FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Matkakertomukset (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Finnshark.com lukija(pyhiinvaellus)matka USA:han? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=11318)

groovyjay 12.09.2008 20:07

Finnshark.com lukija(pyhiinvaellus)matka USA:han?

Tätä aihetta on sivuttu useaan otteeseen eri yhteyksissä ja kiinnostusta tuntuisi olevan, joten heitetään ideoita ilmoille ja katsotaan mitä tapahtuu...

American ihmemaa pitää sisällään, ei ainoastaan jokaiselle jotakin, vaan kaikille kaikkea. Maa on täynnä upeita paikkoja ja suurin ongelma onkin "Mihin sitä sitten mentäisiin?" Lomat ja lomakassat ovat itse kullakin rajalliset joten toinen kysymys "Kuinka kauaksi aikaa mentäisiin?" Toiveiden maa tarjoaa isoja ja pieniä tapahtumia ympäri vuoden, nyt täytyy kysyä "milloin mentäisiin?" Mennäänkö kesällä, kun täälläkin on kovasti menoa ja meininkiä, vai syksymmällä, kun täällä ilmat kurjistuu? Miten talvella, kun täällä pakkanen paukku, olisiko kiva käydä piipahtamassa jossain mukavassa vette showssa shortsit jalassa?

Muutama idea:

Bowling Green, KY Täällä sijaitsee tietysti Corvette Tehdas ja Museo, eli tämä on se mecca mihin jokaisen tulisi ainakin kerran tehdä reissu, miksei asiantuntevassa seurassa. Tehtaalla saa opastetun kierroksen ja museon vaihtuvassa ja laajenevassa näyttelyssä on taatusti nähtävää niillekin, jotka ovat siellä jo visiteeranneet aiemmin. Museolla on jatkuvasti tapahtumia ja nyt ilmeisesti on kuokka iskeytynyt maahan ja museon viereen on alettu byggaamaan uutta moottorirata kompleksia, jossa on parin vuoden päästä mahdollisuus ajaa uutta ZR1:sta niin 1/4 milella kuin mutkaradalla. Se on tosin vasta sitten parin vuoden päästä.

Bowling Green on keskellä amerikkaa ja silti aika kaukana kaikesta. Lähin kaupunkin on Nashville,20min ajomatkan päässä Tennesseen puolella. Pohjoiseen voi painaa suoraan vaikka Indianapolikseen...

Bloomington Gold, Carlisle, Eckelers Reunion, Mid America Fun Fest, Bob McDorman Corvette Show etc etc... Isoja tapahtumia pelkästään Corvetteille. Carlislessa oli tänä vuonna 16 000 Corvettea, se pistää pään pyörimään niin, että niskanikamaa vituttaa... Noista muutama on vielä helppo yhdistää, esim Carlisle ja McDorman. Noissa tapahtumissa on tietysti myytäviä autoja ja romua, huutokauppaa, autokrossia, tekniikkaluentoja yms yms... Aivan sika kivaa.

sitten on tietysti suuria kaikille autoille tarkoittuja tapahtumia, Dream Cruise on Woodward avenue (tänä vuonna yli 2.2 MILJOONAA autoja), Hot August Nights, Power Tour, Sema yms yms.

Näiden lisäksi tietysti pitäisi ottaa täysi hyöty hienoista radoista, miten olisi Laguna seca? Texasissa tai nevadassa open road race tapahtuma? NasCar, NHRA etc... Kauheasti kaikkea?

Moni on käynyt, moni ei ikimaailmassa haluaisi mennä...

Olisiko oikeasti lähtijöitä, jos aletaan suunnittelemaan reissua, mitä haluaisitte tehdä ja nähdä? Mihin aikaan vuodesta? Kuinka pitkään? etc etc...

Tämä voitais tehdä vaikka jo ens vuoden puolella tai viimeistään 2010?

Antakaas tulla ideoita!

CC-5 12.09.2008 20:27

HUH HUH!! täytyy hakee nitrot ja lukee uudestaan. Olis varmaan Hieno reissu!!

Wormie 12.09.2008 21:22

2010 loppuvuodesta vois lähteä....

Corvette63 12.09.2008 22:33

Quote:

Originally Posted by Wormie

Juuri näin, tuolloin voisi harkita vakavasti.. :cyclops:

MrT 12.09.2008 22:35

Quote:

Originally Posted by Wormie
Quote:

Originally Posted by Corvette63
Juuri näin, tuolloin voisi harkita vakavasti.. :cyclops:

kuin myös :-({|=

pirre 12.09.2008 22:44

:-k:thumleft:

MS 15.09.2008 20:48

2009 :thumrigh: viikoksi varmaan pystyis irtautumaan.

