FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   ´76 Stingray (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=13170)

Remu 10.03.2009 15:19

Tervehdys kaikille!

4 Attachment(s)
Tervehdys kaikille!

Mullakin ns. naksahti päässä ja päätin toteuttaa pitkäaikaisen haaveen! Tällainen nyt odottelee tallissa kesää (toivottavasti kuvat näkyy). Olin netissä ihmetellyt ja kuolannut kyseistä seiskakutosta useamman viikon ilman vakavia taka-ajatuksia, kunnes yksi ilta vain kilahti; prrrkele, ei tässä enää nuorennuta, huomisesta ei tiedä ja muutenkin elämässä pitäisi tehdä jotain järkevämpää kuin luuhata baareissa ja hölmöillä naisten kanssa:) Päätin siis hommata Stingray coupen josta olen 20 vuotta haaveillut, kävi miten kävi.

Vette oli myynnissä Seinäjoella liikkeessä, joka oli tuonut sen marraskuussa USA:sta ja katsastanut sen huomautuksitta läpi. Ennen Helsingistä pohojanmaalle lähtöä hyvä kaveri, joka rakentaa jenkkejä, kävi katsomassa ja konttaamassa sen läpi. Tuumasi vain, että osta pois vaan jos siltä tuntuu ja Stingraytä olet hommaamassa. Sen verran hyvin tehty laite kyseessä. Ei kait siinä, junaan ja Sjoelle papereita rustaamaan. Paikanpäällä tuli nopeasti jotenkin oudon varma tunne, että tää se nyt on. Oli se vaan sen verran hienoa ekaa kertaa istua sisään ja lyödä kone käyntiin! Myyjäkin totesi, että ei ole koskaan nähnyt yhtä fiiliksissä olevaa asiakasta. Varmaan aika tyypillistä Vettekaupoissa, heh. Kaikki asiat loksahti pelottavan hyvin paikalleen: neljässä päivässä oli järjestynyt rahoitus, lämmin tallipaikka kävelymatkan päästä sekä muut käytännönasiat ja Vette odotti etelään tuontia. Huh!

Kuvissa toi näyttää siivun verran siistimmältä kuin on. Maalipinta on läheltä katsottuna selkeesti myllytyksen ja fixin tarpeessa. Ja pari kohtaa kaipaa laittoa, kuten pyyhkimien katkaisija levesi, ilmastointi/lämppäri ei toimi ja ohjaustehostimessa jotain häikkää. Toivottavasti ei isoja juttuja..... Mutta tekniikan pitäisi olla kunnossa. Uusi, sopivasti kiristetty 350, uusi TH350, uusi syylari, uusi pakoputkisto, ja kaikki muukin tekniikka suht uutta ja toimivaa. Kone käy komeasti ja kuullostaa hyvältä! Korikin vaikuttaa kaikinpuolin asialliselta. Tottahan toki sieltä ja rungosta ajanmyötä jotain löytyy, mutta mikään kolaroitu läpimätä ***ka se ei ole. Toivottavasti...

En tiedä, Corveten hankkiminen on joko hienoin tai järjettömin juttu mitä olen tehnyt, varsinkaan kun ei ole mikään mekaanikko ja muutenkin täys aloittelija ja amatööri. Eli nollista tässä lähdetään, hattu kourassa ja riemun/pelonsekaisin fiiliksin. Mutta eipä noita vaihtoehtoja ole, jos Corvettekuume on iskenyt. Pakko tämä oli ennemmin tai myöhemmin tehdä. Aika näyttää mitä tässä on tullut tehtyä:D

H3nKaK 10.03.2009 15:24

onneks olkoon hankinnan johdosta ja hyvälle näyttää..sekopäitten hommaa tää vetteily on, mut so what? ne jotka pelkää, eläköön tylsästi!

