![]() |
Myynnissä
|
Mikähän vitsi se tuokin nyt sit on :neutral:
|
Quote:
Ja kusetukselta tuoksahtaa mailien päästä..:-x |
kolmonen tai nolla unohtunut, tai kusetus.
*mailia tuupattu, "you never know". Muutenkin kusettajien kanssa on mukava keskustella, ihan lempi puuhaa :D |
Vähän kallis.Muuten oisin lähtenyt posiolle hakemaan.
|
Vaikuttaa syvästi kusetukselta. Mobilessahan näitä on ollut jo pidemmän aikaa. Nyt näköjään eksynyt jo pohjolan perukoillekin... :rolleyes:
|
Veikkaan että se on näitä "lähetä 2000€ ennakkoon rahti/huolinta kuluihin, tälle nigerialaiselle tilille:4444444444" ja sitten siellä on milloin rekka ojassa, käpy karburaattorissa, vanhat ilmat renkaissa, vaan ykkönen toimii ei saa tallista ulos tms. syitä että jos voisit vielä tonnin laittaa tilille että saan korjattua ja lähetettyä auton......
Eli tää on iltalypsy-yritys... P.S. laitoin ilmoittajalle kyselyn missä auto on ja että tuun sinne huomenna lentäen... |
Quote:
Oli mun Challengeriakin Nettiautosta ostamassa joku italiaano jota ei haitannut pätkääkään korinvaihto (eli paperit), ei tarttenu nähdä autoa etc. Sähköpostipommitus loppu äkkiä kun vähän epäilin aikeita. Nimi tais olla joku Piero Gallo tms. ja sähköpostiosotteessa taas ihan joku muu... |
Kusetus, myyjän paikkakunta Aix-Noulette on Pas-des-Calaisin lähellä Ranskassa. Kuvat USA:sta ja teksti pelkkää copy/pastea. Eli Posiopa hyvinkin.
|
Huoooh:( Ois edes laittanu kolmosen eteen ni kusetus ois menny helpommin läpi. Heimut toi 013-suuntanumerohan on Joensuun suunta. Jospa se autokin on siellä ;) Ja vaikka Hesasta katottun Joensuu näyttääkin olevan Lapissa, niin kyllä sieltä on vielä sama matka Lappiin mitä Hesasta Joensuuhun.
|
Ebayssa sama auto myynnissä n. vuosi sitten.. :rolleyes: Muistaakseni :-k
|
Quote:
|
Mää en ottas ilmattekskaa tommost vanhaa katiskaa;) ja sitt viel toi väri :cool: :rolleyes:
|
Ok, kuka teistä jääristä kävi jo Posiolla ostoksilla? Ei näy enää netsuautossa tuota härpäkettä.
|
Tunnustan. Tai siis en käyny vielä vaan laitoin varausmaksun 4000 € myyjän tilille;)
No oikeesti painoin sitä "ole kateellinen vasikka ja ilmianna ilmoitus" nappulaa. Ehkäpä joku muukin teki niin? |
Quote:
|
Quote:
Kyllä se Joensuu on jo posion lääniä ja siksi samalla suuntanumerolla :p |
Ihan kuinka vaan herra haluaa asian ajatella siellä Turun ja Pöllönummen läänissä.
|
Tuli vastausta sähköpostiin, tein pikkasen "olen tyhmä haluatko rahani" postauksen sille, jaksaiskohan sitä vähän leikkiä...
|
Quote:
Toi on itseasiassa ihan kannattavaa, jos kaikki tekisis niin tuotot tippuis roimasti ja lopettaisivat leikin. |
Jokunen vuosi sitten oli jossain netin myyntipalstoilla myynnissä krominaama isolohko arveluttavan halpaan hintaan. Lähetin viestiä myyjälle ja kyselin kuvia ja lisätietoja. Vastaukseksi tulikin pitkä viesti siitä kuinka auto on Irakin sodassa kuolleen veljen auto ja omistaja ajaa mieluummin Porschella kuin vettellä ja ei tiedä oikeasti minkä arvoinen auto on, eikä oikein muutenkaan mitään autosta. Asuu Italiassa ja haluaa vain päästä eroon veljeltään jääneestä autosta. (Ilmo siis USA myyntipalstalla, enkä kertonut ekassa viestissä omaa olinpaikkaani). Pyytämiäni kuvia ei kuitenkaan tullut. Lähetin uuden viestin missä kiittelin viestistä ja kerroin että auto todellakin kiinnostaa minua, ja mikä parasta oleilen itse Euroopassa ja lennot ovat suht halpoja. Oli ilmoittanut kaupunginkin missä auto sijaitsee ja karttaa tutkimalla totesin että Milanoon lentämällä helppo lähteä autoa hakemaan. Eikä tässä vielä kaikki, työkaverini on Italialainen ja juurikin lähdössä kotiin sukulaisia tapaamaan, joten hän voisi tulla autoa vilkaisemaan ja jos vaikuttaa hyvältä niin lennän perään autoa hakemaan. (Minulla todellakin oli Italialainen työkaveri, joka oli juurikin sukuloimaan lähdössä, mutta hän ei juurikaan autoista ymmärtänyt ja asui toisella puolella Italiaa, mutta tämän jätin kertomatta...) Jostain syystä ei tullut vastausta... Vielä noin viikon päästä lähetin yhden viestin ja kyselin että tuliko edellinen viesti perille. Ei tullut enää vastausta. Taisi olla väärä vastaus kun kyselijä olikin lyhyen lentomatkan päässä... :rolleyes:
PS. tällaisiin kyselyihin ei välttämättä kannata käyttää sitä tärkeintä ja yleisintä sähköpostiosoitettaan. Mieluummin huijareiden linjaa jatkamalla anonyymi osoite jostain jotta eivät pääse kyselijän tietoihin käsiksi! ;) |
Quote:
Totta, mä olenkin yleensä väärentänny näihin kavereitten emailin. nimim. Kiitos internetin luojalle avonaisista stmp servereistä. vai mitä ne oli? |
Quote:
Kuka keksisi virtuaalinyrkin? Kantomatka olisi pidempi kuin esikuvansa ja sen voisi lähettää lankoja pitkin tervehdyskäynnille. Kyllä olis tilausta. |
Lievä? OT. Minusta tulisi joka päivä miljonääri, jos jaksaisin näille Voittoposteille vastata.