TorgueManagement 15.09.2008 21:29

Joku 10 pv vois olla sopiva kesto ? Intrested!

Corvette63 15.09.2008 21:41

Quote:

Originally Posted by TorgueManagement
Joku 10 pv vois olla sopiva kesto ? Intrested!

Itsehän en ainakaan millekkään 5pv reissulle lähtisi.. Ei siinä kerkeis kun sopeutua maisemaan ja sitten jo pitäis taas lähteä kohti kurjalaa.. :neutral:

TorgueManagement 15.09.2008 21:49

Quote:

Itsehän en ainakaan millekkään 5pv reissulle lähtisi.. Ei siinä kerkeis kun sopeutua maisemaan ja sitten jo pitäis taas lähteä kohti kurjalaa.. :neutral:

No yrittäjän lomat on rajotetut, mutta pannaan GC arvontaan laput sisään ja jäädän sille tielle ? :-k

Corvette63 15.09.2008 21:56

Oivallinen idé :cheers:

heimo huima 15.09.2008 22:08

Jees, menossa mukana. :thumrigh:

MS 15.09.2008 22:09

Viikko = vähintään 7 päivää.

bulldog's 14.10.2008 12:16

Kuinkas moni tonne Semaan on tänävuonna oikein lähdössä Täältä?
Meinasin että vois pitää jonkun illanistujaisen jossain asian tiimoilta...
Käsittääkseni sinne on kuitenkin jonkunverran osallistumassa.

V-P 14.10.2008 12:46

Quote:

Originally Posted by bulldog's
Kuinkas moni tonne Semaan on tänävuonna oikein lähdössä Täältä?
Meinasin että vois pitää jonkun illanistujaisen jossain asian tiimoilta...
Käsittääkseni sinne on kuitenkin jonkunverran osallistumassa.

Mulla olisi tarkoitus lähteä vähän "kattelemaan" ympärilleen lähiaikoina. 1 tai 2 viikkoa voisi ihmetellä. Milloinkas ja missä toi Sema nyt sitten on?

Googlellahan toi löytyikin 4. - 7. 11. näkyy olevan LasVegasissa.

valtope 14.10.2008 13:16

Sema

Moi

Olen menossa 2008 SEMA-Show:n

Olen Vegasissa 02-06.11 ajan, sitten Los Angeles / Anaheim

16.11.-08 NHRA Drag finals Pomona CA

vaihdellaan puhelinnumeroita vaikka yv:nä

energy 14.10.2008 13:44

Huomenna lähtö Californiaan, 3.11-10.11 sijaintina Las Vegas myös. :cool:

bulldog's 14.10.2008 13:54

4.päivä lähtö, Vegasista Friskoon,losiin, anaheimiin, ja diegoon. 3.viikon retki.
Oletko enrgy Friskossa Seman jälkeen?

bulldog's 14.10.2008 13:59

Quote:

Originally Posted by valtope
Moi

Olen menossa 2008 SEMA-Show:n

Olen Vegasissa 02-06.11 ajan, sitten Los Angeles / Anaheim

16.11.-08 NHRA Drag finals Pomona CA

vaihdellaan puhelinnumeroita vaikka yv:nä

Just majailtiin kanssa frendin luona anaheimissä ja varmaanki tälläreisulla tulee käytyä siellä.

bulldog's 14.10.2008 14:00

Sitä vois käydä porukalla Vegasissa "purilaisilla" joku ilta porukalla, ei muuta kun numerot jakoon yv:nä

valtope 14.10.2008 14:30

Quote:

Sitä vois käydä porukalla Vegasissa "purilaisilla" joku ilta porukalla, ei muuta kun numerot jakoon yv:nä

Kuulostaa ihan hyvältä ajatukselta, tehdään niin.

V-P 14.10.2008 14:35

Quote:

Totahan voidaan pitää sovittuna juttuna!

bulldog's 14.10.2008 14:40

Näin on, tulee sopiva tauko pelaamisellekkin... ;)

energy 14.10.2008 14:51

Quote:

4.päivä lähtö, Vegasista Friskoon,losiin, anaheimiin, ja diegoon. 3.viikon retki.
Oletko enrgy Friskossa Seman jälkeen?

