PDA

View Full Version : C5 -> C6z06

Vekkimaster
14.02.2020, 04:54
Tervehys kanssa-autoilijat!

Täällä uusi käyttäjä foorumeille, mutta Vetellä olen ajellut jo vuodesta 2012. Lyhyesti virsi kaunis:

Koska nälkä kasvaa syödessä, niin olen harkinnut vaihtoa perus-C5sta uudempaan ja räyhempään C6 Zetalaiseen. Itseäni kiinnostaa vuodesta 2007 lähtevät Euromalliset. Nettiautossa olisi (ainakin) yksi tällainen. Siispä kysyn osaako joku kertoa tapauksesta enemmän?

https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/10444117#yritys=kokkolanauto-center

makes70
14.02.2020, 17:10
Tapauksesta en tiedä, mutta olis varmaan mahtava peli! Noita zetoja ei paljon näy.

Vekkimaster
15.02.2020, 09:14
Olen ymmärtänyt, että auto on ollut kesän tai kaksi tamperelaisen Ari "Godzilla" Kokkosen käytössä. Näiden zetalaisten myyntiajat tuntuvat venyvän melko pitkiksi, niin tämänkin.

Kyseinen peli kyllä houkuttaa suuresti...todennäköisesti tulenkin piakoin laittamaan oman C5 myyntiin.

Silky
15.02.2020, 20:49
Olen ymmärtänyt, että auto on ollut kesän tai kaksi tamperelaisen Ari "Godzilla" Kokkosen käytössä. Näiden zetalaisten myyntiajat tuntuvat venyvän melko pitkiksi, niin tämänkin.

Kyseinen peli kyllä houkuttaa suuresti...todennäköisesti tulenkin piakoin laittamaan oman C5 myyntiin.

Upea auto kaikenkaikkiaan ja velocity yellow aika harvinainen ext. color.

Onnea auton vaihtoon ja etenkin oman auton myyntiin\\:D/

Eddie
17.02.2020, 09:34
Vaihdokin kanssa tietysti väliraha ratkaisee, mutta kannattaa silti katsoa tarjontaa myös Suomen rajojen ulkopuolelta.

Samanlaisen (https://www.autoscout24.de/angebote/corvette-z06-eu-modell-benzin-gelb-d399b82f-85f4-aa41-e053-e350040afcab?cldtidx=9) saisi Suomessa kilpiin toteutuneiden veropäätösten (https://ottoauto.de/cgi-bin/ottoauto/index.php/index.php?inc=verotilasto+%282%29&merkki=CHEVROLET&malli=CORVETTE&tarke1=377kW&sw2=ja&tarke2=&kone=kaikki+polttoaineet&vuosi1=2006&vuosi2=2012&tkm=&tableonly=&defonly=&user=&kunden_id=&knum=&form=verotettu&oldies=myös+oldtimerit&farm=myös+farmarit&autom=myös+automaatit&neli=myös+nelivedot&avo=myös+avoautot&kk6=kaikki&kpl=&avgverot=&avg=&avgpyy=&avgika=&avgtkm=) perusteella tuohon nettiauton yksilöön verrattuna yli 10ke halvemmalla, toki vaan pyyntihintoja verraten. Valikoimaa löytyy myös muualta Euroopasta aika paljon paremmin.

Hyvin on kyllä zetojen hintataso Euroopassa vakiintunut, samoja ja kovempia hintoja huudetaan vielä nykyäänkin 2007-2008 kalustosta kuin mitä itse v. 2013 maksoin.

-Eddie-

Eddie
17.02.2020, 09:38
Veropäätösten suhteen kannattaa ottaa huomioon, että tuossa listassa on vaan alkuperäiset päätökset ilman oikaisuja. Menestyneiden valitusten vaikutusta siis ei ole esitetty. Omalla kohdalta tuo tarkoitti alkuperäisen 32ke veron alenemista 17ke tasoon v. 2007 käyttöönotetun yksilön kohdalla.

v. 2008 ylöspäin verot sitten nousivatkin aika lailla, kun prosentti pomppasi 27% tasosta n. 44%:iin.

