PDA

View Full Version : C6 ja Kenwood peruutuskamera

Simorna
29.03.2020, 14:45
Hommasin Kenwoodin 2din soittimen ja siihen sopivan peruutuskameran.

Kamera on CMOS 230 mallia ja soitin Kenwood 4019.

Mistä olette ottaneet virran kameralle ja herätteen, että pakki on päällä?

Kameran piuhat ovat: yksi RCA ja positiivinen ja maa.
Soittimesta lähtee yksi johto, jossa on maininta peruutuskamera.

Tai suosituksia hyvästä hifi asentajasta Kouvolan seudulla.

makes70
29.03.2020, 16:27
Kouvolan seudusta ei tietoa, mutta Lappeenrannan Autoradioasennus oy asensi minun c6:een Alpinen soittimen ja peruutuskameran. Auton oman mikin pilarissa ja oman gps:än myös laittoi käyttöön, ei tarvinnut Alpinen kamoja asennella. Löytyi kaikki tarvittavat hyllystä.

Juke
29.03.2020, 18:02
Kaikki kolme peruutuskameraa, joita olen asentanut, on ottaneet herätteen/virran peruutusvalon johdosta.

Lohimies
29.03.2020, 23:20
Youtubesta löytyy aika seikkaperäisiä asennusvideoita juuri noihin Kenwoodin vehkeisiin C6:een.

Simorna
31.03.2020, 07:12
Kaikki kolme peruutuskameraa, joita olen asentanut, on ottaneet herätteen/virran peruutusvalon johdosta.

Näin olen ymmärtänyt, mutta rautalankaesimerkkiä kaipaan.

Oletko vienyt virran ja herätteen samaan virtajohtoon, mikä on samalla peruutusvalojen virta?

Juke
31.03.2020, 07:29
Näin olen ymmärtänyt, mutta rautalankaesimerkkiä kaipaan.

Oletko vienyt virran ja herätteen samaan virtajohtoon, mikä on samalla peruutusvalojen virta?

Näissä on ollut vain yksi johto herätteelle, ei erillistä virtapiuhaa. Mutta ei mielestäni mitään estettä, miksi ei tulisi samasta virta ja heräte. Tämä viimeisin kamera, jonka asensin, sai virran sitä videokaapelia ( ei RCA ) myöten suoraan peruutuspeli-näytöltä silloin kun herätettä ei ollut vielä kytketty. Eli kuvasi koko ajan kun virta oli päällä, sitten kun kytki herätteen niin toimii oikein.

PR1
31.03.2020, 10:58
Katsoo peruutuspeiliin. Autokatokseen merkki maassa ja ovilistassa kun on kohdallaan ovi auki. Erkki merkki (Yli 70 v.) laittoi narulla muovipullon, katoksesta roikkumaan. Kun lähellä niin sit paikallaan. Tolppaan piti pehmike laittaa. Kameroita ostin netistä ja pakkivalot takana (C4 vain) rosvoliittimellä. Joo varastossa on. Hyvä idea toi radioliike.

PR pyytää näyttämään käsillä seinää vasten Tytärtä ja atm autolla voi itekkin käydä katsomassa välilla ja arvioi. Manuaalilla voi laittaa käkkärin.

T: Ajoin seinään ja toista kertaa ei tule. Maalattu on puskuri ja Seinä.

Käyttiksessä piippari, 4 kameraa/puskuri. Vejin johot irti kun rupes turhia hälyttelemään. Älkää tehkö perässä. PR vaati hiljaisuutta...

mattimoi
15.12.2020, 11:38
löytyykö keneltäkään soitinvalmistajalta kauko-ohjausnappeja rattii?
nyt ratissa ei ole nappeja, ja tarkoitus olisi päivittäää soitin 2-din soittimeen (pioneer, alpine,...), niin mielellään ottaisi nappulat rattiin. samoin tuo tarvii johto-adapterin että saa auton omiin johtoihin kytkettyä. samalla pitänee tehdä kaiutin päivitys

Skorppi
15.12.2020, 14:27
Mulla puuttuu myös napit kun on 06 auto. Olen koittanut metsästää pelkkiä nappeja, sitten saisi jo tehtyä ohjauksen mihin vaan. Kaiuttimia myös miettinyt, että jos menis alkuun vaihtamalla paremmat 3.5" ovien yläosaan. Orkkikset aika kamalat.