ToniH 10.03.2009 15:29

Onnea! :cool:

Nyt ostat muutaman korjaus/remppakirjan ja luet kaikki C3-ketjut täällä ja CF:ssä niin homma on jo hyvällä mallilla. :thumrigh:

Remu 10.03.2009 15:39

Kiitos vain, onnea tässä tarvitaan;) Owner´s manual, Haynesin manuska ja yks restoration guide on jo hommattu. Ja täällä foorumillakin on tullut jo jonkun aikaa pyörittyä ja paljon oon oppinut. Asiantuntevaa porukkaa täällä, ei voi kun hattua nostaa:salut:

C372 10.03.2009 15:43

Onnittelut , hyvältä näyttää Vette :cool: Joo, se on paha juttu tuo Vette kuume, se ei lähde ennen kun sellainen on pihassa/tallissa ;) :D
Sharkista löytyy kyllä tietäjiä vette "pulmiin" eli jos jotain tulee niin eikun kysymään :cool:

Remu 10.03.2009 15:53

Joo kiitos, kysyttävää aivan varmasti tulee:D Ja täytyy tähän samaan syssyyn sanoa, että tää on kyllä hienon asiallinen foorumi. Näin mukavantuntoinen porukka ei ole mikään itsestäänselvyys netissä.

H3nKaK 10.03.2009 16:02

Quote:

Originally Posted by Remu
Joo kiitos, kysyttävää aivan varmasti tulee:D Ja täytyy tähän samaan syssyyn sanoa, että tää on kyllä hienon asiallinen foorumi. Näin mukavantuntoinen porukka ei ole mikään itsestäänselvyys netissä.

mistä lie johtuu? ehkä siitä et foorumin keski ikä on varmaan 4kympin huitteilla ja suurinosa kavereista on aidosti kiinnostuneita vetteistä, vai onko siitä kellään tarkempaa tietoa, joskus vissiin oli joku ikä gallup vai oliko?
ite oon kyllä 25 jo tai vasta, mut kuitenki

Pappatunturi 10.03.2009 16:18

Quote:

Tervehdys kaikille!

...Olin netissä ihmetellyt ja kuolannut kyseistä seiskakutosta useamman viikon ilman vakavia taka-ajatuksia, kunnes yksi ilta vain kilahti; prrrkele, ei tässä enää nuorennuta, huomisesta ei tiedä ja muutenkin elämässä pitäisi tehdä jotain järkevämpää kuin luuhata baareissa ja hölmöillä naisten kanssa:) Päätin siis hommata Stingray coupen josta olen 20 vuotta haaveillut, kävi miten kävi.

:D

Eipä voisi olla enää paremmin perusteltu!

Onnittelut hankinnasta!! Olipas maukkaan värinen sisustus. Muista sitten kesällä tulla (viimeistään ) miittiin ;)

Vonsaku 10.03.2009 16:18

Quote:

Originally Posted by *redvette*
mistä lie johtuu? ehkä siitä et foorumin keski ikä on varmaan 4kympin huitteilla ja suurinosa kavereista on aidosti kiinnostuneita vetteistä, vai onko siitä kellään tarkempaa tietoa, joskus vissiin oli joku ikä gallup vai oliko?
ite oon kyllä 25 jo tai vasta, mut kuitenki

http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=3894
Tohon voikin sitten pikaseen laskea noin 3 vuotta lisää..;)

Onnea hankinnasta hieno peli! Muista toki jättää aikaa naisille ja baareille.

groovyjay 10.03.2009 16:31

Hei, onko/oliko tää auto Ruoholahdessa yhdessä bunkkerissa?

Tosi siistin näköinen peli, tykkään väri yhdistelmästä kanssa. :cool: Kohtahan se on taas cruisingit ja vinoparkki kutsuu... :D

Ja tervetuloa mukaan tähän outoon corvetteuskovaistenlahkoon...

Remu 10.03.2009 16:37

Quote:

Originally Posted by Pappatunturi
Eipä voisi olla enää paremmin perusteltu!

Onnittelut hankinnasta!! Olipas maukkaan värinen sisustus. Muista sitten kesällä tulla (viimeistään ) miittiin ;)

Joo, eiköhän sitä kesällä jossakin törmäillä..tai siis tavata:)

Corvette63 10.03.2009 16:42

Tervetuloa joukkoon! Harrastuskin aloitettiin heti tyylikkäästi upealla laitteella, onnittelut! :cool:

Remu 10.03.2009 16:43

Quote:

Originally Posted by Vonsaku

Onnea hankinnasta hieno peli! Muista toki jättää aikaa naisille ja baareille.

