![]() |
82 collector edition kilpiin
Moi kaikille,
Tuotin ameriikasta tuollaisen suhteellisen siistin ja orkkis kuntosen pelin itselleni. Mistä löydän oikean väriset lasit etuhuomiovaloihin ja takakulmiin? Mihin on laitettu sivuvilkku, tuo etu kulmassa oleva ei lienee kelpaa sellaisenaan. Muutakin pikkulaittoa löytyy: käppäri ja takajarrut, maali ei ole kovin hyvä, tiivisteita pitää laittaa, takaluukku ei auennu.... Onko suomessa hyviä osamyyjiä vai mennäänkö netti+visa kuvialla? Linkkejö saa kauppoihin laittaa T: Sami Virtanen |
Otapa noissa hankintajutuissa yhteys nimimerkkiin "Poppamies". Sieltä järjestyy kaikki mahdolliset kilkkeet maan ja taivaan väliltä.
|
Katso tuolta mitä tarvitset
http://www.ecklers.com/ Poimi sieltä tuotenumerot. Sen jälkeen laita yksityisviesti nimimerkille Poppamies. Se hoitaa sulle tarvitsemasi osat. Näin olen toiminut itse ja homma toimii + hinnat kohdallaan. |
Onnea hankinnasta!! ja tervetuloa foorumille!:cool:
Ei kai -82 tarvi sivuvilkkuja... ja minusta etu vilkut ja parkit ovat kelvanneet sellaisinaan joko kirkkailla tai keltaisilla hehkuilla???:study: ainakin kaverin -78 meni ihan vaihtamalla ne hehkut keulaan jotta on oranssi vilkkuvalo... Kuvia saa laittaa:D mulla on c4:ssäkin oranssit etuparkit ja vilkut, samassa ja ovat kelvanneet onneksi.:rolleyes: |
Onnittelut hankinnasta!
Jos tarkoitat sivuvilkkua mikä näkyy takaviistoon niin muistaakseni tuli pakolliseksi vasta -85 |
Onnea hankinnasta, kuviakin saa autosta laittaa. ;)
'85 ei tarvitse sivuvilkkuja. Takasivuvalot voi teipata mustiksi ja ottaa polttimon pois, pitäisi kelvata niin. Kuten aikaisemmin tulikin ilmi, niin osia toimittaa foorumin diileri "Poppamies", plus yleisosissa tietysti Racer's Place, US-Parts, Finnvette (<- + vette osat) jne. Allekirjoittanut on käyttänyt noista eniten Poppamiehen palveluita ja aina on homma toiminut. |
[quote=Virtanen]Moi kaikille,
Tuotin ameriikasta tuollaisen suhteellisen siistin ja orkkis kuntosen pelin itselleni. Mistä löydän oikean väriset lasit etuhuomiovaloihin ja takakulmiin? Mihin on laitettu sivuvilkku, tuo etu kulmassa oleva ei lienee kelpaa sellaisenaan. onnea hankinnasta ! seinäjoen konttorissa vaadittiin poistamaan oransseista etuvilkuista huomiovalot(itse vaihdoin parkilliset ajovalot)postilaatikko hehkut pois ja teippi punasiin takasivulamppuihin. |
Onko kokemuksia corvette centralista? Ainakin nettisivut on selkeät ja kaikista osista on kuva, helppo selata ja valkata... Kuinka hintataso onko kallis vai OK?