Antt1N
08.01.2021, 17:00
Olikohan Radiokulma Tampereelta mistä ostin kehikon, piuhat ja OS-2X purkin

mattimoi
08.01.2021, 17:18
mitäs tuo os-2x purkki tekee?

VetteMan
08.01.2021, 22:25
mitäs tuo os-2x purkki tekee?
Kertoo auton väylään radion olemassaolosta, varoituspimputukset, OnStarin toimintaa varten (turha suomessa) ACC ulostulo soittimelle, sen avulla voi kytkeä aftermarket soittimen bose järjestelmään yms.
https://catalog.pac-audio.com/catalog/radio-replacement/os-2x

CAN väyläisiin suosittelen laittamaan, koska tuo radion puuttuminen väylästä voi aiheuttaa monenlaista sekoilua ja ongelmia esim ohjelmoitaessa auton moduleita.

mattimoi
09.01.2021, 09:27
Löytynee suomestakin?

pomppe
09.01.2021, 10:27
Olikohan Radiokulma Tampereelta mistä ostin kehikon, piuhat ja OS-2X purkin

Radiokulman Tommi on minullekin asentanut Kenwoodit kahteen C6:een. Jälkimmäiseen myös etu- ja takakamerat, ym. tarpeellista tekniikkaa!! :)

Macho
09.01.2021, 17:07
OS/2 purkki kuulosti alkuun melko eksoottiselta ratkaisulta, tietty lastentaudit olisi varmaankin jo saatu kitkettyä pois.

kipi79
09.01.2021, 19:07
OS/2 purkki kuulosti alkuun melko eksoottiselta ratkaisulta, tietty lastentaudit olisi varmaankin jo saatu kitkettyä pois.
Warp?

Macho
09.01.2021, 19:38
Warp?Se toimisi, kyllä.

Moni varmaan miettii mikä tässä on vitsinä. Jooh katsokaas kun kun minä olin pikkupoika, modernin internetin käytön sijaan soitettiin nääs lankalinjoja pitkin tietokoneen modeemilla purkkeihin:

https://fi.wikipedia.org/wiki/BBS

mattimoi
06.03.2021, 11:27
nyt tarvis tietäjiä (taas)
OS-2X purkki ei toimi autossani.. radio kyllä kuuluu, mutta bluethoot tai cd ääni ei. kokeiltu kahdella eri purkilla ja kolmella eri soittimella. Jenkki myyjä tarjosi vaihtoehdoksi RP5-GM11 purkkia ja PAC.n sivuilla eri vaihtoehtoja..
https://catalog.pac-audio.com/?fc=module&module=aampsearchbyvehicle&controller=results&region=1&make=9&model=CORVETTE&year=1849&trim=1880&submit=

mikä ero audiopro ja digital laitteen erolla?
nykyinen soitin on org.cd(ei isoa näyttöä eikä rattiohjauksia)

tarvis tietää millaisen purkin tilaa kolmanneksi :)

VetteMan
06.03.2021, 21:31
Tuo OS-2X sisääntulosignaali on kaiutintasoista, eli soittimen kaiutinlähdöt tuohon kytketään.
Sen perusteella jos radio kuuluu, niin pitäisi kuulua kaikkien muidenkin soittimen äänilähteiden.
Onko muu äänentoisto autossa vakiota vai miten on toteutettu?

mattimoi
07.03.2021, 09:24
äänentoisto vakio. kun vaihtaa radiolta -> cd ääni katkeaa vaikka soitto etenee. ja kun vaihtaa radiolle ääni tulee välittömästi. on-star kuuluu normaalaisti kaiuttimista. samoin purkki kun on kiinni, auton akku tyhjenee täysin parissa vuorokaudessa.

