![]() |
C4 varaosien hankintapaikka hakusessa
Mistä löytyisi helpoiten 1993 vuosimallin avomalliseen C4 Corvetteen uudet oven ja katon tiivistesarjat? Kannattako kysyä Metro-Autosta (paikallinen merkkiliike), jostain suomalaisesta jenkkiautojen varaosiin erikoistuneesta firmasta vai onko jopa fiksuinta tilata suoraan Jenkeistä?
Onko joku hankkinut noita tiivisteitä? Millä toimitusajalla löytyivät ja mitä maksoivat? Tärkeimmät olisi saada oviin uudet tiivisteet ja nimenomaan ne ulkopuolelle sivuikkunaa vasten tulevat tiivisteet. Samalla tosin taidan laittaa muutkin oven tiivisteet uusiksi. |
Quote:
Tuolta saat koko sarjan suht edullisesti; http://www.ecklers.com/product.asp?p...1&dept_id=1511 ja luultavasti kohtuullisella rahdilla. Kyllä Suomestakin voi ostaa, mutta lienee melkolailla tilauskamaa |
Quote:
Kiitos vinkistä! :thumleft: Onko tuossa sarjassa kaikki tarvitsemani tiivisteet? Onko joku tilannut tuolta firmasta tavaraa Suomeen asti? Lähettävät kuitenkin ongelmitta myös USA:n ulkopuolelle? |
Tämä osa on melkein huonoimmassa kunnossa autossani:
http://www.ecklers.com/product.asp?p...&dept%5Fid=255 Tätä ikkunantiivistettä ei taida tulla lainkaan mukana tuossa ehdottamassasi paketissa? |
FinnVettestä vois löytyä ihan hyllytavarana? (Metro kannattanee unohtaa...)
|
Quote:
Metroa vain Helsingissä liikuttaessa paikasta A-paikkaan B...:D |
Quote:
On tilattu monta kertaa ja aina ovat tulleet perille! Jos ei halua tilata suoraan Eckleriltä, niin kannattaa ottaa Poppamiehen ja RP:n kautta, niin tulee tavara vaivattomasti perille ;) |
Quote:
Juu siis ei ole pienintäkään ongelmaa tilata tavaraa ulkomailta. Kysymys oli vain siitä, lähettääkö Eckler tavaraa Suomeen asti. Yllättävän moni Jenkkifirma on haluton lähettämään tavaraa USA:n ulkopuolelle. :rolleyes: Mutta jos kyseisestä firmasta saa tilattua suoraan tavarat tänne asti, niin mikä ettei! :thumleft: |
Quote:
Eckler's lähtettää kyllä! Corvette Central ja monet muutkin lähettävät :thumleft: Tietyillä firmoilla on vaan tuo kuljetuspalveluiden käyttö niin kallista, kun tulevat milloin mitenkin UPS:n kautta ja niin pois päin. Kannattaa siis varautua maksuihin :) |
Quote:
No hitto! Kohta otan taas menopaluu lennon Jenkkilään ja käyn hakemassa itse. :albino: |
Mulle UPS toi kans pakettia kotiin, mut eivät ymmärtäneet soittaa vaikka olin numeron antanut, postilodjussa oli viesti heidän käynnistään:confused: ja käskettiin hakeen paketti heidän varastoltaan:scratch:
|
Quote:
Sama juttu on käynyt minulle UPS:n, DHL:n, DPD:n, GLS:n ja Fedexin lähetysten kanssa. Suurin osa kuskeista ei vaivaudu soittamaan lainkaan etukäteen. Ja jos soittavat, niin noin 5min ennen ovelle tuloa tai siinä vaiheessa jos kukaan ei vastaa ovikellon soitteluun. :scratch: Palautetta on tullut annettua tästä asiasta. Ihan parhaita on olleet ne kerrat, kun pakettia on yritetty toimittaa ovelle kolme kertaa jättämättä minkäänlaista ilmoitusta postilaatikkoon! On siinä saanut sitten ihmetellä, että onko koko pakettia edes lähetetty koskaan. Netin kautta tracking numberilla sitten huomasin, että ovella on käyty jo useampaankin kertaan tarjoamassa pakettia, mutta ei ole soitettu etukäteen tai jätetty minkäänlaista ilmoitusta. Taisi lipsahtaa vähän offtopicin puolelle.. :p |
mulle toi Fedex töihin kun en ollut kotona. No oli sattumalta tuomassa meidän firmaankin tavaraa niin tuli siinä samalla.
