View Full Version : Ratapäivät Ahvenistolla
Muistutus kaikille Vetteihmisille eli rata-ajopäivät on sitten lauantaina 5.5.2007 alkaen klo 8.45.
Tässä vielä linkki kerhon sivuille tapahtumakalenteriin:
http://www.corvettefinland.com/ccof/tapaht/index.html
Kuinkas moni mahdollisesti tulossa?
-Mikko Stenfors-
Kuinkas moni mahdollisesti tulossa?
Minä minä minä minä!!
VetteMan
29.04.2007, 21:42
Myös paikalla :cool:
heimo huima
29.04.2007, 21:43
Tuun, jos suunnitelmat onnaa.
Voi olla että joutuu ruuvaamaan huussia että saa sen Le Manssiin valmiiksi :-k
Corvette63
29.04.2007, 22:25
Taustajoukkoihin eli katsomon puolelle voisi ehkä tulla :-k
Yorcci & coupe74 kuminkäryn saattelemana(?) (osallistuvat jo Summer Start:iin)
Todennäköisesti paikalla.
Täytyyhän Ahvenistolle tulla hakemaan vähän tuntumaa ajo-ominaisuuksista.
Onks Etelästä lähdössä taas letka kuten viimevuonna?
Yritetään jos saisi poistumisluvan ja jos keli on kuiva. Tosin radan reunalle vaan katselemaan muiden menoa
tullaan, jos Jake saa mun huussiin jarrut tällä viikolla
red-red-red
01.05.2007, 01:11
juu. Katsomoon, kun radalla ovat niin kiireisiä, että jääp jalkoihin.
juu. Katsomoon, kun radalla ovat niin kiireisiä, että jääp jalkoihin.
Siellähän ajellaan silleen vuorotellen, ja kaikki saa ajaa just silleen, kun kivalta tuntuu.
Mun mielestä kaikkien olisi hyvä tutustua autonsa käyttäytymiseen normaali ajotavasta reippaammalla tyylillä vähän laillisemmalla tavalla, kun mitä liikenteen seassa voi.
Se, että siellä on meitä kaahareitakin, ei pitäisi pelottaa radalta pois rauhallisemmin ajavia!
Ajoharjoittelustahan tuolla on kysymys.
Radalle vaan! Ei siellä kenenkään jalkoihin jää, eikä siellä ole tarkoitus laittaa kuskeja paremmuusjärjestykseen. Onhan nimittäin ihan eri juttu ajaa jollakin vakio -74 tai sitten jollakin huippurengastetulla virivehkeellä tai hitec autolla kelloa vastaan. Kaikki sen ymmärtävät.
Tärkeintä on lähteä mukaan ajamaan ja tutustua kulkupelinsä ajo-ominaisuuksiin!
groovyjay
02.05.2007, 16:13
Toivottavasti pääsis tänä vuonna ajamaan omalla veskillä... :(
Finnshark
02.05.2007, 17:56
Olen samaa mieltä VP:n kanssa! Kaikki vaan mukaan rataa testaamaan, omien kykyjensä mukaan. Joskus on kasattu myös "hitaampien" eriä, eli pelkästään hitaita, suunnilleen saman tasoisia pulkkia radalle, jolloin ei tule niin paljoa ohituksia. Ohituksetkin tulee suorittaa siten että siitä ei aiheudu vaaraa kenellekkään. Toisinsanoen nopeampi ohittaa paikassa jossa sen pystyy varattomasti tekemään, varsinkin jos ei ole varma onko hitaampi edes huomannut ohittajaa! ;)
Olikos tossa joku osallistumis / pääsymaksu.
Olikos tossa joku osallistumis / pääsymaksu.
CCoF:n jäsenmaksu ;)
Sitten se varmaan jää väliin, kun en vielä tuohon viralliseen kerhoon kuulu.
:(
Corvette63
02.05.2007, 20:56
Sitten se varmaan jää väliin, kun en vielä tuohon viralliseen kerhoon kuulu.
:(
Muistaakseni VetteMan mainitsi, että jos tulee ajelemaan, niin ei sieltä ketään ole koskaan pois potkittu. Varsinkaan Vette-kuskeja/erikoisempien autojen kuskeja. Oliko se niin, jos siinä tapauksessa radalle halajaa, niin voi lyödä paikanpäällä jäsenmaksun käteen, tai sitten maksaa itse osan ratamaksusta?