|
Ittelle tullut suurin osa kamoista corvette-centralista. Hyvin toimii homma ja kulut kohtuulliset (ainakin pienemmissä osissa on ollut)
|
Quote:
Corvette central toimii hyvin. Olen hankkinut sieltä C-3:seeni osia. Isoja ja pieniä paketteja, hinnat edullisia ja kulut/rahdit OK. Pitkiä "nippeli" listoja tilatessa tavara juuttuu joskus lähettäjän pakkauspöydälle jos jokin tilaamasi tavara on väliaikaisesti lopussa. Silloin olen pyytänyt että jätetään puuttuvat seuraavaan kertaan ja pistetään muut liikkeelle. Centraalin ilmoittamat toimitus ajat puuttuville osille ovat aina viitteellisiä, Ja saattavat olla todellisuudessa jopa kuukausia. |
Quote:
Hintatasoltaan ihan ok, mulla on muutama isompi paketti jäänyt tulematta, joten olen pääsääntöisesti siirtynyt käyttämään muita toimittajia. |
Verottajaa kiinnostaa rekkarin tekninen osa. No mulla ei sitä ole kun en ole vielä konttorille kiikuttanut. Olisko mahdollista saada digi kuva teknisestäosasta jotta voisin autoveropäätöstä varten kertoa painot tehot jne jutut.... Toki omistaja tiedot sopii mustata pois..
|
Quote:
Kokonaismassahan niitä kiinostaa verotuksessa. Varmaan myös riittäisi jos tietäisi jonkun -82:sen vetten rekisterinumeron. Sillähän niiden pitäisi tiedot saada toisesta autosta selville. Nettitieto kun niille ei varmaan kelpaa... http://www.idavette.net/facts/82.htm |
Quote:
Onneksi olkoon! Nyt näitä 82CE -autoja on jo sen verran Suomessa, että vaadin ens kesänä kokoontumisajoja. Quote:
Tutulta kuulostaa. Kannattaa sen takalasin kanssa olla varovainen, ettei mene särki. Jos tietoa tarttet takalasin restauroimisesta, niin pistä yv. |
Tänään sain perän takas paikoilleen killumaan. On muuten aika pe**eestä laittaa ne pultit joilla aisat on kiinni rungossa. Perässä on nyt uudet steeffanit ja öljyt. Muuten perä tuntu oleva OK. Ja pitäisihän sen olla jos 87tml pitää kutinsa.
Puslat on uusittu ja seuraavana tarkoitus niputtaa jarrut ja siirtyä keulan pariin... Ja niitä kuvia kun ei saa aikasiin :oops: :oops: |
Onko mahdollista saada jonkin collectors editioinin rekisteri numero? Tällä saisin autoverotusta eteenpäin....
|
Quote:
Riittäis, että on vuosimallia 82. Pistän sulle yv:nä. |
Minkähän värinen on toi CE:n turva vyö ? Mun veikkaus on silver tai tan, onko varmaa tietoa ? Linkki ecklersin kuvaan:
http://www.ecklers.com/product.asp?p...&dept_id=1709# |
1 Attachment(s)
Tänään kävi konttorilla ja leima tuli. Kokonaispaino 1780kg. Nyt jännätään miten käy verojen kanssa. Alla nokialla riipastu kuva. Lopuista kuvista tuli ihan p****ja joten siustasta ei kuvaa...
Seuraavana ohjelmassa purku maalausta varten, meinasiin otta puskurit ja luukut irti.... Attachment 10589 |
Komia peli, äsken kävin tarkastamassa. Varsinkin sisältä tosi siisti;) ;)
-- |
Quote:
Arvaappa mitä.. Sulla on originaali goodyearit alla. :D Noita ei siis enää valmisteta, noi renkaat oli optiona. :D Komeen näköinen peli ja sulla on oikeasti mukavan kokoiset työtilat. ;) |
Quote:
Hei mää kans! Tai sitten joku ottaa parempaa kuvaa kehiin. :) Sitä toivois, että oma pulkka olisi sisältä kanssa siisti.. Ehkä jonain päivänä. |
Jaa, onkos noi renkaat niinkin eksoottiset... Pitää vissiin ettii jotkut mitkälie vanteet ja renkaat ja laittaa noi vaseliiniin...n Kumit on lähes uudet.