Kiitos kiitos. Ja tietenkään en unohda em., vaikka tuota poikamieselämää on tullut ehkä vietettyä enemmän kuin olisi tarvis:) Eikös se 38 ole aika hyvä ikä hankkia perheenlisäystä:rolleyes:

Remu 10.03.2009 16:47

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Hei, onko/oliko tää auto Ruoholahdessa yhdessä bunkkerissa?

Jep, Ruoholahden bunkkerissa ollaan:) Ei sulla sattumoisin ole musta C5 tai C6?

H3nKaK 10.03.2009 16:48

Quote:

Kiitos kiitos. Ja tietenkään en unohda em., vaikka tuota poikamieselämää on tullut ehkä vietettyä enemmän kuin olisi tarvis:) Eikös se 38 ole aika hyvä ikä hankkia perheenlisäystä:rolleyes:

eli siis vette!

Remu 10.03.2009 16:51

Tai rakastajatar, miten sen nyt ottaa:D No joo, menipä taas...

groovyjay 10.03.2009 16:53

Quote:

Jep, Ruoholahden bunkkerissa ollaan:) Ei sulla sattumoisin ole musta C5 tai C6?

Ei oo, nimimerkki haran musta C5 on siinä... no tiedät just tasan missä. Viime vkl näin sun auton, mutta ei kehdattu ruveta repimään pressua pois ja tarkastelamaan tarkemmin, vaikka mieli teki... :D

Remu 10.03.2009 17:00

Mulla oli hieman sama homma; varovasti raottelin pressua ja huomasin sen C5:n, eikä sit tosiaan enempää kehdannut tutkiskella;) Mutta teretulemast molemmat joskus tutustumaan tarkemmin ja eiköhän me muutenkin siellä törmätä...

groovyjay 10.03.2009 17:05

Quote:

Mulla oli hieman sama homma; varovasti raottelin pressua ja huomasin sen C5:n, eikä sit tosiaan enempää kehdannut tutkiskella;) Mutta teretulemast molemmat joskus tutustumaan tarkemmin ja eiköhän me muutenkin siellä törmätä...

tullaan ja törmätään. pidetään autohallimiitti. :D

Remu 10.03.2009 17:08

Quote:

Originally Posted by groovyjay
tullaan ja törmätään. pidetään autohallimiitti. :D

Jep, kuullostaa hyvältä:D

stingray 10.03.2009 17:16

no nyt sitten nähtiin tosiaan kuvat täällä kun ei kehdattu peittoa repimään pois. yhestä kulmasta paistoi väri ;) ja muodoista kateltiin
hei täähän on ceekolmonen ! onnea vielä hieno peli on !

Remu 10.03.2009 17:21

Tutun näköistä:)

Mad Dog 10.03.2009 18:10

Kaunis auto! Meikä tykkää:cool: Nyt loppu sulla ainakin vapaa-ajan ongelmat...on meinaan niin perkuleesti tapahtumaa ja kissanristiäistä tiedossa kesäks. Ja auton kunnossapito huolehtii lopusta.

Mut elä helkutissa lopeta ainakaan baareissa juoksemista, kun nyt on tuollainen autokin!
Se on nääs sillai meillä tässä pienipilistenporukassa, että aamukyydit Vetellä Kaivarin rantaan on vähän niin kuin lohdutuspalkinto yöllisestä pettymyksestä:D Sil viissiin saattaa jotakin tarttua oikealle nahkasatulallekkin....:rolleyes:

Hara 10.03.2009 18:41

Quote:

Jep mun pulkka on se C5 siellä bunkkerissa.
Eiköhän me joskus siellä törmätä niin tullaan ihmettelemään sun vettees.
Onnittelut hienosta hankinnasta.