Ennen Semaa. Lokakuu ollaan Friscossa muiden vaivana. :cool:

energy 14.10.2008 14:54

El RayNo lentää myös 31.10 Friscoon ja lähetään siitä sitten köröttelee kohti Vegasia muutaman päivän päästä kun reinolla on aikarytmit vähän tasaantuneet. Joten näköjään aika jengi on kokoontumassa. :) Ja huhu liikkuu et ruuvijaakkokin ois mahdollisesti bongattavissa aurinkoisesta Las Vegasista ;)

Finnshark 14.10.2008 15:06

No voe sun sentään! Melkoinen porukka teitä on sinne pelikaupunkiin lähdössä! Muistakaa ottaa kamerat mukaan ja niitä kuvia "riittävästi". ;)

bulldog's 14.10.2008 15:14

Quote:

Originally Posted by energy1610
El RayNo lentää myös 31.10 Friscoon ja lähetään siitä sitten köröttelee kohti Vegasia muutaman päivän päästä kun reinolla on aikarytmit vähän tasaantuneet. Joten näköjään aika jengi on kokoontumassa. :) Ja huhu liikkuu et ruuvijaakkokin ois mahdollisesti bongattavissa aurinkoisesta Las Vegasista ;)

Ei muuta kun sinne sit, itse olen kuullut saman huhun että JackTheNut olisi paikalla!
Ottakaa kaikkien numerot ylös niin saadaan jengi kokoon joko 5. tai 6. päivä.
Mun numeron saa yyveellä jos joku tarvii.
Itse joudun lähtee jatkaa matkaa ylös nähtävästi 7.päivä

bulldog's 14.10.2008 15:16

Quote:

Originally Posted by Finnshark
No voe sun sentään! Melkoinen porukka teitä on sinne pelikaupunkiin lähdössä! Muistakaa ottaa kamerat mukaan ja niitä kuvia "riittävästi". ;)

Sitä kun on aikaisemmin niin paljon kyselty, niin:
Olemme täten siirtäneet FS:än viralliset pikkujoulut pikkaisen kirkkaampiin saleihin... ;)

V-P 14.10.2008 17:31

Quote:

Sitä kun on aikaisemmin niin paljon kyselty, niin:
Olemme täten siirtäneet FS:än viralliset pikkujoulut pikkaisen kirkkaampiin saleihin... ;)

Niiollaankii.;)

El RayNo 14.10.2008 18:33

Quote:

No perskule, ukkoja alkaa olee vegasissa/SEMA:ssa kun finnsharkin pikkujouluissa....:alien: :confused: :alien:
Tulossa semaan n.5.11. eli ke,to ja pe.

sanoinkin jo bulldogs:lle et vois kimpassa käydä joku ilta burgerilla....:cool:

Mahtaako saada lippuja aamulla paikanpäältä NHRA:n pomonan kisaan LA tai SU ??

TorgueManagement 14.10.2008 20:51

Elekää pojat vääntäkö puukkoa haavassa! :)

Vaikka oonhan mä vissin itekkin huomenna lähössä Shanghaihin Vormulaa kattoon... :cool:

bulldog's 14.10.2008 21:47

Quote:

Originally Posted by El RayNo
No perskule, ukkoja alkaa olee vegasissa/SEMA:ssa kun finnsharkin pikkujouluissa....:alien: :confused: :alien:
Tulossa semaan n.5.11. eli ke,to ja pe.

sanoinkin jo bulldogs:lle et vois kimpassa käydä joku ilta burgerilla....:cool:

Mahtaako saada lippuja aamulla paikanpäältä NHRA:n pomonan kisaan LA tai SU ??

Kyllä lippuja saa sieltä, ainakin halvemmille paikoille.
Yritetään kerkee tonne to tai pe, viikonloppuna ei pääse...
FatBurger rocks... ;)

valtope 15.10.2008 08:51

Quote:

Kyllä lippuja saa sieltä, ainakin halvemmille paikoille.
Yritetään kerkee tonne to tai pe, viikonloppuna ei pääse...
FatBurger rocks... ;)

Kyllä ne portilla lippuja myy, mutta katsomopaikat on "vähän maalin jälkeen".