-Eddie-

pyryz06
17.02.2020, 17:22
Toin Ruotsista 2018 vuoden 2006 mallin, 43 tkm mittarissa ja Ruotsiauto. Veroja tuli n. 12k, yhteensä auto veroineen maksoi n. 55k. Ruotsissa ainakin tuolloin oli halvimmat ja parhaimmat yksilöt. Keltainen on minullakin, tosin aika yleinen väri. C6Z:n suhteen kannattaa varautua kansien kunnostukseen, aiheesta kirjoitettu täälläkin laajemmin. Itse hommasin uudet kannet (American Heritage Performance), vähän tiukemman nokan (Torquer 116) ja muut kilkkeet. Corvetteforum paras lähde jos hakee zetasta lisää infoa.

Vekkimaster
17.02.2020, 22:26
Ruotsin bytbilin ja Saksan mobilen sekä autoscoutin olen selannut läpi. Tällä hetkellä Ruotsissa on heikohko tarjonta. Etelämmässä Euroopassa on napakan näköisiä yksilöitä, mutta itse annan myös arvoa oston helppoudella kotimaasta vs pitkä hakureissu/joku tuo rahaa vastaan.

Niinkuin mainittu, niin hinnat ovat melko vakiintuneet (jopa kohonneet) ja siistiä euroyksilöä ei saa huomattavasti suomalaisia hintoja halvemmala.

Tuosta tekniikkamurheesta olen lukenut, että se olisi vaikuttanut noin 6kk ajan 2006-2007 valmistuneissa autoissa, siis valmistumispäivämäärän mukaisesti. Ongelma olisi myös prosenttuaalisesti erittäin pienessä määrässä autoja.

Pattii se silti ottais jos omalle kohdalle sattuis.

Eddie
29.04.2020, 15:08
Jos hankinta on vielä ajankohtainen, niin Jyväskylässä näyttäisi Nettiauton mukaan olevan -09 zeta aika sopivasti tarjolla. Musta, ei keltainen.

Ei ole minun, huomasin vaan ilmoituksen.

-Eddie-

jtammel
30.04.2020, 21:01
Jos hankinta on vielä ajankohtainen, niin Jyväskylässä näyttäisi Nettiauton mukaan olevan -09 zeta aika sopivasti tarjolla. Musta, ei keltainen.

Ei ole minun, huomasin vaan ilmoituksen.

-Eddie-

Jep, on muuten hyvä peli

Rocckk
03.05.2020, 22:23
Jep, on muuten hyvä peli

Tuliko Ouluun? :rock:

Yorcci
04.05.2020, 00:14

Ei.

jtammel
04.05.2020, 12:22

Eihän moppe mies chevyä kelpuuta ;)

Rocckk
04.05.2020, 14:33
Eihän moppe mies chevyä kelpuuta ;)

No nyt on oikeaa puhetta :D

niklas83
17.05.2020, 11:46
Tervehys kanssa-autoilijat!

Täällä uusi käyttäjä foorumeille, mutta Vetellä olen ajellut jo vuodesta 2012. Lyhyesti virsi kaunis:

Koska nälkä kasvaa syödessä, niin olen harkinnut vaihtoa perus-C5sta uudempaan ja räyhempään C6 Zetalaiseen. Itseäni kiinnostaa vuodesta 2007 lähtevät Euromalliset. Nettiautossa olisi (ainakin) yksi tällainen. Siispä kysyn osaako joku kertoa tapauksesta enemmän?

https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/10444117#yritys=kokkolanauto-center

Miksi euromalliset? Ainoat miinukset jenkkimallissa taitaa olla mankan vaihto ja autotallioven avausjärjestelmä.

