FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   -92 Coupe hommattu (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=11703)

Vette69 20.10.2008 20:59

-92 Coupe hommattu

3 Attachment(s)
Joo-o, tällainen tuli sitten hommattua käyttöautoksi:

Pientä näpertelyä on tiedossa, mutta muuten suht-koht siisti peli jo valmiiksikin:

Hyvän tuntuinen on tuollainen C4:n ajaa pitempääkin matkaa ja ennenkaikkea kulutus on lähes olematon! Reilun sadan kilometrin pätkä pääsäntöisesti 80 km/h nopeudella ajettuna jätti keskikulutukseksi 7,7 litraa/100km! Ei paha?

Kysymyksiä tulee varmaan esitettyä ajan kanssa tänne C4 puolelle, mutta ensi-alkuun tietäjille helppo pala purtavaksi. Tähän vetteen on vaihdettu tarvikesoitin joka lähtee pikapuoliin verkonpainoksi. Onko tuo soittimen koko 1,5din vai 2din? Lisäksi saa esittää hyviä veikkauksia onko tätä paikkaa teurastettu paljonkin:

Finnshark 20.10.2008 21:04

Onnittelut! Siistin näköinen peli! C4 konkarit saavatkin sitten vastailla kysymyksiin, minä vaan onnittelen... ;)

pirre 20.10.2008 21:06

Onnittelut täältäkin. Soitin alkuperäisesti on 1,5 din.

Corvette63 20.10.2008 21:10

Perus siisti peli! Ja vielä oikealla vaihteistolla! Onnea hankinnasta! :cool:

Ajotietokone näyttää välillä ihan hulluja lukemia kulutuksesta. Tiedä sitten voiko tuo 7 litraa pitää paikkaansa, C4 konkarit kertoo varmaan :-k

poppamies 20.10.2008 21:11

Onnee vaan täältäkin
Jos onk toi sit orkkis soittimien kokonen Pirre?
ja sikäli kun toi on vaan 1,5din niin minkä kokonen se täydet 2diniä on :confused:

Jarmo79 20.10.2008 21:14

Onnittelut!! Jotain tuollaista itsellenikin havittelen ensi kesän käyttikseksi, jos jostain edullinen tulee vastaan. Löytyikö Suomesta vai tuliko laivalla?

Corvette63 20.10.2008 21:14

Poppikselle ja muille tästä jotain keskustelua niistä soittimista.

Vette69 20.10.2008 21:31

Kiitoksia vaan onnitteluista ja nopeista vastauksista. Täytyy varmaan raapasta toi soitin irti ja katsoa onko sitä radion aukkoa pahoinpidelty paljon.
Heti perään laitan vielä jatkokysymyksen etukaiuttimista. Eli miten ne kynnyspalkin kyljessä olevat kuoret saa auki? Tarkoitus olisi tutkia mikä on kun hantin puolen kaiutin on mykkä.

Pappatunturi 20.10.2008 21:32

HIENO!!!!!!!

Ja kutonen:cool: :cool: :cool:

Vette69 20.10.2008 21:37

Quote:

Originally Posted by Jarmo79
Onnittelut!! Jotain tuollaista itsellenikin havittelen ensi kesän käyttikseksi, jos jostain edullinen tulee vastaan. Löytyikö Suomesta vai tuliko laivalla?

Tämä Vette on saapunut Californiasta Suomeen toissakesänä. Eli Suomesta siis löytyi.

StadiShark 20.10.2008 21:47

Onnittelut täältäkin.

Kait toi oli oikeesti -92, jotenkin vaan päädyin tota kerran tutkiessani vuoteen -91, mutta voin toki olla väärässäkin.
Tais olla RPO42 jota ei ollu 1992, korjatkaa jos/kun olen väärässä.

Corvette63 20.10.2008 21:51

Quote:

Originally Posted by StadiShark
Onnittelut täältäkin.

Kait toi oli oikeesti -92, jotenkin vaan päädyin tota kerran tutkiessani vuoteen -91, mutta voin toki olla väärässäkin.

Jos ei ole niitä moottorin vaihdoksia tehty, ja jos huomaa konemuovin aukaistuaan L98:n viritelmän poissaolon, niin voi lähes varmuudeksi sanoa, että auto on LT-moottorisia ja näin ollen 92->

MikkoM 20.10.2008 21:54

Sinnehän on oikein makee käyttis löytynyt:cool::cool::cool:

Vette69 20.10.2008 22:02

Quote:

Onnittelut täältäkin.

