View Full Version : FINNSHARK goes deep waters !!!!!!!!!
Pappatunturi
17.02.2007, 20:50
Venemessuilla tapasin vanhan luokkakaverini joka häärää merenpäällisten ohjusten kanssa. Oli alustavasti puhetta että kesällä voidaan toteuttaa täyskaasulla pikku kahvikupille porvooseen ja takas. Matka suoritettaisiin toden näköisesti tälläisellä-siis sillä joka oli messuilla
http://www.fountainpowerboats.com/boats/sport/images/47ltg_5.jpg
Kaikki tietenkin sillä varauksella että ko vene on vielä myymättä. Joten ihan loppukesään ei jäädä venailemaan. Koska mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma ei mitään osallistuja listoja vielä suunnitella.
Mutta kun kesä koitaa , ja mikäli kaikki menee putkeen ,niin luulen ettei ihan hevillä tai diskolla rajumpaa menoa löydy.
Nam nam ku kuulostaa hyvälle 8) ilmottele sit taas lisää ku tiiät enämpi
Tahtoo kyytiin,tahtoo!!!!
Tahtoo kyytiin,tahtoo!!!!
Aina haluta saa, haluta saa, koskaan ei tiedä mitä sitten saa ;)
chevellecoupe64
17.02.2007, 21:44
Kaikkee nopeeta on kyl kokeiltu mut ei tollasta,makso mitä makso kyytiin pitää piästä.
groovyjay
18.02.2007, 05:17
Mukana jos vaan huolitte! Onks toi se 47 kuuspaikkainen, craftechin oma, juuri maalattu mikä on tyrkyllä?
Mukana ollaan! Jos ei kyytiin mahdu, niin ainakin kuuntelemaan soundeja ja katselemaan venettä!
Pappatunturi
18.02.2007, 09:23
Mukana jos vaan huolitte! Onks toi se 47 kuuspaikkainen, craftechin oma, juuri maalattu mikä on tyrkyllä?
jep jep!
Mutta tää on vasta siinä vaiheessa ettei veneen omistaja tahon puolesta ole mitään estettä. Mutta kesään on pitkä matka.Eli kaikki voi mennä vielä käteen mutta nyt on ainakin GO!
Buukkaa mut messiin..
ja kustannuksiin osallistun mielelläni
Eihän noin pitkiä veneitä ookkaan :shock: ;) Toivottavasti pääsette ajelulle:thumleft:
groovyjay
18.02.2007, 15:53
jep jep!
Mutta tää on vasta siinä vaiheessa ettei veneen omistaja tahon puolesta ole mitään estettä. Mutta kesään on pitkä matka.Eli kaikki voi mennä vielä käteen mutta nyt on ainakin GO!
Kuul! Hienoa kuitenkin, että viitsit edes ajatella crew:ksi finnsharkin valioryhmää tuolle cruiselle! Se ex-Sex Machine väritys oli aika raju! Muistatko millä spekseillä toi botski on? Malallahan tais olla 2x850hv?
Pappatunturi
18.02.2007, 16:16
Kuul! Hienoa kuitenkin, että viitsit edes ajatella crew:ksi finnsharkin valioryhmää tuolle cruiselle! Se ex-Sex Machine väritys oli aika raju! Muistatko millä spekseillä toi botski on? Malallahan tais olla 2x850hv?
Jaa-a kun mun mielestä toi näytti kyllä "ajamattomalta". Pitää kysyä aiheesta.
Jos toi ei onnistu niin mä tarjoon souturetken enäjärvellä kahvit Nummelan Essolla.
Veneeseen sitten mahdu ihan sikana porukkaa joten vain nopeimmat mahtuu kyytiin.
Muussa tapauksessa tuun tohon pappiksen juttuun.
Toi vene on Fountain 47 feet lightning.Saatavana eri moottorivaihtoehdoilla.Bensakoneet 3x425 hv-2x1075 hv.Löytyy myös diiselinä.Ei ole vielä ns.offshoreboat,mutta varmasti ehtii.
Jos toi ei onnistu niin mä tarjoon souturetken enäjärvellä kahvit Nummelan Essolla.
Veneeseen sitten mahdu ihan sikana porukkaa joten vain nopeimmat mahtuu kyytiin..
Aika messevä tarjous, ite pystyn järkkäämään kanootti melontaa Niskajärvellä
Montako henkeä tuollaiseen mahtuu?
Montako henkeä tuollaiseen mahtuu?
Kuudelle kuppi-istuimet.Enempää turha ottaa kyyttiin,jos pannaan hanaa.
groovyjay
19.02.2007, 01:05
Toi vene on Fountain 47 feet lightning.Saatavana eri moottorivaihtoehdoilla.Bensakoneet 3x425 hv-2x1075 hv.Löytyy myös diiselinä.Ei ole vielä ns.offshoreboat,mutta varmasti ehtii.