Paakari 10.03.2009 18:51

Quote:

En tiedä, Corveten hankkiminen on joko hienoin tai järjettömin juttu mitä olen tehnyt, varsinkaan kun ei ole mikään mekaanikko ja muutenkin täys aloittelija ja amatööri. Eli nollista tässä lähdetään, hattu kourassa ja riemun/pelonsekaisin fiiliksin. Mutta eipä noita vaihtoehtoja ole, jos Corvettekuume on iskenyt. Pakko tämä oli ennemmin tai myöhemmin tehdä. Aika näyttää mitä tässä on tullut tehtyä:D

Onnittelut!

Just sama tilanne oli itellä silloin joskus, Vette oli pakko saada, ja perustelut aivan samat. Hullua hommaa, mutta mitä sen väliä.

Ja tommoseen väriinkin olen jossain törmännyt...hmmm:rolleyes:

Jarmo79 10.03.2009 19:34

Onnittelut täältäkin hankinnasta :cool:! Ja vielä hyvästä vuosimallista:salut:.

Eikä täällä moni muukaan itseni mukaan lukien paljoa autojen kanssa ole räpeltänyt.

Jarmo

Remu 10.03.2009 20:29

Quote:

Originally Posted by Hara
Jep mun pulkka on se C5 siellä bunkkerissa.
Eiköhän me joskus siellä törmätä niin tullaan ihmettelemään sun vettees.
Onnittelut hienosta hankinnasta.

Toki törmätään. Ja jos kiusaus käy liian kovaksi, käykää vain mun puolesta raottelemassa pressua enemmänkin:)

Remu 10.03.2009 20:43

Quote:

Originally Posted by Mad Dog
Kaunis auto! Meikä tykkää:cool: Nyt loppu sulla ainakin vapaa-ajan ongelmat...on meinaan niin perkuleesti tapahtumaa ja kissanristiäistä tiedossa kesäks. Ja auton kunnossapito huolehtii lopusta.

Mut elä helkutissa lopeta ainakaan baareissa juoksemista, kun nyt on tuollainen autokin!
Se on nääs sillai meillä tässä pienipilistenporukassa, että aamukyydit Vetellä Kaivarin rantaan on vähän niin kuin lohdutuspalkinto yöllisestä pettymyksestä:D Sil viissiin saattaa jotakin tarttua oikealle nahkasatulallekkin....:rolleyes:

En tiedä, voi olla että baaritiskillä notkuminen loppuu, kun pääsee Stingrayllä ajelun makuun...ihan noin taloudenkin kannalta:rolleyes:

Remu 10.03.2009 20:53

Quote:

Originally Posted by Paakari
Onnittelut!

Just sama tilanne oli itellä silloin joskus, Vette oli pakko saada, ja perustelut aivan samat. Hullua hommaa, mutta mitä sen väliä.

Ja tommoseen väriinkin olen jossain törmännyt...hmmm:rolleyes:

Rakentelin muuten nuorempana aika monta erillaista Corvette-pienoismallia, ja aivan ensimmäinen jonka tein oli tummanpunainen -67 coupe, mustalla sisustalla;) On muuten aika käsittämätön fiilis nyt, kun saa näpertää ihan oikean Veten kanssa, huh!

Finnshark 10.03.2009 20:53

Onnittelut hienosta pulkasta! Todella hieno väriyhdistelmä! :cool:

Mitään järkeähän näissä vehkeissä ei ole, mutta on se pirun hauskaa näitä harrastella!

Fangio13 10.03.2009 21:16

Hienoa Remu,hienosti toteutettu haave,loistavaa!:thumleft:

VetteMan 10.03.2009 21:40

Onnea! Hieno päätös hankkia oma Corvette :cool:
Siinä sitä sitten vapaa-ajan saakin kulumaan, rassaillessa tai ajellessa ja osallistuessa tapahtumiin.

Toxic Flame 10.03.2009 22:04

Onnea vaan täältäkin! Sisutus näyttää hyvälle ja siistikuntoiselle.

Pantse 10.03.2009 22:58

Tervetuloa etuoikeutettujen -76 vuosimallin omistajien porukkaan:cool:

Harri -76 10.03.2009 23:04

Quote:

Originally Posted by Pantse

Juurin näin... onnea hienolla päätökselle ja turvallisia maileja ja hyviä talli-iltoja uuden harrastuksen parissa!!!

