FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Äänentoisto (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=1486)

Nutrobal 03.05.2005 18:23

Äänentoisto

Oottekos asennelleet minkäänlaisia hifilaitteita Corvetteihinne ? Haluaisin lähinnä tietää kaiutinratkaisuista eli miten isot olette saaneet vakiopaikoille ilman suurempia operaatioita ?
Ja toisekseen jos subbari löytyy, niin miten olette sen järkevästi sijoittaneet ? Mulla on -88 vette, jos näissä vuosimalleissa on jotain eroja.

MikkoM 04.05.2005 09:05

Mä laitoin etuoviin vakiopaikoille 6,5" midit ja kojelaudanpäälle diskantit, takana 6x9" ja oon kyllä sitä mieltä että subbaria ei tarvi, soittimena tällä hetkellä Pioneerin DSP-malli(soittimella on kyllä iso merkitys kun säätöjä riittää) :!: Alkaa sointi olla aikalailla sitä mitä hain, kun en välitä mistään teini jumputuksesta :!:

akema 04.05.2005 09:07

...asiaan liityen, tuoreessa TM:ssä oli mainosta nitropullon näköisestä subbarista jonka EHKÄ vois pultata veten tavaratilaan, riippuen tietysti sen fyysisestä koosta.

ROADRUNNER 04.05.2005 09:30

Quote:

Originally Posted by akema
...asiaan liityen, tuoreessa TM:ssä oli mainosta nitropullon näköisestä subbarista jonka EHKÄ vois pultata veten tavaratilaan, riippuen tietysti sen fyysisestä koosta.

Joo ja sen soundi ihan .... on parempi jättää ostamatta ja käyttää rahat johoinkin muuhun hyödyllisempään 8)

ZR1 04.05.2005 10:04

Miten -90 Veten kynnyskotelossa olevan etukaiuttimet ?

Saako sinne tilalle jotain?

:?

Mäddi 04.05.2005 10:55

Timolla näyttäs olevan asiaan enemmänkin vihkiytymistä:

http://www.hyke.fi/moisio/alto.htm

:P

ToniH 04.05.2005 11:14

Mä menen samaa reittiä kuin Rokka siltä osin, että taakse olis tarkoitus pistää 2kpl 8" subbarit niihin alkuperäisiin 6x9 paikkoihin. Istuu niihin hienosti.

Uuden ohjaamon etukotelot. Noh, niihin menee tietty melkein mitä vain koska ne joutuu tekemään alusta lähtien. Alkuperäiset ovat semmoset letkut muovikannet joihin menee 4x6" erikoismatalat kaiuttimet. Mutta se ei kannata koska kannet ovat eristämättömät ja joustavaa 1mm muovia eli ihan käyttökelvottomat. Niihin on kyllä aika helppo tehdä uudet kotelot esim MDF:stä jolloin on mahdollista saada vähän lisää syvyyttä peliin. Kaupasta on silloin mahdollista löytää esim 5 1/4" erillis-sarjan jonka saa istumaan sinne aika nätisti. Diskantit tietty ylemmäs, esim ovipaneeleihin tai A-pilariin.

Pykälää isompikin mennee jos ottaa kynnyksestä kaiuttimen suojan irti ja rakentaa siihen vieläkin isomman kotelon.

Kaikenkaikkiaan ihan hanurista toi uuden ohjaamon sääriasennuspaikka. Audiomiehiä ei ole ollut mukana suunnittelussa ensimmäistäkään :roll:

ZR1 04.05.2005 11:17

Alkuperäisiin etukoteloihin ei tosiaan taida mahtua mitään 15w kaiutinta isompaa..

MikkoM 04.05.2005 12:35

Quote:

Originally Posted by ZR1
Alkuperäisiin etukoteloihin ei tosiaan taida mahtua mitään 15w kaiutinta isompaa..

Tai no eihän se kaiuttimen koko ja tehon kesto liity juurikaan toisiinsa, eli tässä tapauksessa tietysti tuo 5 1/4" :wink: :!:

Nutrobal 04.05.2005 13:04

Jaa, että 6,5" menee sinne oviin vakiopaikoille ? Mulla on siel nyt 4". No ehkä se menee ku ottaa sen mustan muovin pois siitä.
Ja siis takakaiuttimien paikalle menee 8" subbarit vai? Jotenki tuntuu oudolta.

ToniH 04.05.2005 13:14

Tuntukoot, menee. Siellä on takana semmoset puoli kaljakoppaa vetävät kotelot.

