FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C3 (vuosimallit 1968-1982) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   c3 pesu/tiivisteet (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=13736)

collector-82 06.06.2009 14:26

c3 pesu/tiivisteet

1 Attachment(s)
mistä lähtis etsimään takalasin tiivistettä tohon ce-82 vetteen muut jo on ?
(pesuhallin keltasessa kyltissä lukee "ei saa poistua autosta pesun aikana"):shaking2:

Tapio.L. 06.06.2009 15:03

Quote:

Originally Posted by collector-82
(pesuhallin keltasessa kyltissä lukee "ei saa poistua autosta pesun aikana"):shaking2:

Räjähdänkö minä tuosta naarmutuskoneesta vai räjähtääkö C63? Kumpi saa kunnian?

Turismo 06.06.2009 16:54

ka-boom! :(

Fangio13 06.06.2009 19:02

Nooooooouuuuuuuuu!!!](*,)](*,)](*,)

Yorcci 06.06.2009 20:36

Quote:

Originally Posted by Tapio.L.
Räjähdänkö minä tuosta naarmutuskoneesta vai räjähtääkö C63? Kumpi saa kunnian?

Joissakin harjallisissa pesukoneissa saa valittua harjattoman pesun ;)

Sörsselssön 06.06.2009 21:25

Quote:

mistä lähtis etsimään takalasin tiivistettä tohon ce-82 vetteen muut jo on?

Tarkoitatko tuota tiivistettä?

http://www.keenparts.com/pages/detai...=460251&PL=103

Poppamieheen yhteyttä.

ukormi 06.06.2009 21:59

Ecklersillä on hieman kalliimpi:
http://www.ecklers.com/product.asp?p...1&dept_id=1517

Mutta tosiaan, olet ottanut kuvan autonpesuautomaatista. Olet kyllä guru photoshoppaamisessa kun olet saanut Corveten shopattua noin hyvin tuohon kuvaan :rolleyes:

Kukaanhan ei pese Corvetteaan automaatissa, ei ainakaan suomessa. Eihän..

Finnshark 06.06.2009 22:21

Saakohan C3:sta mitenkään niin tiivistä että kestäisi konepesun... Parempi tiskata vaan käsin ja hellävaraisesti. ;)

Jos tuo takalasin tiiviste ei kestä sadetta tai käsinpesuakaan niin uusia saa ainakin Zipiltä ja Ecklersiltä:

ZIP, Rear window hatch weather strip

Ecklers, Rear Window Hatch Weather Strip

Edit: Olin näköjään hitaampi kuin muut...

Yorcci 06.06.2009 23:12

Quote:

Originally Posted by ukormi

Kyllä mä kävin edellisellä huussilla kerran tuollaisessa harjattomassa pesussa. Tuli vähän kiire kurotella parilla rätillä tuulilasin kulmiin ;)

collector-82 06.06.2009 23:22

no duutsoni jutut sikseen. kyseessä pelkkä kuivaus koneella. pesin käsin ensin..."mainos"TB KOSKENKORVA

janiv 06.06.2009 23:48

Quote:

Originally Posted by ukormi

Juu ei... ei ainakaan toistamiseen:rolleyes:

Corvette63 06.06.2009 23:52

Huh, ajattelinkin, että aika karmea kohtalo, jos päätyy harjakoneeseen.. Tais olla kuitenkin aika priima yksilö kyseessä. Toki jos uutta maalia oli auto vailla, niin käyhän sen vanhan pinnan poisto noinkin :cool:

progress 07.06.2009 00:13

Quote:

mistä lähtis etsimään takalasin tiivistettä tohon ce-82 vetteen muut jo on ?

Tästä vois pitää luennon. 82CE takaikkunan ongelmat on koko CE mallin yksi haaste, johon mä sain kulumaan useamman sataeuroa. Osa CE jengistä on kitannut koko takalasin umpeen jne, koska eivät ole jaksaneet vääntää duunia sen kanssa. Itselle tuli vastaan nuo veden valumiset auton sisälle kanssa ja selvisi muutaman mittauksen jälkeen, että saranat oli kulunut ja lasia ei saanut säädettyä yhtään paremmin jne jne. Uuden takalasin tiivisteen sai muistaakseni corvette americalta. Jos tarvitset tilausnumeroa niin voin kaivaa sen vielä jostain.