Miten mulla on sellainen kuva, että toi kyseinen ex-sexmachine olisi diesel? :confused:
Olisihan tuollainen kiva, jos mahtuu kyytiin.
Miten mulla on sellainen kuva, että toi kyseinen ex-sexmachine olisi diesel? :confused:
Saattaahan messuilla ollut vene ollakin diesel.Yleensä ne on bensavehkeitä.
Pappatunturi
04.06.2007, 11:11
Pientä päivitystä aiheeseen...:(
Pistin hieman kyselyä missä mennään ja kuulemma tällä hetkellä "ei ole" sopivaa venettä jolla lähteä .. Joten ikävä sanoa mutta tuntuu siltä ettei sitä "sopivaa" ihan heti varmaan löydykkään.Tais olla niitä messupuheita..:rolleyes:
Palaan asiaan heti jos tilanne muuttuu.
Pappatunturi
05.06.2007, 16:09
:(
Sanos muuta.Oli hieman korkeemmat odotukset mullakin..
Rahalla siitäkin selviää, jos porvoonreissukahvihammasta kolottaa.
http://tinyurl.com/2gfy88
Mennään Ruunebergilla ja vedetään känni pintaan...:D
Pappatunturi
07.06.2007, 13:30
Mennään Ruunebergilla ja vedetään känni pintaan...:D
Ihan tylsää.Selkä ei tule kipeäksi pitkistä loikista,puhetta kuulee korvaan karjumatta,silmät ei kuivu viimasta,korvat ei soi päivän päätteeks... Eli nou runeberg-more speed!
Pientä päivitystä aiheeseen...:(
Pistin hieman kyselyä missä mennään ja kuulemma tällä hetkellä "ei ole" sopivaa venettä jolla lähteä .. Joten ikävä sanoa mutta tuntuu siltä ettei sitä "sopivaa" ihan heti varmaan löydykkään.Tais olla niitä messupuheita..:rolleyes:
Palaan asiaan heti jos tilanne muuttuu.
Leppä sun luokkakaverisi ;-)?
Toi 47 meni Norjaan...eikös?
Mutta eräs jolla ollut ZR-1 täälläpäin odottelee omaa 35sta.
Täällä joku kuulemma ostanut 39Nortechin myös...tai noh tiedän kyllä kuka ja hänen veljensä piti ostaa toinen mutta kun rahamiehet suomesta lähti ostamaan niin tehas ei ottanut verkostokikkailijoita tosissaan ja olivat myyneet ainakin toisen veneen nenän edestä...Voi Voi... ja tarjosivat 2005 mallista joita nämä "tosiostajat" eivät huolineet vaan nyt lienee rannassa pitkällä kuitilla joku kelluva septitankki.
toisaalta tollasille kädettömille tissiposkille ihan oikein että meni nenän edestä..säästyy venevakuutusmaksut korotuspaineilta...
Rahalla siitäkin selviää, jos porvoonreissukahvihammasta kolottaa.
http://tinyurl.com/2gfy88
tuon omistaja kyseli tässä hiljattain jos mä vähän katselisin sen mottien perään kun haluisi että ne kiertää kanssa...
Ihan tylsää.Selkä ei tule kipeäksi pitkistä loikista,puhetta kuulee korvaan karjumatta,silmät ei kuivu viimasta,korvat ei soi päivän päätteeks... Eli nou runeberg-more speed!
No helvetti mulla on ehkä tulossa sellainen patti jolla noi kaikki täyttyy ja kukaan ei ole lupautunut mun navigaattoriksi...
Huom 100 solmun kohdalla ei sitten aukaista turpaa että mua pelottaa.
*Veneen paino on alle 1000kg täysin lastattuna molemmat kyydissä...lennot on pitkiä ja vehje on kevlaria.
Henkikulta ei saa olla kallis leikin aikana.
:geek: On se vaan lohduttavaa todeta, etten mä olekaan ainoa kaheli tässä porukassa.
Minkäslainen materiaali toi kevlari on jos siitä laminoidaan koko vekotin, jollain äijällä oli vette tehty siitä kokonaan, en oikein ymmärtänyt hyötyä, luodit ei tuu lävitte? :)
Pappatunturi
18.06.2007, 08:46
No helvetti mulla on ehkä tulossa sellainen patti jolla noi kaikki täyttyy ja kukaan ei ole lupautunut mun navigaattoriksi...
Huom 100 solmun kohdalla ei sitten aukaista turpaa että mua pelottaa.
*Veneen paino on alle 1000kg täysin lastattuna molemmat kyydissä...lennot on pitkiä ja vehje on kevlaria.
