![]() |
Millä rahoitatte harrastuksen ?
Tuntuu hurjalta, kun näitä teidän juttuja lukee..
Millä jengi oikein rahoittaa Corvette harrastuksen.. Onko kaikki voittaneet lotossa, huumediilereitä tai NHL pelaajia ? :? |
No lotossa olen voittanut..muutaman kerra neljä oikein,huumeita en myy ja taitaa tuo pikkumustan perässä luistelukin olla aikas huonoa,ei siitä ainakaan kukaan minulle maksa :)
Mutta,kyllä se omalla kohdalla ainakin menee niin että täytyy jakaa rojekti monelle vuodelle ja pikku hiljaa parantaa ja parantaa kuitenkin niin että pääsee joka kesä ajamaan niin ei innostus lopu kesken. ja tärkeä osa on ymmärtävä avovaimo ja hyvät perustelut miksi esim.moottoria täytyy isontaa parin vuoden välein :D :D |
Lotossa ennätys taitaa olla 150 mk. Huumeiden diilaus rajoittuu itselleni hankittuihin tarjousmäyräkoiriin. Jääkiekkomaalivahdin ura oli huipussaan A-junnuissa. kun saatiin sponsorilimonadit ja uudet varusteet vuonna 1984.
Jokainen ostaa ja varustaa lelujansa varallisuutensa mukaan. |
Quote:
Aikalailla samaa rataa täälläkin, paitsi että lotossa on kerran osunut viisi oikein, silloinkin tosin kolmen kimppa ja moni muukin oli osunut oikein, joten voitto oli pieni... Muuten harrastusta tehdään hiukan kuten C372:kin tekee, pikkuhiljaa. Suunnitelmat on kovat, mutta toteutus vielä hamassa tulevaisuudessa. Kyllähän se yleisesti taitaa olla niin että näitä harrastetaan karsimalla muista "turhista" kuluista. Syödään vähän enemmän näkkileipää, ajellaan huonommalla käyttöautolla, vaihdetaan se perjantain kapakkailta lauantain tallirupeamaan (sixpakki kavereiden kanssa tallilla on halvempi kuin ilta ravintelissa), Levisten dai Dieseleiden sijaan ostetaankin halpis farkut, asutaan hieman pienemmässä asunnossa tai ainakin se keskustaa lähinnä oleva omakotitalo on sijoitettukin hiukan kauemmas jne. Kyllä tuollaisilla eväillä Corveten pystyy ylläpitämään! :wink: |
Itseasiassa vanhan corvetten virittäminen ja ylläpito ei ole sen kalliimpaa kuin
5 vuotta vanhan perheauton. jonka jokainen huolto ja korjaus maksaa satoja euroja. Siksi meidänkin perheessä ajellaan yli 20 vuotta vanhalla käyttöautolla |
Kyllähän auton virittäminen maksaa maltaita, jos vain haluaa.
Kun ei ensimmäiseksi ryntää vauhtiputkaan ja rupea tilaamaan osia, niin kustannuksista säästää kummasti. On aina hyvä miettiä mikä on tavoite mihin halutaan esim. hevosvoimat. Sitten kun lähtee miettimään minkä tasoisia osia tarvitaan. Harvemmissa tapauksissa on välttämätöntä ostaa kaikkein kalleinta kisapalikka. Tietysti kavereiden silmissä arvostus kasvaa kun on kiiltäviä ja per... kalliita osia auto täys. Itselläkin isot suunnitelmat... toteuttaminen vielä vaiheessa. |
Juu, pitkälti samalla tyylillä kun Finnshark, muista kuluista on pakko tinkiä(normaali palkalla), ja käyttöautona yli 20v. kosla :!:
Sillon ostetaan kun on saanut säästettyä rahaa :!: Täällä ainakin tuntuu olevan monella teinillä kalliimmat/uudemmat autot ku mun vette :!: Kun lukee esim. GTI lehteä niin tuntuu et miten monella "19v-varastoyöntekijällä"- on varaa "tuunata" tuliteriä autoja :?: :?: :?: PS: Ja kyllä tanä päivänä uuden auton pitäminen on taatusti kallimpaa kun vanhemman vetten(poislukien polttoaine kulut) :!: |
Siksi meidänkin perheessä ajellaan yli 20 vuotta vanhalla käyttöautolla
Porvarit.. :shock: :) Vette on ainut auto meikäläisellä. Eli kun talven seisottaa, niin on sitten kesä varaa ajella. Tosin tuo alun kysymys taitaa liittyä muihin kuin meikäläisen pieniin perusparannus projekteihin.. Joillakin on rahaa asuntoon, purjeveneeseen ja moneen muuhun. On vain siitä kyse kuka haluaa mihinkin rahansa laittaa. Joku taisi mainita bensakuluista.. ei ne mulla ainakaan ihan mahdottomia ole kun pääasiassa matkaa taittaa. Viime kesänä taisi olla karvan verran alle 10 litran keskikulutus (C4). |
Ohops, lipsahti ilman rekisteröitymistä kommentit...