ZR1 04.05.2005 14:15

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Quote:

Originally Posted by ZR1

Tai no eihän se kaiuttimen koko ja tehon kesto liity juurikaan toisiinsa, eli tässä tapauksessa tietysti tuo 5 1/4" :wink: :!:

Senverran liittyy, että eteen vakiopaikalle mahtuvat kaiuttimet ovat todella pieniä ja kesto on tuota 10-20w luokkaa.. Sen takia alkuperäiset saivat aikanaan jäädä eteen. Vaihtaisin mielelläni, jos tietäisin mitä tilalle..

ToniH 04.05.2005 15:40

Kuten sanottu, ne alkuperäiset etukotelot eivät siis toimi eikä niihin oikein pulttaa mitään ei-GM -skobea (4x6 reikä, epästandardi ruuviväli, liian hepponen kaiutinkiinnitykseen sekä liian matala kaupan kaiuttimille), joten joudut tekemään/teettämään sinne uudet kotelot jokatapauksessa. Ja jos siihen lähtee niin samalla lähin autostereopaja suosittelee siihen paremmat kaiuttimet.

Mä otin irti sen orkkiskotelon ja laminoin lasikuidusta järeämmällä seinämävahvuudella vain todetakseni, että koko design on susi: vuotaa eikä siihen oikein mahdu mitään orkkista isompaa. Mäkeen vaan koko muovi ja tilalle duunattava ilmatiivis puolikotelo jossa riittää seinämää edes senverran ettei kaiutin heilu kotelossa itsekseen. :wink: Kynnys ja siinä oleva noin 1.5cm syvennys toimiii kotelon takaseinänä.

Tommoset siis ohjelmassa ja piirrettynäkin jo mutta parempia kelejä odotellessa tekemättä...

MikkoM 04.05.2005 15:57

Mulla ei kylläkään ole siellä etuovissa koteloita ollenkaan :oops: (hifistit varmasti teilaa tän), mutta tässä vanhassa sisustassa on kuitenkin edessä paremmin tilaa kaiuttimille kun uudessa :!:

Mala 04.05.2005 20:28

kyl sinne eteen on infinityllä käypä malli ,ku vaan muistas mallin (ne on nykyään saunan seinän sisällä) :D joo mut on toi toni oikeessa ku leikkiin ryhtyy nii kaikki uusiks

Rokka 04.05.2005 22:31

Sen takia mä tonne mun sivuille pistin noi piirustukset mitoituksineen noista etukoteloista että olisi Teillä helpompi väsätä sinne uudet kotelot.
Ei tartte kun viedä noi mitat puuliikkeeseen jos höylät ja taltat ei pysy omissa kätösissä.
Niin itse käytin 12mm MDF-levyä, kun sitä oli nurkissa, mutta ohuempaa ei kannata käyttää.

Jos haluaa hyvää tai edes jonkinmoista ääntä edestä, niin noi muovikotelot pitää ehdottomasti vaihtaa paremmiksi!

Tehonkestolla ei ole sitten juurikaan mitään tekemistä soinnin ja äänenpaineen kanssa, jollei ole äänenpaineautoa tekemässä.
Mulla oli yhdet elementit vanhassa FASCAn finaalivoittoautossa takana vain 30 tai 40W tehonkestoltaan. Auton max paine oli yli 130dB.

Liian iso vahvistin ei yleensä riko elementtiä vaan liian pieni...

Niin noi mulle alas tulevat etukeskarit on 5,25 tuumaset ja tehonkestoltaan jos sen nyt joku haluaa tietää, 60W jatkuvaa, ja vahvistinsuositus 25-125W, herkkyys 89,5dB 1W/1m.

Rokka 04.05.2005 22:51

Niin ja mullahan on halvalla myynnissä tonne alas sopivat käytetyt 4" Infinityt jotka on tehonkestoltaan ainakin enemmän kuin 30W.
Ei noi nyt ihan heittämällä sinne mene kiinnityksen takia.

Tuolta löytyy, jos ette ole sinne muutoin eksyneet.
http://www.hyke.fi/moisio/stereo_sale.htm

Ja yhdet hyvät 5" Beymatkin löytyy.

Nutrobal 03.12.2005 12:32

Ootteko sinne ovien paikoille laittanu mitään erityistä ja minkälaisia ratkasuja ootte tehneet? Mä meen nyt katsomaan minkänäköset kolot siel ovissa on.

