PDA

View Full Version : LS3 öljyn suodatin ja öljyt

SS-55
03.05.2024, 20:05
On menny jo 2 kesää samoilla öljyillä ja kohta ajattelin viedä auton öljynvaihtoon tutulle korjaamolle lähimaisemiin.
Hyllystä multa löytyy suodatin WIX 51042 Wix Lube jonka joku tarvikemyyjä mulle möi 2 vuotta sitten. Käyköhän tuo filsu ? Ettei tule yllätys öljynvaihdossa,

Mitä öljyä olette laittaneet LS3:een ? - montako litraa pitää ostaa ?

C4vettester
03.05.2024, 22:27
On menny jo 2 kesää samoilla öljyillä ja kohta ajattelin viedä auton öljynvaihtoon tutulle korjaamolle lähimaisemiin.
Hyllystä multa löytyy suodatin WIX 51042 Wix Lube jonka joku tarvikemyyjä mulle möi 2 vuotta sitten. Käyköhän tuo filsu ? Ettei tule yllätys öljynvaihdossa,

Tehtaan suosittelema öljy LS3:een on 5W-30, täyssynteettinen, GM4718M speksien mukainen (https://www.corvetteforum.com/forums/c6-corvette-general-discussion/2683365-which-oil-to-use-for-c6-ls3.html).

Eiköhän noinkin tuoreeseen vetteen kannata laittaa moottoriöljyksi sitä mitä tehdas suosittelee :rolleyes:...dingen dangel tuunatut vettemoottorit saattaa sitten olla keissi erikseeen.

Skorppi
03.05.2024, 22:56
WIX 51042 on alkupään LS-koneiden suodatin tuumaisella kierteellä. LS3 suodatin on millisellä kierteellä. Tottakai siihen LS3 sopii myös vanhemman öljypohja tuumaisella kierteellä, mutta tehtaalta siis millinen. Öljynä olen itse käyttänyt viimevuosina Amsoil Signature Series 5W30 jolla on dexos 1 Gen 2 hyväksyntä. GM4718M on vanha speksi, joka on nykyään siis korvattu tuolla dexos 1 Gen 2.

Yorcci
04.05.2024, 12:54

Suodattimeen en osaa ottaa kantaa, itse olen käyttänyt ACDelcon suodatinta. Eikös FinnVettessä tehty se sun koneen vaihto? Ota Jakelta suodatin, niin tulee varmasti oikea.

Mä laitoin öljyksi aiemmin keväällä GM:n omaa 5W-30 kuraa, missä on Dexos-luokitukset (tehtaan alkuperäinen luokitus on tuo Skorpin mainitsema GM4718M ja sen ovat sittemmin korvanneet nuo Dexos-luokitukset)

Onko sulla siinä lisäöljynjäähy?

LS3 : 5.2 l
LS3 lisäöljynjäähyllä 5.7 l
(Mulla LS3 Z06:n öljynjäähyllä hörppää n. 6.7 l)

C4vettester
04.05.2024, 13:28
Mä laitoin öljyksi aiemmin keväällä GM:n omaa 5W-30 kuraa, missä on Dexos-luokitukset (tehtaan alkuperäinen luokitus on tuo Skorpin mainitsema GM4718M ja sen ovat sittemmin korvanneet nuo Dexos-luokitukset)
Millä tavoin tuo GM:n oma 5W-30 osoittautui "kuraksi"?

Siellä oli vissiin tuunattu LS3 C5:seen, käsitinkö oikein? Rockauton moottoriöljy sekä öljynsuodattimien LS3 valikoima:

rockauto.com: LS3 Oil Filters (https://www.rockauto.com/en/catalog/chevrolet,2008,corvette,6.2l+v8,1441009,engine,oil+filter,5340)

rockauto.com: LS3 Engine Oils (https://www.rockauto.com/en/catalog/chevrolet,2008,corvette,6.2l+v8,1441009,engine,oil,12138)

Valikoimaa RA:lta löytyy. Jos ei muuta niin RA:n sivuilta on kätevä selailla eri vaihtoehtoja ja tilaa sitten kilkkeet sieltä mistä parhaimmaksi katsoo.

SS-55
04.05.2024, 17:46
Jake on vaihtanut huolto laskujen mukaan aina mun autooni PF-46 öljynsuodattimen.
Eli aiemmin kun oli LS1 ja nyt LS3 niin sama suodatin on ollut aina huollon laskutus riveillä.
Kun tutkin netistä niin tuo PF-46 käy LS2 ja PF-48 olisi se oikea LS3:een
Olen vähän pihalla että mikä sinne kannattaisi laittaa.

Kiitos Skorpille siitä WIx suodattimesta, sen kun olis huoltomies sinne kiertänyt niin olis mennyt jengat öljypohjasta.

