PDA

View Full Version : Toinen puoli korkeammalla

vette-91
03.06.2017, 18:58
Huomasin sellaisen seikan että takapään toinen puoli on korkeammalla kuin toinen, kuskin puoli maasta mitattuna lokakaaren alareunaan 69 senttiä ja vänkärin puoli 72 senttiä.
Paikallaan on vielä vakio pultit, juuri oli tarkoitus ruveta laittamaan nuo pitemmät pultit tilalle.
Mistähän moinen voisi johtua? Jousi mennyt huonoksi? iskarit? Katsastus todistuksen mukaan tuolla korkeammalla puolella on 21% huonompi iskari.

Kai nuo puolet saa uusilla pulteilla samaan korkeuteen mutta kiinnostaisi kyllä tietää mistä moinen johtuu..
Edessä taas vänkärin puoli on matalammalla, 67 senttiä kun kuskin puoli on 68.

ToniH
03.06.2017, 21:43
Sadannen kerran tälläkin foorumilla: Istut melkein takarenkaassa kiinni. Se on ihan yleistä, että kuskinpuolella takapää on hieman alempana kuin pelkääjänpuoli, jossa harvemmin istuu samanpainoinen tyyppi. Voit yrittää tasoittaa tilannetta säätämällä pultteja jos asia todellakin häiritsee...

IsoDee
03.06.2017, 22:09
Ja mulla oli samaa ropleemaa kun olin irroittanut takajousen niin piti laittaa ne keskimmäiset pultit kiinni vasta kun auto oli laskettu alas.

Myös jos auto on pukeilla koko talven niin sekin vaikutti mulla että toinen puoli oli jonkin aikaa vähän eri korossa...:)

vette-91
03.06.2017, 22:17
Täytyy pultteja vaihtaessa koittaa vähän tasoittaa tilannetta, kyllä toi ero vähän häiritsee nyt kun sen on huomannut...

http://kuvapilvi.fi/finnshark/BN9.jpg

http://kuvapilvi.fi/finnshark/BNV.jpg

ToniH
04.06.2017, 01:03
Hmmm... minkäs vuotiset vanteet sulla on autossa? Ei meinaan ainakaan '91:set ole ainakaan. Tulis mieleen ehkä '93 tjsp.

Ps. on toi aika korkee kummallakin puolella. Pidempää pulttia peliin ja homma handuun!

Yly
04.06.2017, 07:48
Onko se ollut noin korkealla aikaisemmin tuo toinen puoli ?

LT-1
04.06.2017, 11:50
Omaa ysivitosta olen mittaillut lukemattomia kertoja. Mielestäni lokarin kaaresta mittaaminen on yhtä tyhjän kanssa, johtuen siitä että tuon ikäisissä koripaneelit heittelee sinne sun tänne. Oikea paikka on mitata rungosta. Ja mikäli lattia on vähänkään epätasainen pyörien kohdalla niin edelleen yhtä tyhjän kanssa on mittaus.

Minun auto on korista mitattuna kallellaan vasemmalle, mutta rungosta mitattuna ei ole.

IsoDee
04.06.2017, 22:45
Mulla myös toisella puolella pidempi pultti kuin toisella, nyt on tasassa ollu viime kevään jälkeen. Toki en oo viime talvena perää nostellutkaan.