MikkoM 03.12.2005 13:47

Quote:

Originally Posted by Nutrobal
Ootteko sinne ovien paikoille laittanu mitään erityistä ja minkälaisia ratkasuja ootte tehneet? Mä meen nyt katsomaan minkänäköset kolot siel ovissa on.

Mulla on vain ihan "free-air", asennus!

Nutrobal 03.12.2005 13:57

Mä kelasin laittaa siihe puulevyt ja niihin ne kaiuttimen reijät. Sitten sen muoviosan reikä siellä takana olisi juuri passeli uuden kaiuttimen magneetin halkaisijaan.

MikkoM 03.12.2005 19:58

Quote:

Mä kelasin laittaa siihe puulevyt ja niihin ne kaiuttimen reijät. Sitten sen muoviosan reikä siellä takana olisi juuri passeli uuden kaiuttimen magneetin halkaisijaan.

Tollasta mäkin suunnittelin, mutta halusin käyttää alkup. ritilöitä niin eopäs onnistunutkaan;) Syvyys loppuu!

Nutrobal 03.12.2005 20:36

Mä katoin, että ton erillissarjan asennussyvyys olisi 67mm ja puulevy tulisi olemaan varmaan 10mm paksusta ainakin... vakioritilöihin en ole niin rakastunu, etten voisi niitä vaihtaa erkkasarjan mukana tuleviin :D

Nutrobal 09.12.2005 17:20

Rokka hei. Millaset soundit lähtee noist subbareist tuol takana. Mietin ku noi seinät on aika ohutta peltiä, niin kumiseeko se jotenki vaikka vanua siellä olisikin. Entä vuotaako "kotelo" jostain sielt uumenista vaikka etulevyt eivät vuotaisi? Mittasitko mitenkään, kuinka tilavat ne tilat siellä on? Kerro nyt kaikki salaisuudet, mitä sinne taakse teit :D

MikkoM 09.12.2005 18:43

Quote:

Mietin ku noi seinät on aika ohutta peltiä

PELTIÄ ??? ,eiks se oo kuitua :confused:
Rokan kotisivuilta näkee hyvin(ei sillä et saat Rokka itekin kertoa;))

Nutrobal 09.12.2005 18:56

No sit se on kovaa kuitua :D

Rokka 09.12.2005 19:00

Subit soivat yllättävän hyvin.
Ja kumina (jota mulla ei ole) ei johdu ohuista seinämistä, vaan silloin yleensä transiennttitoisto huononee, elementistä tulee löysä ja kontrolloimaton.
Joo ja se ei ole peltiä vaan kuitua, ja mulla vuoti toinen puoli kuin seula ja toinen oli tiivis.
Sikaflex, liimatiivistemassa ym tiivistää vuodot hyvin, joskin homma on työläs.

Kotisivuiltani näkee kuinka tutkin vuodot. Tollaset 8 baria kun pistää niin näkee missä on heikko kohta ;o) heh, ei vaan kannatta olla todella tarkka ettei pistä liikaa painetta sinne. Mikä on liikaa, saatte päättää itse. Mä laitoin 1-1,5 baria.

Tottakai tilavuus mitataan jotta pystytään käyttämään oikeita elementtejä! Tilavuus oli noin 13 litraa, eli juuri sopiva noille subbasille.

Kaikki salaisuudet, joita ei ole, löytyvät sivuiltani. Jos olisin ollut halukkaampi tekemään todella hyvän systeemin, olisin tehnyt massaa hiekasta ja jostain liimasta/kuitumassasta, jota olisin levittänyt 3-5cm kerroksen kotelon ulkopuolelle joka paikkaan. Lävistänyt kotelon tukitangoilla useammasta paikasta, ja pistänyt isomman päätteen. Mutta kun tarkoitus on nauttia kuitenkin autosta, ei niinkään stereoista, en viitsinyt lähteä enää sille linjalle jota toteutin silloin kun kilpailinhifi-kisoissa (kts Bemari sivuiltani).

Kuitenkin vakiostereot on niin paskat että laatu paranee tällä mun systeemillä aivan sairaasti. Tervetuloa sit ens kesänä kuuntelemaan ja ihmettelemään!

Ps saan hintatarjouksen parin viikon sisään tuosta paketista, ja parista muustakin Corvetteen hyvin sopivasta vaihtoehdosta!