SS-55
04.05.2024, 17:52
Suodattimeen en osaa ottaa kantaa, itse olen käyttänyt ACDelcon suodatinta. Eikös FinnVettessä tehty se sun koneen vaihto? Ota Jakelta suodatin, niin tulee varmasti oikea.

Onko sulla siinä lisäöljynjäähy?

LS3 : 5.2 l
LS3 lisäöljynjäähyllä 5.7 l
(Mulla LS3 Z06:n öljynjäähyllä hörppää n. 6.7 l)

Ei ole lisäöljyjäähyä ja Jake on aina laittanut 6.2 litraa öljyä, viimeksi katsuri sanoi että sulla vuotaa öljyä koneesta ja kun tutkin tarkemmin niin huomasin että oli näköjään kaadettu ohi joka näkyi "vuotona" Kuivasin kaiken ja sen jälkeen ei ole "vuotanut"

Yorcci
04.05.2024, 21:35
Ei ole lisäöljyjäähyä ja Jake on aina laittanut 6.2 litraa öljyä, viimeksi katsuri sanoi että sulla vuotaa öljyä koneesta ja kun tutkin tarkemmin niin huomasin että oli näköjään kaadettu ohi joka näkyi "vuotona" Kuivasin kaiken ja sen jälkeen ei ole "vuotanut"

Mä lunttasin noi 2008 Owner's Manualista, en tiedä, onko noissa mukana suodattimen tilavuus vai ei.

Mutta jo Jake on laittanut sen 6.2 litraa, niin varautuisin siihen.

Yorcci
04.05.2024, 21:41
Millä tavoin tuo GM:n oma 5W-30 osoittautui "kuraksi"?

Eikö sudeettisavolainen osaa lukea kuvannollista ja "lupsakkaa" ilmaisua?

SS-55
10.05.2024, 18:36
Öljyt ostettu 7lit Fixus ja Jakelta öljynsuodatin ja propun tiiviste.
Hankalaa on saada suodatinta paikallisista firmoista sekä UsParts ei edes vastannut meiliini.

C4vettester
10.05.2024, 18:52
Öljyt ostettu 7lit Fixus ja Jakelta öljynsuodatin ja propun tiiviste.
Hankalaa on saada suodatinta paikallisista firmoista sekä UsParts ei edes vastannut meiliini.
Ei ymmärrä :scratch:. Kuinka niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin öljynsuodattimen ostosta voikaan saada tehtyä niin hankalaa ja monimutkaista :rolleyes:...eikös sulla ollut siellä vaihtoehtoina myös Rockauto, Summit Racing, Jegs, CorvetteCentral, Zip-Corvette, jne jne.

Eikä jenkkien tunnetuimpien osamyyjien toimitusajat nyt kuitenkaan niiiin pitkiä ole, parhaimmillaan kohtuuhintaan saat pikkunippelit seuraavalle viikolle (jos ei kerran löydy suoraan Suomesta joltakulta osamyyjältä).

Ei nimittäin lopu tästä maailmasta ihan äkkiä öljynsuodattimien ostotarjonta sinunkaan vetteesi :thumleft:.

SS-55
10.05.2024, 20:09
[QUOTE=C4vettester]Ei ymmärrä :scratch:. Kuinka niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin öljynsuodattimen ostosta voikaan saada tehtyä niin hankalaa ja monimutkaista :rolleyes:...eikös sulla ollut siellä vaihtoehtoina myös Rockauto, Summit Racing, Jegs, CorvetteCentral, Zip-Corvette, jne jne.

Olen aina ollut sillä kannalla että ostan kotimaasta ja omalta paikkakunnaltani tai lähistöltä eli samalla kannatan paikkakuntaani ostoillani. Jos en saa tavaraa Suomesta niin sitten vasta ostan ulkomailta.
Takarenkaat jouduin juuri ostaa ulkomailta kun Suomessa ei ollut sopivaa tarjontaa sopivassa hintaluokassa 305x30x19 kumeille.

C4vettester
10.05.2024, 20:19
Olen aina ollut sillä kannalla että ostan kotimaasta ja omalta paikkakunnaltani tai lähistöltä eli samalla kannatan paikkakuntaani ostoillani. Jos en saa tavaraa Suomesta niin sitten vasta ostan ulkomailta.
No jos Suomen osamyyjä-vaihtoehdoista puhutaan niin se asiassa kieltämättä hämmästytti ettei US-Partsilla ollut suodattimia valmiina hyllyssä. Ja kyllä sieltä(kin) yleensä on erinäisin kyselyihin vastattu ja kohtuu rivakkaan.

Chevy
10.05.2024, 21:44
UsParts ei edes vastannut meiliini.
Wix filsu tulee haettuu aina tiskiltä.

SS-55
17.05.2024, 16:27
No niin Jake lähetti mulle oikean suodattimen eli PF48 ja öljypropun tiivisteen.
18307