|
Myyn itseäni kalliilla Vaimolleni! 8)
Corvette on kyllä ollut kalliimpi kuin laskeskelin alustavasti. Vakio oli ihan kiva mutta riittämätön... :? loppua ei tunnu tulevan koskaan! :( |
Quote:
Sulla taitaa olla hyvätuloinen vaimo :lol: Quote:
Siinäpä se harrastuksen kalleus tuleekin :roll: |
Muijathan istuu pankin päällä :wink:
|
Jaa että millä rahoitetaan, no rahalla. Rahaa tulee ettei paskalle taivu.
|
millä rahoitetaan..siinä hyvä kysymys..en mä vaan tiedä..pas*a palkalla pas*a duunissa ja käyttiksenä pas*a auto ja rojektit edistyy osa kuussa jos sitäkään taktiikalla :x ..mitäpä näitä itkemään..kai se joskus valmistuu :roll:
ps.niin ja lainaakin on jos kuulosti liian helpolta :roll: |
Varallisuuden mukaan tehdään. Pitää yrittää auto edes siinä kunnossa pitää että eteenpäin pääsee. Ei vaan, mutta ei nyt mitään "isoja rahoja" ole tarvinnut vielä kerralla kiinni laittaa (paitsi itse autoon tietenkin)
|
Olis aika siistii kun napsahtaisi vaikka 1,5 mij euroa lotossa.
Lomalle Californiaan, ja sieltä jostain klassikkohuutokaupasta ostais yhden L-88 Corvetten ja perhekäyttöön vaikka HEMI Challengerin. Kärryt laivaan ja kotia kohti. Täältä suomesta vois ostaa käyttöautoiksi kivan Audi RS-6:sen ja Hummerin Sitten vaan rakentamaan omakotitaloa 100 neliön autotallilla jossa sauna, baari ja muut tarpeelliset vempeleet. |
Kallistahan elämä on niikuin se mainoskin sanoo, mutta jokainen taplaa tyylillään.Hauskaa tämä harrastus on ja kaikki harrastukset maksaa,ja kun asuntolainat on maksettu pois niin on aikaa ja varaa vähän muuhunkin.
Toisaalta emännän käyttis pitäis päivittää ja Vetten moottori vaihtaa, arvatkaas kumpi voitti kun kaikkea ei saa :D |
Quote:
Sulla näyttää olevan yhtä selkeät suunnitelmat kuin mulla. Vois hinnat nousta siellä huutokaupassa kun molemmat on huutamassa kilpaa. :shock: :P |
Paakari: "emännän käyttis pitäis päivittää"
ymmärsinkö oikein että nyt on kyse autosta eikä... :lol: |
Quote:
Molemmat :) :) |
Quote:
Jep tuota minäkin aina ihmettelen noita "19 v rakentajia" Eipä voi kun lisätä vielä tuohon alkuperäiseen kysymykseen että: Ainakin omilla,en isin rahoilla :wink: no välillä tietty vähän pankinkin rahoilla :D |
Quote:
rupeisin harrastaan jotain muuta. Luultavasti muuttasin erakoksi jonnekin kauas missä on lunta. Tommosena porhona ei jäis aikaa hieroa auton osia.. Nyt kun ei ole varaa matkustella niin pitänee yrittää toteuttaa yksi poika vuosien unelma. Ja rahoitus hoituu euroilla joita saa kun vääntää itsensä työpaikalle. |
Quote:
Sama juttu, vaikka olenkin näitä "nuorimman polven autoilijoita", täytyy myöntää että lainalla on auto ostettu (en sais koskaan kasaan sellaista raha määrää) ja omilla harrastetaan mitä harrastetaan :!: Jonkin aikaa tosin mietin et ostanko "uuden" käyttökiesin vai vetten, mutta loppujen lopuks valinta oli helppo, "tunne voitti järjen" :wink: :?: |
Kyllähän se niin on että myös täällä päässä harrastus kustannetaan rahalla jota tulee kun tekee töitä. Enemmän töitä -> enemmän rahaa -> komeammat vehkeet :D. Ei tässä kenenkään siivellä "harrastella".
