![]() |
Corvette Meet XVI 2009
Seuraavan muutaman viikon aikana tehdään päätös seuraavan meetingin paikasta. Nyt oltiin etelässä. Viimeksikin (Lahti) aika etelässä. Sitä ennen Kuopiossa.
Ihan samoille nurkille ei välttämättä oltaisi menossa. Länsi-Suomi tai Keski-Suomi voisi kuulostaa hyvältä. Tai sitten vaihteeksi pohjoiseen? Nyt voi siis ehdotella mahdollista paikkaa. Ajankohtahan on mitä suurimmalla todennäköisyydellä 7.-9.8.2009. Ehdotuksiin mielellään linkki kyseisen kylän riittävän suureen majoituspaikkaan että voidaan olla potentiaalisiin paikkoihin yhteydessä. Mökkikylässä täytyy olla vähintään 250 vuodepaikkaa, koska niissä täyttöaste jää 50% luokkaan, kun pienemmät porukat varaa isojakin mökkejä. Hotellissa huoneita täytyy olla vähintään 70 kpl. Ei muuta kuin ehdottelemaan. T Mika |
Ehdotan Tamperetta. Perusteluna ettei olla aiemmin oltu ja majoitus kapasiteettia pitäisi löytyä. Noilla vanhoilla vessoilla on hiukan epämielyttävää körötellä esim Kuopioon ja takaisin, tosin cee ykkösiä on niin vähän miiteissäkin ettei ehkä niiden takia kanata paikkaa valita.
|
Länteen eli espoo
|
Naantali ;) Vai oisko sittenkin tasapuolisuuden vuoks välillä hyvä mennä jonnekin Jyväskylän pohjoispuolelle?
|
Quote:
|
Itä tai länsi suomi. Siellä hienoja paikkoja riittää. Kyllä meidän vanhavessalaistenkin pittää sen verran pystyä köröttelemään jos Masakin kiertää puolieurooppaa. Mun mielestä se roadtrip letkassa on jo osa koko miittiä.
|
Järvenpää keikkuu taas vahvasti ehdokaslistalla---ZzzzZZZZzzzz :thumleft:
|
Länsi-Suomi! Mielellään jostain Turusta, Turun yläpuolelta tai jostain. Tampere olis kanssa tosi jees!
|
Oulu-Vaasa akseli ?
|
Kun mietitte mahdollisia paikkoja, niin jos vain mahdollista käykää katsomassa paikan päällä minkälaiset puitteet on tarjolla. Esim. parkkipaikat yms.
Sen perusteella mitä viikonloppuna ihmisien kanssa jutteli, niin leirintäalueen tai hotellin taso on oltava kohtalaisen hyvä. Mihinkään työkaluvajaa muistuttavaan leirintämökkiin ei enää tätä porukkaa saa majoittumaan. |
Quote:
Onko siellä kerhon kassassa sen vertaa hilbakkaa että "talkoo aktiiveille" voitaisiin vaikka jotain maksaa hienosta työstä tälläisissä tapahtumissa? Mitään verojahan ei tarvitse murehtia koska yksityinenkin saa tienata X määrän ennen kuin tulee tarvetta ilmoitella tuloista. Toinen kehitysidea mikä kerran kirpaisee maksuissa. Teettäkää kunnollisia NUOLIVIITTOJA kerhon logolla joilla merkkaatte reiteillä isoimmat käännökset ja rastipaikat. Eihän siitä suunnistamisesta tule mitään jos ei ole esim kakkoskuskia lappua lukemassa tai ko lappua lainkaan.. Tollaiset syntyisi varmasti Elreyno yms sharkkilaisten osaajien kautta kohtuu kustannuksilla. Nimim pari kertaa U bendit tehneenä.. |
Joskus putkahti esiin Pyhäniemi Kihniössä, kelomökkejä 55kpl. Osa isompia ja osa pienempiä.