VetteMan
02.05.2007, 21:15
Radalle pääsee myös jäsenistöön kuulumattomat, mutta ei tietystikkään ilmaiseksi koska rata-aika maksaa kerhollekkin. 25eurolla pääsee radalle tai vaihtoehtoisesti sillä saa tämän vuoden jäsenyyden ;) Eli voi liittyä paikanpäällä clubiin ja pääsee radalle myös syksyllä samalla rahalla.
Paikalle vaan ja rataa testaamaan :cool:
ps. ottakaa muuten jäsenkortit mukaan kenellä ne on, niin helpompi tarkistaa jäsenyys.
HUOM! myös kypärä mukaan kun radalle menee.
Voi harmi kun on just muuta menoa:( Oisin muuten tullu näyttämään hitaimmat kierrosajat:sunny:
Onkos Ahvenisto se paikka jossa on pienet/olemattomat turva-alueet?
Edit: VP:n kanssa täysin samaa mieltä radalla ajosta.
Nii ja eihän siellä tartte ajaa niinku LauraLuppakorva vaan ihan rauhallisesti ja omien taitojen mukaan ja vielä vähän varovammin.
heimo huima
02.05.2007, 22:38
Onkos Ahvenisto se paikka jossa on pienet/olemattomat turva-alueet?
Jep, jänishousuna meinasin ite katella muiden ajoa, kun kumminkin vedän tuolla ulos.
Voisin yrittää päästä lauantaina, mutta katsomon puolelle, riippuu siitä tuleeko pohjolan edustaja käymään duunissa tällä viikolla, niin saan vakuutuksen sinne ja auton pois seisonnasta.
Kait sitä on paikalle tultava,ainakin katselemaan jos ei muuta.Kypärä takaboxiin ja menoks.
VetteMan
02.05.2007, 23:21
Sopii kyllä radalle ajamaan vaikka hitaampiakin kierroksia, jokainen ajaa omassa rauhassaan.
Ajoharjoitteluahan se on eikä kilpailua.
Radalle lähtiessä kun ilmoittaa niin saa kyllä reilummat välit ettei tarvi välttämättä ohitella.
Niin ne omat ajatkin oli parin minuutin tuntumassa kun ekoja kertoja radalla kävin, eikä ne siitä kauheita oo parantunut :D
red-red-red
04.05.2007, 23:48
[QUOTE=ippe73]Voi harmi kun on just muuta menoa:( Oisin muuten tullu näyttämään hitaimmat kierrosajat:sunny:
Eipäs kehua-retostella siellä! Olen varmasti hitaampi!!! Kokeillaanko vaikka?
Ei pääse tulemaan. Päästöhuolet jatkuu ](*,)
Kiitoksia järjestelytoimikunnalle! Kelit oli tilattu kohdalleen, aurinkoa riitti :sunny: Muutenkin oli kokonaisuutena hauskaa, vaikka pari kulmakarvoja kohottavaa, piiiiitkäää sladia nähtiinkin pääsuoralla ja meikäläinen kokeili kuidun sivujoustoa (ärrimurri).
C6 Z06 veti ihan omaa tahtiaan, ZR-1 pyyhki muita uudempia tukanrajaan ja V-P näytti taas nuoremmilleen, että kovaa pääsee vanhemmallakin tekniikalla :thumleft:
poppamies
05.05.2007, 15:06
Mikään tossa Yorccin postauksessa EI yllättäny minuu :-k
Juu, mukavaa oli kierrättää orkkis kondiksessa olevaa vanhaa rouvaa ympäri rataa (-72 350+TH400). Löytyi kolme heikkoa kohtaa joita paikkaillaan joskus kun aikaa riittää ja inspiraatiota. Kiihtyvyys, pito mutkissa ja hidastuvuus.
Löytyi kolme heikkoa kohtaa joita paikkaillaan joskus kun aikaa riittää ja inspiraatiota. Kiihtyvyys, pito mutkissa ja hidastuvuus.
Samat heikot kohdat kuin mullakin! Mulla tohon listaan pitää lisätä vielä tosin kuski.
VetteMan
05.05.2007, 16:33
Perille päästy radalta, kelit asialliset ja radalla porukkaa riitti :cool:
Kiitoksia kaikille mukana olleille!
