FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   C5:sen valojen korkeudensäätö?? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=10420)

VetteC5 30.05.2008 11:46

C5:sen valojen korkeudensäätö??

Yritin käydä viimme perjantaina katsastamassa Corvettea, mutta rupesivat kitisemään valojen korkeudensäädöstä. Ilmeisesti euro-mallissakaan ei ole valojenkorkeudensäätöä?? :(

heimo huima 30.05.2008 11:48

Muistaakseni c5:ssa on kantavuus niin pieni etteivät voi vaatia noita korkeus säätöjä?

VetteC5 30.05.2008 11:58

Quote:

Originally Posted by heimo huima
Muistaakseni c5:ssa on kantavuus niin pieni etteivät voi vaatia noita korkeus säätöjä?

Niin minäkin luulin. Äskettäin soitin katsastus konttorin johtajalle, ja se sanoi, että pitää saada maahantuojalta lausunto jotta kyseinen auto ei tarvitse valojenkorkeudensäätöä. Kylläpä menee taas vaikeaksi.;)

mikko. 30.05.2008 14:07

Panin Metroautolle mailia tuosta ja tässä vastaus:

Quote:

E-hyväksytyt lyhdyt maksaa 297e kpl, Corvetteen ei ole saatavilla korkeussäätöä. Autot on hyväksytty ilman säätöä mutta vaatii todistuksen. Eli jos haluaa auton kilpiin pitää e-lyhdyt laittaa ja hankkia todistus jossa maininta korkeussäädöstä, sellainen todistus maksaa 450e ja on autokohtainen.

heimo huima 30.05.2008 15:06

Heh, on kyllä taas paperilapulla hintaa..:pukel:

VetteC5 30.05.2008 15:07

Quote:

Originally Posted by mikko.
Panin Metroautolle mailia tuosta ja tässä vastaus:

Joo määkin soitin ja kuulin saman. Ekcler´s:iltä saa valot paljon halvemmalla. ite tilasin etuvalot ja etuvilkut RB:n kautta ja takavalot jo sain lainaan katsastukseen.

MrT 30.05.2008 15:07

Tosiaan joltain oikelta pajalta lappu missä toteavat että valokulma täydellä kantavuudella ei muuta sitä kolmea astetta enempää, vai paljon se on. sellanenhan riittää

VetteMan 30.05.2008 15:08

Pitäisköhän Metrolla lahjottaa riisi paperia kun tuonhintasia todistukset on :D
Luulis että kelpaa kaikkiin todistus kun ei kerran mihinkään malliin ole säätöä saatavilla.

VetteC5 30.05.2008 15:10

Jälleen kerran näitä legendaarisia (autokohtaisia) juttuja.:D

MikkoM 30.05.2008 16:51

Quote:

Originally Posted by Vette c5
Jälleen kerran näitä käsittämättömiä (autokohtaisia) juttuja.:D

Korjasin vähän;)

hakkis 30.05.2008 18:33

Quote:

Jälleen kerran näitä legendaarisia (autokohtaisia) juttuja.
:D

Niinpä
Quote:

Originally Posted by MikkoM
Korjasin vähän;)

Liian vähän!
Pitää olla:Jälleen kerran ihmeelinen juttu.:cool:

CC-5 30.05.2008 23:04

Quote:

Yritin käydä viimme perjantaina katsastamassa Corvettea, mutta rupesivat kitisemään valojen korkeudensäädöstä. Ilmeisesti euro-mallissakaan ei ole valojenkorkeudensäätöä?? :(

Ei ole eikä koskaan ole ollut c5.ssa. Jari Rieppo (edellissä virassa )Gm,n maahantuonti päällikönä sanoi itse minulle ,ettei c-5:ssa.vaadita valojenkorkeus säätöä.eihän siihen voi ottaa ketään kyytiin eikä saa asentaa vetokoukkua,valojen suunta prosentti pysyy vaaditulla tasolla.Katsastusmiehen tiedonpuutetta,josta corvettemiehen pitäisi maksaa metrolle200e täysin selvästä asiasta.olisin sitä mieltä että jos katsastusviranomainen vaatii,niin hommattkoon sen omaan laskuun,tai kysyköön viisaammilta neuvoa.:elephant:

CC-5 30.05.2008 23:08

Quote:

Originally Posted by CC-5
Ei ole eikä koskaan ole ollut c5.ssa. Jari Rieppo (edellissä virassa )Gm,n maahantuonti päällikönä sanoi itse minulle ,ettei c-5:ssa.vaadita valojenkorkeus säätöä.eihän siihen voi ottaa ketään kyytiin eikä saa asentaa vetokoukkua,valojen suunta prosentti pysyy vaaditulla tasolla.Katsastusmiehen tiedonpuutetta,josta corvettemiehen pitäisi maksaa metrolle200e täysin selvästä asiasta.olisin sitä mieltä että jos katsastusviranomainen vaatii,niin hommattkoon sen omaan laskuun,tai kysyköön viisaammilta neuvoa.:elephant:

Ei muuten Vaadittu multa ,mutta vaikuttiko että oli Eu:confused: -malli

Corvette63 30.05.2008 23:21

Quote:

Ei muuten Vaadittu multa ,mutta vaikuttiko että oli Eu:confused: -malli

Ei tietenkään tuollaista jo valmiiksi EU-tyyppihyöksytetyssä yksilössä tuollaista probleemaa ole.

Jamboree 30.05.2008 23:31

Quote:

Jälleen kerran näitä legendaarisia (autokohtaisia) juttuja.:D

Mua vaan ihmetyttää mihin nämä perustuu? Jos auto on sarjavalmisteinen, niin tapauskohtaisesti kaikkia todistuksia pitää esittää:scratch:

VetteC5 31.05.2008 14:41

Quote:

Niimpä.Mitenhän toun saisi todistetuksi tietämättömälle ääliölle katsastusmiehelle??

Toxic Flame 31.05.2008 19:57

Pitää vaan pitää kunnon älämölö jos joku rupee tietämättömyyttään tosta urputtamaan...

All times are GMT +3. The time now is 10:53.