Nutrobal 11.12.2005 16:47

Viel yks kysymys Rokka. Eihän se "kotelon" takaseinä siellä ole myös auton korin ulkokuori, että siellä on vielä jotain korin ja tuon "kotelon" välissä?

Rokka 14.12.2005 23:37

Kotelon takaseinä on muistaakseni ainakin osittain suoraan kiinni auton korin ulkokuoressa.
Ei ole samaa matskua, mutta välissäkään ei ole mitään.

Nutrobal 17.12.2005 01:39

Uskaltaako poraa ruuvit siitä takatilan takaseinästä läpi? Missä on bensatankki ? Tuli hommattua vahvistin ja erillissarja, joten vahvistimen ajattelin siis laittaa siihe takaseinään...

Chrome 17.12.2005 01:44

Kyllä, tarpeeksi pitkillä ruuveilla varmistat tankin rikkoontumisen!

MikkoM 17.12.2005 09:38

Quote:

Uskaltaako poraa ruuvit siitä takatilan takaseinästä läpi? Missä on bensatankki ? Tuli hommattua vahvistin ja erillissarja, joten vahvistimen ajattelin siis laittaa siihe takaseinään...

Vähän epäilen että tuolla konstilla ei saa kovin tukevaa kiinnitystä vahvistimelle, takaseinä on kuitenkin ohutta kuitua ja tankki on kuitenkin melko lähellä;)

Rokka 17.12.2005 09:49

Chrome on oikeassa koska se tankki on juuri siellä ja siitä takalevystä on vähän matkaa tankille! Tosin on siellä kyllä tilaa "riittävästi" sun ajatukseen.

Mutta hei mitä tarkoitat "poraa ruuvit" ?
Lasikuituun ei ruuveja porata, ne ei pysy kiinni!
Yksi vaihtehto on että poraat reiät joihin pistät pultit & mutterit ja taakse tarpeeksi ison aluslevyn (suomennos prikka) tai sit isopintainen muu metallilevy.

Onko se erillissarja eteen vai eteen ja taakse?
Monikanavainen vahvistin se on?
Miten ajat sitä?
Ajatko sillä etu- sekä takapään?
Mikä signaalilähde sulla on käytössä?

Ajatteleppas uudestaan mikä olis järkevämpi paikka sille vahvistimelle! Se ei ole meinaan esteettisesti hyvä paikka mitä ehdotit. Mutta jos on iso lankku, niin se ei kyl muualle mahdukkaan!
Ajattele / kokeile paikkoja esim
-penkin taakse.
-penkin alle.
-apparin jalkatilan yläpuolelle
-apparin takana olevaan säilytyskoteloon

Nutrobal 17.12.2005 11:26

Vahvistin on 2-kanavainen SPL-Dynamics S-2002 ja erillissarja DLS MS6. Taakse ei tule kaiuttimia mahdollisten subbareiden lisäksi.
http://www.powerset.fi/autohifi/spld...s/s-2002-2.jpg

MikkoM 17.12.2005 11:37

Quote:

Vahvistin on 2-kanavainen SPL-Dynamics S-2002 ja erillissarja DLS MS6. Taakse ei tule kaiuttimia mahdollisten subbareiden lisäksi.
http://www.powerset.fi/autohifi/spld...s/s-2002-2.jpg

Mun mielestä tuo "vänkärin" penkin alus, tai kuten Rokalla, niin tavarakotelo on oikeastaan ainoat hyvät paikat vahvistimelle(omasta mielestä)! Vahvistimen/ien kiinnitys vain taitaa olla sellanen kekseliäisyyttä vaativa:rolleyes:

Nutrobal 17.12.2005 14:29

Tavarakoteloon vahvistin ei mahdu. Ajattelin laittaa vahvistimen takatilaan ihan vaakatasoon jotenki, että sen maton alle jokin puulevy ja siihe ruuvaan vahvistimen kiinni. Jokin pleksisuojus olisi hieno, mutta tiedä sitten.

Rokka 17.12.2005 17:19

Quote:

Tavarakoteloon vahvistin ei mahdu.
Ootkos ihan varma ettei mene hieman vinottain sinne? SPL S-2002 Mitat (L x K x P) 222 x 54 x 300 mm
Joudut kyl ottaan edestä sen kehikon pois asennusvaiheessa kuten minäkin.