Kuvia? Videota? Hienoa, että teillä oli kivaa ja :sunny:
Kuvia? Videota? Hienoa, että teillä oli kivaa ja :sunny:
Videota saattaa tulla parista pyörähdyksestä ja pääsuoran nurmella käynnistä, jos saan datan riittävän pieneksi.
Videota saattaa tulla parista pyörähdyksestä ja pääsuoran nurmella käynnistä, jos saan datan riittävän pieneksi.
Eikun tänään jakoon !!! Olen odottanut niitä siitä asti kun näin kuvaajan ilmeen ensimmäisen kerran pääsuoralle tultaessa :thumrigh:
Eikun tänään jakoon !!! Olen odottanut niitä siitä asti kun näin kuvaajan ilmeen ensimmäisen kerran pääsuoralle tultaessa :thumrigh:
Jaa... oliko muutakin 'ilmettä' kuin hieman kohonneet kulmakarvat?
poppamies
05.05.2007, 18:51
Löytyi kolme heikkoa kohtaa. Kiihtyvyys, pito mutkissa ja hidastuvuus.
Onneks ei ton enempää :D
Jaa... oliko muutakin 'ilmettä' kuin hieman kohonneet kulmakarvat?
Joku huito käsillään kameramiehen vieressä ja kameramiehen ilme oli värähtämätön ;)
Joku huito käsillään kameramiehen vieressä ja kameramiehen ilme oli värähtämätön ;)
Mä vaan tuulettelin siellä kabiinissa, kun meni ulkoilutus pidemmälle kuin Camarolla :rolleyes:
Mä vaan tuulettelin siellä kabiinissa, kun meni ulkoilutus pidemmälle kuin Camarolla :rolleyes:
Sulla tais kieltämättä olla päivän liian kovin tilannenopeus :-)
Sulla tais kieltämättä olla päivän liian kovin tilannenopeus :-)
Kyllä. Jos ei pysy radalla, on liikaa (nimenomaan tilanne)nopeutta olosuhteisiin nähden.
red-red-red
05.05.2007, 19:23
Tästä tuli mieleen vanha juttu, kun lentäjä kyyditsi pienkoneellaan kaveriaan, joka ei tuntunut hätkähtävän mistään; ei syöksystä, ei jyrkästä ylösvedosta. Loppujen lopuksi lentäjä käänsi koneensa ylösalaisin, ja pää alaspäin lennettäessä lentäjä kysyi kaveriltaan, että miltä tuntuu. Kaveri vastas, ettei mitenkään erikoiselta, vain se mikä äsken oli housuissa on nyt niskassa.
Yritin uppia, mutta ei vaan onnaa. On sillä tiedostolla kokoa reippaat 30 megaa, mutta rajan video-osiossa pitäisi olla 60 megaa. :confused:
Yritin uppia, mutta ei vaan onnaa. On sillä tiedostolla kokoa reippaat 30 megaa, mutta rajan video-osiossa pitäisi olla 60 megaa. :confused:
Kuka auttaa ??? corvette63 ???
Joku huito käsillään kameramiehen vieressä ja kameramiehen ilme oli värähtämätön ;)Tais jo vähän värähtää pääsuoran lopussa:-\"
Onko tosiaan niin, ettei yhtään kuvaa päivän tapahtumista ole?
Corvette63
05.05.2007, 23:43
Kuka auttaa ??? corvette63 ???
Voin koittaa laittaa levitykseen, jos Yorcci heität pätkää mulle jossakin muodossa. Sähköposti? Ei taida mennä?
Onko tosiaan niin, ettei yhtään kuvaa päivän tapahtumista ole?
http://www.partanen.net/gallery/thumbnails.php?album=221
Olkaa hyvä!
Meitsi oli sillä "väärän konsernin" autolla liikkeellä ja jätin kohteliaisuudesta kauemmas parkkipaikalle muista :)
- Sami Partanen .
Corvette63
06.05.2007, 00:32
Hienoja kuvia, kiitos niistä! :cool:
Joo kiitti hienoista kuvista! Panoraamaakin!