Mä oon niin nynny jätkä, että en oo kehdannut pistää omia projekti-viestiketjuja tänne Finnsharkkiin, koska nää mun projektit on sen verran minimaalisia. Sen kaiken sijaan naputtelin tonne mun kotisivuille huonolla englannilla tarinoita, enkä tuosta linkistä tohtinut minnekään mainita. Tää aihe nyt koskettaa mua jonkin verran ja tässä on pari kaljaa alla, että uskallan pistää linkin. http://www.luotisuora.net/prgrss/?page=82CE_hatch

Btw, aina kannattaa pestä käsin.

groovyjay 07.06.2009 00:43

Quote:

Originally Posted by progress
Tästä vois pitää luennon. 82CE takaikkunan ongelmat on koko CE mallin yksi haaste, johon mä sain kulumaan useamman sataeuroa. Osa CE jengistä on kitannut koko takalasin umpeen jne, koska eivät ole jaksaneet vääntää duunia sen kanssa. Itselle tuli vastaan nuo veden valumiset auton sisälle kanssa ja selvisi muutaman mittauksen jälkeen, että saranat oli kulunut ja lasia ei saanut säädettyä yhtään paremmin jne jne. Uuden takalasin tiivisteen sai muistaakseni corvette americalta. Jos tarvitset tilausnumeroa niin voin kaivaa sen vielä jostain.

Mä oon niin nynny jätkä, että en oo kehdannut pistää omia projekti-viestiketjuja tänne Finnsharkkiin, koska nää mun projektit on sen verran minimaalisia. Sen kaiken sijaan naputtelin tonne mun kotisivuille huonolla englannilla tarinoita, enkä tuosta linkistä tohtinut minnekään mainita. Tää aihe nyt koskettaa mua jonkin verran ja tässä on pari kaljaa alla, että uskallan pistää linkin. http://www.luotisuora.net/prgrss/?page=82CE_hatch

Ok, toi on ensinnäkin hemmetinmoinen duuni ja toisekseen projekti taltiointi ja tarinointi on ensiluokkaista! Sais olla enemmänkin noita CE malleja täällä... Hieno homma progress! :cool:

janiv 07.06.2009 22:29

Onpahan Progress tehny hienoa työtä selvitellessään takaluukkuasiaa.
Hyvä, että on edes jonnekin dokumentoitu.:thumrigh:

Millähän tullikoodilla noi osat on menny, kun 10% tullia? Kattelin kuutta eri koodia johon se ehkä sopis ja niissä oli 3,5% tai 4,5% En äkkiseltään löytänyt mitään auton osaa jossa ois ollu yli 4,5% tulli.

Finnshark 07.06.2009 22:50

Quote:

Originally Posted by janiv
Onpahan Progress tehny hienoa työtä selvitellessään takaluukkuasiaa.
Hyvä, että on edes jonnekin dokumentoitu.:thumrigh:

Samaa mieltä! Hyvä että on asiaa ihmetelty ja ratkaisukin löytynyt! Hieno dokumentointi myöskin! :cool:

progress 07.06.2009 23:40

Quote:

Millähän tullikoodilla noi osat on menny, kun 10% tullia? Kattelin kuutta eri koodia johon se ehkä sopis ja niissä oli 3,5% tai 4,5% En äkkiseltään löytänyt mitään auton osaa jossa ois ollu yli 4,5% tulli.

Mm, mulla on noi tullin laput jossain piilohukassa, joten heitin nyt tuon 10%. :D Tuoltahan puuttuu tuo "luukku täydessä toiminnassa"-kuvatkin :D

janiv 07.06.2009 23:54

Quote:

tullin laput jossain piilohukassa, joten heitin nyt tuon 10%

Aha OK. Eiku ajattelin vaan, että onko tullitäti taas kusettanu. Meikäläiseltä yritti ottaa 22% alv. kirjoista vaikka oikea on 8%. Kyllä ne sen sitten korjas samantien, kun mainitsin.

Finnshark maksoi eräistä osista tullia muistaakseni 3% vaikka oikea tulli on 0%, joka esim. minulle määriteltiin, kun ostin samoja osia ja asiasta mainitsin jo etukäteen.

progress 08.06.2009 00:01

Quote:

Aha OK. Eiku ajattelin vaan, että onko tullitäti taas kusettanu. Meikäläiseltä yritti ottaa 22% alv. kirjoista vaikka oikea on 8%. Kyllä ne sen sitten korjas samantien, kun mainitsin.

Tekstiileistä (esim auton matoista) joutuu käsittääkseni maksamaan jotain 10% luokkaa tullia. On nimittäin joskus taannoin minuakin tullivirkailija minulta liian korkeita tulleja perinyt, kun kyse on suuremmista/useista ostoksista asia on täysin eri kuin jonkun yksittäisen kikkareen ollessa kyseessä.. eli mistään 0,5-1% eroista ei jaksa tapella, isommissa jutuissa eri homma tietty. Menee offtopiciksi, joten en viitsi kokemuksia niistä tähän laitella.

collector-82 08.06.2009 19:41

Quote:

kiitos linkistä. tosta on hyvä lähtee liikkeelle.

All times are GMT +3. The time now is 10:25.