Jos pistät takatilan lattialle vaakatasoon, niin pistä ensin 18mm koivuvaneri tms sinne kiinni muutamalla pultilla pohjasta läpi (muista kunnon aluslevyt alapuolelle) Tai sitten teet koko pohjan kokoisen levyn, joka on tiukka sovitteinen, johon kiinnität sitten vahvarin. Iso levy pysyy siellä kiinni liimatiivistemassalla niin ettet saa sitä enää koskaan edes irti sieltä!

Mulla on sentään siellä takalattiassa kiinni painava pullo, että kyllä sä sinne yhen vahvarin saat helposti kiinnitettyä.

Nutrobal 17.12.2005 20:29

Mitä tarkoitat kohdalla "muista kunnon aluslevyt" Sitä vaneriako? Mitä sen pohjan alapuolella on heti vastassa jos sinne pultteja laittaa?

Chrome 17.12.2005 20:34

Vette on toki "hieman" haasteellisempi tilojensa takia. Vaihtoehtoina joko Orkkis-look jossa subit takakoteloissa ja lankut tavaratiloissa, tai sitten koko taka tila menee uusiks. Mutta jos hommaan alkaa, niin....

Harvalla taitaa kuitenkaan olla 8 x 15" subbari akvaarioikkunallinen pleksilaminaattikotelo 20 KW vahvitimilla.....:scratch:

Rokka-> Eikös sun vahvarit olleet aika pieniä.... siis kokonsa puolesta...?Selviskö AH:lta mitään 8":n suhteen?

-Kromi

PS. Pitkällisen etsinnän jälkeen olen vihdoin löytänyt reaalihintaista, pitkäkarvaista (ei pimp look) mattoa metritavarana. Aiemmin etolat yms. myi noita, mutta ovat jättäneet sen lähinnä verhoomojen kauppatavaraksi. Heillä matot maksavat luokkaa 50-80¤/m2. yleisesti myytävät raidalliset "Messuhuovat" yms ovat liian kovia/pahvimaisia siistiin lopputulokseen

Rokka 18.12.2005 11:59

Quote:

Mitä tarkoitat kohdalla "muista kunnon aluslevyt"
Aluslevy = prikka. Eli sinne lasikuitulattian alapuolelle on syytä laittaa halkaisijaltaan isohko ( 20-40mm ) prikka jotta saadaan lasikuituun kohdistuva pintapaine suuremmalle alueelle.

Katos kun jos poraat esim 7mm reiän kuituun ja laitat sinne vaan 10mm prikan taakse lasikuitua vasten, niin sen revin irti vaikka paljain sormin sieltä (tulee kuidun läpi helposti) mutta kun pistät 20mm tai suuremman prikan sinne niin mulla lähtee kynnet irti ennemmin kuin kuitu repeää!!! Ja saman tekee painava vahvistin äkkijarrutuksessa tai kolarissa.

Sama juttu kun jos pistät naulan pystyyn sinne "takakonttiin" ja seisot päälle, niin läpi menee, mutta painavempikin mies saa mennä sinne pomppimaan kunhan teräviä esineitä ei ole alla.

Pohjan alapuolella on se pokittainen "keskitanko". Myös bensalinjat menee siellä alla, mutta oikeassa sivussa. Joudut melkein perän pudottamaan pois, jotta saat homman tehtyä kunnolla!

Quote:

Rokka-> Eikös sun vahvarit olleet aika pieniä.... siis kokonsa puolesta...?Selviskö AH:lta mitään 8":n suhteen?

Joo ne oli todella pienikokoisia tehoon nähden, eivätkä lämpene paljoa (hukkatehoa ei ole paljoakaan kuten tavallisissa vahvistimissa, vrt hehkulamppu ja loisteputki)
Joo AH:lta selvis että ens viikolla on palaveri :o) Sitten kerron sulle ja muille hinnat ym tarkennuksia!

Ja kuten Chrome viittasit on kaksi tapaa tehdä laitteet, stock-look, kuten minä olen aina tehnyt sydeemit, niin että on mahdollisimman "näkymätön" asennus päällepäin. Ja sit highlight, eli plexiä ja loisteputkea, karvanalleja ja stroboja jne... Tuolla tavalla tehdään yleensä näyttelyautot.
Heh ei tartte pistää kuin 10k¤ ja 500h töitä niin siitä saa jo aika näyttävän ja soivan systeemin Corvetteenkin! Mutta edes minä en lähde tuolle tielle enää, vaikka mopo muutoin on lähtenytkin käsistä aikapäiviä sitten...

pirre 18.12.2005 12:42

Quote:

Originally Posted by Rokka
Mutta edes minä en lähde tuolle tielle enää, vaikka mopo muutoin on lähtenytkin käsistä aikapäiviä sitten...