Remu 10.03.2009 23:15

Quote:

Kitoooos:salut: On muuten ollut hauska huomata, että joka kerta kun käy Vetteä ihmettelemässä ja räpeltämässä, oppii jotain uutta. Tänäänkin tuli korjattua mieltä painanut rattilukko/avain-ongelma. Reilusti öljyä ja räknäämistä ja hieman konsultointia kaverilta. Voi sitä aloittelijan riemua, kun omaksikin yllätykseski sai viimein rattilukon päälle ja virta-avaimen irti:D

groovyjay 10.03.2009 23:20

Quote:

Kitoooos:salut: On muuten ollut hauska huomata, että joka kerta kun käy Vetteä ihmettelemässä ja räpeltämässä, oppii jotain uutta. Tänäänkin tuli korjattua mieltä painanut rattilukko/avain-ongelma. Reilusti öljyä ja räknäämistä ja hieman konsultointia kaverilta. Voi sitä aloittelijan riemua, kun omaksikin yllätykseski sai viimein rattilukon päälle ja virta-avaimen irti:D

Siitä se lähtee! :cool:

johny 10.03.2009 23:32

Just kävi noin, ajatus paukahti päähän et VETTE!!!! Heti mulle tänne.
Meinasin että taas tää on sellanen hetkellinen suonenveto, mutta ei menny parissakaan viikossa ohi:rolleyes:
Siis tuumasta toimeen:p
Eikä oo harmittannu hetkeekään:cool:

Ja onneksi olkoon tyylikkäästä laittesta ja kyllä noi tiet tosta vielä sulaa;)

Sammy_ 10.03.2009 23:43

Hieno peli tämäkin. Onnea vaan omistajalle, ei muuta kuin kesää odotellessa ja kovaa ajoa!

Remu 10.03.2009 23:47

Quote:

Originally Posted by johny
Meinasin että taas tää on sellanen hetkellinen suonenveto, mutta ei menny parissakaan viikossa ohi:rolleyes:

Tiedän tunteen, paitsi mulla se suonenveto kesti 20 vuotta:???: Noh, rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, että oikeastaan vasta nyt aika oli kypsä tehdä tää juttu. Eipä sitä nuorempana välttämättä olisi ollut henkisiä/taloudellisia resursseja hommata Corvettea:-)

janiv 11.03.2009 01:05

Se on kumma juttu, ettänkun parikytä vuotta on haaveillu ja välillä jopa unohtanu koko haaveen niin sitten se yhtäkkiä pamahtaa, että NYT. Se on vielä kummempaa, kun on yhden saanut niin sitten yhtäkkiä pamahtaa, että NYT pitää saada toinen. Eihän kahdella mitään tee, kun ei niillä voi yhtäaikaa ajaa.

Se on kaikkein kummallisin juttu, että se Corvette joka oli ennen hienoin malli ja jonka halusi on nyt tylsimmän näköinen:confused: Pitää kuitenkin sanoa, että kaikesta huolimatta -74:lla ajelussa on miljoona kertaa enemmän fiilistä kuin -09:llä ajelussa. Harmittaa vaan kun NYT ei ole kertakaikkiaan mitään mahdollisuutta hommata sitä nollaysiä:cry:

Onnea vaan hienon Corveten hankimisen johdosta. Tulet kokemaan monta ilon (ja ehkä pari surun) hetkeä Corvettesi parissa:thumrigh:

Wormie 17.03.2009 10:38

Quote:

Originally Posted by johny

Onko se joku virus kun mulle kävi viime kesänä samalla tavalla. Ekana selkis että Challengeri lähtee ja aloin katteleen autoja. Sitte muutaman viikon päästä tuli se "jumankekkale, avovette se on" -tauti. Siitä jokunen viikko eteenpäin niin omalla avolla kurvailtiin.

