View Full Version : Missä kaikki ovat???
Tätä foorumia nyt 20 vuotta seuranneena ja seurasta nauttineena olen
valitettavasti huomannut että homma on kuihtunut totaalisesti...missäkaikki ovat?ei tuu uusia juttuja ...Yorcci ja JJ66 on ainoat joilta jotain tulee mut onko
kaikki muut vanhukset jo delanneet??KTM on kai kuvioissa vielä ainaki Facebookin mukaan mut ei tänne ole kirjoitellut.Onko kaikki nuoriso tai siis uudet harrastajat(kai niitäki on tullut meidän dinosaurusten lisäksi)jossain muulla alustalla chattaamassa?tätä on ollu nii mukava lueskella,pitääköalkaa
lukeen vanhoja juttuja uudestaan?
Kuvien liittäminen on ainakin hieman liian vaikeaa...
Melkein joka päivä tulee vilkastua onko täällä uusia viestejä mutta aika hiljasta on. Facebookissa on ainakin joskus jotain "toimintaa" mutta kuitenkin lähinnä muissa ryhmissä kuin Finnsharkissa.
No mutta siihen aktiivisuuteenhan jokainen voi tehdä oman osansa??
Ai niin, mutku se joku muu...
En kovin usein itsekään tänne kirjoittele, mutta tällä hetkellä harmittaa, kun ulkomailla asuessa en pääse edes foorumia lukemaan. Ei toimi edes VPN:n avulla. Nyt härmässä, jos joku ihmettelee :rock:
-Eddie-
Kyllähän tämä aika harmillisen hiljaiseksi on viime vuosina mennyt, harmi. Pyrin kantamaan oman osani kekoon jotta foorumi pysyy hengissä
No mutta siihen aktiivisuuteenhan jokainen voi tehdä oman osansa??
Ai niin, mutku se joku muu...
Noudatan vanhaa perinnettä "if you don't have anything to say don't tell it here". Kyllä jos kysyttävää tai tarina tulee mieleen niin sitte voin kyllä naputella näppäimiä. Nyt on asiat kuitenkin sillä mallilla ettei paljoa juttua tule. Paitti ehkä pari juttua kun kerran alotettiin....
Iän myötä autosta tulee useimmille vain pelkkä liikkumisväline paikasta A paikkaan B. Vieläkin useammilla ajamiset päättyy kokonaan viimeistään siinä 85-90 vuoden iässä. Poikkeuksiakin toki löytyy :D
Onhan tämä hiljentynyt, lähes kuollut parhaista ajoista mitä itse olen ollut mukana. Yorkcci on tietenki oikeassa kommentissaan eli jos on rojektin tynkää niin pistää vaan esille. Onko foorumi sitten oikea vai "väärä", en tiiä.
Itse ole nyt toisen, vähän vanhemman, rojekti -chevyn kimpussa ja se tuntuu vetävän mielenkiinnon mutta kun jotain pientä päivitystä 66:seen olisikin niin tuntuu ettei edes kehtaa eli vähän jopa hävettää, että onko tämä enää tätäpäivää ja tunnustautuu dinosaurukseksi kun ei edes facebookkiia tai tiktokkia oo.
JCC94, vanhoja voi aina selata uudestaan :) niin minäkin teen. Kuvat on kadonneet vanhimmista eli se ei ookkaan niin hauskaa enää
Moi
Samaa olen ihmetellyt itsekin! Missä on kaikki Vette-ihmiset ylipäätään. Laitoin toivekkaana kyselyn penkeistä, luettuani huomasin että alkuperäisiä on vaihdettu uusimpiin. Yhtään vastausta en ole saanut!!!?
Ilmeisesti C3:n orggis penkit on loppu Suomesta?
Jos väki ei aktivoidu tämmöisillä foorumeilla niin mielestäni tämän voi lopettaa "turhana" yhtenä linkkinä muiden turhien joukossa? Puhelimeen ja läppäriin tulee lisää muistitilaa...
JRA
Moi
Samaa olen ihmetellyt itsekin! Missä on kaikki Vette-ihmiset ylipäätään. Laitoin toivekkaana kyselyn penkeistä, luettuani huomasin että alkuperäisiä on vaihdettu uusimpiin. Yhtään vastausta en ole saanut!!!?
Ilmeisesti C3:n orggis penkit on loppu Suomesta?
Jos väki ei aktivoidu tämmöisillä foorumeilla niin mielestäni tämän voi lopettaa "turhana" yhtenä linkkinä muiden turhien joukossa? Puhelimeen ja läppäriin tulee lisää muistitilaa...
JRA
Ei kannata vaipua epätoivoon, täällä on vähän rauhallisempi meininki kuin kännykkämaailmassa (=some). Laita viestiä täällä käyttäjälle PMJ tai facesta löytyy Petri Jaakkola. Facesta vastaa ehkä nopeammin jos on penkkejä tiedossa. Hommasin sieltä just syksyllä -79 sporttipenkit.
