![]() |
Ketkä ajavat talvellakin Corvettella?
Laitetaanpas nyt oikein "virallinen "kysely aiheesta, kun ainakaan minä en tiedä montako Vetteä liikkuu talvisin Suomessa.
Niin että: Minä hep! |
en uskalla! haaveilen vaan
|
Negative :oops:
|
Sama juttu, joka päivä enemmän....siis haaveilen.
|
Noup!
|
Quote:
Pistäs VP poll tähän treadiin niin saadaan oikein lukuja ja rosentteja :p |
Meijän muija, ja sit kun se ajaa pakulla, niin minäkin voin vähän ajella... ;)
|
Eilen viimeksi. Suti kuten aina ennenkin.
Muita Vettejä ei näkynyt. |
Talvi vette on vielä palasina, joten toistaiseksi noup.
|
Noup. Jos jostain löytyy oikeesti edukkaat vanteet ja renkaat, ni sitten vois ensi talvena harkitakin.
|
Lisäsin pollin tähän threadiin. Vastasin "kyllä", vaikka Suomessa en vettellä olekaan talvella ajanut. Täällä veden takana tulee kuitenkin samoissa olosuhteissa ajettua.
|
Quote:
Tnx, ääni annettu. |
Nokun en omista muita autoja kuin Corvetteja enkä viitsi pakkasessa polkupyörälläkään kuuttatoista kilometriä ajella, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ajaa Corvetella. C4:lla.
|
Ainoa huono puoli talvella ajamisessa on tuo ruotsalainen pop-tähti eli "leidi kakka" (http://www.ladygaga.com/splash/). Kauhean sotkuista hommaa, mutta onneksi painepesuri on keksitty.
|
Quote:
|
Quote:
|
Ajan.....
|
Joo.
Ekana talvena (07-08) n. 7 000 km, toisena talvena (08-09) n. 6 000 km, tänä talvena on tullut toistaiseksi reilut 5 000 km. Talveksi olen laskenut marraskuun alusta maaliskuun puoliväliin - loppupuolelle. Aika vähän itse asiassa tulee talviajoa, kun vuodessa tulee kuitenkin n. 25 000 km matkamittariin. |
Talviajo ei ole vaihtoehto. Eli negative myöskin.
|
Quote:
En mä osaa. Nippanappa ymmärrän, mitä tarkoitat.:oops: Saatko sinä laitettua sen? |
Tiedättekö muuten miten Leidi Kakka vastaa puhelimeen?
"Kakalla" |
Quote:
Riku sen jo laittoikin. Sillä on se "jumala" kytkin. |
Quote:
Kiitos! Toivottavasti et "automaattisesti" laittanut minua tuonne jees-mieheksi. Vastasin itse nimittäin "kyllä".:D |
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=bESGLojNYSo |
Quote:
|
Periaatteessa en aja talvella kun siihen hommaan on pätevämpikin kapistus olemassa,mutta niin pitkään syksyllä kun mahdollista eli marraskuulle on mennyt joka vuosi ja keväällä heti kun asvaltti paistaa vähänkään ts.maalisk.loppupuoli tai huhtik.alussa viimeistään on vette tien päällä!Tulee siitä yli 7kk per vuosi,Jeeppiin tulee kilsoja huomattavasti vähemmän vuosittain!
|
Quote:
Täältäkin löytyy yksi.. Ja ei ole tullut ikinä talvella ajettua. |
Talvellakin meinaan ajella...
Tähän mennessä, kun auto tuli marraskuussa maahan, on tullut ajettua ehkä 300km :rolleyes: Outlanderilla ja Vitolla sitä pääasiassa tulee ajeltua, mutta Vettellä meinaan liikkua silloin kun emäntä vie käyttiksen ja pitää päästä eri reittejä kulkemaan. Kitkat hommasin. |
eipä tule ajettua.. vaan en tiedä jos joskus rikastuis ja laittais talvivetten erikseen:rolleyes:
No säilyypähän enemmän hohtoa vetteilyyn kesäksi sitten:study: |
Heitin talvirenkaat taakse että sain pitoa ja ajelin huvikseni eilen lumirännissä. Ihan mukava ajaa kun kunnon lukkokin on. Mutta mitä olen aiemmin koittanut talviolosuhteissa kylmäkäynnistystä 20 asteen pakkasella niin automaattiloota menee ihan jähmeeseen, ei meinaa pykälät vaihtua kuin isolla viiveellä. Sitten kun kengin enemmän niin ilmeisesti kardaanin etummainen ristinivel hajos ja rupesi naksuttamaan. Oven tiivisteet on kovia, kuskin ovi ei mene niin helposti kiinni. Kone röpeltää kylmänä aivan simona kun ei ole monipisteruiskutusta. Nahkapenkit tuntuu kylmiltä. Jne jne.. ei tunnu hyvältä idealta.
Mutta jos sais C6:n kangaspenkeillä niin mikä ettei. :) |
Mites jos on ajanut monta talvea, mutta ei enää ?
En näe mitään syytä, ettei ainakaan C4:lla voisi ajaa talvella. Kuinkas silloin äänestetään :D Nimin. Lohkolämmitin paikallaan edelleen. |
Eipä ole ollut mielessäkään tuo talviajo.
|
Sattuneesta syystä en aja edes kesäisin. :( Mutta tsekkilimousine antaa kyllä hyvää kyytiä. ;)
|
Mielessä ollut C5:nen talvikäyttöön !? täytyisi ensin ostaa toiset vanteet joille talvikumit . eräs tuttava ajaa kesät/talvet C5:lla . ei mitään ongelmia . onhan se tietysti niinkin kun talvet tallissa niin kevättä odottaa innolla .
|
Jep. ajan C5:lla ja hyvin pelittää. Ei mitään moitittavaa, ainoastaan pitää tuo nakin poltto-himo jättää kesään..
|
Juu, silloin talloin. Helmikuun ajokelit taalla tosin vahan erit.
|
Vakiokorkuiset käyttöautoni raapivat tien keskipattia täällä JKL:n maaseudulla, mitenköhän pitkälle pääsisin Vetellä.. No toisaalta Jorkki näyttää onnistuvan samoissa maisemissa eteemään että ei kai se mahdotontakaan olisi.
|
Quote:
Ei se mahdotonta ole, onhan mulla reilusti yli lakisääteisen 8 cm:n verran maavaraa. Mutta etuspoileri ei kestä :rolleyes: |
Ajan kesät talvet. Hakkapeliitat alle ja menoksi... Hieman herättää työkavereissa hilpeyttä talvella mutta antaa niiden nauraa ;)
|
| All times are GMT +3. The time now is 12:27. |