Onnea hankinnalle. On se hienoa että muutkin tekee järjettömiä ratkaisuja ;)

Remu 17.03.2009 12:37

Quote:

Originally Posted by Wormie
Onko se joku virus kun mulle kävi viime kesänä samalla tavalla. Ekana selkis että Challengeri lähtee ja aloin katteleen autoja. Sitte muutaman viikon päästä tuli se "jumankekkale, avovette se on" -tauti. Siitä jokunen viikko eteenpäin niin omalla avolla kurvailtiin.

Onnea hankinnalle. On se hienoa että muutkin tekee järjettömiä ratkaisuja ;)

Aika räyhä Challenger!:cool: Mutta joo, mäkin olen joskus miettinyt, kuinka paljon muut autot aiheuttavat fyysistä kihelmöintiä, yleistä levottomuutta ja muita mielenhäiriöitä:)

Pantse 17.03.2009 13:00

Yleisestä levottumuudesta tuli mieleen hauska tarina. Olin juuri saanu veten ajokuntoon ja lähdin kurvailemaan kaupungille. Menin sitte rantaan kaffelle ja siellähän oli iso porukka venäläisiä ihmettelemässä kaupungin nähtävyyksiä. Vedin auton parkkiin niin johan ne rupes kuvaamaan sitä. Lapset kiljuivat kuin olisivat joulupukin nähneet... Kieltämättä hieman hämmentävää kun ei ollu tuollaiseen huomioon oikein tottunu;)

Remu 17.03.2009 13:08

Quote:

Lapset kiljuivat kuin olisivat joulupukin nähneet... Kieltämättä hieman hämmentävää kun ei ollu tuollaiseen huomioon oikein tottunu;)

Loistava tarina! Joulupukin nähneet....:lol:

Harri -76 17.03.2009 13:22

Itseäni monesti on huvittanut, kun pienestä paikasta ja vielä savosta kun on niin useimmat tuntee toisensa kautta rantain ja kateellisiahan savolaiset eivät tietenkään ole, kuten kaikki tietää.

No, mutta totuudenhan aina kuulee lasten suusta ja onkin usein käynyt kruisaillessa, että kakarat alkaa pomppia ja kiljua kun näkee "Batman-auton" tai "Salama McQueenin"... ja mitä vanhemmat silloin tekee... no, he ottavat kädestä kiinni ja alkavat kiskoa mukuloita perässsään ja yleisesti katsetta vältellään eli ollaan kuin ei mitään huomattaisi, joskus jopa on kuulunut latistavia kommenttejakin, mutta se siitä lasten kasvatuksesta, että mistä ihmeestä me savolaiset lie saamme tämän kateuden. Kotoa usein... tuosta kun alkaa lasten viattomuus kadota, niin seuraavaksi kun ne ovat murrosiässä tulee kolttoset mieleen nähdessään saman auton... eli jos t-topit on takaloosterissa, niin autohan on ilmiselvä roskis, vaikka mäkistä ostetuille jätteille etc.

Mutta näin... itse ainakin ilahdun lasten vilpittömästä innostuksesta ja mikäli parkissa olisin ja mukula haluais istumaan tai rundille, niin ilman muuta, jos vanhemmat ovat asiallisia! Se olisi kai myös sitä harrastajien maineen ylläpitoa:D

kujalmi 17.03.2009 13:42

Onneksi olkoon!

Juuri tämä "järjettömyys" on se johon Corvettejen kohdalla ihastuin. Se tavallaan antaa autolle sielun :) Onnea siis hankinnan johdosta!

Macho 17.03.2009 14:18

Eikä nää edes ole kovin järjettömiä vehkeitä. Mitäköhän tuumaisivat jos liikkuisi jollain tälläisellä.

Wormie 21.03.2009 00:00

Quote:

Originally Posted by Macho
Eikä nää edes ole kovin järjettömiä vehkeitä. Mitäköhän tuumaisivat jos liikkuisi jollain tälläisellä.

Taitaisivat lähettää psykiatrian laitokselle kallonporaukseen :)

poppamies 21.03.2009 12:29

:cheers: vaan Remulle järkihankinnan johdosta!

All times are GMT +3. The time now is 10:16.