Tilaa on nyt kun toi rakas lama on siunannu mun puulaakin. Katteleen pääsee kyllä jos on intoa. Tosin huomenna taidan alkaa purku hommiin... Takapuskurista pitäis lähtä ja kohti keulaa suunnistaa... Koitankin ettiä myyjän ottamat kuvat laittaa tähän. Ne oli ihan OK kuvia ja eipä tilanne ole paljoa muuttunut nykyiseen. |
Quote:
Sama juttu, toi lama:confused: Kaikkee se lama teettää, onpahan tekemistä kun hommaa veten. Se on laman torjuntaa parhaimmillaan:D |
Quote:
Siis kyllä ne varmaan kerran on vaihdettu.. Tais olla, että 90-luvulla loppui noiden valmistus, yritän tarkistaa sen jostain. Quote:
Juu, no en tässä ihan just pääse kattelemaan paikan päälle, mutta ehkä ens kuussa voi katella. :) Quote:
Mulla lama vaikutti viime vuonna siten, ettei paljoa pystynyt edistämään vette-projektejakaan. Tänä vuonna sitten kiritään ja ens talvena kait pulkka saa uudet maalit. |
4 Attachment(s)
kuvia joiden pohjalta itse ostin ko pulkan.
Ajelin puuhakilvilla eilen ja tänään n. 50km. Seuraavia huomioita tein: -voimat oli kateissa. ei tullu 8 sekunnin 0-100 suorituskykyä -vaihteisto vaihto napakasti, mutta mielestäni turhan aikaisin. -tyhjäkäynti seilasi, vapaalla kiekat saattoi jäädä 1100 kiekkaan lämpösenä ja toisinaan 600 - 700. Kaasun polkasu saattoi pudottaa kiekat normaaliksi. Kylmänä kiekat n. 1500 -Koneen lämpömittari ei lienee toimi näyttää lähes samaa kylmänä ja lämpimänä (kylma n.120 f ja lämmin n.160) Kylmänä ei laske tappiin. -paikalta lähtiessä ykkösellä vetokatkesi hetkeksi ja sitten taas jatkoi. Elin pätkäsi tehot pois ja nykäs siten taas vetämään. Isommalla vaihteella en huomannu ko ilmiötä. Eli voimalaan ja sähköihin pitää keskittää aikaa ja intoa. Attachment 10590 Attachment 10591 Attachment 10592 Attachment 10593 |
Kannattaa mitata bensanpaineet. Aiheuttaa monenlaisia ongelmia jos pumpun tuotto ei enää vanhuuttaan riitä. Pitäisi olla noin 13psi:tä myös veto päällä. Jos menee alle 11psi:n niin pumppu vaihtoon.
TV kaapelia säätämällä saat vaihtopisteitä muutettua. Löysäämällä vaihtaa aiemmin ja pehmeämmin, kireämmällä myöhemmin ja napakammin. Vaikuttaa laatikon paineisiin tuo vaijerin säätö. Oliko tuo ykkösellä lähtö mallia täyskaasu? Jos oli niin vaikuttaisi siltä että bensapumppu on tosiaan elinkaarensa päässä. |
kyllä töppönen oli oli niin pitkällä kun meni.... Olen googlettanut oireita ja hoitoa. Bensan paineet ihan ykkönen noissa ongelmissa. Samoin ilma vuodot, niitäkin melko varmasti löytyy.
|
Ilmavuodot vaikuttavat ainakin tyhjäkäyntiin.
