FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   pystytkö jättämään vettesi parkkiin mihin vaan? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=1183)

KiRu 11.02.2005 14:01

pystytkö jättämään vettesi parkkiin mihin vaan?

eli mun pitäisi omistaa autoni eikä autoni mua, täähän on lähtökohta..
mutta voitko jättää autosi esim. katto alhaalla kaupungille lauantai-iltana?

Itse olen pyrkinyt käyttämään vetteäni "vapautuneesti" mut kyllä välillä pelottaa..

Macho 11.02.2005 14:07

Tavallisestakin autostakin on lähteny tavaraa, ei innostaisi kyllä jättää katto auki.. Kuinkahan avojen omistajat pärjäävät?
Tästä onkin hyvä hypätä hälytinkeskusteluun. Pitäisi löytää hyvä häly, sellainen missä voi säätää liikkeentunnistimen alueen myös parikymmentä senttiä ikkunoiden ulkopuolelle varoitusta varten. Vinkkejä?

WBBC 11.02.2005 14:31

En mä juuri mieti mihin pulkkani jätän, mutta keskustaan illalla katto auki en jättäisi.
Joku katkera mulkku kuitenkin heittää röökin sisään tai vastaavaa.

Mulla on hälynä vanha DEFA Patriot. se on toiminut aivan loistavasti.
Jätin asentaessa käynnistykseneston pois. siinä on ainoastaan ovikytkimet ja liiketunnistin jotka aiheuttavat hälytyksen.

Hyvä laite, ei yhtään turhia hälytyksiä viiteen vuoteen.

KTM 11.02.2005 14:41

Eihän nämä pyhiä lehmiä ole, mutta kyllä tulee katsottua mihin jättää auton seisomaan. Jos en ole lähietäisyydellä niin katto vedetään päälle.

groovyjay 11.02.2005 14:45

Viime kesänä sain maistella tota avoilua hetken aikaa ja kerran ollessani Uudenmaankadulla kaverin kanssa eräässä ravintolassa, sain auton oven eteen parkkiin. Tuumasin ettei olis paremmin voinut käydä. Näin auton koko ajan ikkunan läpi ja näin kun kaksi mimmi rupesi kiipeämään autoon (Haloo on siinä ovetkin!) juoksin ulos kysymään mikä meininki ja tytöt vaan olivat halunneet päästä auton kyytiin, avasin molemmille ovet ja menin takaisin sisään syömään ja jätin tytöt auton vahdeiksi. Paljon jengiä kiinnostaa muutenkin nää autot ja aina ne kerää huomiota, avona jättäminen kadun viereen on aika riskialtis homma! :D

MikkoM 11.02.2005 14:49

Monesti oon miettiny ku kattoo noita leffoja, niin jättävät avoautonsa ilman kattoa ovet auki kadulle(jenkeissä rentoa touhua) :!:

Ei kyllä viitti kauppareissua pitemmäks aikaa jättää marketin pihalle ilman kattoa, aina löytyy "kateellinen" joku k-pää joka keksii omiansa :!:

Vet 11.02.2005 15:18

Jos jättää autonsa esim Tigerin eteen, nojaa autoon ja heiluttelee avaimiaan, voi tulla nenä kipeäksi tai autolle ja/tai kuskille annetaan kenkää. Vaikka auto on upea, kannattaa pitää joskus matalaa profiilia tai
sitten pitää olla melko varma itsestään.

bulldog's 11.02.2005 15:53

Itselläni ei ole ollut minkäänlaisia hankaluuksia jättää autoa mihin aikaan vaan ja minne vaan rätti alhaalla... Tuuriako? Tiedä häntä... Tosin en jätä näkösällekkään mitään vietävää.
Ainoita ongelmia on tuonut pikaiset sadekuurot... :?
Mutta hieman karsastan jättää autoa ostoskeskushelvettien ovien lähelle... tuppaa toi listotus kärsimään...

Macho 11.02.2005 16:04

Quote:

Originally Posted by Vet
Jos jättää autonsa esim Tigerin eteen, nojaa autoon ja heiluttelee avaimiaan, voi tulla nenä kipeäksi tai autolle ja/tai kuskille annetaan kenkää. Vaikka auto on upea, kannattaa pitää joskus matalaa profiilia tai
sitten pitää olla melko varma itsestään.