Toi kotiin tuonti on hyvä palvelu paitsi niille jotka poistuvat välillä kotoaan... Sori OT |
En viitsi avata uutta topicia tälle kysymykselle, joten jatketaan offtopicia.
Mitä öljyä kannattaa käyttää 1993 vuosimallin LT1 padalla varustetussa Corvetessa? Ilmeisesti jotain Mobil 1 öljyä on aikoinaan käytetty, 5W-30 tai vastaava? Mutta mikä nykyöljy olisi paras vaihtoehto kyseiseen pataan? |
Ihan sitä samaa kantsii pistää. Tai Suomessa (euroopassa) se taitaa olla 5W-40 eikä 5W-50:kään ole huono vaihtoehto. Kestää kuumana vähän paremmin. Eli Mobilin öljyt kehittyy koko ajan. Ei ole enää sama öljy ollenkaan kuin aikanaan. Merkkinä tästä jopa värikin vaihtui tyystin joku vuosi sitten ja puteliin tuli uusia merkintöjä. Eli ihan ajan tasalla on.
|
Quote:
Viime huhtikuussa tehtiin usean asiakkaan kanssa niin että he ostivat esim. Ebaysta osia ja myyjä sitten lähetti osat mulle kontituspaikalle ja minä taas pakkasin kamat konttiin. Joidenkin asiakkaiden kanssa tehtiin niin että kävin ostamassa asiakkaiden tarvitsemat osat liikkeistä ja pistin konttiin. Kontin saavuttua Suomeen kävin tullaamassa tavarat ja purkasin kontin. Seuraava reissu on loka-marraskuun vaihteessa joten tilauksia otetaan vastaan. |
Pari linkkiä varaosien tilaukseen...
Itse olen saanut parhaiten seuraavista paikoista, paremmuusjärjestyksessä:
http://www.mamotorworks.com http://www.ecklers.com http://store.summitracing.com Minulle eli lähes ummikolle Mid America Motorworks on toimittanut tähän asti nopeimmin, halvimmalla ja parhaat osat GM:n eli MetroAuton vastaaviinkin verrattuna. Kuljetukset pienosille postipaketti ja haettu joko lähipostista (osa tulee suoraan tullin ohi jostain syystä etenkin Ecklersiltä enkä siitä ole viitsinyt reklamoida...) tai Tullipostista. Isommat osat UPS, Fedex jne. ja UPS:lle on voinut esittää toiveena hakea osat UPS toimipaikasta ja heillä on toimipaikkoja useissa kaupungeissa. Kun on itse arkisin klo 8-16 jossain muualla matkoilla tai töissä eikä vastaanottamassa UPSin toimituksia ne osat on haettu itse klo 19 tai klo 20 UPSin varikolta. Joihinkin tilauksiin olen laittanut toimitusosoitteeksi sen korjaamon/virityspajan jossa ne asennetaan. Ym. paikoista saa tilattua esim. kaikki corvetin tiivisteet hyvinkin edullisesti GM:n omiin hintoihin verraten. Aftermarket - osien tekeminen on USA:ssa kilpailtu ja suosittu ala: restaurointi-, tuunaus- ja viritysharrastus on kaiketi USA:ssa keksitty joten niitä korvaavia osia on kaupan runsaasti, yleensä hyllyssä, ja useimmat vähintään alkuperäisien osien tasoisia 1/10 - 1/5 hintaan GM:n osiin verrattuna. Tullipostissa olen päässyt (tullin ohi menneen paketin jälkeen) halvimmalla koska luottokortilla netin kautta tilattujen osien rahtimaksut ovat "seuraavan kuukauden luottokorttilaskussa enkä minä sitä nyt tähän hätään mistään saa tietooni" joten tullit ja alvit on maksettu usein vain osan tilausvahvistuskuitin eli varaosan hinnan mukaan. Eivät tullipostissakaan jaksa ainakaan useimmat virkailijat pikkurahoista kiistellä joten tullaushinnaksi on otettu vain varaosan hinta ;) |
Quote:
|
| All times are GMT +3. The time now is 10:15. |