Täyskaasulla niillä ei niin suurta vaikutusta ole. Myös läppärunkojen akselien välys kannattaa tarkistaa, jos akseli heiluu niin läppä takertelee ja kierrokset heittelee. TPS anturi kannattaa myös mitata ja tarvittaessa säätää. |
Quote:
Vettemanin neuvot on hyviä. Kannattaa checkata myös, Finnsharkin CF-velhon, Machon (C4 puolelta löytyy) Crossfire -threadi. Osta se service manual 82selle. Checklistiä: 1. Käy läpi kaikki koneen anturit. Mulla oli todella pahoja käymisongelmia konttireissun jälkeen, on saattanut saada kosteutta aika paljon. 2. Kaikki alipainevuodot vaikuttaa käyntiin välittömästi. Paljonko sun pulkalla on maileja mittarissa? CFI:llä on aika paljon ongelmia juuri alipainevuotojen suhteen. 3. Perusjutut: eli vaihtoon tulpat, tulpanjohdot jne. 4. jos vaihdat bensapumppua, niin se 85 vetten pumppu sisään. :) jne.. ei nyt nopsaan tule muuta mieleen.. Ainiin, Crossfire Injection Vault! http://www.crossfire.homeip.net/ |
Onnittelut upeasta vettestä, jostain syystä tuo viiminen C3 on jotenkin lähellä sydäntä:cool::cool::cool: Johtuneeko samasta iästä allekirjoittaneen kanssa:rolleyes:
|
Quote:
Mulla taas 82 vette on hankittu sillä perusteella, että se on matching numbers vaimon iän kanssa. Vakavissaan, tuo CE malli kiinnosti jo pitkään ennen kuin omani ostin. Se on oikeasti jalostetuin malli ja sen kyllä huomaa. :) |
Onnittelut hankinnasta. Näyttää kuvien perusteella hienolta peliltä.
|
Veropäätös pompsahti postista kotia. 1093¤ maksua. Mielestäni ihan siedettävä summa.
Muuten alkaa olla ovia lukuun ottamatta maalaria vailla... |
Quote:
Todellakin, käytännössä olematon. ;) Quote:
Aiotko CE:n väreissä pitää vai vaihtuuko sävy? Mikäli aiot CE:nä pitää, niin noita tarra-satseja saa jenkeistä nyt tilattua taas. Muistaakseni hintaa on noin 1500$ per setti. |
Toivottavasti pysyy Collector's Edition teema, auto on värityksineen varmaan yksi hienoimpia C3:sia mun mielestä. :cool: Pistähän maalauksen jälkeen autosta kuvia!
|
Väritys tulee sama. Teippaukset tulee maalilla ja lakan alle. Samalla ajattelin joitain sisustan muoveja uudelleen maalauttaa.
Ja ne kuvat onkii sitten ihan lähes mahdottoman vaikeita.... Niin monta temppua pitää tehdä ettei jaksa osaa :oops: + loput tavalliset tekosyyt. Olen uhrannut aikaa tuon xfiren opiskeluun. Moneen juttuun löytyy niksi CrossFire Injection Forum:sta. oon jo pari tuntia imenyt dataa korvien väliin.... |
Quote:
Mikä oli verrokkiauto? Minusta tuo on kyllä suht iso mätky |
Quote:
Ei se nyt mahdoton ole, mä maksoin hetki sitten 82sesta melkein tuplat tuohon nähden. ;) |
ei ollu verrokkia. oli vaan vedetty uuden hinta miinus ikäalennukset. Mielestäni pääsin vähällä.... Olin varautunut jopa 2000 eukkaan.
|
Verot C3 vm 1981
Kylla valtio naita lahes 30v ikaisia autoja melko tuntuvasti verottaa. Tullin sivuilta loytyy ennakkoveropaatoksia. Mulla C3 vm -81, maksoin veroja syksylla 2009 kokonaiset 1050euroa. Vastaavista v.2008 maksettu around 850-950euroa, ihmettelen toki mista tama korotuspaine johtuu nyt v.2009-2010 verotuksissa.