Henkikulta ei saa olla kallis leikin aikana.
Hoidappa Mickey joku turun sulttaani yhteistyökelpoiseksi niin hyppään datsuuniin pensarahasäätöpossun kanssa ja tarkastetaan ne turun lähivedet pikakelauksella.
Minkäslainen materiaali toi kevlari on jos siitä laminoidaan koko vekotin, jollain äijällä oli vette tehty siitä kokonaan, en oikein ymmärtänyt hyötyä, luodit ei tuu lävitte? :)
Oisko kevyempi ja/tai jäykempi ja/tai kestävämpi kuin kuitu? Emmätiedä, kunhan arvailen.
Oisko kevyempi ja/tai jäykempi ja/tai kestävämpi kuin kuitu? Emmätiedä, kunhan arvailen.
Muuten hyvin arvattu,mutta unohdit>kalliimpi.
Muuten hyvin arvattu,mutta unohdit>kalliimpi.
No tottakai kalliimpihan sen täytyy olla, kun on harvinainen, mutta Macho kyselikin hyötyä. ;)
No tottakai kalliimpihan sen täytyy olla, kun on harvinainen, mutta Macho kyselikin hyötyä. ;)
Jäykempi,kevyempi,tukevampi,vahvempi,parempi,lämpöäkestävämpi,kalliimpi,ihanampi.;)
Finnshark
18.06.2007, 23:03
Jäykempi,kevyempi,tukevampi,vahvempi,parempi,lämpöäkestävämpi,kalliimpi,ihanampi.;)
Verrattuna mihin? Lasikuituun ilmeisestikin? Kevlar (tai aramidi) on lujuusominaisuuksiltaan parempi kuin lasi, mutta hiili on monessa paikassa parempi jäykempänä materiaalina. Hiili taas ei kestä niin hyvin iskuja, tästä syystä voi olla että kevlaria käytetään veneiden rungoissa. Kevlarin tiheys on hiiltä pienempi, mutta juurikin tuo ero jäykkyydessä aiheuttaa sen että hiilirakenne on kevyempi vastaavan jäykkyyden omaavaan kevlariin verrattuna. Kevlar kestää hyvin lämpöä, taitaa yleensä matriisiaine olla se rajoittava tekijä lämmönkestossa. Mielenkiintoisen veneaineen kevlarista tekee se että sen ominaisuudet huononevat, jos se joutuu veden kanssa tekemisiin. Toisaalta aine taas "imee" vettä itseensä jos kuidut ovat näkyvissä. -> Pinta raapaistu rikki tms. Tämän takia lentokonepuolella nykyisin (ainakin tietyissä paikoissa) on vähennetty kevlarin käyttöä.
Tulipas pläjäys, mutta vastanneeko myös Machon kysymykseen edes osittain? ;)
Verrattuna mihin? Lasikuituun ilmeisestikin? Kevlar (tai aramidi) on lujuusominaisuuksiltaan parempi kuin lasi, mutta hiili on monessa paikassa parempi jäykempänä materiaalina. Hiili taas ei kestä niin hyvin iskuja, tästä syystä voi olla että kevlaria käytetään veneiden rungoissa. Kevlarin tiheys on hiiltä pienempi, mutta juurikin tuo ero jäykkyydessä aiheuttaa sen että hiilirakenne on kevyempi vastaavan jäykkyyden omaavaan kevlariin verrattuna. Kevlar kestää hyvin lämpöä, taitaa yleensä matriisiaine olla se rajoittava tekijä lämmönkestossa. Mielenkiintoisen veneaineen kevlarista tekee se että sen ominaisuudet huononevat, jos se joutuu veden kanssa tekemisiin. Toisaalta aine taas "imee" vettä itseensä jos kuidut ovat näkyvissä. -> Pinta raapaistu rikki tms. Tämän takia lentokonepuolella nykyisin (ainakin tietyissä paikoissa) on vähennetty kevlarin käyttöä.
No eihän sitä kevlaria nyt tietenkään pidä joka paikkaan laittaa.Eihän nyt kukaan niinkin kätevestä aineesta kuin lastulevy,rupea saunan lauteita nysväämään.Eikä luotiliivejä tarvii Vetellä ajaessa.
Oikea tavara oikeaan paikkaan.:D
Hoidappa Mickey joku turun sulttaani yhteistyökelpoiseksi niin hyppään datsuuniin pensarahasäätöpossun kanssa ja tarkastetaan ne turun lähivedet pikakelauksella.
Tarkoittaakos tää sitä että nyt pitää oikeesti alkaa touhumaan jotta pääsee edes jokamiesluokkaan Airisto Offshore Racessa 25.8 ?
Jumalauta onkos mulla nyt sitten navigaattori?