Noh noh, mopon keulittaminen on asiaa välillä. Kaikkihan on loppujenlopuksi kiinni vain yhdestä kysymyksestä. Mikä on elämän tarkoitus ?? :roll:

MikkoM 18.12.2005 15:21

Quote:

Originally Posted by pirre
Noh noh, mopon keulittaminen on asiaa välillä. Kaikkihan on loppujenlopuksi kiinni vain yhdestä kysymyksestä. Mikä on elämän tarkoitus ?? :roll:

Oho menipä "hifi"-keskustelukin syvälliseks:D
Mä kans pidän enemmmän tuosta "stock"- lookista, kun vain sais hyvän järjestelmän ja näkymättömästi, esim. kun mulla on nyt takana perus 6x9" niin kyllähän niilläkin normaalisti musiikin kuuntelee(jos auto seisoo opaikallaan eikä oo käynnissä), mutta ajossa matalammat äänet peittyy lähes kokonaan:roll:, kyllä se melkein sen subbarin vaatis !

pirre 18.12.2005 15:52

Delco Bose

Itsellä on vain Delco-Bosen orggis systeemi cd:llä (6 kaijutinta) ja soi itselle ainakin tarpeeksi, mutta alkaa cd soitin puoli pätkimään. Välillä tunnista levyä ollenkaan ja välillä jää levyä ulospyytäessä naputtamaan ja viluttaa screenissä "erroria". Kun vain jostain löytäisi korvaavan soittimen (1,5din) tyyliin "plug and play" ettei tarttis puuttua toimiviin kaijuttimiin, mutta tuntuu olevan kiven alla. Onko tietoa mistä moista voisi kysellä ?

groovyjay 18.12.2005 20:00

Hyvältä näytti taas toi Rokkan asennus, todella maulla tehty, ei mikään Amorellan teinidisco tunnelma... :cool:

Dalton 18.12.2005 21:55

Mitä itse näin n. vuosi sitten Rokan suunnitelmia, niin hyvä tulee. Itselläni on jonkun firman tekemä systeemi edellisen omistajan tilaamana. Aika tietoisesti subbarit ym. on tehty. Koko takaosa on korotettu, jotta vahvistemet sekä muut aktiivilaitteet ovat "piilossa". Silti rätti mahtuu laskeutumaan.

Laitteet: Alkuperäinen soitin, mutta parannuksia 2kpl 10" suppareita, 2kpl diskantteja ym..... Seuraavan kerran kun käyn autolla, voisin ottaa pari kuvaa, jotka kertoo aika paljon. Soinnista Mäddi tai AvoCC voivat kommentoida......Onko onnistunut?

T. Masa

pirre 18.12.2005 22:26

1 Attachment(s)
Attachment 346

Dalton 18.12.2005 22:29

Quote:

Toivottavasti et tarkoita minua.......

pirre 18.12.2005 22:31

Quote:

Originally Posted by matkop
Toivottavasti et tarkoita minua.......

hehe, en toki. Kun vaan oli aikaisemmin puhetta ko. aiheesta. :smile:

MikkoM 18.12.2005 22:34

Quote:

Tuo oli hyvä:D

Rokka 19.12.2005 10:57

Miun mopo perskule, ottakaa se nyt hyvät ihmiset kiinni!!!

Ja kiva kun kävitte vuosipäivänä talilla (Groovy ja Nipa). Kun Groovy kysyi milloin aloitin projektin, huomattiin että tasan 2 vuotta sitten joulukuussa 17 päivä :o)

groovyjay 19.12.2005 11:53

Quote:

Originally Posted by Rokka
Miun mopo perskule, ottakaa se nyt hyvät ihmiset kiinni!!!

Ja kiva kun kävitte vuosipäivänä talilla (Groovy ja Nipa). Kun Groovy kysyi milloin aloitin projektin, huomattiin että tasan 2 vuotta sitten joulukuussa 17 päivä :o)

Kermakakku oli maistuvaa ja heliumi ilmapalloissa teki myös tehtävänsä! Taitaa näissä olla vaan sillälailla, että mielummin toivoo, ettei tarvitsis 3. juhlapäivää enää viettää! ;)

All times are GMT +3. The time now is 12:40.