PDA

View Full Version : Keyfob - ohjelmointi

Vette78SA
12.02.2026, 13:13
Ajattelin päivittää aivainpolitiikkaa, joten tilasin Amazon:ista uudemman mallisen keyfob:n (neliön mallisen, missä avain on keyfob:n sisällä eikä roikkumassa). Netistä surffailin ohjelmointiohjeita ja löysin muutaman YouTube-videon sekä kirjallisen ohjeen (https://www.corvetteforum.com/forums/c6-corvette-general-discussion/2452911-c6-comprehensive-fob-programming-instructions.html). Nyt tiedustelen, että onko jollakin lisäoheistusta, jota tulisi huomioda uuden keyfob:n ohjelmoinnissa?:rolleyes:

Yorcci
12.02.2026, 22:24
Ajattelin päivittää aivainpolitiikkaa, joten tilasin Amazon:ista uudemman mallisen keyfob:n (neliön mallisen, missä avain on keyfob:n sisällä eikä roikkumassa). Netistä surffailin ohjelmointiohjeita ja löysin muutaman YouTube-videon sekä kirjallisen ohjeen (https://www.corvetteforum.com/forums/c6-corvette-general-discussion/2452911-c6-comprehensive-fob-programming-instructions.html). Nyt tiedustelen, että onko jollakin lisäoheistusta, jota tulisi huomioda uuden keyfob:n ohjelmoinnissa?:rolleyes:

Jos on vientimalli, niin ei pysty itse ohjelmoimaan. Onnistuu vain jenkkimalleissa.

Vette78SA
13.02.2026, 07:11
Jos on vientimalli, niin ei pysty itse ohjelmoimaan. Onnistuu vain jenkkimalleissa.

Voi perkeles. Vetteni on ns. euromalli (vietti ensimmäiset 10 v Italiassa), eli tais tulla turha hankinta. Täytyy kyllä ensin yrittää, mutta jos ei ohjelmointi onnistu laitan fob:n myyntiin täällä. :(

Skorppi
13.02.2026, 08:30
Euromallissa FOB ohjelmointi on tosiaan ihan erilainen. Vaatii tech2 tai tech2win. Lisäksi on mahdollista, että auto pitää saattaa ensin ohjelmointitilaan GM Techline Connectilla ennen kuin onnistuu tech2. Olen näitä euromallin FOB ohjelmoinut, että ei mitenkään tekemätön paikka itse, mutta vaatii sopivat laitteet ja ohjelmat.

Lisäksi euromallin FOB on omansa, koska taajuus on eri. Euromallin 433 MHz vs. US 315 MHz.

Yorcci
13.02.2026, 20:02
Voi perkeles. Vetteni on ns. euromalli (vietti ensimmäiset 10 v Italiassa), eli tais tulla turha hankinta. Täytyy kyllä ensin yrittää, mutta jos ei ohjelmointi onnistu laitan fob:n myyntiin täällä. :(

Ei se ihan täysin mahdotonta ole, mutta kuten Skorppi totesikin, vaatii vähän enemmän "lisäpalikoita".

Kannattaa kysäistä Jakelta FinnVettestä, onnistuisiko siellä.

Vette78SA
18.02.2026, 10:55
Kiitokset vinkistä. Eipä taida muu auttaa kun kysellä Jakelta, että minkälainen prosessi olisi uudemman mallisen keyfob:n ohjelmointi ja mitä se kustantaisi. :?