On se vin koodin mukaan -92. Tosin varmasti -91 puolella valmistunut kun on niin pienellä numerolla.

StadiShark 20.10.2008 22:08

Quote:

Originally Posted by Vette69
On se vin koodin mukaan -92. Tosin varmasti -91 puolella valmistunut kun on niin pienellä numerolla.

Näin varmaan, kun LT1:stäkin on nokalla. Tuo turquoise green vaan hämäs.

StadiShark 20.10.2008 22:10

Quote:

Originally Posted by Corvette63
Jos ei ole niitä moottorin vaihdoksia tehty, ja jos huomaa konemuovin aukaistuaan L89:n viritelmän poissaolon, niin voi lähes varmuudeksi sanoa, että auto on LT-moottorisia ja näin ollen 92->

Joo just näin ei siis L98 :)

stingray 20.10.2008 22:27

tuliko quattron tilalle ? vai ihan kesä käyttöpeliksi !

Corvette63 20.10.2008 22:29

Quote:

Joo just näin ei siis L98 :)

Anteeks meni numerot vähän väärinpäin mulla. Ei sentään niin klassikko moottoria C4:ssa esiinny :D

Vette69 20.10.2008 22:34

Quote:

Originally Posted by stingray
tuliko quattron tilalle ? vai ihan kesä käyttöpeliksi !

Ihan ympärivuotiseksi käyttikseksi tätä olen suunnitellut. Luistonestokin löytyy ja optiolistasta paljastui hauskana yllätyksenä ajatusta tukeva varuste, eli alkuperäinen lohkolämmitin... Onkos kellään tietoa mille jännitteelle tuo alkuperäinen lämppäri on tehty?

stingray 20.10.2008 22:42

Quote:

Ihan ympärivuotiseksi käyttikseksi tätä olen suunnitellut. Luistonestokin löytyy ja optiolistasta paljastui hauskana yllätyksenä ajatusta tukeva varuste, eli alkuperäinen lohkolämmitin... Onkos kellään tietoa mille jännitteelle tuo alkuperäinen lämppäri on tehty?

hienoa :thumleft::cool::cool:

Yorcci 20.10.2008 23:21

Quote:

Heti perään laitan vielä jatkokysymyksen etukaiuttimista. Eli miten ne kynnyspalkin kyljessä olevat kuoret saa auki? Tarkoitus olisi tutkia mikä on kun hantin puolen kaiutin on mykkä.

Jos on samalla tavalla kuin '91:ssä, niin mulla lähti siitä kynnyskotelon/runkopalkin 'ulkopuolelta irroittamalla pari ruuvia koko runkopalkkia peittävä kyhäelmä, jossa on sitten se 'kotelo' kiinni. Sitä ennen pitää runkopalkin ja B-pilarin juuren yhtymäkohdasta ottaa yksi muovilista irti (parilla ruuvilla). Sitten varovasti takaosasta nostamalla ja etuosasta avittamalla lähtee kaiuttimineen päivineen? Mulla oli poistettu Delco-Boset ja paikalle oli laitettu ihan tavan passiivielementit, joten "let's be careful out there".

Kulutuksesta: täysin mahdollista, itse olen päässyt L98:llakin alle 8 litran maantiekulutukseen ja LT1:n pitäisi olla vielä pieniruokaisempi.

Edit: Niinjoo, onnittelut hankinnasta!

VetteMan 20.10.2008 23:46

Onnea uudelle vettelle!
Eiköhän sillä talvellakin liukastele ;)

El RayNo 21.10.2008 07:25

Onnea hienosta hankinnasta:D
Itse katselin nettiautosta vastaavanlaista manuaalia...:cool:
olikin sitten hävinnyt....

Kurkis 21.10.2008 10:59

Lohkolämppäristä: Jos on Kanada-malli, kuten epäiltiin niin on ihan täkälaiselle virralle sopiva. (Tietysti hyvä varmistaa ennenkuin tökätään töpseliä seinään.)

Kaivan oman Vetten lohkarin piuhan tallista niin voidaan ihmetellä. Mulla ainakin käy kotimaisella virralla. Samalla saat piuhanmallia, jos ei tullut tuossa mukana.