Jenkkimallissa ei ajovalopesureita, hiemommat valot, pystyy itse koodaa avaimet,jos haluaa rakentaa niin pääsee paljon helpommalla, paljon pienemmät käyttöverot 06-07 us vs euro

Jenkeistä saa alle 20.000¤ jo aika hienoja autoja ja veroa tuli mulle 2 vuotta sitten 8400¤

Eri asia jos ostaa melkein ajamaton euro auto ja uskoo siihen että joskus saa siitä todella paljon rahaa

MPÄ
17.05.2020, 12:57
Miksi euromalliset? Ainoat miinukset jenkkimallissa taitaa olla mankan vaihto ja autotallioven avausjärjestelmä.

Jenkkimallissa ei ajovalopesureita, hiemommat valot, pystyy itse koodaa avaimet,jos haluaa rakentaa niin pääsee paljon helpommalla, paljon pienemmät käyttöverot 06-07 us vs euro

Jenkeistä saa alle 20.000¤ jo aika hienoja autoja ja veroa tuli mulle 2 vuotta sitten 8400¤

Eri asia jos ostaa melkein ajamaton euro auto ja uskoo siihen että joskus saa siitä todella paljon rahaa
C6Z taitaa olla vähän eri juttu hintojen ja verojen suhteen, jos ei vahingossa lipsahda perusmallin veroilla.

Vekkimaster
17.05.2020, 13:53
Euromalli sinänsä, että analoginen mittaristo on metrinen - Suomessa kerta kuitenkin ollaan. Ajovalopesurit ja taka- ja sivuvalot ovat loppupeleissä triviaa minulle.

Mutta nyt paremmin usa-mallisen tietävänä voin sanoa, että ei sitä analogista mittaria tule katsottua kuin alussa ja lopussa. HUD hoitaa käytännön ajoasiat.

Plussana myös yli puoliintunut käyttövero/pv verrattuna edelliseen euro-c5een 😮. Myös vakuutusmaksut tuntuvat naurettavan halvoilta tällaiseen autoon. Edelliseen verrattuna nousua ei tullut kuin vajaa satku.

Miinuksena orggis radio/navin parittomat taajuudet, ja puhelimen musan bluetoothin/plugin kytkemättömyys, joka lukemani perusteella on auton vuosimallista riippuvainen.

niklas83
17.05.2020, 23:19
Euromalli sinänsä, että analoginen mittaristo on metrinen - Suomessa kerta kuitenkin ollaan. Ajovalopesurit ja taka- ja sivuvalot ovat loppupeleissä triviaa minulle.

Mutta nyt paremmin usa-mallisen tietävänä voin sanoa, että ei sitä analogista mittaria tule katsottua kuin alussa ja lopussa. HUD hoitaa käytännön ajoasiat.

Plussana myös yli puoliintunut käyttövero/pv verrattuna edelliseen euro-c5een 😮. Myös vakuutusmaksut tuntuvat naurettavan halvoilta tällaiseen autoon. Edelliseen verrattuna nousua ei tullut kuin vajaa satku.

Miinuksena orggis radio/navin parittomat taajuudet, ja puhelimen musan bluetoothin/plugin kytkemättömyys, joka lukemani perusteella on auton vuosimallista riippuvainen.

Mutta näyttäähän se kuitenkin 200 km/h asti kilometri/h ja sen jälkeen HUD vaikka 400km/h asti

Mä heitin orggismankan ja boset helvettiin ja pioneerin 2 din + paremmat kaiuttimet tilalle. Käyttövero 06-07 usa zetassa tosiaan vain 280¤ vuosi kun menee kokonaispainon mukaan

niklas83
18.05.2020, 09:32
C6Z taitaa olla vähän eri juttu hintojen ja verojen suhteen, jos ei vahingossa lipsahda perusmallin veroilla.

Nimenomaan zetoja alkaa saamaan jenkeistä noin 20.000¤ a noi verot oli mun -06 zetaan

stinnes
18.05.2020, 14:30
Mun usa malliin on vaihdettu KM mittaristo.

MPÄ
18.05.2020, 15:56
Nimenomaan zetoja alkaa saamaan jenkeistä noin 20.000¤ a noi verot oli mun -06 zetaan
Jaa, niin no voi ollakin. Jenkeissä sekin tuplahinta perusmalliin verrattuna tosiaan. Pitääpä taas alkaa seuraamaan...

