View Full Version : Energy -76 Project-update..
Antaa kuvien kertoa..
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9463.jpg/medium
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9468.jpg/medium
Ja sitten kun jotain pientä piiperrystä on saatu aikaseks.. hitaasti hyvä tulee..
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9474.jpg/medium
Tää viikko menee siis hitsipillikädessä :D
ja kuvathan kertoo, meinaatko saada ELMiin valmiiksi :confused:
ja kuvathan kertoo, meinaatko saada ELMiin valmiiksi :confused:
Riippuu vähän mitä ELMillä tarkotat?
Etkös sä muka tiedä ?!?!
No, en kyllä minäkään :p:p:p
Pappatunturi
24.10.2006, 17:21
No sehän on just hieman ennen VEELMiä!!!!
Esbo Luch Meet tietenkin, että onko jo toukokuun vai vasta kesäkuun ELMissä valmista :)
Etkös sä muka tiedä ?!?!
No, en kyllä minäkään :p:p:p
no nyt tiedät sinäkin :neutral:
ELM street lunch meet, bad boys only:cool:
ELM street lunch meet, bad boys only:cool:
no ilmanko Juha ja Energy ei moisesta tienny tuon taivaallista
Esbo Luch Meet tietenkin :)
joka on muuten nyt tulevana perjantaina klo 11.00 ja paikka Friiskun mäkkäri:p
joka on muuten nyt tulevana perjantaina klo 11.00 ja paikka Friiskun mäkkäri:p
Sen kyllä tiesin :cool:
Jestas ei kai oo tommosta tinausjälkeä alakuperäsenä? On kyllä hyvä vähän parsia, niinku oman mielenrauhan vuoksi. Itekki teen hyvänä (lievän rapulan) päivänä parempaa ku tuon tokan kuvan juoksu. Kiinalaisia traktoreita ja varsinki niitte peräkärryjä ku kattelin tuolla Myllymäen Raudassa, nii sielä o Kiinanmaalla ollu 'hitsaaja' traktorie kimpusa ja kärryt o tinannu joku, joka ei o ikää mitää hitsannu. Aika kolohuja pelejä muutenki. No joku etukuormaaja oli suunnillee kelevollista, muuten enemmä ja vähemmä räkimällä. Nauru pääsi ku peräkärriä katteli.
Jestas ei kai oo tommosta tinausjälkeä alakuperäsenä? On kyllä hyvä vähän parsia, niinku oman mielenrauhan vuoksi. Itekki teen hyvänä (lievän rapulan) päivänä parempaa ku tuon tokan kuvan juoksu. Kiinalaisia traktoreita ja varsinki niitte peräkärryjä ku kattelin tuolla Myllymäen Raudassa, nii sielä o Kiinanmaalla ollu 'hitsaaja' traktorie kimpusa ja kärryt o tinannu joku, joka ei o ikää mitää hitsannu. Aika kolohuja pelejä muutenki. No joku etukuormaaja oli suunnillee kelevollista, muuten enemmä ja vähemmä räkimällä. Nauru pääsi ku peräkärriä katteli.
No toi hitsausjälki on jokseenkin mielenkiintoista.. esim tuossa keulassa nuo alatukivarsien kiinnityksiin ilmestyneet kolmiopalikat.. ja niiden ympärystö.. ei pitäis olla alkuperäst et ihan kun runkoon olisi joku tehnyt jotain pientä jäykistystä mut aika kauheen näköseltä se näyttää.
Jotain sille täytyy tehdä. En nyt vielä tiedä rälläköinkö tuon pois ja vähän siistimmät tilalle tms.
no ilmanko Juha ja Energy ei moisesta tienny tuon taivaallista
Joo, enmä tollasista pahojen poikien jutuista mitään tiedä. Parempi pysyä vaan poissa :-)
C3:iin oli ennenvanhaan saatavilla rungon jäykistyspaloja kisakäyttöön. Oisko noi semmosia vaiko ihan kotikutosia?
Mites aattelit tuon rungon pinnoittaa?