PS Tuo alusta yhdistettynä manuaaliin on aivan loistava.

WBBC 21.10.2008 12:07

Hieno!

Ja jos ilmastonmuutos on samaa luokkaa kun viimetalvena, niin tuollahan ajaa mainiosti läpi vuoden.

Radio näkyy olevan Jensen. Eli hyvällä tuurilla ei ole rikottu mitään.

Hienot patinoituneet mustat nahkapenkit. Laita niihin kunnon hoitokäsittely, niin pysyy ehjänä.

Yorcci 21.10.2008 13:22

Quote:

Originally Posted by WBBC
Hienot patinoituneet mustat nahkapenkit. Laita niihin kunnon hoitokäsittely, niin pysyy ehjänä.

Itse kun viime syksynä etsiskelin puukiilaa, niin vaikutti siltä, että noissa sporttipenkeissä olisi käytetty parempaa nahkaa kuin vakiopenkeissä. Sporttipenkit olivat poikkeuksetta paremmassa ryhdissä kuin vakiopenkit, huolimatta autoilla ajetuista kilometreistä.

ToniH 21.10.2008 14:04

Quote:

Ja jos ilmastonmuutos on samaa luokkaa kun viimetalvena, niin tuollahan ajaa mainiosti läpi vuoden.

Ja vaikka olis mallia Alaska niin ajaa sittenkin. Ite vedin 2000-2003 talvet 91:sellä ja silloin oli joka talvi -20° kelejä vähän väliä ja yksi talvi pahimmillaan yli -30° pakkasia pari viikkoa putkeen. :shock: Luntakin pukkasi pahimmillaan 10-15 cm per päivä. Näillä lumikeleillä tuli ongelmaksi lumen pakkaantuminen syylariin (potentiaalinen katastrofi jos ei tarkkana) mutta muuta probleemaa ei juurikaan ilmennyt. Ehkä jos ottais etuspoilerin veks niin totakaan ongelmaa ei niin helposti esiinny? Eikun menoksi vaan! :thumrigh:

Muista vaan vaihtaa tuoreet jäähdytysnesteet nokille ennen pakkasia.

Ainiin: onnea!

WBBC 21.10.2008 14:35

Olisko nastarenkaat viisas ratkaisu talveksi?

Ja konttiin joku kenttälapio ja hiekkapussi.

Voisin kuvitella että tuo ei kovin hyvin etene nollakelin nuoskalumessa.
Ja sitten kun jää jumiin, niin painoa on sen verran, ettei ihan kevyt työntöapu riitä?

(Ajelin kauan sitten pariviikkoa -87 Z28 Camarolla talvella, ja tuntui että se oli koko ajan jumissa, kun yritti parkkeerata sen normaalisti kadunrenaan.)

ToniH 21.10.2008 14:40

Varmaan nastat olis ihan ok. Ittellä oli tosin kitkat mutta kaipa niistä voi parantaa. En jäänyt mihinkään kiinni mutta ennakoivaa ajotapaa tuo vaatii eli pitkät välit ja realismia paikaltaan lähtöihin. Ihan pieniin rakoihin ei siis kantsi yrittää. Toi ASR voi auttaa vaikka alkeellinen onkin.

WBBC 21.10.2008 14:41

Aika heikosti etenee....

http://www.youtube.com/watch?v=iMuyQ...eature=related

Yorcci 21.10.2008 14:48

Viime talvena ei mulla ollut isompia ongelmia vanhoilla kitkoilla täällä maalla, mutta kuten ToniH totesi, ennakoivaa ajotapaa vaatii. Pari kertaa meinasin kyllä jäädä jumiin ihan tasaiselle, kun oli renkaan alla jäätä ja jään päällä vettä.

Ajavathan muutkin Bemareilla tai Mersuilla, takavetoisilla pärjäävät muutkin talvessa, miksi Vette olisi sen kummempi?

Turismo 21.10.2008 14:54

Hieno peli :-) Onnittelut täältäkin.
Pussihoususilmin katsoen ei ole kauhiasti sisustaa pommitettu, mutta mitäpä mä näistä tiedän :o Turvallista matkaa :-)

Hara 21.10.2008 18:18

Onnittelut täältäkin

poppamies 21.10.2008 21:12

Quote:

(Ajelin kauan sitten pariviikkoa -87 Z28 Camarolla talvella, ja tuntui että se oli koko ajan jumissa, kun yritti parkkeerata sen normaalisti kadunrenaan.)