Kyllä siellä on ihan tosissaan ajettu...
http://www.partanen.net/gallery/displayimage.php?album=221&pos=28
Ei näkyny kuva ainakaan preview:ssä, tässä vielä linkki savuaviin jarruihin:
http://www.partanen.net/gallery/displayimage.php?album=221&pos=28
Peesaan edellisiä, hienoja kuvia!
Tnx Dervish, onko muilla lisää ??? :sunny: Pakko olla, niin paljon oli kameroita näkyvissä....
Täällä odotellaan Yorcin videokuvaa, missä viipyy, eikö lataus videogalleriaan onnistu?
Corvette63
06.05.2007, 11:30
Yoooooorrcciiiiiiiiii! ;)
Täällä odotellaan Yorcin videokuvaa, missä viipyy, eikö lataus videogalleriaan onnistu?
Ei onnistu, kuten sanoin jo edellisellä sivulla:
Yritän kuitenkin vielä kerran...
Edit: ei onnaa, seinä on vastassa ](*,) Pätkäisen lyhyemmäksi, katotaan kohta.
http://img373.imageshack.us/img373/5563/img2082py0.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/7041/img2083vm6.jpg
http://img373.imageshack.us/img373/5563/img2082py0.jpg
Kuka tossa kuvassa taas tekee törkeyttä avoa kohtaan, ikkunat kuuluu laskea jo ennen kuin katto lasketaan, jotta tolta tyylirikolta vältytään :-$
No nyt vähän lyhyempi pätkä suolenkiltä pääsuoran ulkoilutukseen ja pääsuoran mutkassa pyörähdykseen on moderaattoreiden tarkistettavana.
Kuka tossa kuvassa taas tekee törkeyttä avoa kohtaan, ikkunat kuuluu laskea jo ennen kuin katto lasketaan, jotta tolta tyylirikolta vältytään :-$
Ikkunat piti pitää ylhäällä radalla.
Mä yritän saada jotain omaa videonlataussysteemiä kasaan, juuri tälläisiä hätätapauksia varten. Mutta oon vielä vaiheessa..
Ikkunat piti pitää ylhäällä radalla.
No sehän pelastaakin kun katolleen kippaa :rolleyes:
Kyllä hauskaa oli, mutta edelleenkin meikäläisen on parempi pysyä pois radalta. Pääsin sentään kerrankin tutkan takapuolellekin. Hauskaa oli ottaa nopeuksia. Tosin V-P:n millintarkat ajolinjat alkoivat hieman huolettaa, mutta radalla pysyi ongelmitta
Kyllä hauskaa oli, mutta edelleenkin meikäläisen on parempi pysyä pois radalta. Pääsin sentään kerrankin tutkan takapuolellekin. Hauskaa oli ottaa nopeuksia. Tosin V-P:n millintarkat ajolinjat alkoivat hieman huolettaa, mutta radalla pysyi ongelmitta
Olisko noita tutkalukemia saatavilla vaikka yv:llä? Kiinnostaisi tietää ratavalliin päätyneen kierroksen tutkanopeus vs. muut omat rundit.
Olisko noita tutkalukemia saatavilla vaikka yv:llä? Kiinnostaisi tietää ratavalliin päätyneen kierroksen tutkanopeus vs. muut omat rundit.
Sama vika jos ois mahdollista. Missä muuten tutka oli, multa menee noi aina vähän ohi....
Missä muuten tutka oli, multa menee noi aina vähän ohi....
Pääsuoran päässä, vasemmalla. Vilahtaa kuvassa siinä mun ulkoilutusvideossa. Ajassa 00:39 näkyy ihan vasemmassa reunassa katto ;) aiemmin, suoralle tullessa näkyy pienenä pisteenä, kun tietää, mitä hakea.
Sama vika jos ois mahdollista. Missä muuten tutka oli, multa menee noi aina vähän ohi....
Ai sulla on ongelma ettet ikinä huomaa tutkaa? :)
Mä olin klo 11-12 tutkakirjaajana, ja muistaakseni sulla oli 126 jossain vaiheessa ollut (oliko seinäkierros sitä en osaa sanoa). Sitten ihan loppukierroksilla nopeus olikin enää 94 :rolleyes: Kurkikselle luovutin listat, etten tiedä mistä kautta nopeuksia saa. Hauskaa hommaa tuo tutkalla kyttäily, ehkä nyt alan poliiseja ymmärtää :rolleyes:
Pääsuoran päässä, vasemmalla. Vilahtaa kuvassa siinä mun ulkoilutusvideossa. Ajassa 00:39 näkyy ihan vasemmassa reunassa katto ;) aiemmin, suoralle tullessa näkyy pienenä pisteenä, kun tietää, mitä hakea.Missäs tuo video on:confused: EDIT: löytyi jo...