Onko kukaan käyttänyt runkoaan galvanoitavana? Useimmat tuntuu vain maalaavan mutta kun se on täysin riisuttu niin tossa kohtaa olisi helppo tehdä kunnolla. Dippauksella varmistais ruosteettoman tulevaisuuden isältä pojalle. Ja dippauksessa sinkki pääsee tietty jokaiseen rakoon ja sopukkaan mihin et maali- tai ruosteenestoruiskulla tavoita. Tietty päälle happomaali + pintamaali ja nihilisti pistää vielä sisäänkin ruiskuttaen jonkun ruosteenestomömmönkin to be sure.
poppamies
26.10.2006, 14:14
Onko kukaan käyttänyt runkoaan galvanoitavana? Useimmat tuntuu vain maalaavan mutta kun se on täysin riisuttu niin tossa kohtaa olisi helppo tehdä kunnolla. Dippauksella varmistais ruosteettoman tulevaisuuden isältä pojalle. Ja dippauksessa sinkki pääsee tietty jokaiseen rakoon ja sopukkaan
Totta turiset, dippauksella saa myös painoa noin 50 kiloa lisää kun sitä jää oikein kunnolla niihin sopukoihin, toisaalta ei tarvis mätärunkopainajaisia nähdä ikinä.
Todella suosittua esim. vanhojen Land Roverien runkojen ja tuliseinien kanssa enkä ole koskaan kuullut, että painoa olisi tullut lisää mainittavasti saatika kymmeniä kiloja. Mutta, varmasti jos onnistuu tulppaamaan sen rungon niin, ettei sinkki valu sieltä ulos niin saat vaikka umpisinkkirungon. ;)
poppamies
26.10.2006, 15:24
Mutta, varmasti jos onnistuu tulppaamaan sen rungon niin, ettei sinkki valu sieltä ulos niin saat vaikka umpisinkkirungon. ;)
sellanen onnistuu helposti ;) , noita peräkärrejä kun joskus muinoin oon duunannu niin sillon yks runko oli jääny sinne pohjaan :confused: , well parin kuukauden päästä kun se löydettiin niin oli muuten ennätys painava eikä sitä kyl tulpattu mitenkään.
Joo toi 50kg olikin vain tollanen kauhuskenaario
Harri -76
26.10.2006, 15:25
C3:iin oli ennenvanhaan saatavilla rungon jäykistyspaloja kisakäyttöön. Oisko noi semmosia vaiko ihan kotikutosia?
Mites aattelit tuon rungon pinnoittaa?
Onko kukaan käyttänyt runkoaan galvanoitavana? Useimmat tuntuu vain maalaavan mutta kun se on täysin riisuttu niin tossa kohtaa olisi helppo tehdä kunnolla. Dippauksella varmistais ruosteettoman tulevaisuuden isältä pojalle. Ja dippauksessa sinkki pääsee tietty jokaiseen rakoon ja sopukkaan mihin et maali- tai ruosteenestoruiskulla tavoita. Tietty päälle happomaali + pintamaali ja nihilisti pistää vielä sisäänkin ruiskuttaen jonkun ruosteenestomömmönkin to be sure.
Ite uitin hapossa muutaman kerran runkoa ja se punnittiin sen jälkeen ja sit vietiin sinkkipataan... sinne meni rungon lisäksi kaikki alustan metalli osat joissa ei ollut laakerpintoja! Runkoon tuli mieletön jäykkys vain sen pintajännityksen ansiosta ja sain samalla rungon suojattua ulkoa ja sisältä... Maalasin sen vielä sit pohjavärillä ja pintaan vedin raskaan kaluston happovärin... oli ihan hommansa hioa se pinta karhunkilellä ennen maalausta, mutta on tehtävä jos haluaaa maalin siinä pysyvän... ja niin siitä painosta! Ei sitä kummosesti tule. Taisi olla 25kg pyöresti... senhän jokainen hyvin toimeentuleva voi vaikka mahastaan vähentää, joten +-0!
poppamies
26.10.2006, 15:29
Taisi olla 25kg pyöresti... senhän jokainen hyvin toimeentuleva voi vaikka mahastaan vähentää, joten +-0!
me ei olla niin hyvin toimeen tulevia että tollasiin pudotuksiin olisi varaa
25kg, no saman verran painaa esim. mattosarja. Jos ei paino putoa sixpackistä niin toinen looginen suunta on sitten lisätä tehoa! Pistää vaikka kevyemmät männät ja kiertokanget niin homma on siinä :)
Ei muuten varmaan ruostu 10.000 vuoteen se 2kk uitettu kärrynrunko. ;)
Toi hapossa uittaminen on hyvä vinkki. Rungon putsaus sisältä taitaa muuten ollakin vähän vaikeeta.