Mikäs tossa on ideana?

C372 11.02.2005 16:07

Kyllä aika hyvin uskaltaa jättää täällä savossa vähäksi aikaa vaikka kattopalat auki,kunhan nyt vähän katsoo ettei ihan pimeälle kujalle jätä.

Vet 11.02.2005 16:33

Mikäs tossa on ideana?[/quote]

Eli jos jättää autonsa kapakan eteen, voi olla varma, että joku tulee ulos
klo: 03.45 armottomassa laskuhumalassa ja alkaa potkia ovea sisään, vääntää peilin irti, kusee konepellillle jne. Tuolla ko ravintolan edessä sattui pelkästään oven sisään monottaminen.

Fangio13 11.02.2005 17:28

Tulevana kesänä tämä tietysti kostautuu...Kyllä uskaltaa jättää ilman paloja ja lasit alhaalla parkkiin keskustaan, ainakin päiväsaikaan tällaiset kokemukset 8) Rättiä ei ole kuin joskus omassa päässä...

jtammel 11.02.2005 19:21

En uskalla jättää autoa keskustaan ilman targa palaa ellen ole lähellä tai näköyhteyden päässä. Ihmiset käyttää autoa roskakorina.

Joten en viitsisi edes lähteä leikkimään leidi onnettaren kanssa varsinkaan jos auto olisi avo. 1 + 1 = ihmiset on kateellisia... period.

red-red-red 11.02.2005 19:32

Entä jos jättää pesäpalloräpylän etupenkille?
Tajuisko jengi, että omistaja hengailee jossain lähistöllä mailan kanssa!
K-päitä pesäpallomailalla polveen! Ah - mikä nautinto!!!!

Harri -76 12.02.2005 15:29

Ite asun Mikkelissä ja usein jätin ilman paloja, mut lasit ylhäällä katujenvarteen päivisin :!: Ei ongelmia ollut, mut aina oli perhosia vatsassa kun kurkkas autoon takasin tultua... Kunhan saan auton nyt valmiiksi... niin tullaan vaatimaan paljon rohkeutta että yleensä uskallan sen jättää parkkiin, vaikka laittas hälyttimet ja kaikki :wink: :!: Tarpeeksi kun laittaa eforttia ja rahaa... niin siittä vain tuntuu tulevan niin rakas :!: Ajoa varten sen teen, että ajamisen suhteen en tule sitä säälimään :D Tahdon vain välttää ne niinsanotutu turhat jutut :?:

ZR1 13.02.2005 21:06

Viime kesältä on kokemusta siitä, kun joku oli iskenyt jollain konepellin maalipinnan säröille auton seistessä uimarannalla Hyrylän lähistöllä.

Sellainen 2x3cm hämähäkkiä muistuttavat säröt.

Viiteen vuoteen ei muuten ole ollut mitään ongelmia.

:evil:

Moppe90 14.02.2005 06:50

Riippuu tilanteesta. Tahtovat vain olla joillekin sellaisia tuhkakuppeja noi avot, oli sit päivä tai yö. Yleensä katton tarkkaa onko kärry näkösällä vai ei ja sataako vettä todennäköisesti hetken päästä. Kerran jätin sittarin pihalle parkkiin katto alhaalla ja pistin ovet lukkoon ni joku heppu viereisestä autosta heitti et pistit sit auton lukkoon. :D
Alko vähän naurattaa ittelläkin..
Ei kyl ole ollut ongelmia koskaan ilkivallan kanssa sen kummemmin, kaupungille en silti jättäis mistään hinnasta laitetta yön ylitte varsinkaan viikonloppuisin.

Vonsaku 14.02.2005 11:36

Jättänyt ilman targapaloja aika huoletta, tosin olen kumminkin pysytellyt kohtuullisen matkan sisällä autosta...

Pahin tapahtunut tähän mennessä on että joku jätti chikita banaanin konepellille (auto keltainen päältä sininen sisältä) pääs aika remotus kun tulin autolle, en syönyt banaania.