Mä olin klo 11-12 tutkakirjaajana, ja muistaakseni sulla oli 126 jossain vaiheessa ollut (oliko seinäkierros sitä en osaa sanoa). Sitten ihan loppukierroksilla nopeus olikin enää 94 :rolleyes: Kurkikselle luovutin listat, etten tiedä mistä kautta nopeuksia saa. Hauskaa hommaa tuo tutkalla kyttäily, ehkä nyt alan poliiseja ymmärtää :rolleyes:
Olipas pienet nopeudet :confused: mutta riippuvat tietysti täysin mittauskohdasta. Liukastahan tuolla tuntui olevan. (Viime kesänä PB:n Z06-ajopäivillä kun sain omalla pulkalla yli 140 km/h, saattoi olla yli 150, lukemia tuohon pääsuoran jarrutukseen, eikä ollut ongelmia. Mitä nyt kerran pyörähdin ;) )
Jep, siitä kans oli tuossa mittauksessa puhe, että mistä kohtaa se nopeus pitäisi ottaa. Voi olla, että joku kierros oli jäänyt mittaamattakin koska oli vain se yksi nopeus aiemmista (siis ennenkun mä tutkan varteen pääsin).
VetteMan
07.05.2007, 16:28
Viimevuonna muistaakseni 157 km/h sain tutkaan, tämän vuoden tuloksia ei tullut kysyttyä. Pääsuoralle tultaessa oli n. 140 mittarissa..
Motörhead
08.05.2007, 09:50
Mää oon niin urpo etten löydä tuota Yorccin videoo. Missä se luuraa?
http://finnshark.com/gallery/browseimages.php?c=4 ;)
Harri -76
08.05.2007, 13:46
Nyt Yorcci hieman hillintää sen kaasun kanssa... Ei kai käynyt autolle pahasti?
Nyt Yorcci hieman hillintää sen kaasun kanssa... Ei kai käynyt autolle pahasti?
Eihän tuossa pikku ulkoilutuksessa kuinkaan käynyt. Seuraava kierros oli sitten vähän pahempi.
Just tuon ulkoilutuksen ja pyörähdyksen seurauksena otin varovaisemmin pääsuoran kiihdytyksen ja mielestäni tulin jarrutukseenin varovaisesti, mutta jarrutuksessa lähti heti perä irti ja ei se auto sivuttain hidasta vauhtia yhtä hyvin kuin nokan osoittaessa eteenpäin. Nysväysnurkassa on muutama foto.
Eihän tuossa pikku ulkoilutuksessa kuinkaan käynyt. Seuraava kierros oli sitten vähän pahempi.
Just tuon ulkoilutuksen ja pyörähdyksen seurauksena otin varovaisemmin pääsuoran kiihdytyksen ja mielestäni tulin jarrutukseenin varovaisesti, mutta jarrutuksessa lähti heti perä irti ja ei se auto sivuttain hidasta vauhtia yhtä hyvin kuin nokan osoittaessa eteenpäin. Nysväysnurkassa on muutama foto.
Onko isosta ulkoilutuksesta videoo?
, mutta jarrutuksessa lähti heti perä irti..
:confused: ihme juttu sinänsä. kun etkös sä just satsannu niihin vähä parempiin kumeihin vai miten se oli :-k
Ai sulla on ongelma ettet ikinä huomaa tutkaa? :)
Nimenomaan se on mun ongelma :rolleyes:.
:confused: ihme juttu sinänsä. kun etkös sä just satsannu niihin vähä parempiin kumeihin vai miten se oli :-k
Edessä on uudet gummit ja kyllä etupäässä pitoa riitti. Takana on ne Auroran kusiluistingummit, jotka oli ennen edessä. Eiköhän syksyn ratapäiville ole sitten takanakin ihan uutta kumiseosta, kun saa noi muutamat käytetyt parit polteltua pois.
Onko isosta ulkoilutuksesta videoo?
Hmmm....
vBulletin v3.5.0 Release Candidate 3, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.