poppamies
26.10.2006, 16:46
Ei muuten varmaan ruostu 10.000 vuoteen se 2kk uitettu kärrynrunko. ;).
paitsi jos ajelee tuolla ;) http://bubblare.fi/mies_valittaa_teiden_suolauksesta/
Ite uitin hapossa muutaman kerran runkoa ja se punnittiin sen jälkeen ja sit vietiin sinkkipataan... sinne meni rungon lisäksi kaikki alustan metalli osat joissa ei ollut laakerpintoja! Runkoon tuli mieletön jäykkys vain sen pintajännityksen ansiosta ja sain samalla rungon suojattua ulkoa ja sisältä... Maalasin sen vielä sit pohjavärillä ja pintaan vedin raskaan kaluston happovärin... oli ihan hommansa hioa se pinta karhunkilellä ennen maalausta, mutta on tehtävä jos haluaaa maalin siinä pysyvän... ja niin siitä painosta! Ei sitä kummosesti tule. Taisi olla 25kg pyöresti... senhän jokainen hyvin toimeentuleva voi vaikka mahastaan vähentää, joten +-0!
Se on sit viimeisen päälle tehty! Et sää viittis näyttää kans kuvia? :D
Onnistuuko näissä myös sähkösinkitys? Senhän pitäisi olla kevyempi.
poppamies
26.10.2006, 16:57
Onnistuuko näissä myös sähkösinkitys?
miksikäs ei onnistuis, tais toi Buldogs sellasen käsittelyn rungolle antaakin
miksikäs ei onnistuis, tais toi Buldogs sellasen käsittelyn rungolle antaakin
Niinpä vähän ajattelinkin. No maksaako se sit extraa?
poppamies
26.10.2006, 17:02
Niinpä vähän ajattelinkin. No maksaako se sit extraa?
taitaa olla edullisempaa, ei tietenkään niin hyvin suojaa kuin tuo dippi versio
Harri -76
26.10.2006, 18:33
taitaa olla edullisempaa, ei tietenkään niin hyvin suojaa kuin tuo dippi versio
Upposinkitys antaa tuota jäykkyyttä tekemällä hyvän pintajännityksen! Sinkin hinta on nyt kohollaan jotan uskoisin tuollaisen rungon ja läjän oheisromua maksavan tuossa 1000 euron paikkeilla... pitäis olla hieman alle, mut tuolla lähtee varmasti!
Aika kallista. ;) Vertaan nyt siihen, että englannista saa noin tonnilla kokonaisen uuden LR rungon sinkittynä. Eli siis tekevät uuden rungon alusta lähtien ja vielä uittavat sen. Siinä ei voi katteen jälkeen sinkille paljon hintaa jäädä.
No, kaikkihan suomessa maksaa.
Harri -76
26.10.2006, 19:54
Aika kallista. ;) Vertaan nyt siihen, että englannista saa noin tonnilla kokonaisen uuden LR rungon sinkittynä. Eli siis tekevät uuden rungon alusta lähtien ja vielä uittavat sen. Siinä ei voi katteen jälkeen sinkille paljon hintaa jäädä.
En mä kertonutkaan itse maksaneeni noin paljoa... enhän olisi silloin tuota tehnyt!!! Mutta niinkuin sanottua ajat ovat muuttuneet!
Mä maksoin muutama vuos sitten pelkän rungon kuumasinkkauksesta ja happokylvystä alle 180¤. Mitäh, onko hinta noussut noin vi*¤ti:confused:
En mä kertonutkaan itse maksaneeni noin paljoa... enhän olisi silloin tuota tehnyt!!! Mutta niinkuin sanottua ajat ovat muuttuneet!
Häh?! En tainnut sanoa sinun maksamisestasi sanonut sanaakaan? Kommentoin hinta-arviotasi kalliiksi. Oikeastaan aika sikakalliiksi. 1000mk menisi vielä jakeluun muttei 1000e. Kuka helv.ti veisi rungon sinkattavaksi jos hinta olisi 6000mk? Ei se mitään rakettitiedettä sentään ole vaan perusjumppaa mitä tehdään kymmeniä kertoja päivässä pitkin suomea. Taitaa olla halvempaa kuin pulverimaalaus enkä ole niistäkään hommista koskaan maksanut yli satasta vaikka osia oli kunnon kasa.