Lempisen Mikko sanos jo hommalle Jyrkän Ei kiitoksen...totes että sun hullun kyytiin en lähde...
*luulen että se epäili mun taitoja(???) enemmän kuin hullua päätä...
Kumpikaan ei kevlar eikä hiilikuitu pysy kasassa ilman hartsia..se on se joka ratkaisee ja mikä hartsi lopputuloksen..myös jos haluua extrajäykistettä niin Balsaa vaahdon sijaan niin tulee vielä jäykempi painoon nähden kuin hiilarit ja kevlarit yhteen leivottuna...
Ja kumpikaan ei ime yhtään mitään jos on lammattu kunnolla joten pelko veden kanssa olemisesta on turhaa..onhan noita kevlarnaruja purjeveneissäkin fallista skuuttiin ja ne on märkiä jatkuvasti ja ne ei omaa yhtään laminaattia vaan raaka kevlaria.
Mistä mä mitään tiedän muutakun tossa tallinaapurissa on tollanen hiilarikatti ollut...uusi on työn alla.
hän on kovaa vauhtia tekemässä musta perämoottorimiehenkin kun ei suomessa offia isommilla ajeta..
Ma luulen että yksi rakennuslaitevuokraamo Sompasta on mukana...
Finnshark
20.06.2007, 23:20
Kumpikaan ei kevlar eikä hiilikuitu pysy kasassa ilman hartsia..se on se joka ratkaisee ja mikä hartsi lopputuloksen..myös jos haluua extrajäykistettä niin Balsaa vaahdon sijaan niin tulee vielä jäykempi painoon nähden kuin hiilarit ja kevlarit yhteen leivottuna...
Ja kumpikaan ei ime yhtään mitään jos on lammattu kunnolla joten pelko veden kanssa olemisesta on turhaa..onhan noita kevlarnaruja purjeveneissäkin fallista skuuttiin ja ne on märkiä jatkuvasti ja ne ei omaa yhtään laminaattia vaan raaka kevlaria.
Juu, tuossa mun tekstissä tuo matriisi = hartsi. Yksinkertaisuuden vuoksi jätin erikseen mainitsematta hartsin joka välissä. Tietenkään kuidut itsessään ei kestä muuta kuin vetoa.
Balsan sijaan on vieläkin parepia täyteaineita, keveyden ja taivutuksen suhteen, tosin samalla kasvaa myös hinta radikaalisti. ;)
Ehjänä ei mitään ongelmaa veden kanssa olekaan kun kuidut ovat hartsin sisällä. Ongelma tulee vasta kun hartsi menee syystä tai toisesta rikki.
Sulla on hyvää käytännönkokemusta! Minä taas porskutan ikävä kyllä ainakin venejutuissa teoriatiedon varassa... ;)
Juu, tuossa mun tekstissä tuo matriisi = hartsi. Yksinkertaisuuden vuoksi jätin erikseen mainitsematta hartsin joka välissä. Tietenkään kuidut itsessään ei kestä muuta kuin vetoa.
Balsan sijaan on vieläkin parepia täyteaineita, keveyden ja taivutuksen suhteen, tosin samalla kasvaa myös hinta radikaalisti. ;)
Ehjänä ei mitään ongelmaa veden kanssa olekaan kun kuidut ovat hartsin sisällä. Ongelma tulee vasta kun hartsi menee syystä tai toisesta rikki.
Sulla on hyvää käytännönkokemusta! Minä taas porskutan ikävä kyllä ainakin venejutuissa teoriatiedon varassa... ;)
jäykkyyden suhteen ei ole balsan voittanutta ja esim offiveneissä se on ideaali täyteaine vieläkin vaikka sitä on kohta 40v käytetty Toki hinta on yksi tekijä miksi balsa on edelleen suosiossa ne paremmat kun ei niin paljon parempia ole.
Mitä tulee tuohon vesihurjasteluun, niin mä luulen että mulle riittää Pappatunturin SJÖPUPPE ihan mainiosti, siitä ei vesistöreissut hurjene...:viking:
Mulla taasen kun 7v asti on purjehtinut ja aina veneillyt niin toi kuttaperkkakin on vedessä tutummassa elementissä kun tien päällä.
Ehkä muutkin harrastukset korreloi mun perversiota lillua lämmössä ja vedessä..kilpauinti,uppopallo ja räpyläuinti...noitten kamppailulajien lisäksi.
Kyllä vedellä lento kivaa on...eilen kävin morjenstaas kaveria jolle haetaan ensi viikolla uusi kevlar/hiilari C-luokan offikatti ja muisteltiin viimekesän vurppaa ja katseltiin kun meriveden jumittama varvikello oli jähmettynyt 8600rpm kohdalle...
Saman jannun edesottamuksia voi katsella www.kohoracing.fi
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.