On se kummaa, kun aina vaan minun työ-s-osoitteeni voittaa jokaisessa arvonnassa. :scratch: :scratch: :scratch: |
Nyt tuli vastaus kyselyyn. Nyt samaan hintaan saa jo kotiovelle toimituksenkin elikkä täysin selvää vedätystä. Kunhan muistaa käyttää iibein "turvallista" maksukonetta. Pitää vielä kysellä tarkempaa osoitetta että voin lähettää mun mekaanikon tarkastaan vehkeen ja security managerin hoitaan maksuasiat lakimiehen kanssa, jos auto on mainoksen mukainen... :D
Quote:
|
Jahas nyt auto on sitten Irlannissa... Ja siellä asuva ja englantia puhuva kirjoittaisi noin huonoa englantia? Erittäin todennäköistä... Mielenkiinnolla odotan mitä seuraavaksi kerrotaan. :rolleyes:
|
Ja seuraava episodi on tässä, aika hupaisaa yritystä:
Quote:
Taidanpas laittaa menemään postia missä kerron että hyvä juttu, sitten voin diilata suoraan ebayn kanssa koska he tuntevat minut hyvin, olenhan osakkaana firmassa joka diilaa autoja n. 20Mil$ per vuosi. Asiakkainamme on useita kuuluisuuksia joten joudumme pitämään low profilea ettei hinnat lähde nousemaan pilviin. Tulette saamaan mukavan yllätyksen ebaysta lähiaikoina. ;) Katotaan tuleeko huutoja perään että "sain just auton takas turvapaikasta" tai että "ebay ei kerro sulle mitään". Jälkimmäisessä tapauksessa vois pistää vastaan että valitettavasti ebay kertoi ettei tommosta autoa heillä ole (eihän ebayllä ole mitään muuta tekemistä kauppatavaran kanssa kuin ilmoitukset). |
:rolleyes: :D
|
Sain niiltä venkuloilta tämmöstä postia, että auto olisi iibein salaisessa varastossa :rolleyes:
Quote:
Lähetin tämmösen vastauksen: Quote:
Ja suht äkkiä tuli vastaus, sinnikkäästi ne vaan yrittää vai voisko ne olla niin tyhmiä että luulis mua tosiostajaksi? :rolleyes: Nyt ne jo tosin käyttää lihavoitua tekstiä. Pitää odotella tähän vastaamisen kanssa päivä-pari :cool: Quote:
|
Nyt ei ole mulle ihan auennut toi huijaustapaus, eli miksi se niin kovasti haluaa koko nimen ja osoitteen? Ei kai ne nyt siten saa viela huijausta aikaiseksi - ainakaan Suomeen pain?
|
Quote:
Ei sillä, mutta kun ne ei tiedä osoitetta niin ne ei voi valehdella että auto on lähetetty. Voivat jopa lähettää "rahtikirjat" että tulossa on, pitäis rahaa saada. Toiseksi ne voi sanoa "me tiedetään missä sä asut, että parempi maksaa vaan tai tullaan käymään". Jos ne vielä onkii luottokortin numeron niin sittenhän ne voikin jo tilailla kaikkea kivaa :confused: |
hyvä että joku jaksaa rienata, itellä loppu motivaatio tohon copy/paste sähköpostiin mikä tuli toisena....
|
Quote:
Naissa talonhauissa ongelma vain on se, etta jos vuokrahakemuksen jattaa, niin niihin pitaa laittaa social security number, pankkitiedot, nimet, osoitteet, vuositulot yms. joka kaytannossa tarkoittaa, etta tuollainen huijari voisi ottaa identiteetin taysin haltuunsa, eli hakea lainoja yms. :mad: Eipahan tullut noille jatettya. :D |
Tässä autohommassa kävi niin että lähetin "myyjälle" postia, että eBay ei tunne teitä eikä autoa. Kyselin että mitähän tää tarkottaa, ei oo kuulunu vastausta muutamaan päivään :)
|
| All times are GMT +3. The time now is 11:18. |