|
Quote:
Hyvin sanottu :D |
Quote:
vai meniskö niin et paljon enemmän töitä--->vähän enemmän rahaa :roll: |
Quote:
No kyllähän verottaja muistaa omansa ottaa, se on totta. Pakkohan tämäkin yhteiskunta on pitää pystyssä. Mutta sen jälkeen loput harrastuksiin. Muistakaa että mitää täältä ei saa mukaansa kun viimesen kerran lähdetään :wink: . |
Kaikkihan maksaa, mihin rahansa pistää määrää mitä harrastukseeen riittää. Tosi on että mitään emme mukaan vie yläkammarille. Nauttikaamme ja tehkäämme sitä mitä haluamme. (Kuulustaako kirjoitukseni kuin papin saarnalta?) Harrastus kuin harrustus on hieno asia, itselläni moposta lähti (varmaan useilla muilla myös), karkasiko mopo käsistä on eri asia.. :?
|
Itte mukana "elät vain kerran" motolla ja muistakaa muutkin et jos sulla on miljoona velkaa ni se on sun ongelma, mut jos sulla on 10 miljoonaa velkaa ni se onkin jo pankin ongelma! :wink:
|
Quote:
huh huh, ei taida parisuhde olla kunnossa? |
Quote:
|
Eikö suomalaisen miehen periaate ole että perheensä elättää? Hieno harraste Vette on, mutta ei kai perhe siitä kärsiä pidä!
|
Quote:
|
Taruahan sellaiset pankit on...
|
Itse olen rahiuttanut tekoseni ******** pitkillä ja raskailla töillä turvesuolla! Sekin työ on monesti korjaamista kun koneita laukee... Mut kyl sitä kykenee kun noin 1500 tuntia vuoteen teen opiskelujen ohes töitä ja viel olen asunut kotona.... nuoren iän tuomia etuja :wink: Tosin kesällä tulee lähtö :cry: Ja nyt on ollut kyl rahasta tiukkaa kun olen intissä :!: Rqakentelufilosofiani on... että säpäleiksi koko paska ja alusta lähtien kuntoon... meneen niinkauan kuin menee :!: Rakentelu on pääasia.
|
[quote="MIKKOM"]
Kun lukee esim. GTI lehteä niin tuntuu et miten monella "19v-varastoyöntekijällä"- on varaa "tuunata" tuliteriä autoja :?: :?: :?: Ette kai te oikeasti lue kyseistä lehteä... :lol: Alkuperäiseen kysymykseen: tänä päivänä kun samassa osoitteessa asuu minun lisäksi kaksi kauniimman sukupuolen edustajaa niin vetteen laitetaan se mitä yli jää...aikoinaan poikamies-aikaan meni kaikki että sai biilin yleensä hankittua (onneks tuli!) 8) |
Elämä on
Vaimo ois halunnut saunaremontin ja keittiöremontin... No, myyntimies kun olen niin ne projektit odottaa vuoroaan ja toista vuotta nyt jo Vette alla 8)
PS. Ai miten se temppu tehdään..? Eräs vanhempi jannu kerran mua opasti että "kohtele vaimoasi kuin kuningatarta niin hän kohtelee sinua kuin kuningasta!" |
Quote:
:oops: Noh, täytyy myöntää et joskus tulee KAVEREILLA selattua, jos sattuu käsiin... :roll: :? Mutta pääasiassa tämän alan lehtiä :twisted: |
Quote:
Hehheheh..! :oops: Kylläpä täytyy myöntää että lähes näihin päiviin asti tuli tilattua kyseistä julkaisua mutta euro/japsi rakentelut on nyt ohi vetteen siirtymisen vuoksi joten vaihdoin lehdenkin veekasiin!! :wink: |
Ihan normaaleilla palkkatuloilla koitan pärjäillä mutta eipä tuota ole niin paljon laiteltavaakaan. Vette on ostettu pankin rahalla ja sattui olemaan niinkin hyvässä kunnossa ettei paljoa ole huoltoihin mennyt (iskarit), tosin tälle keväälle pitäis vaihella enemmänkin tulppia & johtoja, öljyt & suodattimet, puslia ja ehkä niveliä jne. eli saapa nähdä mitä tulee tehdyksi eli mihin rahat riittää. Talvet ajellaan vanhalla japsiromulla ja asunnostani maksan ruhtinaalliset 200 eukkaa kuussa (asumus mallia "koirankoppi metsässä"). Viikonloput tosin syö tiliä aikasta paljon kun tykkään riekkua tuolla ravinteleissa.
|
Kun 25 vuotta sitten ostin vanhan talonrähjän (kun halvalla sain ja senkin velkaa), niin tupareissa kaveri krokotiilin-nahkakengissä kädessä pullo Chivas Regalia ihmetteli, että millä rahoilla olen oikein talon ostanut. Itse join jo tuolloin Pöytäviinaa, kun se on halvempaa, kuin Koskenkorva. Joten elämähän on täynnä valintoja, ja jokainen tekee niitä joka päivä; huomaa sitten tai ei.
