View Full Version : Vanteet liikaa "auton alla"
Napolero
28.04.2017, 23:28
Hei te viisaat kanssaVetteilijät. Nyt pitäisi saada ainakin takapyörät hieman ulommaksi. Minulla on auto -87 ja vanteet on ilmeisesti -90 tai uudemmat. Rengaskoko 275/40/17 Onko ne adapterin nimellä vai mitkä? Ja mistä niitä voi ostaa?:confused:
Adaptereita saa ihan jokaisesta Vette-osakaupasta. Esim. Ecklersiltä. (http://www.ecklerscorvette.com/corvette-wheel-adapter-set-16-to-17-1984-1988.html)
Mulla on aika monta settiä erilevyisiä adaptereita hyllyssä tarpeettomana. Selvitä kuinka paksut tarttet (eli kuinka paljon pitää vannetta saada ulospäin) ja kysy löytyykö, mittailen mitä löytyy, kun käyn tallilla. Osa on vähän käytettyjä ja osa täysin käyttämättömiä. Ja saa toki muutkin kysellä, jos on tiedossa mimmoset on tarpeen.
Täällä on kanssa rautaiset levikepalat jotka pultataan väliin. Tuli auton mukana silloin joskus. Mitä niillä tekee? Levittää, paraneeko ajettavuus?
Vieläkään en testannut. Seuraavana kun joskus ajelis ja kuluis ne renkaatkin niin vois kokeilla onko minkälaiset vispilät. Vai onko vain lesotusta ja meneekö katsastuksesta enää jos ylittää lokasuojan.
Vois testata/myydä pois kuljeksimasta. Meillä on renkkuliike vuokralla hallissa niin kysytään joskus mitä tuumii.
Hyvä jos löytyy osat. Oli vain 315 ja nyt vähän kapeammat takana. Melko uraherkkä.
Napolero
29.04.2017, 10:56
Hei,
3-5cm tarttis saada, löytyykö sellaiset?
Napolero
29.04.2017, 10:58
Hei,
3-5cm tarviis uloketta lisää, löytyykö?
Adaptereita saa ihan jokaisesta Vette-osakaupasta. Esim. Ecklersiltä. (http://www.ecklerscorvette.com/corvette-wheel-adapter-set-16-to-17-1984-1988.html)
Mulla on aika monta settiä erilevyisiä adaptereita hyllyssä tarpeettomana. Selvitä kuinka paksut tarttet (eli kuinka paljon pitää vannetta saada ulospäin) ja kysy löytyykö, mittailen mitä löytyy, kun käyn tallilla. Osa on vähän käytettyjä ja osa täysin käyttämättömiä. Ja saa toki muutkin kysellä, jos on tiedossa mimmoset on tarpeen.
On mulla jotku yli 30mm adapterit kyllä, voi olla useampaa eri leveyttäkin mutten muista tarkemmin. Ainakin 1.5" varmasti. Mä katon mitä niitä on, kun ens viikolla käyn tallilla.
Napolero
29.04.2017, 19:47
Hyvä, kiitos. Ja jos löytyy niin laita vaikka priva viestiä niin katellaan siitä eteenpäin.
On mulla jotku yli 30mm adapterit kyllä, voi olla useampaa eri leveyttäkin mutten muista tarkemmin. Ainakin 1.5" varmasti. Mä katon mitä niitä on, kun ens viikolla käyn tallilla.
Itse tilasin Tommys Billetiltä Turusta pultattavat ja itsekeskittävät 30mm adapterit ja hyvin on pari vuotta pysynyt kasassa.
Muutoskatsastin juuri niillä 17"/18" vanteet isompien jarrujen vuoksi niin kelpasi myös katsurille koska oli pultattavat. Pelkät irtonaiset ei kai käy leimalle..
Suomessahan on niin daiju laki, että adapterit ja vanteet pitää olla samalta valmistajalta, jotta ovat lailliset. Eihän sellaisia liene olemassakaan? Kannattaa kysyä eka omalta katsastajalta, että hyväksyykö, ennen kuin lähtee muutoskatsastamaan.
Adapterit ja vanteet samalta valmistajalta ja tarkoitettu juuri kyseiseen automalliin ja dokumentitkin tästä kaikesta pitää olla edelleen tallessa vaikka adapterit laitettu jo vaikkapa 15 vuotta sitten. Näin väitettiin viime syksynä.
Todellisuudessa kun vain viitsii vaihtaa konttoria, adaptereista ei sanota mitään.
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.