View Full Version : ASR temppuilee
Mistähän alkaisi vikaa etsimään kun muutaman kilsan ajon jälkeen auto rykäisee pahasti ja sen jälkeen syttyy service ASR sekä moottorin vikavalo. (Välillä auto sammuu tuohon rykäisyyn ja on tosi huono siitä lähtemään käymään). Sammutuksen jälkeen varoitusvalot sammuvat ja tuntuu toimivan normaalisti, vähän aikaa. Sama kuvio toistuu välillä tiuhemmin välillä harvemmin. Vikakoodin luku on hankala kun mittaristo on edelleen rikki, segmenttejä puuttuu.
94 Vette siis kyseessä? Ignition Control Module (ICM) ilmeisesti sijaitsee pelkääjän puolen kannen etupuolella. Jos se on hajoamassa niin pienen ajon jälkeen se lämpenee ja alkaa temppuilla. Jos auto toimii aina ensialkuun kylmänä, niin voithan kokeilla yhtenä päivänä ensin kuumailmapuhaltimella lämmittää sitä modulia huolella ennen ajoa, onko sitten ongelma heti päällä?
Tai sitten vika on optisparkissa.
94 Vette siis kyseessä? Ignition Control Module (ICM) ilmeisesti sijaitsee pelkääjän puolen kannen etupuolella. Jos se on hajoamassa niin pienen ajon jälkeen se lämpenee ja alkaa temppuilla. Jos auto toimii aina ensialkuun kylmänä, niin voithan kokeilla yhtenä päivänä ensin kuumailmapuhaltimella lämmittää sitä modulia huolella ennen ajoa, onko sitten ongelma heti päällä?
Tai sitten vika on optisparkissa.
Autossa on pari vuotta vanhat sytkäosat mikä ei tietenkään kerro mitään. Uudet osat on jo tulossa niin täytyy laittaa hyvin sitä piitahnaa icm:n alle. Tänään sain tietää ilmeisen hyvästä optista mutta kun on jo uusi tulossa niin katsotaan se vielä ensin.
Polo Green
23.07.2026, 11:45
Hyvin pitkälle saman tyyppiset oireet oli myös minulla 94 vuotisessa Vetessä. Kirjoitinkin siitä tänne"94 Vette kiukuttelee" Unohdin silloin mainita että ASR valo jäi joskus palamaan piiiitkän starttauksen jälkeen.
Vikakoodin luku on hankala kun mittaristo on edelleen rikki, segmenttejä puuttuu.
Eiks LT:ssä saa "vanhaan malliin" A- ja B-nastat yhdistämällä SES-valon vilkunnalla tsekattua koodeja? Mulla ainakin '91:ssä onnistui, vaikka koodit sai myös mittaristoon näkyviin.
Eiks LT:ssä saa "vanhaan malliin" A- ja B-nastat yhdistämällä SES-valon vilkunnalla tsekattua koodeja? Mulla ainakin '91:ssä onnistui, vaikka koodit sai myös mittaristoon näkyviin.
1994-95 on eri moottorin ecu kuin vanhemmissa. On kuitenkin obd1, 1996 on obd2. Nimeltään PCM koska ecu hoitelee myös laatikkoa automaatissa. Vikakoodit saa mittaristoon hyppylangalla mutta ei valoa vilkuttamalla. Koodit tulee numeroina kaikista moduuleista järjestyksessä eli digitaalinen nopeusmittari pitää toimia jotta koodit voi nähdä. Aikoinaan finvetten johtaja sanoi mulle puhelimessa että ysivitosen koodeja ei voi lukea ilman skanneria. Tulipa luettua monet kerrat.
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.