Anonymous 14.02.2005 16:03

En tosiaankaan. Mahdillisimman kauas muista autoista ja ihmisitä. Ja aina kahteen ruutuun. Eihän Vettestä muuten pääse edes pois kun Suomessa on niin pirun pienet pysäköintiruudut. Eikä siten pääse toiset kolhimaan kylkiä. Mulla on Vette (muutamia) käytössä kesät/talvet eikä mun aikana autoihin tullut kolkun kolhua tai naarmua. Nyt tosin lensi kivi tuulilaasiin, PAHUS!

Sway-bar 14.02.2005 16:47

Kyllä on pakko tunnustaa, että auto omistaa minut. :wink:

En uskalla jättää Vetteä mihin tahansa. Usein asioidessa kaupungilla on sivulaseissa sormenjälkiä. :evil:

Vaikka vieressä olisi paljon kalliimpia autoja, mm. bemuja tai mesejä, useat ovat katselemassa Vetteä. :wink:

Olen ajatellut asentavani 2-suuntaisen hälyttimen. 8)

akema 16.02.2005 17:13

Viime kesänä oli vette parkissa pari kertaa yön yli Oulun kaupungissa mutta keskellä viikkoa ja ikkunan alla että sen näki ja parvekkeen ovi auki että kuulee jos hälyt laukeaa 8-)

JPA 17.02.2005 10:56

Oma auto on kesällä lähes joka viikonloppu yöllä kadun varressa parkissa keskustassa. Tähän mennessä on hajoitettu kaksi peiliä ja kerran on antenni katkaistu. Tällä hetkellä autossa on vain lyhyt antennin tynkä, ei tule ainakaan kenellekään kiusausta katkaista sitä.

Päivällä kyllä uskaltaa jättää auton parkkiin rätti alhaalla, yöaikaan vain, jos on itse lähistöllä. Kerran on yöllä heitettu annos ranskalaisia sisälle, olipahan mukava puhdistella sisustaa ketsupista :evil:

groovyjay 17.02.2005 11:17

Quote:

Originally Posted by JPA
Oma auto on kesällä lähes joka viikonloppu yöllä kadun varressa parkissa keskustassa. Tähän mennessä on hajoitettu kaksi peiliä ja kerran on antenni katkaistu. Tällä hetkellä autossa on vain lyhyt antennin tynkä, ei tule ainakaan kenellekään kiusausta katkaista sitä.

Päivällä kyllä uskaltaa jättää auton parkkiin rätti alhaalla, yöaikaan vain, jos on itse lähistöllä. Kerran on yöllä heitettu annos ranskalaisia sisälle, olipahan mukava puhdistella sisustaa ketsupista :evil:

Surullista kuultavaa, joillekin se taitaa olla sellainen punainen vaate tien varteen jätetty avo auto! :shock:

Timo Kujala 17.02.2005 12:25

Viime syksynä Alastaroon lauantain kiihdytyspäiville mennessä jouduin tekemään lenkin Helsinkiin perjantaina työ-asioiden takia. Jäin sitten siihen Hotelli Vaakunaan yöksi ja löysin pysäköintipaikan siitä heti hotellin oven edestä rautatieasemaa vastapäätä. Ihmettelin siinä illalla parkkeeratessani että olipas hyvä tuuri kun oli jäänyt vapaa parkkipaikka noin hyvälle paikalle, aamulla lähtiessäni huomasinkin että siinähän oli pysähtyminen kielletty -liikennemerkki :oops: :oops:

MikkoM 17.02.2005 13:08

Siinä on sitten ihmiset katellu että, Tollasia nuo vette miehet justiin on, saavat muka jättää autonsa mihin huvittaa... ...tana :wink: :lol:

Finnshark 17.02.2005 15:35

En kyllä viitsi jättää ilman kattopaloja tienvarteen / parkkikselle, jos ei itse ole näköetäisyydellä. Tapahtumissa olen toisaalta näin auton jättänyt, mutta silloin näköetäisyydellä on yleensä montakin vetteihmistä, joten siinä mielessä hiukan turvallisempaa... Auto on kyllä kaupungilla seisonut muutamia kertoja keskellä yötä, mutta ei kuitenkaan yön yli kokonaan. Hiukan tarkemmin tulee veten parkkeerausta mietittyä kuin tavallisen käyttökiesin, ihan vain varmuuden vuoksi vaikka tuo kikotin ei mikään näyttely-yksilö olekaan... :roll:

Nipa 17.02.2005 18:33

En itsekään vetteä ilman kattoa mihinkään jätä. Toisaalta, harvoin viitsii edes ottaa koko kattoa pois

VetteMan 17.02.2005 21:47

Eipä juuri tule ilman kattoa jätettyä minnekkään.. Kauniin kesäpäivänä saatta olla että on päivän työpaikan parkkiksella ilman kattoa ja sitten kauniina kesäyönä kotona :) Joskus olen vaan nostanut katon paikalleen kun ei ole ehtinyt ruuvaamaan kiinni, onneks kukaan ei ole sitä vielä varastanu :D

vettemortti 07.03.2005 10:50

Itse en tohdi autoa jättää ilman kattoa parkkipaikoille/kadun sivuun.
Muutama vuosi sitten näin Helsinkin kaapunkissa tapauksesn, jossa pari paikallista neropattia ihaili kadun vieressä olevaa avo jenkkiä.
Ihailun lopuksi toinen viskasi jäätelönjämän ja toinen kokismukin valkoisen auton sisälle. Kyllä oli klopeilla hauskaa...

Omalle kohdalle ei kyllä ole tullut muuta harmia, kuin muutaman kerran on kersat autoa ympäröinnyt ja kuvia ottanut.

MS 07.03.2005 12:07

Enpä autoani kaupungille mielelläni jättäisi. Ainakaan paikkaan jossa sitä ei helposti näe. Mutta ei se paikka vaikuta loppupelissä auton turvalliseen pysäköintiin.
Eli.
Corvette seisoi muutaman kuukauden vaihtoautohallissamme talvea paossa. Ovet oli lukossa ja lappu päällä jossa luki isolla ÄLÄ KOSKE.
No ikkunat olin jättäny vähän auki ilman kierron varmistamiseksi.
Muutaman kerran talven aikana huomasin, että ovethan on auki. Aina näemmä jonkun käsi mahtui raosta avaamaan lukon. Lukitsin auton uudestaan.
Viimeinen niitti oli sitten kun saapastelin taas paikalle, kun joku lihava akka ja sen kersat rymisteli autossa. Jokaista nappia ja hanikkaahan piti kokeilla. Ihme ettei tullut vahinkoja.
Nyt on auto toisessa paikassa.

JT-7 07.03.2005 18:48

Mulla ainakin rupeaa hälyt laulamaan jos ovet menee aukaisemaan ilman avaimia siitä nupista!!?? Vai oliko MS sulla akku irti autosta??

MS 08.03.2005 09:05

Jep. Akku oli irti.
Kun kaapelin laittoi kiinni niin sitten rupesi soimaan.

MIC4-90 23.03.2005 13:57

Itse asun helsingissä ja vette on kesäisin kylmässä parkkihallissa lukkojen takana. Kyllä hienolla ilmalla uskallan stadissa jättää ilman kattopalaa, mutta en missään nimessä pitkäksi aikaa. Tietenkin ei kauhean syrjäiseen paikkaan. Mutta jos lähden jonnekkin ja jätän stadiin auton yöksi nin kyllä silloin otan "talviauton" sitä varten eli en kyllä stadiin jätä yöksi. Aina joku saa sopivassa humalassa tyhmiä ajatuksia.
Eli kyllä joku järki pitää olla jos olet ympäristössä jossa vette erottuu liikaa muista autoista niin ikävä kyllä joku aina alkaa purkamaan agressiota siihen.
100 000 euron Bemarin M5 saa olla todennäköisesti rauhassa vaikka vieressä olisi 15000 euron vette.

