View Full Version : Radion päivittäminen
Vette78SA
22.09.2023, 08:20
Meikäläisen vm 2005:ssa on orggisradio navilla. Nyt on herännyt kiinnostus päivittää se nykyaikaiseen vehkeeseen josta löytyisi "sinihammas", USB-liitäntä ja HF-toiminto. Onko kenelläkään kokemusta ko. hommasta? Olen kolunnut jonkin verran asian tiimoilta Corvette forum:in sivuja ja sieltä jonkin verran löytynyt tietoa.
Helpoimmillaan pääsee aika vähällä... Joku sovitin auton johtosarjan ja tulevan soittimen väliin (riippuen siitä, haluaako esim. rattinappien jne. toiminnallisuudet mukaan), esim PAC:lta https://pac-audio.com/products/audio-interfacing/
Siihen sitten joku soppeli radio ja piuhat kiinni, niin alkuperäiset kajarit ja vahvistin hoitavat metelin tuottamisen.
groovyjay
23.09.2023, 10:32
Meikäläisen vm 2005:ssa on orggisradio navilla. Nyt on herännyt kiinnostus päivittää se nykyaikaiseen vehkeeseen josta löytyisi "sinihammas", USB-liitäntä ja HF-toiminto. Onko kenelläkään kokemusta ko. hommasta? Olen kolunnut jonkin verran asian tiimoilta Corvette forum:in sivuja ja sieltä jonkin verran löytynyt tietoa.
Onko euro navi?
Maxbrotha
23.09.2023, 20:37
Mul ois euronavi myytävänä
Vette78SA
30.06.2024, 08:54
No niin. Eilen turasin uuden Pioneer-soittimen vanhan tilalle. Kiitokset Yorcci:lle PAC-vihjeestä. Tilasin Amazonin kautta sopivan setin jossa oli PAC:n interface ja vetteen sopivat radion asennuskehikot. Johtojen kanssa oli jonkin verran tinaamista, mutta ohjeet oli aika selkeät. Vaikka jätin alkuperäiset kaiuttimet, niin soundi on 1000x parempi. :p
Vette78SA
30.06.2024, 12:05
No niin. Eilen turasin uuden Pioneer-soittimen vanhan tilalle. Kiitokset Yorcci:lle PAC-vihjeestä. Tilasin Amazonin kautta sopivan setin jossa oli PAC:n interface ja vetteen sopivat radion asennuskehikot. Johtojen kanssa oli jonkin verran tinaamista, mutta ohjeet oli aika selkeät. Vaikka jätin alkuperäiset kaiuttimet, niin soundi on 1000x parempi. :p
Tässä vielä kuva:
Vette78SA
23.07.2024, 08:54
Uuden radion kanssa olen huomannut, että radiolähetysten vastaanotossa on ongelmia, erityisesti ns. paikalliskanavat ei meinaa kuulua. Alkuperäinen antenni on liitetty uuteen radioon välikappaleella. Olen ajatellut korvata sen antennilla jossa on vahvistin ja teipataan tuulilasin yläreunaan. Ei viitsisi laittaa mitään ulkoista piiskaa, tulee reikä koriin ja rikkoo linjat. Onko kellään kokemuksia?:confused:
Vette78SA
21.08.2024, 07:54
Vettemeetin jälkeen ajattelin, että nyt pitää radion kuuluvuuttu parantaa, sillä kun meettiviikonloppuna tuli ajeltua 1100 km, olisi ollut mukavaa kuunnella välillä radiota muistitikulla olleiden biisien lomaan. No viime viikonloppuna hommasin Motonetista vahvistimella varustetun radioantennin ja ei muuta kuin keskikonsoli ja radio irti, antennin liimaus kaksipuolisella teipillä tuulilasin yläreunaan, johtojen veto ja virtapiuhan yhdistäminen radion valko-siniseen johtoon. radio paikoilleen ja keskikonsoli takaisiin kasaan. Nyt kuuluu radiotaajuudet. :cool:
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.