|
Quote:
Ei paha! : Pyhäniemen alueella palvelee myös lennokkaista pakettimatkoistaan tunnetun Kalevi Keihäsen kastama perinnesauna Kipakka. Kipakan kuuluisat löylyt lähtevät Aitokiukaan kivistä. Lauteille mahtuu 15 henkeä kerrallaan ja saunan voit tilata mutkattomasti osaksi kokouspakettia. Talviseen aikaan sauna palvelee avantouimareita kahdesti viikossa. |
Ääni Tampereelle.
|
Quote:
Talkooporukoille maksaminen on vähän niin ja näin. Se mihin kerholla olisi varaa aiheuttaisi todennäköisesti vain hilpeyttä ja ehkä muutaman vi**uilun. Noita nuolia ja opasteita olen miettinyt itsekin. Ainoa haittapuoli niissä on niiden kuljettaminen meetingiin. Kun kornetilla lähteen niin tavaratilaa on aika rajoitetusti. Tämä pistetään kaikesta huolimatta tod.näk. hankintalistalle, mutta ainakin vakavaan harkintaan. |
Laitoin Kihniöön kyselyä.
Näillä Holiday Club yms. osake-paikoissa on usein se ongelma että viikko-osakkeen omistajat täyttävät ne sesonkiaikaan aika tehokkaasti. Olen Airistoakin Paraisilla kysynyt vuosien varrella muutamaan kertaan, mutta eivät ole voineet luvata majoitusta kuin 65 hengelle vaikka mökkejä on vaikka kuinka. http://www.strandbo.fi/html_com/sivu.cfm?id=205 Laitoin sinnekin kyselyä, jos tilanne olisi vaikka parempi. Tamperetta ehdottaneiltä kysyisin missä majoitutaan? Härmälässä muutama maja, samoin Rusthollissa. Sappee verrattain lähellä, mutta kamalan hiekkatien päässä eikä taida punkat vielä riittää. Meille sopii (jos tuo oman patjan) aika monta, mutta isolla porukalla ei päästä edes välttävään palvelutasoon. Rosendahl olis ympäristönä puistomaisin, mutta palvelu häviää Torpalle. Voin kyllä kysyä sieltäkin tarjouksen. |
Rosendhalia, itse ajattelin juuri sen puistomaisuuden takia. Yksi vaihtoehto olisi myös Nauvo kuuluu samaa ketjuun ton Airiston kanssa Luulisin että siellä ainakin kapasiteettia löytyisi tai miten Hanko tai Kasnäs
|
Quote:
|
Quote:
Onse Hvetti ihme ettei varma raha kelpaa?!?!? Pistäisivät vaikka sitten jotain lisää hintaan tms että saisivat homman toimimaan. |
Muutamassa meetissä ollaan tehty kyltit/nuolet. (Viimeksi 3-vuotta sitten.) Kuten Mikko totesi: Kuljettaminen oli ihan syvältä. Isoin ongelma oli saada ne kovaan maahan pystyyn, kun Vetteen ei rautakanki sopinut.
Kuopiossa ja Lahdessa oli "reittikirjan" lisäksi kartta, johon reitti oli merkitty. Nyt sopivaa selkeää pohjaa ei löytynyt. Paras ratkaisu yksin ajavalle on ottaa peesi joltain jolla on kartanlukija. Näin voi vaan ajella rastilta toiselle. Vielä kun ystävällisesti kysyy saako seurailla niin ei tule edelläajavalle mitään vainoharhaisi reaktioita. Koitetaan kuitenkin kehittää opastusta ja kyltitystä jatkossa entistä paremmaksi. Tuosta korvauksesta: Ainakin tähän asti hallitus-aktivismi on perustunut vapaaehtoisuuteen ja kuten Mikko totesi, korvaukset jäisivät niin pieniksi ettei olisi isompaa merkitystä suuntaan tai toiseen. Itselle vaivan palkitsee viikonlopun kaltaiset hetken, kun näkee että porukalla on hauskaa ja ympärillä on paljon iloisia ihmisiä. |
Stranbon Fagerholm voisi olla paikka legendaariselle kokoontumiselle. Autolla sinne ei valitettavasti pääse.