Huonot renkaat ollu sulla ;)

groovyjay 21.10.2008 21:48

Hieno peli! :cool:

heimo huima 21.10.2008 21:49

Komppaan aikaisempia..:thumrigh:

janiv 21.10.2008 22:46

Mitäs tähän nyt vois kirjotella? Joo siis tosi ruma ja hapan, happamampi ku pihlajanmarjat. En huolis tommosta edes ilmatteks :p

Vette69 22.10.2008 00:50

Kiitoksia kommenteista ja neuvoista!

Sen verran tutkin tuota soitinta että onhan sille aukolle hieman puukkoa näytetty. Ei siihen enää vakoisoitinta asenneta jos ei sitten hommaa samoilla vauhdeilla uutta paneelia. Pitää miettiä. Orkkissoittimen vakiolookki miellyttäisi omaa silmää paljon enemmän. Tuntuu noi kaikki isommat soittimet olevan enemmän tai vähemmän tokyo-by-night tyylisiä...

Samalla totesin että ikäeroa näillä mun veteillä on selvästi vähemmän kuin numerot antais ymmärtää. Tästä uudemmasta kun oli muutama sisustapaneelin kiinnitysruuvi jäänyt matkanvarrelle niin vanhuksen rempasta yli jääneet sisutan ruuvit oli juuri oikeanlaiset sinne tilalle. Kätevää... :D

Vette69 22.10.2008 00:52

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Ajavathan muutkin Bemareilla tai Mersuilla, takavetoisilla pärjäävät muutkin talvessa, miksi Vette olisi sen kummempi?

Näin minäkin sen järkeilin. Ennakointia ja varovaisuutta mukaan niin eiköhän sitä Vettelläkin pärjää!

en-invest 22.10.2008 03:34

Quote:

Näin minäkin sen järkeilin. Ennakointia ja varovaisuutta mukaan niin eiköhän sitä Vettelläkin pärjää!

Onnittelut hankinnasta :sunny: minulla oli aikoinaan ceekakkonen käyttiksenä myös läpi koko kovan pakkastalven, oli lämmin ja kiva ajaa hyvillä nastarenkailla, kunhan varoi ettei tunge isovarpaita sinne syylärin alle ;)

Corvette63 22.10.2008 07:34

Quote:

Originally Posted by en-invest
minulla oli aikoinaan ceekakkonen käyttiksenä myös läpi koko kovan pakkastalven

:confused: :cool: :cool:

StadiShark 22.10.2008 10:08

Quote:

Samalla totesin että ikäeroa näillä mun veteillä on selvästi vähemmän kuin numerot antais ymmärtää. Tästä uudemmasta kun oli muutama sisustapaneelin kiinnitysruuvi jäänyt matkanvarrelle niin vanhuksen rempasta yli jääneet sisutan ruuvit oli juuri oikeanlaiset sinne tilalle. Kätevää... :D

Tää on se juttu mikä näissä GM:n vekottimissa on nerokasta, että osat ei lopu ikinä. Voihan se olla myös muillakin valmistajilla sama juttu, mutta siitä ei oo itsellä tietoa.
Aikoinaan about 1990, kun tuli yksi Classic Chevy purettua ja kasattua, niin kaikki liikkuvat ja vähän liikkumatontakin osaa pysty vaihtamaan uusiksi vaikka sen ajan Capricen vastaaviin. Puhumattakaan että NOS osilla pysty rakentamaan vaikka kokonaisen auton uusista osista. Tosi kätevää ja edullistakin.

Yorcci 22.10.2008 23:37

Tulipa vielä sellaiset mieleen tuota talvikäyttöä ajatellen, että kynnyskoteloihin kannattanee hommata suojat (mulla on joku edellinen omistaja hommannut tuollaiset CORVETTE-muovit, jotka näkyy jonkin verran tässä kuvassa. Ei nyt parempaa kuvaa löytynyt)

Suojaavat talvella loskalta jne. noita kynnyskoteloiden verhoiluja. Toinen erittäin hyväksi osoittautunut jonkun aiemman omistajan hommaama 'lisävaruste' on sellaiset muovikaukalot jalkatiloihin. Talvella kantautuu hirvittävä määrä loskaa, hiekkaa, soraa jne, jotka syövät matot rikki todella nopeasti esim. kaasujalan kantapään alta. Mulla on vielä kuskin puolelle teetetty alumiinilevy tuon kaukalon pohjalle, ettei muovikaan kulahda puhki.