Onhan automme jo vuoden vanhempi kuin aikaisemmat ja alhaisemmin verotetut, melkosta touhua. Verotusprosessi meni juuri kuten edella todettiin. Uuden hinta, sit joku peruspanos lahti alkuun vex(en muista nyt miten sen nimioivat pahveissaan) ja sit tuli ika alennukset. Ei jaksanut lahtea valittamaan muutaman sata eurosen peraan, maksoin ja kilvet tuli. Ongelmana on se, etta joka perakylassa on nimetyt verottajan tyoryhmat naita aiheita pohtimassa ja ei taida kyseinen "heimo" oikein olla trackilla aiheissa. :rolleyes: |
Johtuisko toi verojen pompsahdus parin vuoden takaiseen siitä, että uusien Vettejen hinnat nousi, kun siirryttiin päästöpohjaiseen verotukseen? Eli se uusi Vette jonka hinnasta lähdetään tekemään ikävähennyksiä on kalliimpi nyt kuin 2008.
|
Käyttelin tossa konetta ilman putsarin koteloa. Molemmissa kaasareissa on kai oma IAC eli tyhjäkäynti venttiili. Toisessa (orja kaasari) se kaiketi toimii, kun ruiskautti bracleenia reikään se katosi nopsaan ja koneen kiekat laski, vaan toinen joka kai on sitten master, eli se johon vaijerit tulee: siinä ei samasta reiästä menny mitään läpi. eikä kiekat muuttunu. Olisko dagnoosina että toinen tyhjäkäynti vemo on sökö ja toinen ok? Saan torstaina toisen imusarjan jossa on kaikki hilut kiinni, pitää siitä verrata....
Koneen lämpö anturia kun räpelsin, eli irti ja takas kiinni, en huomannu mitään eroa koneen käynnissä tai lämpömittarissa. olisko tähänkin oikea diagnoosi sökö anturi tai johtokatki? Onko noihin kaasareihin saatavana holkkisarjaa? masterin toinen holkki on väljähkö, 1 läppä aukeaa himpun aikaisemmin. Onko kellään hajua tahi tietoa kuinka lähtee irti tuulilasin ylänurkissa olevat kromi osat joissa on aurinkolipat kiinni? olen otta ruuvit irti ja muut ympärillä olevet lista, mutta tämä vielä tiukassa ja en ole hullun voimia tarjonnut siihen. Aika paljon listoista oli kiinni osittain jollain butyylimassan tyyppisellä aineella (semmonen joka ei kovetu ikinä. Purkkamainen..) Onko tämä tehtaan tapa vai ns purkkapaikka kun on tullut vedet sisään joskus ?? Siinä pari tiukkaa kyssäriä noin alkuun. |
Quote:
Siellä voi sitä "purkkaa" olla joka paikassa ja sillä kiinni. Muutama ruuvi on kylläkin tosi pahassa paikassa, joten tsekkaa oletko varmasti irroittanut kaikki ruuvit! |
Quote:
'kaasarit' ovat nimeltään läppärunkoja ja kummassakin on oma tyhjäkäynti venttiili. Älä missään tapauksessa käytä brake cleaneria! Vaikka IAC olisi ehjä niin cleaner voi rikkoa sen sisärakenteen nopeasti, koska se tuhoaa kumia ja muovia. Se onkin tarkoitettu vain metallisten osien puhdistukseen eikä mihinkään muuhun. Jos IAC:n kärkeä ja sen akselia haluaa puhdistaa, se täytyy ensin irroittaa ja käyttää jotain mietoa cleaneria esim carburetor cleaner ja silloinkin varottava ettei sitä mene sinne sisälle. Eli pidettävä sitä putsauksen ajan kärki alaspäin. ![]() Jotkut vielä lopuksi laittavat IAC:n akseliin tipan rasvaakin jotta se kulkee edestakaisin sujuvasti. Samalla kun se on irti on helppoa putsata se läppärungossa oleva ilmareikäkin karstasta. ![]() Vielä yleistietoa IAC:n toiminnasta: The Idle Air Control valve or IAC (stepper motor) The IAC is a motorized plunger that regulates the idle speed of the engine by regulating the incoming airflow. The IAC has 256 positions. At normal idle it's somewhere around position 20. When full throttle is applied the IAC valve completely opens. Iac toimii tietysti sähköisesti ja sen toiminta voidaan myös tarkistaa. Tein sen joskus omaani mutta en muista menettelyä enää ulkoa. Voin katsoa sen myöhemmin, ellei sitten joku muu kerro ensin? Quote:
