta termarin ja kotelon paikalleen. Aikaa säästyy melkoisesti.
Juu konstit on monet, itse en irroita termaria, minun termarissa on myös ohivuotoreikä joka siis päästää vettä koneeseen päin kun termari on kiinni, mutta koneesta ulospäin se ei päästä kun kone on käynnissä. Itse käytän ilmaamisessa hyväksi myös sähköistä vesipumppua jota voin pyörittää käynnistämättä konetta.
Kiituri75
24.03.2017, 21:41
Kiitosta vastauksista.
Otin letkut irti lämppärinkennosta ja huuhtelin sen ulkopuolisella pumpulla.
AVOT!!! Siellähä oli tukos ja nyt tulee lämmintä hyttiin niinku land cruiserissa konsanaan!
Ja kaiken kukkuraksi sain leiman kulkineeseen tänään.
Fangio13
25.03.2017, 07:24
Kiitosta vastauksista.
Otin letkut irti lämppärinkennosta ja huuhtelin sen ulkopuolisella pumpulla.
AVOT!!! Siellähä oli tukos ja nyt tulee lämmintä hyttiin niinku land cruiserissa konsanaan!
Ja kaiken kukkuraksi sain leiman kulkineeseen tänään.
Hieno homma! :thumrigh:
Jos siellä oli paskaa niin paljon että oli tukos niin sitten sitä varmaan on muuallakin? Esim syylärin irroitus ja huuhtelu voisi olla paikallaan.
Jos siellä oli paskaa niin paljon että oli tukos niin sitten sitä varmaan on muuallakin? Esim syylärin irroitus ja huuhtelu voisi olla paikallaan.
Kun oman Vetteni ostin, se oli 8 vuotta vanha ja ajettu 57 tkm. Tuohon saakka huoltokirjasta löytyy Finvetten ja Specialty Engineering huoltoleimat ja ruksit. Jäähdytinneste olisi pitänyt vaihtaa huoltokirjan mukaan 2 vuoden tai 50 tkm välein. Ei puhettakaan, neste oli yhtä ruskeaa kuin kesällä pikkupoikien rapalammikossa. Siinä mielessä rehellistä että vaihtoa ei ollut ruksattukaan tehdyksi, laiminlyönti joka tapauksessa. Siksi huollan kaikki omat vehkeet itse. Jos joku muu huoltaisi, silloin olisin laiska. Bonuksena säästetty raha jonka mielummin käytän vaikka bensaan.
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.