Yritän huomenna muistaa nappaista vähän parempaa fotoa.

Vette69 28.10.2008 23:06

Quote:

Tulipa vielä sellaiset mieleen tuota talvikäyttöä ajatellen, että kynnyskoteloihin kannattanee hommata suojat...

Kiitoksia vinkistä Yorkki. Tuota olen jo itsekin ajatellut kun tuntuu että helposti jalka osuu tuohon kynnyksen mattoon. Ne ilmeisesti vaan laitetaan/painetaan tuohon kynnyksen päälle, eli ei tarvitse reikiä porailla yms?

Vette69 28.10.2008 23:09

Quote:

Originally Posted by en-invest
Onnittelut hankinnasta :sunny: minulla oli aikoinaan ceekakkonen käyttiksenä myös läpi koko kovan pakkastalven, oli lämmin ja kiva ajaa hyvillä nastarenkailla, kunhan varoi ettei tunge isovarpaita sinne syylärin alle ;)

Pakko sanoa että tossa on asennetta ollut mukana. Ei tulisi mulla heti mieleen päästellä kuusysillä talvella...

Vette69 28.10.2008 23:17

Quote:

Originally Posted by Kurkis
Lohkolämppäristä: Jos on Kanada-malli, kuten epäiltiin niin on ihan täkälaiselle virralle sopiva. (Tietysti hyvä varmistaa ennenkuin tökätään töpseliä seinään.)

Kaivan oman Vetten lohkarin piuhan tallista niin voidaan ihmetellä. Mulla ainakin käy kotimaisella virralla. Samalla saat piuhanmallia, jos ei tullut tuossa mukana.

Lueskelin tuossa omistajanopusta ja siellä uhkailtiin että jännite olisi 110V. Täytyy vielä mitata vastus ja tarkistaa (ja etsiä sen liitin sieltä autosta että pääsee mittaamaan...) Sitten vaan hommataan tarpeeksi stydi muuntaja...

Yorcci 28.10.2008 23:31

Quote:

Kiitoksia vinkistä Yorkki. Tuota olen jo itsekin ajatellut kun tuntuu että helposti jalka osuu tuohon kynnyksen mattoon. Ne ilmeisesti vaan laitetaan/painetaan tuohon kynnyksen päälle, eli ei tarvitse reikiä porailla yms?

Joo, ovat ihan 'irralliset'. Joten lähtevät helposti irtikin, kun nostaa jalat huolimattomasti sisään tai ulos.

Yritän huomenna muistaa vihdoinkin ne lupaamani kuvat :oops:

Yorcci 29.10.2008 12:19

5 Attachment(s)
Quote:

Joo, ovat ihan 'irralliset'. Joten lähtevät helposti irtikin, kun nostaa jalat huolimattomasti sisään tai ulos.

Yritän huomenna muistaa vihdoinkin ne lupaamani kuvat :oops:

No niin, tässä liitteenä muutama kännyräpsy.

Yly 29.10.2008 21:34

Onnea täältäkin !!

Muutaman talven kokemus -88 Corvetella....hienosti pelaa...lämmin kuin kamiina ja hyvä painonjakauma .

Itselläni oli Good Yearin kitkat 235-45-17 kokoisena ja hyvin selvisi myös silloinen tyttöystävä ( nykyinen vaimo ) talven tuiskuista.

Lohkolämmitin toiselle puolelle ja pistoke sisätilanlämmitintä varten lisäsi hieman käyttömukavuutta.

Vette69 02.11.2008 14:25

Kiitos Yorkki kuvista. Nuo kynnyslistat täytyy ehdottomasti hankkia.

Kaukalot on ilmeisesti kovaa muovia ja sen takia sinne on se metallilevy laitettu pohjalle pitoa tuomaan? Mä ajattelin laittaa ihan perus kumimatot sinne lattialle talven ajaksi.

All times are GMT +3. The time now is 06:43.