Jos tupakoitsija laskee paljonko rahaa vuodessa siihen harrastukseen kuluu, niin ymmärtää miksi tupakoimattomalla on varaa johonkin toiseen harrastukseen. Ja paljonko rahaa säästyy, kun ei poikkea essonbaarissa pullakahvilla ja osta samalla iltistä... Ja paljonko maksaa ilta viihteellä? Corveten ylläpitorahat on äkkiä säästetty jostain muusta, ja kun ostaa vanhan auton, niin naapurin mamman uusi kauppakassi, on todennäköisesti ollut paljon kalliimpi, mutta kukaan ei ole siitä kade. |
Itse hommasin corveten 3vuotta sitten ja ikää ei ollut kuin 21 ja pankin lainalla sen otin. Tilanne oli aika yllättävä koska ostohetkeä aikaisemmin sanotaan pari viikkoa en ollut corvettea ajatellut ollenkaan. Kuitenkin niin et jos en olisi silloin ottanut niin voisi olla myös niin etten olisi ehkä koskaan tullut ottaneeksi vaikka corvette onkin ollut 6v ikäisestä lähtien se unelma.
Kuitenkin itselläni myös tunne voitti järjen. En sano ettei välillä olisi ärräpäitä saanut huudella tai muutenkin ollut rankkaa. Kun itselläni auto osottautui oikein pahimmaksi pommiksi. No pikkuhiljaa elämä alkaa loistaa ja kyllä itsekkin palkalla tää maksetaan. ja välillä pusketaan ylitöitä PALJON et saa tuhalttuu enemmän autoon. Toisaalta en usko että vetteni arvo oikestaan kuin paranee tässä pikkuhiljaa, mutta kun ostat sen tuliterän uuden ja hienon auton niin ekana kolmena vuotena arvo onkin kadonnut kuin tuhka tuuleen. eli loppujen lopuksi ei se vette sijoituksenakaan surkea ole. Ja aina olen kaikille sanonut et vaikka tästä ei jäisi mitään käteen niin ainakin olen nauttinut mun unelma-autosta ja kuinka moni voi sanoa samaa. |
Hyvin kiteytetty!
Mikä on parempaa sijoittamista, kuin sijoitus omaan itseensä! Joskus 80-luvulla tuli markkinoilla Citroen BX -mallit, jotka olivat todella radikaaleja ja houkuttelevia erikoisuuksillaan. Tuttavani oli pitkään ajellut erilaisilla sitikoilla, ja kun mieleni kovasti tekevi, niin pyysin kaverin kahville. Kun kysyin, että eikö sitikka ole kallis auto ylläpitää kaikkine vikoineen, vastasi kaveri, että "Olen sitä mieltä, että tässä elämässä on vähän nautintoja, että jos sellaisen voi autolla ajamisesta saada, niin kyllä hän sen ottaa". Ostin vielä samana päivän itselleni sitikan. Enkä sitäkään ole koskaan katunut. Ja jos joskus elämässään haluaa Corvetten omistaa, on sellainen hankittava, tavalla tai toisella. Jos se ei sitten makealta maistukkaan, niin sen voi aina myydä pois, ja joku toinen toteuttaa unelmansa sillä seuraavaksi. |
Quote:
Ei sitä kukaan jaksa ikuisesti haaveilla(jos haave vain on toteutettavissa) :!: Pakko joskus tarttua tuumasta toimeen :!: |
kyllähän sitä voisi hullumpaankin rahansa työntää :roll: vielä ei kolmen vuoden jälkeen ole tuntunu liian kalliilta ,toki halutessaan tähänkin harrastukseen saisi poltettua äärettömän määrän rahatukkuja :wink:
|
Mielestäni Corvette harrastus ei ole sen kalliimpaa kuin mikään muukaan auto tai mp harrastus. Omasta kokemuksesta voin todeta, että mp touhuihin meni paljon enemmän rahaa kuin Corvetteeni. Tosin eipä mp touhujakaan ole hylätty :)
|
| All times are GMT +3. The time now is 08:52. |