Edit: Niklaksen laskelmasta puuttuu joko autovero tai alvi kokonaan. jos pelkkä autovero onkin 8400¤, niin tullit ja alvit siihen lisäksi n. 6-7k¤. rahtikin pari tonttua vähintään ja siitäkin verot. Tai sitten on euroopasta tuotu.

niklas83
20.05.2020, 08:11
Jaa, niin no voi ollakin. Jenkeissä sekin tuplahinta perusmalliin verrattuna tosiaan. Pitääpä taas alkaa seuraamaan...

Edit: Niklaksen laskelmasta puuttuu joko autovero tai alvi kokonaan. jos pelkkä autovero onkin 8400¤, niin tullit ja alvit siihen lisäksi n. 6-7k¤. rahtikin pari tonttua vähintään ja siitäkin verot. Tai sitten on euroopasta tuotu.

Juu en puhunut kokonaiskustannuksista . Nykyään saa jo 16-17k¤ sieltä + 1500-2000¤ rahti + 10% alv +24,5% alv + autovero + katsastus mutta säästyy siinä 20k¤ silti

Puman
20.05.2020, 10:17
Juu en puhunut kokonaiskustannuksista . Nykyään saa jo 16-17k¤ sieltä + 1500-2000¤ rahti + 10% alv +24,5% alv + autovero + katsastus mutta säästyy siinä 20k¤ silti

Siis jenkeistä C6 Z06 alle 20K euroa? Ja parhaat perus C4:t alkava olla siellä pitkälti yli 10K. Onko noita Z06 tehty noin monta, että hinnat jo noin edukkaat? Huh.

Rocckk
20.05.2020, 11:09
Siis jenkeistä C6 Z06 alle 20K euroa? Ja parhaat perus C4:t alkava olla siellä pitkälti yli 10K. Onko noita Z06 tehty noin monta, että hinnat jo noin edukkaat? Huh.

Pakko oli tarkistaa :)
Ja noh ei se nyt kaukana ole tuosta.
20-25ke saisi jo varmaan hyvän.
Sitä voi miettiä sitten mikä näiden hintataso Suomessa on.
Pyynnit on aika kovia, toteutuneet kauppasummat ehkä jotain muuta.
Mene ja tiedä.
Alkaa olla kuitenkin sen ikäisiä autoja jo nämäkin että aika yksilöllisesti menee hinnat.

niklas83
20.05.2020, 13:38

3v sitten sai jo alle 25.000¤ sieltä. Nyt kunnossa olevat halvimmillaan 16-17.000
Pyydetään c5 z06 sestakin yli 30.000 usd mutta eri juttu meneekö kaupaksi. Nyt saa jo -15 Z alle 45.000usd

Rocckk
20.05.2020, 14:27
3v sitten sai jo alle 25.000¤ sieltä. Nyt kunnossa olevat halvimmillaan 16-17.000
Pyydetään c5 z06 sestakin yli 30.000 usd mutta eri juttu meneekö kaupaksi. Nyt saa jo -15 Z alle 45.000usd

No jo on markkinat.
No näitähän on pian kaikilla ja hyvä niin :driving:

AaaKoo
20.05.2020, 21:52

Meillä on varmaan eri myyntisivustot käytössä;)
Itse kun talvella noita katselin niin yhtään alle kolmen kympin (toki taaloissa) autoa en olisi konttiin huolinut. Kokonaishinta meni viiteen kymppiin tai yli, vaikka miten sen laski.

barum
20.05.2020, 22:58
... ja kannattaa muistaa, että kyseessä on vasta alkuinvenstointi rakennussarjaan, joka tule koskaan valmiiksi vaikka kuinka rakentaisi. :D

niklas83
21.05.2020, 09:58
Meillä on varmaan eri myyntisivustot käytössä;)
Itse kun talvella noita katselin niin yhtään alle kolmen kympin (toki taaloissa) autoa en olisi konttiin huolinut. Kokonaishinta meni viiteen kymppiin tai yli, vaikka miten sen laski.