kokemus on osottanu, ettei sieltä hyviä paikkoja enää sunnuntaina saa

kokeilkaas tuolta:

http://www.nhra.com/content/tickets....navsource =24

bulldog's 15.10.2008 09:59

Noita NHRA:n kisoja kiertäneenä ei mulle ole tullut vielä vastaan että ei lippuja sais stripin osuudelle.
"ykköspaikat" on mennyt kyllä mutta radoista riippuen merkkaamattomille istumapaikoille, tai radan puolenvälin pintaan on aina löytynyt.
Myöskin siellä on yleensä "mustanpörssin" kauppiaita joilta saa ostettua liput ihan järki-/normaaliinhintaan paremmille paikoille.
Tosin olen itse aina aamusta liikkeellä sillä väkeä on paljon.
Ennakkotilaus on tietenkin aina varmin mutta silloinkin pitää olla huomattavasti aikaisemmin olla liikenteessä.
Ei näyttänyt olevan enää paikkoja kuin puolenvälin tienoilla.
Mua saa kivittää jos et pääse kisoihin. ;)

energy 16.10.2008 09:43

"Welcome to San Francisco, enjoy your stay." Oli kyllä niin mukava kuulla noi sanat. Just pari tuntia sitten saavuin. Ihan kun olis kotiin tullut. Mukavaa saada american ilmaa keuhkoihin. :)

bulldog's 16.10.2008 10:13

Quote:

"Welcome to San Francisco, enjoy your stay." Oli kyllä niin mukava kuulla noi sanat. Just pari tuntia sitten saavuin. Ihan kun olis kotiin tullut. Mukavaa saada american ilmaa keuhkoihin. :)

Onneks olkoon, toisiks pahin on takana...
Kateeksi vähän käy, no pari viikkoo vielä.

V-P 16.10.2008 13:48

Mä sain matkasuunnitelman ja laskun äsken. 2.11 lähtö, ja takasin 17.11. Aikaa on varattu autojen katseluun melko kiireettömästi. Oiskohan kellään osotteita asiallisiin autoliikkeisiin tolla alueella?
Jos jollakin on kiikarissa tuollapäin jokin kulkupeli, niin voisin käydä checkkaamassa minkälainen se oikeasti on.
Itse en osta mitään tuolla matkalla. Ihan varmasti en osta!

kujalmi 16.10.2008 23:04

Tämä nyt liittyy varsinaiseen topiciin, eli siihen "pyhiinvaellusmatkaan". Monesti miettinyt esittää täällä semmoista tempausta. Itsehän tuli Bowling Greenissä keväällä piipahdettua mutta toki sitä uudestaankin voi piipahtaa, vaikka ensi kesänä. Joka tapauksessa sinne suunnalle on ennen pitkää taas päästävä.

Lennot Chicagoon, sieltä auto alle ja tekee sopivan silmukan keskilännessä. Aikaa kannattaa varata ainakin se viikko pari.

Keväällä Corveten tehtaalla turisin hetken jonkun "kiertuehenkilön" kanssa ja sanoi, että kun seuraavan kerran Suomesta asti tulette ilmoittakaa etukäteen. Lupasivat järjestää jotain spesiaalia :confused: Tämä varmasti kannattaisi hyödyntää, ties mitä ilmaista suuveniiriä mukaan heittäisivät. Ja ehdottomasti ajoittaa vierailu semmoiseen ajankohtaan, että siellä on jokin muukin tapahtuma menossa.

Nipa 17.10.2008 09:07

Speciaalia ainakin oli verrattuna viime vuoteen että tehdaskiertueella ei enää tarvinnut käyttää suojalaseja!
Tuollainen tehdas/museoreissu ois hieno juttu, toki jotain muutakin pitäisi siihen saada yhdistettyä (isompia tapahtumia suht lähellä??)

kujalmi 17.10.2008 09:44

Quote:

Originally Posted by Nipa
Speciaalia ainakin oli verrattuna viime vuoteen että tehdaskiertueella ei enää tarvinnut käyttää suojalaseja!
Tuollainen tehdas/museoreissu ois hieno juttu, toki jotain muutakin pitäisi siihen saada yhdistettyä (isompia tapahtumia suht lähellä??)

Kyllä tuossa keväällä vielä oli suojalasit käytössä.

Nipa 17.10.2008 11:08

Quote:

Originally Posted by kujalmi
Kyllä tuossa keväällä vielä oli suojalasit käytössä.

Syyskuun puolessa välissä ei enää ollut. Kuulemma oli just vähän ennen sääntö tullut

bulldog's 17.10.2008 12:30

Quote:

Originally Posted by V-P
Mä sain matkasuunnitelman ja laskun äsken. 2.11 lähtö, ja takasin 17.11. Aikaa on varattu autojen katseluun melko kiireettömästi. Oiskohan kellään osotteita asiallisiin autoliikkeisiin tolla alueella?
Jos jollakin on kiikarissa tuollapäin jokin kulkupeli, niin voisin käydä checkkaamassa minkälainen se oikeasti on.
Itse en osta mitään tuolla matkalla. Ihan varmasti en osta!

Oletko Vegasissa koko ajan vai lähettekö muualle retkelle?