Mutta, kuten sanoit: tonnilla lähtee varmasti! Ja minä lisään: ihan varmasti ;)
Ja kuten kirjoitin: EU:n alueella voi ostaa _kaupasta_ uutena kuvanmukaisia runkoja reilulla tonnilla (eri auto mutta kertoo kustannuksista jotain).
http://www.richardschassis.co.uk/DSC01053.JPG
Eiköhän tuo pian rupea kasassa pysymään..
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9484.jpg/medium
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9479.jpg/medium
no kyllä toi ainakin vähä paremmin pysyy nipussa kuin orkkis saumoilla :thumleft:
no kyllä toi ainakin vähä paremmin pysyy nipussa kuin orkkis saumoilla :thumleft:No jos tuo ei pysy kasassa, niin orkkis rungolla sitä ei sitte saakaan pysyyn;)
No jos tuo ei pysy kasassa, niin orkkis rungolla sitä ei sitte saakaan pysyyn;)
orkkis runkohan on vaan runko, Bondolla nää on nipussa ;)
poppamies
27.10.2006, 17:15
Upposinkitys antaa tuota jäykkyyttä tekemällä hyvän pintajännityksen! Sinkin hinta on nyt kohollaan jotan uskoisin tuollaisen rungon ja läjän oheisromua maksavan tuossa 1000 euron paikkeilla... pitäis olla hieman alle, mut tuolla lähtee varmasti!
EI voi maksaa noin paljoa
hyvä veratus, mutta ei suomessa noin kallista tosiaan toi sinkkau ole
Mä maksoin muutama vuos sitten pelkän rungon kuumasinkkauksesta ja happokylvystä alle 180¤. Mitäh, onko hinta noussut noin vi*¤ti:confused:
Olet maksanut varsin normaali taksan, tossa päivällä soitin kaverille varmistaakseni asian, sanoi taksan olevan kaavalla ¤/kilo mitä altaasta nousee, ja tämä juntiksi jos runko painaa altaasta noston jälkeen 180kg niin silloin sinkkaus maksaa 180¤, mikä ei todellakaan ole ainakaan mun mielestä enää varsinaisesti ryöstöksi luokiteltavaa velottamasti
mussette
27.10.2006, 22:30
Se on sit viimeisen päälle tehty! Et sää viittis näyttää kans kuvia? :D
Onnistuuko näissä myös sähkösinkitys? Senhän pitäisi olla kevyempi.
Ei taida hevin onnistua ainakaan kunnolla. Rungon sisälle pitäisi saada anodi vai oliko se katodi, muuten sinkki ei osaa kulkea sisälle, ainakaan tarpeeksi vahvana kerroksena. Kuumasinkityksessä ruoste lähtee muistaakseni typpi kylvyssä jonka päälle tulee kuumasinkitys. Kuumasinkki velli menee joka paikkaan. Sitten tulee yksi käytännön seikka, mikä sähkösinkkaamo ottaa sinkattavaksi ruosteisen autonrungon. Umpinaiset runkoputket on täynnä ruoste moskaa jotka sotkii kalliit pintakäsittely kylvyt. No joku sinkkaamo voi ehkä tehdä työn ennen kylpyjen vaihtoa. Auton rungolle pitää myös olla aika isot altaat. Kuumasinkkilaitoksilla normaalisti on isot altaat, sähkösinkityslaitoksissa joissa olen käynyt altaiden pituus rajoittuu 2,5m (jossain päin Suomea voi olla isompiakin).
Korroosio suojan kannalta kuumasinkki on ainakin kymmen kertaa parempi. Korjatkaa jos olen jossain kohdassa väärässä.:eye:
Eikös peruskoulun fyssan/kemian tunnilla tehty sähkösinkitys kotiavaimeen ihan kokeellisesti? Avain muutti väriä hienosti mutta pinta kului parissa päivässä pois. Ei vakuuttanut ;)
Netistä muuten löytyy ohjeita ko. prosessiin vaikka kuinka jos sähkösinkittää pienempiä osia kotona.