Yks selvästi ratkaiseva tekijä ja vedenjakaja, oli vuosia sitten kun kuvien laittaminen lakkasi toimimasta ja sitä ei korjattu. Siitä ikävä kyllä taisi tulla aika lailla ongelmia koska moni varmaankin koki että facebookissa ym. saa muille Corvette tutuille jaettua päivityksiä paljon helpommin. Sitten sen takia monet eivät enää tulleet Finnsharkkiin enää ollenkaan.
Kävikö siinä nyt niin että sitä kuvien jakamistä ei saa millään toimimaan että se on lopullinen tilanne?
ulkomailla asuessa en pääse edes foorumia lukemaan. Ei toimi edes VPN:n avulla
Toimii melkein aina, kun käyttää ProtonVPN ja sitten Finland yhteysmaaksi.
tätä on ollu nii mukava lueskella,pitääköalkaa
On tosiaan kyllä valtava määrä täällä kaikkea jo vuosia sitten kirjoitettua arvokasta tietoa, mikä on edelleen kuranttia jollekulle jolla on esim jokin tekninen ongelma, se kannattaa pitää mielessä vaikka uusia päivityksiä vähemmän nyt tuleekin.
Ei toi kuvien lisääminen mitenkään vaikeaa minusta ole. Testataanpa.
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=19020&stc=1&d=1774376647
Yllä, täytyy vetää bensalinja AN12:lla. Vanha on AN10 ja se meinaa jäädä ujoksi.
Mulla tulee varmaan päiviteltyä omaa kertomustani. Toki tahtia olen harventanut kun ei niitä lukijoita enää paljoa tunnu olevan.
Tätä foorumia nyt 20 vuotta seuranneena ja seurasta nauttineena olen
valitettavasti huomannut että homma on kuihtunut totaalisesti...missäkaikki ovat?ei tuu uusia juttuja ...Yorcci ja JJ66 on ainoat joilta jotain tulee mut onko
kaikki muut vanhukset jo delanneet??KTM on kai kuvioissa vielä ainaki Facebookin mukaan mut ei tänne ole kirjoitellut.Onko kaikki nuoriso tai siis uudet harrastajat(kai niitäki on tullut meidän dinosaurusten lisäksi)jossain muulla alustalla chattaamassa?tätä on ollu nii mukava lueskella,pitääköalkaa
Juuei, ei tässä hiippakuntaa ole vaihdettu. Harrastus jatkuu niin kuin ennenkin tai no talliin on kertynyt vähän liikaa lasikuitua. Pitäisi harventaa määrää kun tila loppuu. Lähinnä osanoton puute FS:llä juontaa juurensa siihen yhteen savonmaan ihmeeseen joka kommentoi- sekä tiesi kaikesta kaiken ja ei lopulta juurikaan mitään tiennyt. Alkoi se turhan länkyttäminen nyppimään ja totesin, että nyt riittää tämä laji.
Näköjään kyseinen hahmo on siivottu täältä pois tilanne vaikuttaa korjaantuneen?
Harrastus jatkuu ja josko tuossa kesäksi tai kesän kuluessa saadaan yksi Vette lisää ajoon niin päästään sillä sitten Vaasan meettiin.
Minä ihmettelen joka kesä miksi niitä monia harrastajia jotka tälläkin foorumilla ovat, ei koskaan näy missään tapahtumissa esim. 300 km säteellä kotoa. Se tuntuu todella oudolta kun itse olen kulkenut -90 luvun alkupuolelta saakka joka kesä lähes kaikissa lähialueen tapahtumissa aina Ruotsin Piteå:ta ja Helsinkiä myöten. En ymmärrä mitä sillä harrastevehkeellä tekee kun se vain seisoo eikä kukaan edes sitä näe. Ajamista varten kuitenkin valmistettu. Vaimo ei päästä, bensa maksaa, mökkeily kaljoineen mukavampaa jne jne. Kaikki loppuu aikanaan meillä jokaisella mutta itse kuolen onnellisena siksi että 30 vuotta kuitenkin on tullut kepiteltyä Amerikan autoilla ja jokainen hetki on ollut hintansa arvoinen.
Lähinnä osanoton puute FS:llä juontaa juurensa siihen yhteen savonmaan ihmeeseen joka kommentoi- sekä tiesi kaikesta kaiken ja ei lopulta juurikaan mitään tiennyt. Alkoi se turhan länkyttäminen nyppimään ja totesin, että nyt riittää tämä laji.
Näköjään kyseinen hahmo on siivottu täältä pois tilanne vaikuttaa korjaantuneen?
Tuohan se oli syy itselläkin poistumiseen foorumilta,ei vaan enää tämän ikäisenä jaksa moista.
Tosin turhan äkkipikaisesti poistin oman projektin täältä,mutta kun siinä tilanteessa vähän kiehahti itsellä.
Tehty mikä tehty,harrastus kuitenkin jatkuu,tosin ainoastaan tallin kätköissä ja cruisaillen muutaman kerran kesässä.
Joo, se vettester tjms. oli joka alan erityisasiantuntija. Aikamoinen hahmo.