V-P 17.10.2008 12:34

Quote:

Oletko Vegasissa koko ajan vai lähettekö muualle retkelle?

Kyllä kait padolla ja kanjonilla ainakin "pitää" käydä. Ja niitä autokauppojakin voisi vähän katsella.

bulldog's 17.10.2008 13:29

Quote:

Originally Posted by V-P
Kyllä kait padolla ja kanjonilla ainakin "pitää" käydä. Ja niitä autokauppojakin voisi vähän katsella.

Äkkiikös tosta Californian puolelle suihkasee, sielä olis tota autotarjontaa pikkaisen enemmän...

energy 27.10.2008 23:01

Ma oon taalla nyt kohta 2 viikkoo pyoritelly peukkuja ootellu et te muut tulisitte kanssa. Mika kestaa?? ;) San Josessa 25 lamminta aurinko paistanu joka paiva ja vetteja nakyy joka paiva. Paivaakaan ei ole ettei olis yhtaan nahny. :)

groovyjay 27.10.2008 23:33

Quote:

Ma oon taalla nyt kohta 2 viikkoo pyoritelly peukkuja ootellu et te muut tulisitte kanssa. Mika kestaa?? ;) San Josessa 25 lamminta aurinko paistanu joka paiva ja vetteja nakyy joka paiva. Paivaakaan ei ole ettei olis yhtaan nahny. :)

:mad: :mad: :mad: Kyllä mä sulle vielä peukalon pyöritykset näytän!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

:D

Corvette63 27.10.2008 23:44

Quote:

Täällä on kylmä ja vettä tulee kun esterin hanurista.. Eikä tee yhtään mieli sinne lämpimään. Syksy ja ja puunlehdet on tosi jees! :cool:

Finnshark 27.10.2008 23:55

Quote:

Täällä on kylmä ja vettä tulee kun esterin hanurista.. Eikä tee yhtään mieli sinne lämpimään. Syksy ja ja puunlehdet on tosi jees! :cool:

Olen täysin samaa mieltä. Keltaiset tai oikeastaan jo ruskeat puunlehdet sateesta kiiltävällä pimeällä tiellä ovat tosi cool. Vielä parempi kunhan tie on jäässä kuin San Jose Sharksien jäähallin jää, ulkonahan jo eilen tuulikin samaan malliin kuin San Franciscossa meren rannalla. Ei siellä olis yhtään kivaa... Täällä on parempi... :p

PS. Missäs niitä kuvia on nähtävillä? Jos ne edes hiukan lämmittäisi tässä syksyn koleudessa...

energy 28.10.2008 02:10

Quote:

Originally Posted by Finnshark
PS. Missäs niitä kuvia on nähtävillä? Jos ne edes hiukan lämmittäisi tässä syksyn koleudessa...

Eipa ole kauheasti kerenny autoja kuvailemaan. Kamerassa muistikortti puolillaan kuvia erinakosista omakotitaloista. Paivaat menny siihen kun valittajan kanssa kayty myynnissa olevia kamppia lapi. Lahemmas 30 taloa kayty kattomas. Porukoille lahinna elakekamppaa tas metsastetty. Toki pienena porkkana et itekkin siella voi sit asustella mielen mukaan.

Lahinna amerikkalainen kiinteistokauppa on ihan toisenlaista kun mita suomessa jos hinta on joku ja sanoo etta maksaa tayden hinnan niin se ei siltikaan tarkota etta saat sen. Autoja kylla saa tyylilla etta iskee rahat tiskiin ja "I'll take it", mutta eipa vaan asuntoja. Sen jalkaan odotellaan et kaikki haluukkaat antaa tarjouksen ja myyja sitten valitsee kenelle myy. Tassa tapauksessa myyjana kun on pankki niin pankin henkilo katsoo mika paras diili. Kateinen vahvoilla eli kateisella pystyy lyomaan lainarahalla ostavan tarjouksen vaikka se olisi korkeempi. Mutta ainakaan viela ei ole napannu kohdalla vaikka useampia tarjouksia jatelly.

Etta semmosta ihmemaan auringossa.

Wormie 28.10.2008 11:18

Quote:

Ma oon taalla nyt kohta 2 viikkoo pyoritelly peukkuja ootellu et te muut tulisitte kanssa.

Käy ostamassa alan liikkeestä semmoset peukaloruuvit. Kiristä ne peukkujes niveliin, jos asteikko on 1-10 niin toi 12-13 ois kai sopiva. Ei tartte enää pyöritellä peukkuja, kerpele. :cool:

All times are GMT +3. The time now is 09:11.