Ollaan muuten paljon käytetty sinkittämistä, sinkkausta ja vaikka mitä termejä mutta pisimmälle taitaa päästä jos puhuu galvanoimisesta (galvanizing in englantish) ;)
mussette
27.10.2006, 23:25
Nyt kun on astunut voimaan tämä ROHS directiivi heinäkuun alussa, niin sitä perinteistä keltaista sähkösinkkiä ei edes saa se kun sisältää 6 arvoista kromia jonka EU on kieltänyt. Kirkasta/sinistä saa mutta se on korroosio suojaltaa 3 kertaa huonompaa. Olikohan se vihersinkki mitä nyt myös saa ja se antaa paremman suojan kuin tuo sininen/kirkas. Korjata saa jos olen väärässä.:D
Harri -76
28.10.2006, 19:01
itse sinkkaus ei ole kallista, mut te nyt unohdatte sinkkausta tärkeämmän vaiheen ja se on suolahapon kanssa pelaamisen... sin tulee niin hemmetisti lisää työtä ja vie aikaa rahaa jne. Perus sinkkaus ei ole kallista, mutta jos ei pohjat hyvät ei ole lopputulos hyvä. Olen sen tehnyt ja nähnyt joten on ainakin koemusta ja iso piste! Aika turhaa spekulointia muutenkin tuo... aina on kiva kysyä mut jos menee turhaksi suun soitoksi, niin soittakaa ja selvittäkää itse! Kaikkia kunnioittavasti, parempi tääl toimia muut huomioiden! Sekin tulee myös huomioida, että mulla kävi siel altaassa lähestulkoon kaikki metallit ja sisällytän ne myös omaan arviooni!
Harri -76
28.10.2006, 19:04
EI voi maksaa noin paljoa
hyvä veratus, mutta ei suomessa noin kallista tosiaan toi sinkkau ole
Olet maksanut varsin normaali taksan, tossa päivällä soitin kaverille varmistaakseni asian, sanoi taksan olevan kaavalla €/kilo mitä altaasta nousee, ja tämä juntiksi jos runko painaa altaasta noston jälkeen 180kg niin silloin sinkkaus maksaa 180€, mikä ei todellakaan ole ainakaan mun mielestä enää varsinaisesti ryöstöksi luokiteltavaa velottamasti
Itse aurajoen kanssa asioinut ja hinnat on huomattavasti korkeammat!
Itse aurajoen kanssa asioinut ja hinnat on huomattavasti korkeammat!
ne RYÖSTÄÄ sua
Harri -76
28.10.2006, 19:46
ne RYÖSTÄÄ sua
Mä en ole vieläkään sanonut mitä itse maksoin!!! Koen noiden esitettyjen hintojen jälkeenkin saaneeni erittäin halvalla! Mutta se siitä...
Jäykistyshitsaukset rupee olee loppusuoralla. Katsotaan nyt jos vielä johonkin sais tungettuu jäykempää metallia. Esimerkiks perän etukiinnitys sai hieman lisää vahvistusta.. Ennen ja jälkeen..
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9493.jpg/medium
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9497.jpg/medium
Erinäköset kulmat sai myös kolmio paloja sinne sun tänne.
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9498.jpg/medium
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9486.jpg/medium
Että näin.. Ensviikko sitten kuluukin hiomisessa nuo hitsaussaumat siisteiksi. Ellei nyt vielä innostu jotain muuta vielä hitsaileen kun vauhtiin on päässyt.
http://www.nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/Runko_hitsaus/IMG_9504.jpg/medium
groovyjay
29.10.2006, 22:31
Vaikken noista mitään ymmärräkkään, niin sauma on siistin näköistä jo noinkin! :cool:
Vaikken noista mitään ymmärräkkään, niin sauma on siistin näköistä jo noinkin! :cool:
Juu, kyl se rupes pikkuhiljaa tatsi löytyy tohon touhuun. Ensimmäiset hitsit kyl on semmosta ilotulitusta ettei oo tosikaan. Kestää aina hetken et muistuu touhu taas mieleen.
Ensimmäiset hitsit kyl on semmosta ilotulitusta ettei oo tosikaan. Kestää aina hetken et muistuu touhu taas mieleen.
