![]() |
Efi lähenee carburaattoria ?
Uudessa PHRssä näin mainoksen. Mielenkiintoinen vaihtoehto kaasarille :
![]() Ei toki ilmainen, mutta jotenkin houkutteleva kun ei tarvitse mitään läppärisäätämista tms karttojen komffaamista. ..It simply hooks up, takes you through a basic setup Wizard on the included hand-held display and tunes itself as you drive. Capable of handling up to 550 horsepower.. http://www.fuelairspark.com/ezefi/ http://www.fuelairspark.com/WhatsNew...nshrraward.pdf |
Jaa, että jos mie lyön tommosen rockorkesterin tilalle, niin tehotko nousee 200 HP -> 550 HP? Taitaa olla vielä turhempi, hyödyttömämpi ja huomattavasti kalliimpi kuin MSD.
Ei yksikään kunnolla säädetty kaasariauto tarvitse tuollaista nykyhömppää. Sitäpaitsi mitäs hauskaa tuollasessa on, jos ei pääse edes komffaamaan? |
Voihan sitä ite komffata mutta ei ole pakko. Noita muita kommentteja en viitti edes kommentoida koska varmasti vitsailet.
Mullehan tulee kilpailevan putkan vastaava setti C3:seen. Eli itsesäätävä sekin, ollut tosin markkinoilla jo pari vuotta eli vähän evoluutiota jo takana ja lastentaudit karsittu. |
Quote:
Kerkesikös se versio missä ecu on suoraan läppärungon kyljessä kiinni tulla jo markkinoille? Sekin aika mielenkiintoinen oivallus, johtojen määrä jää ihan minimiin. |
Sitä ne tarjosi mutta en huolinut. Mun järkeily: jos ecu hajoaa ja jenkkitalous ajaa valmistajan konkkaan niin semmosta korvaavaa integroitua ecua ei saa mistään ja ulkopuolisen ecun asentaminen sen tilalle on vaikeaa. Eli otin mielummin sen vanhan mallin missä erillinen ecu, joka asennetaan ohjaamon puolelle. Jos pahin käy niin korvaavan perusecun saa melkein mistä vain ja noita itsesäätäviä Fastilta ja jatkossa muiltakin.
Kysyin myös heidän porttiruiskusta, että mites se vertaa tämmöseen ja kantsisko mun mielummin ottaa semmonen? Vastaus: "honestly, we haven't seen any difference in dyno". Tämä oli mulle helpotus, koska tommosen asentaminen on kuitenkin hemmetin paljon helpompaa. |
Joo eihän ne uudet ideat aina ole niin hyviä kuin ensiksi tuntuu, integroitua ecua ei tosiaan helposti korvata ja vähän arveluttaa sekin miten hyvin se ecu ylipäätänsä kestää niin kuumassa paikassa... No mielenkiintoista kuitenkin nähdä miten noi systeemit tulee toimimaan ja tuleeko muilta valmistajilta vastaavia.
|
Ez....
Mikähän mahtaa olla base ja master sarjan ero?
|
onkos tuom sellainen että ei tarvii valtavia bensakarttasäätöjä tehdä joka muutoksen jälkeen? semmonen sopisi mullekin:D siis mun taidoille ja viitseliäisyydelle.
Tämä ainakain lienee sen suuntainen? http://www.mass-floefi.com/ |
No se on nykyaikaa. Automaattisäätö hoitaa. Mutta, todennäköistä on, että ihan ilman itse koskematta systeemit säätävät varmuuden vuoksi vähän rikkaan puolelle ihan tuotevastuusyistä. Eli ihan viimoisia heppoja ei täysautomatiikalla saa irti. Riippuu sitten systeemistä mimmonen se säätöruljanssi on. Veikkaan, että useimmissa voi ladata kokonaan uuden kartan säädön pohjalle tai säätää käsin kohta kohdalta.
|
Quote:
No niin käsitin.Mutta ainakaan vielä toi ei koske sua. 550 hv max :cool: Taitaa olla vain neljä suutinta ? Mutta on kompaktin näköinen paketti. |
Toihan on jotakuinkin samanlainen kuin vanha Holley Pro Jection. Eli "elektroninen kaasutin". Mulla oli semmonen kymmenen vuotta sitten, ostin sen joltain Vette-mieheltä Oulusta (muistaakseni), oli ollut 350:n päällä. Periaatteessa kaasarin suuttimet on vaihdettu sähköisesti ohjattaviin suuttimiin. Vaati muistaakseni bensalinjaan siirtopumpun, painepumpun ja paluulinjan. Boxissa oli kolme säätönuppia.....
|
Quote:
|
Quote:
Oman versioni ecun kyljessä on USB-portti ja anturien näyttämän ja ohjelmointi hoidetaan tarvittaessa läppärillä. En ole tutkinut onko toi Fast pelkästään ton pienen näytön/näppäimistön varassa - jos on niin ehkä se on vähän rajoittunut. Mutta, joo hyvin "yksinkertaisia" ;) vekottimia silti ja tarkoitettu mahdollisimman helppoon konversioon. |
Quote:
|
Quote:
![]() ;) Tuli vasta ton nähdessäni mieleen, että noita munkin settejä voi laittaa useamman :cool: |
Quote:
Hmm tossa oiskin oiva tapa upgreidata vintage 2x4 setti :cool: |
Vähän eri kulmasta sama setti :lol:
![]() |
:rolleyes: :lol:
|
Mien olis Nostalgia EFI? Saatavilla 2-8 TB:n sarjoina. Myös itseoppiva systeemi (sama ecu kuin mun setissä).
Esim: 6x2 system 8x2 system |
| All times are GMT +3. The time now is 12:38. |