No ehkä joku pikkujoulu tuonne. (Itse olin tuolla viimeksi helmikuussa. Ja oli talvella yllättävän hauska paikka.) Palvelu aivan loistavaa, mutta hintakin sen mukainen. |
Tarkennetaanpa vähän tosiaan tota mun omaa kommenttia.
Ajattelin vain ja ainoastaan hallituksen ulkopuolelta tulevia henkilöitä ja heille korvauksen maksamista. Hallituksen jäsenet tietävät jo mukaan tullessaam mikä on pelin henki ja meille riittää palkaksi ne kiitokset jotka osallistujilta saamme. Pappiksenkin viikonlopun aikaiset hehkutukset oli sen verran runsaat että oma ryhti suoristui heti ja tämä fiilis säilyy ainakin jouluun asti. |
Opastekyltit tein Himoksen meetinkiin 2003, onnistui viedä tienvarteen etukäteen kun asuu lähellä. Ei oikeen sovi kuskaamaan niitä muiden romppeiden kanssa kauemmas.
Himos myös ensivuodeksi yksi vaihtoehto, majoitustila riittää isommallekin porukalle. On vaan jo 2 kertaa meetinki täällä ollut. Suomessa kyllä hienoja paikkoja on, mutta tuo majoitusmäärä on se ongelma. Mökit pitäisi olla kuitenkin suht lähekkäin ja tasokkaita. |
Quote:
Ja nyt en enää sano kuin kerran : valitaan 4-5 vakiomestaa missä homma toimii ja varataan kaikki vuorotellen vuosiksi eteenpäin. |
Manamansalon kapasiteetti ei ilmeisesti riitä? Alueella on hyvä luokitus. Kalajoki olisi varmasti myös hieno. Samoin Power Park voisi tarjota kiinnostavat puitteet. Virroilla ja Porissa oli aikaisemmin hienot miitit. Virroilta jäi mm. Iltaristeily ja cruisailu Keskiselle mieleen.
|
Quote:
Power Parkissa ongelmana taitaa olla majoituskapasiteetin riittämättömyys ja se että turistikausi on elokuussa, joten eivät ole innokkaita järjestämään meetiä siihen ajankohtaan. Silti täältä ääni Kalajoelle! |
Quote:
Vaikka roadtrippaamisesta tykkään jäis toi powerpark mulle ylivoimaiseksi jos ei alla jotain modernimpaa. |
Pappiksen ehdottaman 4-5 paikan kierto varmasti toimiva ratkaisu.
(kokoontuuhan osa kerhoista joka vuos samaan paikkaankin) Ei tarvisi arpoa järjestelyissä niin paljoa kun tietää miten mikäkin homma paikassa toimii. Kalajoella minua ei henk.koht miellyttänyt mökkien pitkä etäisyys toisiinsa. Mutta paikalle tulen jos siellä ollaan ;) |
Powerpark ei suostu ottamaan kerhoja sinne kuin kesäkuussa, joten se on poissuljettu vaihtoehto. Katotaan nyt kysytäänkö vielä.
|
Quote:
No ABC ketjuilla on suihkut ja monessa muussa huoltoasemassa jos leiripaikalta ei mukamas löydy? Ajattelin vaan että kisatessani aikanaan 70/80 luvulla jollilla niin silloinkin oli äitee mukana ja kummasti me joka päivä suihkussa käytiin leiripaikoilla. Ehkä mun neuvokkuuteni hankkia suihku on hiukan eri näin ulkomaanrahtarinakin...lähes joka päivä mä ulkomaillakin suihkussa olen käynyt. *Akat ja lapset kitisee siksi että ei niitä aidosti kiinnosta mitkään meetit kaiketi ? Jaa että Vettessä mukana muksutkin, ja mä luulin että mulla oli huono lapsuus ? |
Miittinki ei nyt vaan ole mikään motorsporttiviikonloppu. Vaan vuosittainen päätapahtuma kerhon jäsenille. Mielellään sitä viettää mukavissa olosuhteissa, seurassa ja palvelun toimiessa moitteettomasti.