red-red-red 23.03.2005 15:45

Mulla oli ennen Vetteä harrasteautona -64 Mersu. Vein sen joskus -90 -luvun alussa talvisäilöön Tampereen Hervannan 25 metrin syvyydessä sijaitsevaan kalliosuoja-halliin. Siellä on paljon autoparkkitilaa, mutta paikka ei ollut "yleisissä" tiloissa, vaan koska tila on tehty myös väestösuojaksi, on siellä varauloskäyntejä, jotka on auki vain kriisitilanteissa. Autoni oli neljän muun auton kanssa tälläisessa erikseen lukitussa käytävässä. Lämmin ja hyvä paikka, vielä 25 metriä kalliota yläpuolella. Piti olla varma säilö.
Eikös kakarat keksiny samaisessa kalliotunnelistossa olevasta uimahallista varapoistumistien, joka johti -yllätys, yllätys - juuri tähän turvalliseen säilytyspaikkaan. Neljän toijotan välissä oli yksi kiiltäväkylkinen vanha mersu.
Ensin väännetiin peräluukku auki, josta poikien (?) riemuksi löytyi spray-pullo maalia. Auton kylkeen ilmestyi n 40 cm korkuisin kirjaimin kaunis sana "PASKA" ja loput maalit sutattiin pitkin konepeltiä, kattoa, peräluukkua ja ikkunoita.
Viereiset autot saivat olla rauhassa, vain harrasteauto sai pojat innovatiivisiksi.
Tuttu poliisi sanoi, että kun näet kakaroita pahanteossa, niin katso ettei kukaan näe, ja vedä turpaan. Siten hekin toimivat, koska se on ainut rangaistus, jonka kakarat saavat.

MikkoM 23.03.2005 16:39

Voi ...kele :(

Fangio13 23.03.2005 21:44

Mulla on ollut lokakuusta -04 vette samassa paikassa parkissa ja kokoajan on saanut olla rauhassa... :lol: -katso viereinen kuva...

spad 08.10.2005 23:10

Epäilyttää kyllä, on tullut jo selväksi että joillekin joko auto tai naama ei herätä positiivisia tunteita. Joskus cruisaillessa taidettiin heittää tyhjä kaljapullo kohti, en vaan nähnyt mistä lähti. Onneksi ei osunut. Ja ei ole terveellistä mennä yksin kymmenelle kaverille puhuttelua pitämään...

Yksi lauantai-ilta mentiin emännän kanssa kuopion keskustaan kävelemään illalla. Taksisin tullessa emäntä tokaisi: "mitä ihmettä tuohon on kirjoitettu?" - takavaloihin oli kirjoitettu "paras auto". Lämmitti mieltä vielä seuraavankin päivän. En tullut pesseeksi autoa sen jälkeen ja maanantai-aamuna olikin tekstin eteen ilmestynyt lisäksi "paska". Parkkipaikka on aika syrjässä kriminaaleilta ja autossakin kännykkään soittava hälytin.

Kun jenkeissä naapurilla on parempi auto, toivoo naapuri että itsellään olisi parempi. Kun saksassa naapurilla on parempi auto, toivoo naapuri että sillä olisi samanlainen. Kun suomessa naapurilla on parempi auto, toivoo naapuri että se menisi rikki.

brod1 08.10.2005 23:43

No en kyllä jättäis kattoa tai ovia auki mihinkään.Kadunvarrella auto on aina seissyt ja kaikkea pientä on sattunut.Kerran joku oli vetänyt naarmun avaimella kylkeen-->maalasin koko auton.Mopopoika potkasi kuskin peilin paskaksi--> leikkasin uuden sopivan palan tilalle.Targapalaan on isketty jollain,ja näkyy valkoinen viilto mustassa.-->se on siinä edelleen.Räkää litroittain pesty lasista ja vappuna vappuspraytä.
On se kumma kun joitakin jaksaa kiinnostaa toisten autot noinkin paljon.

Vet 11.10.2005 10:31

Vaasa on aika kinkkinen paikka. Kuulin, että joku viimeisen päälle laitettu Mustang pistettiin lekalla aivan paskaksi kaupungin keskustassa kerrostalon parkkiksella..

FinnZ 11.10.2005 17:26

Quote:

Originally Posted by Vet
Vaasa on aika kinkkinen paikka. Kuulin, että joku viimeisen päälle laitettu Mustang pistettiin lekalla aivan paskaksi kaupungin keskustassa kerrostalon parkkiksella..

Oi-oi :mad: Se on jo aika paha.

brod1 13.10.2005 07:15

En oo kuullukkaan tollasesta mustangiin kohdistuneesta ilkivallasta,mutta voi hyvinkin olla totta.Yks todella siisti hummer sai kokea kans jotain vahingontekoa keväällä,kun oli seissyt keskustassa baari-illan ajan.Kyseessä musta uusi ja 26"vanteet.

All times are GMT +3. The time now is 09:33.