VetteMan
07.03.2021, 12:18
Erikoinen on onglema jos ilmenee kolmella eri soittimellakin.

Soittimesta kun äänisignaali pitäisi kaikilla äänilähteillä tulla samalla tavalla ulos kaiutinlähdöistä valko/valkomusta, harmaa/harmaamusta, vihreä/vihreämusta ja violetti/violettimusta.

OS-2X päässä ne pitäisi mennä valko/valkomusta, harmaa/harmaamusta, vihreä/vihreämusta ja violetti/violettimusta johtoihin.

mattimoi
07.03.2021, 15:49
Tuo jenkkiläisten boxi näyttää samalta, mutta vissiin eri softa sisällä

Skorppi
16.04.2021, 20:39
Täällä menossa soittimenvaihtosaaga osa2. Viime keväänä piti vaihtaa nopsaan soitin, mutta todettuani, että mikään ei sovi mihinkään annoin olla, kun autossa oli muutenkin kaikki kesken ja tekemistä riitti. Tilasin kuitenkin hyllyyn jemmaan tämän: https://www.cruxinterfacing.com/listings/socgm-17c/

Nyt päätin ottaa uudestaan härkää sarvista todetakseni, että soitin on liian iso 2din kehykseen ja toi Cruxin adapteri ei toimi. Onko jollain ollut tuollainen adapteri eli pitäisikö sen toimia? Adapterin sisällä vilkkuu hienosti ledit ja ääni menee kyllä läpi kun kytkee soittimen suoraan +12V, mutta acc lähtö ei purkissa toimi, sieltä ei tulee koskaan jännitettä ulos. Nyt kun ajattelin asiaa niin kovin oli hiljaista muuten eli eipä ne varoitusäänetkään toimineet.

Ilmeisesti tuo PAC OS-2X on todettu toimivaksi? Onko muita toimivia saatavilla tässä maassa?

edit: jenkkifoorumin ja Crutchfieldin mukaan toi Cruxin adapteri pitäisi toimia kyllä. Mulla on euromallin auto. Tiedä sitten voiko se tuoda jotain hämärää tohonkin.

stinnes
17.04.2021, 21:58
Mulla puuttuu myös napit kun on 06 auto. Olen koittanut metsästää pelkkiä nappeja, sitten saisi jo tehtyä ohjauksen mihin vaan. Kaiuttimia myös miettinyt, että jos menis alkuun vaihtamalla paremmat 3.5" ovien yläosaan. Orkkikset aika kamalat.

Nappeja ei ole minullakaan, jos puhelimen kautta käyttää niin älykello ihan jees, ostin tälläisen rattiin tulevan mutta en ole vielä testannut. https://www.motonet.fi/fi/tuote/6501316/4Mobile-Bluetooth-kaukosaadin-ohjauspyoraan

Vaihdoin kaikki kaijuttimet ja ebaystä löysin käytetyn vasen takakoteloon tulevan JL audion sub paketin. Hienosti soi nyt.

mattimoi
24.04.2021, 10:59
Löytyis ylimääräisenä uusi PAC interface RP5-GM11. Sopivuuden voi tarkistaa www.pac-intergrate.com

Skorppi
24.04.2021, 12:46
Löytyis ylimääräisenä uusi PAC interface RP5-GM11. Sopivuuden voi tarkistaa www.pac-intergrate.com

Kokeilitko, että toimiiko C6 :)

mattimoi
24.04.2021, 13:59
En, mutta tilattu 2008 C6 Corvetteen

hateju
25.04.2021, 17:52
crux DKGM-48D tämäkö se on paras purkki laittaa aftermarket soitin vetteen?
Mikä olis viisain 2din soitin?
Joku pesätön itelle mieluisa android peli mihin saa kaiken mitä äppikaupasta tahtoo?
Onko joku ostanut niitä "merkittömiä" android soittimia mitä ebay on pullollaan?
Tietäs mikä niistä olis toimivin ja istuu kojelautaa kohtuu vaivalla...?