Ebay , craigslist mm . Kyllä niitä välillä on

Vekkimaster
04.07.2020, 02:34
Koska aina pittää olla kytiksellä, vaikka omaan kuumeeseen onkin jo ostettu lääkettä, niin mukava nähä, että zetalaisten esiinmarssi on nyt varsin runsasta :D

https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette?id_vehicle_type=1&yfrom=2002&id_country[]=73

Rocckk
04.07.2020, 17:18
Koska aina pittää olla kytiksellä, vaikka omaan kuumeeseen onkin jo ostettu lääkettä, niin mukava nähä, että zetalaisten esiinmarssi on nyt varsin runsasta :D

https://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette?id_vehicle_type=1&yfrom=2002&id_country[]=73

Tuossa luultavasti hinta ja laatu kohtaa. Jos ei olisi jo yks tallissa vakavasti joutuis harkita.

Eddie
04.07.2020, 17:41
Helgekin on näköjään ollut ajelemassa, kun on myyntikuvat päivitetty ekaa kertaa viiteen vuoteen. Hinnoittelupolitiikka jatkaa ennallaan... :p

-Eddie-

barum
04.07.2020, 18:30
Muistelen, että tuo ei ole 2008 MY. Oli hyvä, että soitin aikanaan istualtaan, voi olla että on pätevä ohje edelleen. :)

SS-55
04.07.2020, 18:30
Helgekin on näköjään ollut ajelemassa, kun on myyntikuvat päivitetty ekaa kertaa viiteen vuoteen. Hinnoittelupolitiikka jatkaa ennallaan... :p

-Eddie-

Mun muistaakseni hän on myynyt autoaan kohta 10 vuotta. Onko hinta ollut liian kova kun ei ole saanut kaupaksi.

barum
04.07.2020, 18:36
Mun muistaakseni hän on myynyt autoaan kohta 10 vuotta. Onko hinta ollut liian kova kun ei ole saanut kaupaksi.
Tuo taisi olla ns. retorinen kysymys.

Vekkimaster
05.07.2020, 10:14
Muistelen, että tuo ei ole 2008 MY. Oli hyvä, että soitin aikanaan istualtaan, voi olla että on pätevä ohje edelleen. :)

Ite aikoinaan hieman tutkailin asiaa, niin valmistenumeron perusteella auto todella onkin 07. Tiiä sitten mistä Helge sen 08 repäsee.. 🤔

Myynnissähän tuo on tainut olla puolet olemassaolo ajastaan. Nyttemmin saanut pintaan mustaa somistetta.

Moppe90
06.07.2020, 18:13

Tarjontaa näyttää olevan, ihmetyttää vain tiettyjen kohdalla tuo kiertolaisuus kun omistaja vaihtuu vuoden-kahden välein...

LT-1
06.07.2020, 19:33
Tarjontaa näyttää olevan, ihmetyttää vain tiettyjen kohdalla tuo kiertolaisuus kun omistaja vaihtuu vuoden-kahden välein...

Kiertolaisuuteen ainakin yksi selkeä syy löytyy, se kun autossa on jokin vika ja omistaja ei sitä korjaa / korjauta niin menee myyntiin. Ihan äskettäin tuli myyntiin 2006 Zeta joka vaihtoi omistajaa viime kesänä ja nykyinen omistaja on joutunut remppaamaan voimalinjan kytkimestä laatikkoon. Varmasti muitakin syitä löytyy ja moni yrittää saada myyntihetkellä saman rahan takaisin kuin itse maksoi vuotta aiemmin.

barum
07.07.2020, 14:33
Voi olla, että viittaat eri autoon kuin itsellä on mielessä, mutta eräs, tällä foorumilla ja laajemminkin tunnettu zeta on jo kolmannella omistajalla (autoliike pois lukien) ja etsii neljättä. Aikaa on kulunut vajaa 2,5 ajokautta autoliikkeen omistuksen jälkeen.