Mul ei ole tollasii ongelmii, tulee toi hitsaus niin selkä ytimestä, mullahan ei muksuna ollu helistinta vaan hitsipuikko ja :cool:
No mutta kivastihan toi on edisynyt, kiip oon rokking :D
Corvette63
30.10.2006, 15:00
Mul ei ole tollasii ongelmii, tulee toi hitsaus niin selkä ytimestä, mullahan ei muksuna ollu helistinta vaan hitsipuikko ja :cool:
Mulla oli jo ennen lukutaitoa Corvette esitteitä ja kirjoja kädet täynnä. Finnshark.com vaan puuttui silloin:eye:
Tuollaisia kun huutelee netissä, niin saa pian talkoohenkisiä kutsuja myös vieraiden runkojen hitsausbileisiin... :-({|= :cool:
Tuollaisia kun huutelee netissä, niin saa pian talkoohenkisiä kutsuja myös vieraiden runkojen hitsausbileisiin... :-({|= :cool:
Niitä odotellessa hitsailen noita omia runkoja :-({|=
Samaa mieltä...ei ois omista räpellyksistä tossa vaiheessa vittinyt paljon lähikuvia ottaa:(
Juu, kyl se rupes pikkuhiljaa tatsi löytyy tohon touhuun. Ensimmäiset hitsit kyl on semmosta ilotulitusta ettei oo tosikaan. Kestää aina hetken et muistuu touhu taas mieleen.
Tein eka kerran itse peltihommat tollaseen -60vm ID/DS Citikkaan. Aloitin vasemmasta takakulmasta jatkaen käytännössä auton ympäri oikeaan takakulmaan. Oli jo jälki aivan toisen näköistä, vaikka eipähän se hääviä ollut vieläkään....tuli vaan mieleen et pitääkö sitä aina näillä klassikoilla harjoitella????
tuli vaan mieleen et pitääkö sitä aina näillä klassikoilla harjoitella????
Niin mä olen ajatellu tekeväni :albino:
mussette
16.11.2006, 23:09
No toi hitsausjälki on jokseenkin mielenkiintoista.. esim tuossa keulassa nuo alatukivarsien kiinnityksiin ilmestyneet kolmiopalikat.. ja niiden ympärystö.. ei pitäis olla alkuperäst et ihan kun runkoon olisi joku tehnyt jotain pientä jäykistystä mut aika kauheen näköseltä se näyttää.
Jotain sille täytyy tehdä. En nyt vielä tiedä rälläköinkö tuon pois ja vähän siistimmät tilalle tms.
Omasta kone pois joten nyt olisi helppo jäykistellä etupäätä. Oheisessa kuvassa hyvin näkyvissä yksi jäykistyksen kohde. Onko jossain topicissa tai forumilla kerrottu enempi aiheesta. Vai hitsaillaanko sinne tänne ja kolmio paloja sinne tänne. Yllättävän paljon omassa oli repeämiä ja huonoja saumoja (tehtaan jäljiltä?). Liekö edelliset omistajat kunnolla kengittäneet autoa, pitänee vahvistella ja jatkaa perinnettä.:-\"
Pappatunturi
17.11.2006, 08:26
Omasta kone pois joten nyt olisi helppo jäykistellä etupäätä. Oheisessa kuvassa hyvin näkyvissä yksi jäykistyksen kohde. Onko jossain topicissa tai forumilla kerrottu enempi aiheesta. Vai hitsaillaanko sinne tänne ja kolmio paloja sinne tänne. Yllättävän paljon omassa oli repeämiä ja huonoja saumoja (tehtaan jäljiltä?). Liekö edelliset omistajat kunnolla kengittäneet autoa, pitänee vahvistella ja jatkaa perinnettä.:-\"
Ikivanhassa chevy racemanuaalissa"mustassa raamatussa" oli tehtaan ohjeet jäykistämiseen.Ne riittää ja enempi on sitten lähinnä omaksi iloksi. Mullakin se kirja jossain on mutta nyt hukassa.Voisko joku skannata finnsharkin tietpankkiin !!!???
Energy; sä oot taiteilia ton hitsin kanssa myös! Hienoa työtä!!!!!