Rocckk
25.04.2021, 18:04
crux DKGM-48D tämäkö se on paras purkki laittaa aftermarket soitin vetteen?
Mikä olis viisain 2din soitin?
Joku pesätön itelle mieluisa android peli mihin saa kaiken mitä äppikaupasta tahtoo?
Onko joku ostanut niitä "merkittömiä" android soittimia mitä ebay on pullollaan?
Tietäs mikä niistä olis toimivin ja istuu kojelautaa kohtuu vaivalla...?

Siinä uskomuksessa et PAC RP5-GM11 ois aika jees.. en kyllä vielä ole asentanut vaikka yhen tommosen omistan.

Subjektiivinen arvio 2din soittimista tällä hetkellä; 300e hintaluokas ehkä tää https://www.hifikulma.fi/Kenwood-DMX5020BTS (android/apple auto/peilaus usbin kautta)

Ja sitten jos haluaa peilaukset jne langattomasti ja muutenkin pykälää hifimmän laitteen niin ehkä tää: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/kenwood-dmx-8019dabs-multimediasoitin

Tuolta väliltä en keksi mitään lisäarvoa tuovaa settiä..

edit. noita ebay/android purkkeja kans vähä kahlannut, mutta tuntuu olevan niin sekalaista settiä ja joka laitteessa jotain järjettömiä ratkaisuja (vaikka enimmäkseen oiski toimivia) et ei taida jaksaa ainakaan ite sekaantua..

hateju
25.04.2021, 20:55
https://www.ebay.com/itm/333917276307?hash=item4dbf054893:g:96oAAOSwIXlgShNi
Jotenki houkuttelisi tilata ja koittaa tekeekö mitään. Pistää tuohon vanhaan laviskaan jos ei pelitä kunnolla...
Pac näyttäs päisevältä kyllä.👍

Skorppi
28.04.2021, 21:47
Soitin PAC maahantuojalle ja sanoivat, että oikea adapteri mulle on RP4-GM11, koska autossa ei ole onStaria. Ostin tuon ja sillä sain kaiken toimimaan kuten pitää. Soittimeksi tuli Sony: https://www.autostudio.fi/fi/product/sony-xav1500-2-din-mediasoitin/XAV1500 Mulla oli ehdoton vaatimus pyöritettävä nuppi äänenvoimakkuudelle. se karsii aika hyvin vaihtoehtoja pois ainakin kohtuuhintaisten soittimien joukosta. Noissa uusissa on monessa voimakkuusnappi osa kosketusnäyttöä ja tuntuma on kamala. Sonyssa plussaa myös hyvin lähellä OEM navia oleva ulkonäkö.

Pari Android soitinta kävi myös testissä, mutta ei innostanut täysin kumpikaan. Halvempi oli joku merkitön 60¤ soitin ja se oli aivan susi. Toinen oli Pumpkin-merkkinen ja hintaluokka 200¤. Oli muuten ihan ok, mutta äännevoimakkuuden säätö oli vähän karkea ja linjalähtöjen jännite niin matala, ettei orkkis Bosen vahvarista saanut paljoakaan ulos. Tätä ongelmaa ei tietty ole aftermarket vaihvistimen kanssa missä yleensä riittää herkkyys linjatuloissa ja on vielä säädettävissä. Lisäksi Android-soittimet tuntuvat olevan muutaman milliin suuntaansa isommalla etulevyllä mitä ns. merkkisoittimet. Mulla olevassa 2din adateprissa oleva aukko oli liian pieni molempiin Androideihin. Sony sopi heittämällä.