Kyllä siitä on valmis maksamaan. Kyllä ite tarvittaessa nukkun vaikka vettessä (C4:sessa pari yötä on tullut nukuttua) mutta ei kiinosta meeting viikonloppua vettessä viettää :D Ja miksi sitä pitää ABC:lle lähteä suihkuun, kun menee sellaseen paikkaan mistä löytyy oma suihku. Saa mennä sillon kun huvittaa. Onko ABC asemilla myös tilat järjestää reilulle sadalle hengelle saunailta? Ja pidetään tämä topic nyt aisoissa. Nyt etsitään paikkaa vuodelle 2009! |
Härmälässä on tuo motelli camping alueen välittömässä läheisyydessä.
http://www.fontana.fi/tmp_harmala_si...g=1&sua=9&s=43 Miten kävisi Ikaalisten kylpylä?http://www.ikaalistenkylpyla.fi/sis_..._esittely.html |
Quote:
Hmmm.... vetteporukka alkaa rankasti keski-ikäistyä?! Enää ei kelpaa kesä ja kärpäset. Pitää olla valkoiset lakanat ja aamiainen sänkyyn. Kohta vaaditaan tietysti, että autossa pitää olla ilmastointikin kunnossa..... |
Quote:
Ihan totta, ja kun mukaan otan mieluiten vamukin ja pikkuisen- on noi aika must must . En tiedä kauan Vet olet mukana ollut, mutta mun mielestä majoitukset on olleet kouvola liitereiden jälkeen erittäin pop. Torppa nyt sattui olemaan sitten se positiivisen puolen ääripää. |
Quote:
Olen samoilla linjoilla, mutta pitää heittää pientä provoa silloin tällöin, että alkaa veri kiertämään... |
Joo pysytääs aiheessa; Maarianhamina tai Saariselkä , molemmissa tasokasta majoitusta ja kapasiteetti riittää...
|
Quote:
Maarianhamina :thumleft: |
Mariehamn, todella loistava ehdotus. :thumleft:
|
Quote:
Toi vois olla pop, ois samalla niinkuin ulkomailla. ;) |
Quote:
Sovittú! |
Quote:
|
Quote:
Sehän se on meillä datsunisteilla verissä... Mutta nyt asiaan joka iikka!!! |
Quote:
Sopii,ja sit tietysti Yyteri olis mulle hyvä,vaikka siellä onkin jo ollut pari kertaa! |
Keuruu. Upea paikka järven rannalla.
|
Ääni Maarianhaminalle.
|
Quote:
Ääni keuruulle.Kuullostaa hyvälle. Mua ei ole noi semihurrit pahemmin koskaan napannut. Entäs saariston rengastien varrelta nauvo ? |
Tampesteri.
|
Quote:
Ei taida olla Nauvossa mitään kunnon majoitusta , ainakaan tälläselle poppoolle...vai ? |
On siinä Nauvossa ainakin suht iso hotelli löytyy myös sauna ja palju. Mutta itse suosittelen ennemmin Airistoa on hiukan rauhallisempi
|
Itse antaisin kanssa äänen Ahvenanmaalle. On kuitenkin vaikea niille osallistujille jotka eivät ole lomalla meetingin aikoihin ja eivät pysty laivan aikataulun mukaan tulemaan. Paikka olis kyllä kiva, mutta pääseminen sinne aivan liian hankalaa. Eli siis ei sitten kuitenkaan sinne.
|
| All times are GMT +3. The time now is 14:06. |