Pappatunturi
17.11.2006, 08:43
Ja löytyyhän se raamattu nykyään internjetistäkin...
http://www.corvettefaq.com/c3/ChevyPower.pdf
Ikivanhassa chevy racemanuaalissa"mustassa raamatussa" oli tehtaan ohjeet jäykistämiseen.Ne riittää ja enempi on sitten lähinnä omaksi iloksi. Mullakin se kirja jossain on mutta nyt hukassa.Voisko joku skannata finnsharkin tietpankkiin !!!???
Energy; sä oot taitelia ton hitsin kanssa myös! Hienoa työtä!!!!!
Kiitos, voisin vaihtaa tän prkl atk-homman noihin hitsihommiin ihan mielelläni jos niistä joku maksais jotain :)
Tämmösiin paikkoihin mulle on tehty vahvistukset tällä hetkellä. Vihreellä töherretty kuvaan.
http://www.nrjvette.com/runko/nrjvahvistukset.jpg
Ja lisäks toki nuo moottorin kiinnityksien hitsaukset on vahvistettu mutta niihin ei laitettu kolmiopaloja. Jotkut on myös niihin laittaneet mutta tällä hetkellä oli ohje ettei kuulemma tarvitse. Jos niihin laittaa niin pitää aika tarkkaan ne mitata ettei tule ohjauslaitteiden tielle ne vahvistukset.
Ja sitten lisäksi kaikki kohdat jossa sauma uupuu tai muuten vaan huono on hitsattu uudellen.
Tallennettu, tack :salut:
Hyvältä vaikutti. Tosin aika huono laatunen esim kuvat mutta varmasti ajaa asian :)
Pappatunturi
17.11.2006, 15:37
Hyvältä vaikutti. Tosin aika huono laatunen esim kuvat mutta varmasti ajaa asian :)
Zsop zsop eipäs takerruta pikkuseikkoihin! Onhan se jo satakolkyt vuotta vanhaa tietoa;)
mussette
17.11.2006, 17:56
Olipa hyvät ohjeet. Joka asiaan kun sais noin selkokieliset ohjeet niin ... \\:D/
Pappatunturi
19.06.2011, 20:31
Nostetaas tämä täältä takasivujen taantumasta jo pelkästään siitä ilosta että Energy on taas maisemissa:cool: . Jos tarviit tän kanssa jotain apuja missä voin auttaa, niin komffaa viestiä.
Nostetaas tämä täältä takasivujen taantumasta jo pelkästään siitä ilosta että Energy on taas maisemissa:cool: . Jos tarviit tän kanssa jotain apuja missä voin auttaa, niin komffaa viestiä.
heh.. :) Juu ruvetaan nyt uusilla tuulilla taas puskee tämäkin ikuisuus projekti etiä päin.. tavote että ensi kesänä nähtäis liikenteessä. :rock: Täytyy ensin vain käydä tekemässä pieni ladosta nouto reissu järviseen keski-suomeen ja noutaa rausku talliin säilöstä. :D
heh.. :) Juu ruvetaan nyt uusilla tuulilla taas puskee tämäkin ikuisuus projekti etiä päin.. tavote että ensi kesänä nähtäis liikenteessä. :rock: Täytyy ensin vain käydä tekemässä pieni ladosta nouto reissu järviseen keski-suomeen ja noutaa rausku talliin säilöstä. :D
Oikeaa puhetta:rock: :rock: :rock:
phase 1. Keski-Suomi -> Tuusula completed.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/216788_10150280908243713_521358712_7354947_3541926_n.jpg
Siitä se lähtee taas etenemään!
Finnshark
26.07.2011, 04:56
Hyvä, hyvä! Seuraavia askelmerkkejä jo odotellaan! :cool:
Ettei tää viikonloppu mene pelkkien X-Tremejen ja tuparien merkeissä niin tulihan sitä taas rykästyä kori levitoimaan.. ja saadaan taas jatkettua projektia siitä mihin jäätiin.. Pappatunturikin kun tuolla C2 puolella levitoi noita hulligaaneja niin perässä tullaan.. ;)
http://nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/20110924/IMG_4646.jpg/medium
http://nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/20110924/IMG_4650.jpg/medium
http://nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/20110924/IMG_4652.jpg/medium
Renkaat teki katoamistempun..
http://nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/20110924/IMG_4653.jpg/medium
http://nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/20110924/IMG_4657.jpg/medium
Ja sitten vaan HII-OP.
http://nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/20110924/IMG_4659.jpg/medium
http://nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/20110924/IMG_4664.jpg/medium
Tästä hyvä jatkaa..
http://nrj.1g.fi/kuvat/Autot/Nrj_vette/20110924/IMG_4668.jpg/medium
Seuraavaks korin kimppuun ja.. jatkoa seuraa lähipäivinä..