Missä se lämpöanturi sijaitsi? Se anturi, mitä koneen moottorinohjaus käyttää sijaitsee imusarjassa koneen etureunan tuntumassa, eli vesipumpun yläpuolella. Quote:
Eli tarkoitat läppärungon läpän akselia? Sehän on rautaa ja kulkee alumiinista tehtyjen läppärunkojen läpi ilman laakerointia. Tämä johtaa siihen että ajan kanssa alumiini kuluu nopeammin väljäksi. Pelkän akselin vaihto ei juuri auta, vaan alumiinissa oleva reikä on porattava isommaksi ja sen jälkeen holkitettava esimerkiksi messingillä takaisin tiukaksi. Yhteensä holkkeja tarvitaan siis neljä. Yleensä itse akselia ei tarvitse vaihtaa, mutta kyllähän sekin voi olla jonkun verran kulunut. Toinen huonompi, mutta ongelmaa auttava vaihtoehto on säätää läpät uudelleen jotta avautuvat taas yhtäaikaa ja saman verran. Kummassakin läppärungossa on tehtaalla tulpalla peitetyt torx ruuvit joista säätö tapahtuu, lisäksi pelkääjän puoleisessa vivustossa on juottamalla lukittu pultti josta kääntämällä läppien keskinäinen asento muuttuu. Tämä vaihtoehto on siksi huonompi, koska vaikka läpät liikkuisivat kuten uutena, akseleiden kuluneista raoista pääsee vielä vuotamaan ilmaa joka vaikuttaa edelleen tyhjäkäyntiin. |
Päivän saldona seuraavaa: Ne kromi jutut lasin yläkulmissa pysyy kiinni. Siellä on lasin reunan alla pari ruuvia ja ne vaatis lasin irrotuksen ja taidan sen herkun jättää väliin... Muuten rauta näyttää hyvältä, ei puske ruostetta ruuvin rei'istä. Maalaamisen kannalta nuo ei haittaa vaikka on paikallaan.
Jumittunut IAC on herkistetty ja se liikku ihan OK nyt. Veikkaan että huono kontakti piuhassa tai liimantunut siihen karstaan. Nyt tosin nuo venttiilit ei ole synkassa, kuskin puoli on enempi kiinni kuin pelkääjän. Tämän resetointi tarvii ymmärrykseni mukaan ajoa yli 40 mph vauhdissa ja sitten se tekee temput... (crossfire injection foorumilta luettu.. Totta vai tarua en osaa vielä sanoa, kun ajamaanpääsee vasta joskus kesällä.) Lämpöanturi oli OK, ilmeisesti vain kontakti vika kun se rupes toimiin kun vähän käänsin liittimen nastoja. Mittari heräs ja lämmettyään koneen käynti muuttui. Lämmöt 190-200 F näin tulkitsin mittarista. Onko tietoa mitä tuo massa jota niin paljon on käytetty mahtaa olla. Pitänee kootessa laittaa tuoretta tilalle... |
Quote:
Eiks toi GT II oo ihan perus baarumi? http://www.tirerack.com/tires/tires....el=Eagle+GT+II Mut hiano auto anyway! |
Quote:
Joo niitä ei saa oikein mitenkään irti ilman lasin irroittamista, bad design imho. Ainut syy miksi ne pitäisi irroittaa on tuulilasin framen ruostesuojaus. '74 corveten tuulilasin vaihdon yhteydessä tuli tuo tehtyä Jos rauta näyttää hyvältää, ei kannata sitä murehtia enempiä eli tuskin on vuotoja ollut. |
kuvia raadosta ennen maalausta -> http://users.kymp.net/samivirtanen
Sitten meneekin kuukausi ettei juurikaan minun toimesta tapahdu.... |
Quote:
Kuvia vaan sitä mukaan ku jotain tapahtuu!! :cool: |
| All times are GMT +3. The time now is 09:37. |