![]() |
Rekisterikilven kiinnittäminen taakse
Sain eilen nuo lyhyemmät kilvet ja ajattelin tiedustella, että minkälaisia sovellutuksia olette keksineet kilven kiinnittämiseen taakse? Etupään kiinnittämisestä olikin jo erittäin pätevä topicci olemassa.
|
Quote:
|
Tota, saitko vai ostitko (1000¤) lyhyet matalat kilvet?
(siis tarkoitan 3 kirjainta ja 2 numeroa ilman Maatunnusta?) |
Quote:
|
Niitä tivasin myös fiiattiin (amerikan malli)
kun täysleveä ei mahdu. Kertoivat että AKE ei enään sellaisia toimita... |
Kolmemerkkiset kilvet meni ihan hienosti. :cyclops:
|
3 kirjainta ja 2 numeroa. 16 euroa ne tais olla yhteensä. Eli siis ilman EU-merkkiä ja näähän saa ihan ku vaan menee ja pyytää tilaamaan. Toi rälläköintikään ei ois varmaan huono idea. Yks sovellutus olis ruuvata ne siihen mustaan muovikehykseen. Menee reiät just kohdilleen. Oliko muita tapoja vielä?
|
Viimeviikolla Lahdessa Saksalan K1 katsastusasemalla
sanoivat että sellaisia ei enää toimiteta? |
Quote:
Edellisviikolla tuntui saavan tilattua. Liekkö ihan noin nopeasti mitään mullistavaa tapahtunut? |
Saa ne uudemman malliset kilvet vaihdettua vanhanmallisiin kilpiin jos haluaa,tunnus säilyy samana ja kilvet joutuu maksamaan kahdesti.Hintaa en kysynyt mutta tuskin montaa kymppiä maksaa.
|
Jep, saa. Mutta Ake ei toimita enään 3 kirjaimisia ja 2 numeroisia
rekisterinumeroita, näin ainakin mulle annettiin ymmärtää. |
Tämä on sitä perustuubaa. Siis mitä ei ole hyllyssä konttorilla sitä ei saa = ei viitsitä selvittää asioita loppuun. Mustat kilvet lyhyinä kiitos aina välillä aiheuttaa myös keskustelua, mutta ne saa kun maksaa sen 16 tai 18 Eur (en muista tarkkaa summaa.
Täältä löytyy kaikki tarjolla oleva kilpimallit KLIKKLIK. EU-kilven koko on 118 mm x 442 mm tai 200 mm x 256 mm. Vanhanmallisen kilven koko on 118 mm x 397 mm tai 118 mm x 338 mm Vanhassa auton rekisterikilvessä on kaksi tai kolme kirjainta, väliviiva ja enintään kolminumeroinen luku valkoisena mustalla pohjalla. Kilven koko on 123 mm x 342 mm. |
Quote:
Paskapuhetta, saa niitä, mutta nykyään on niin, että konttorit saavat oletuskilpenä antaa vain ja ainoastaan sen EU-mallisen. Ilman EU-lätkää varustettu kilpi pitää tilata erikseen parin viikon toimitusajalla.. ;) Sen saa kyllä noutaa ihan sieltä lähimmästä katsastuskonttorista. Jos antaa sen perinteisenmallisen kilven suoraan, niin se on nykypäivänä sääntöjenrikkomus. Eikä ole mitään arvelupuhetta tämä, vaan useilta katsastaja-ystäviltäni kysyttyä.. 3+2 kilpiä saa edelleen.. Ainakin mulle tarjottiin useita eri vaihtoehtoja |
Tämmöttes siin sit kävi:
Rälläkkä kuulosti kivalta vaihtoehdolta, mutta ajattelin kuitenkin ottaa nössötavan suorittaa saman eli peltisakset. Mukana myös 3M:n tappavan tehokasta 2-puolista teippiä, viila, puukko ja ruuvari. Nips naps ![]() Sopivaan kokoon leikelty ja teräviä kohtia vähän tasoiteltu viilalla ![]() Panin sen tuonne ihan alas jossa on mukava kouru jossa se pysyy paikoillaan ja suorassa. Pestäkin voi vähän kovemmalla otteella. Tuolta se ei oo lähdössä minnekkään karkuun. ![]() Pari kuvakulmaa lisää ![]() ![]() |
Itse leikkautin muutaman millin pois kummaltakin puolelta peltisepällä.. Tuli ihan luotisuoran leikkaukset :cool: Ei mennyt leikkaukset edes tuon mustan rajauksen päälle kilven reunassa..
![]() Mulla oli Pösöön joskus laitettu joskus 3M teipillä kiinni kilvet ihan merkkiliikkeessä.. Tippuivat ekan viikon aikana pois edestä ja takaa! 8) |
Eipä nuo leikkausjäljet haittaa kun ovat piilossa kehyksen alla :)
Quote:
Eikös tuo ole itsessään jo multifail :cool: |
Quote:
No sitten annettakoon anteeksi :rolleyes: |
![]() ![]() Mulla on toteutettu samalla tavalla, mutta minulla on Suomi-kilven alla Corvette jenkki-kilpi ja Suomi kilpeä olen joutunut myös kaventamaan ylä laidasta, jotta Corvette teksti jää näkyviin. |
Quote:
Asiallinen! |
Psssst.. kannattasko laittaa kilpien kuvat piiloon ja sovittas, että kukaan ei oo leikannu, lyhentäny, taivuttanu, viilannu eikä liimaillu tarroja kilpiin. Sekun on lain mukaan kiellettyä ja oikeen paskamainen poliisi antaa leikatuista kilvistä sakot ja ottaa varmaan kivet pois. Uudet voi sitten käydä ostamassa konttorilta.:silent:
|
Hohhoijaa.. Mitäs eivät tarjoa sopivan kokoisia lätkiä.
|
Olen bruukannut teettää sepällä rosterilevyt noihin jenkkikilven raameihin ja hyvän näköiset on tullut. Nyt c3:n kanssa täytyy miettiä kun se on upotettu tonne perälaudan sisään se teline, ei sitä paljon tarvitsisi tietysti nipsasta mahtuakseen sivuttaisuunnassa, mutta toisaalta jää sitten ylä(tai alareunasta) ruman paljon tyhjää kun jenkkikilvet korkeammat. Tuon klapin ainakin saa näkymättömiin taustalevyllä, no täytyy mittailla kun auto menee jokatapauksessa kohta talviunille.
|
Quote:
Kuvaa? Itse olen visioinut vähän samaa omia tuotteita varten. |
Quote:
|
| All times are GMT +3. The time now is 13:03. |