Suuri kiitos nostoavusta kaikille osapuolille. :)
groovyjay
26.09.2011, 05:40
Asiaa! Tätä tulikin tallitupareissa vähän vilkaistua. Niin hyvä alku on jo projektissa, että sama linja vaan loppuun asti! :rock:
Juu tänään oltiin tallilla taas heti kun sorvin äärestä irtautui.. Kori oli ulkona jäädyttelemässä ja vähän sitä ruvettiin siivomaan.. eli porakone ja laikka yhdistelmällä ruvettiin konehuonetta ja pohjaa nakertaa.. siinä muutama tunti tulee kyllä vierähtämään ennenkö koko kori on läpikotasin paljaalla pinnalla. Kameran otin mukaan mut akun päätin jättää kotiin latingiin.. joten no pics. ;) TOU!
Laitetaan nyt tännekkin muutama update.. Koria tässä nyt hierottu tai siis ei ole varsinaisesti vielä hierottu mutta kuidulle vedetty.
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/378737_10150506388648713_521358712_8537967_156421849_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/400730_10150506405398713_521358712_8538039_677988858_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/408799_10150506406208713_521358712_8538045_321443958_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/380513_10150506411083713_521358712_8538074_396623788_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/387475_10150506413058713_521358712_8538091_1164873172_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/374664_10150506419468713_521358712_8538151_172430999_n.jpg
Hitaasti hyvä tulee.. jos tässä piakkoin päästäis kuitu hommiin..
no niin homma etenee taas todistettavasti:cool:
piiiiiiiiiiikku pinnistys ja pääsee ens kesänä cruisaileen:bball:
Laitetaan taas pari kuvaa tännekkin.. :D Ei nyt mitään killeritahtia ole pidetty mutta jotain aina tapahtuu ja hommat etenee.
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/400239_10150559268128713_521358712_8730561_98082279_n.jpg
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/402590_10150559270723713_521358712_8730568_1031254340_n.jpg
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/408260_10150559272038713_521358712_8730574_301095534_n.jpg
Tästä taas jatkuu..
Toxic Flame
23.01.2012, 18:31
Hyvälle näyttää!
groovyjay
23.01.2012, 19:46
Hiljaa hyvä tulee! Kesäkuussa radalla? :rock:
Koesovittelua..
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/418247_10150661481858713_900667128_n.jpg
groovyjay
04.03.2012, 21:03
Ei saa laittaa tälläisiä onnistumis kuvia ollenkaan kun täällä vaan autot hajoaa (ja miehet) pienemmiksi ja pienemmiksi atomeiksi... Kesä tulee aivan liian nopeasti tänä(kin) vuonna...:rock:
Ei saa laittaa tälläisiä onnistumis kuvia ollenkaan kun täällä vaan autot hajoaa (ja miehet) pienemmiksi ja pienemmiksi atomeiksi... Kesä tulee aivan liian nopeasti tänä(kin) vuonna...:rock:
Niinhän se tulee.. kauheeta tahtia.. Katsotaan nyt kuin käy.. on vielä arvotus että mikä kesä..
Vuosi taas vierähtänyt.. no jotain edistystä nyt kevättä kohden tullut.. Kuituset perä ja keulapala leivottu kiinni.. vet65 taiteili vähän soft ja hard-kiteillä.. hierottu ja viilattu.. :) Pikkuhiljaa.. Vasemman etulokarin muodot rupee olee kohdallaan American Hamsterin purasusta.
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/269910_10151577707238713_1877213220_n.jpg
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309951_10151599562713713_1311348067_n.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/601841_10151577704853713_364833988_n.jpg
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/428534_10151599562488713_1069731664_n.jpg
groovyjay
16.05.2013, 09:01
Loisto homma, että homma loistaa taas! Pitää käydä vakoilemassa joku päivä.:rock:
poppamies
16.05.2013, 15:20
jatka samoilla vitamiineilla ;)
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.