-Eddie-
Nuorempana alle kolmekymppisenä ensivetteni omistajana ja sitä ennen vettehaaveilijana , täällä tuli notkuttua lähes joka ilta kaikkea mahdollista maan ja taivaan väliltä kirjoitellen. Into oli aivan mieletön. Nyt jotenkin iän karttuessa ei niin jaksa enää kirjoitella mitään.
Ehkä pitäisi edes kuvia laitella. Niiden laittaminen foorumille tosiaan voisi olla hieman yksinkertaisempaa.
Edelleen on kuusysi vette tallissa ja sillä silloin tällöin käyn kylillä kääntymässä. Museorekisterin 30 kalenteripäivää riittää nykyään enemmän kuin hyvin vuoden ajeluihin. Trans am löytyy myös ja uusin heräteostos hankinta on Jaguar XKR vuodelta 1999. Koskaan en ole tuosta autosta erityisemmin perustanut, mutta British racing green värissä se jotenkin näytti niin herrasmiesmäinen tyylikkäältä, että tuli hankittua. Ja senkin saa kohta museokilpiin.
Jotenkin tuntuu, että suurin harrastajajoukko niin tällä foorumilla kuin muuallakin sattui 2000 luvun ensimmäisen vuosikymmenen lopulle ja toisen vuosikymmenen alulle. Eli noin vuodet 2007- 2013. Ehkä ihmisillä oli silloin enemmän ylimääräistä rahaa käytössä, maailman tilanne ja tulevaisuus vähemmän epävarma ja Suomen autoveropolitiikka oli hetken aikaa sellaisessa mallissa, että silloin noin kymmenvuotiaan C5 vetten sai kilpiin lähes kohtuuveroilla. Ja mikä tärkeintä, mistään vihreistä siirtymistä ei ollut puhettakaan.
Eniten kaipaan sen Lamborghini / Ferrari harrastajan hyvin kuvitettuja projektikertomuksia.
progress
03.04.2026, 19:55
...missäkaikki ovat?
Itsekin tätä olen pohtinut silloin tällöin. Myönnettäköön, että tässä on myös peiliin katsomisen paikka itsellä. Ei ole tullut myöskään siis itse kirjoiteltua tänne.
Itsellä kävi ikävästi sen serveritilan kanssa, jonne kuvat laitoin eli ei ole enää se käytössä ja jäi sitten liiemmin naputtelematta muutenkin.
Tällä foorumilla on ollut hyvä henki ja auttamisen meininki aina, tykännyt siitä. Ainakin jos vertaa facebookin rinnakkaistodellisuutta (taitaa olla se suomen vette & camaro ryhmä) jossa aina vähän väliä on aika ikävän väristä kommentointia kysymyksiin.
Harrastaminen jatkuu aikataulujen puitteissa edelleen.
Kalustossa edelleen ne samat kaks vetteä ja nykyään kolmaskin vanha chevy löytyy harrastepoolista.
Pekka Berkeles
08.04.2026, 14:30
Syy siksi miksi itse käyn täällä enää harvoin on se, ettei etusivulla näy uudet viestit.
Se on oikeastaan ainoa syy. Sama kuin jos Hesarin tai Ylen sivuilla ei näkisi uusimpia uutisia.
Rojektit jatkuu toki, jopa tänäänkin. Yritän elvytellä C4:sta talviunilta pitkästä aikaa..
https://i.ibb.co/PsnHppRS/Talvi1.jpg
https://i.ibb.co/qL42DndS/Talvi2.jpg
Ei toi kuvien lisääminen mitenkään vaikeaa minusta ole. Testataanpa.
Joo näytti toimivan! Kokeillaas itsekin
http://finnshark.com/forum/attachment.php?attachmentid=19028&stc=1&d=1775695574
Joo tais multa mennä ohi koska se lähti toimimaan tai sitten vaan dementia on jo tuloillaan. Hyvä!
Syy siksi miksi itse käyn täällä enää harvoin on se, ettei etusivulla näy uudet viestit.
Se on oikeastaan ainoa syy. Sama kuin jos Hesarin tai Ylen sivuilla ei näkisi uusimpia uutisia.
Sama oli mullakin syynä pitkään taukoon. Nyt tulee käytyä joka päivä lukasemassa mitä on tullut. Ylhäältä löytyy "Quick links -> New posts" sitä oon opetellu nitkuttelemaan niin tulee jotenkin toimeen tämän kanssa. Mutta aika harvoin on jotain asiaa kirjotettavaksi.
Mutta aika harvoin on jotain asiaa kirjotettavaksi.
Äijillä toimii autot liian hyvin, niin ei pääse harrastamaan :mrgreen:
Äijillä toimii autot liian hyvin, niin ei pääse harrastamaan :mrgreen:
Ujosti ja varovaisesti sanottu ettei kukaan pahoita mieltään, mutta jos kerrottaisiin todelliset syyt joista kaikki vaikenevat visusti niin karua luettavaa on. Syitä on hyvin erilaisia erilaisilla ihmisillä.
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.