FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C4 (vuosimallit 1984-1996) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   C4 maalaaminen (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=15623)

Vette92 24.03.2010 12:29

C4 maalaaminen

Mitä hintaluokkaa olisi koko auton maalaaminen, pohjatöineen, ja kaikki mahdolliset osat irrotettuina. Alkuperäinen väritys, metallihohto.
Onks kellään tietoa.

Macho 24.03.2010 12:39

Eikös se hyvin tehtynä 3000-5000 euron kieppeillä ole.

ToniH 25.03.2010 15:16

Kaikki on suhteellista. Todella hyvin tehtynä -speksillä sain tarjouksen 12000 euroa alennukset huomioonottaen. Päättelin, etten todennäköisesti raaskisi ajaa niin hienolla pinnalla olevalla autolla joten en sitten lähtenyt tuohon ;)

TJM 25.03.2010 17:50

Quote:

Originally Posted by Macho
Eikös se hyvin tehtynä 3000-5000 euron kieppeillä ole.

Näin se maailma muuttuu. Itse maalautin ex C4 vuonna -01 tai 02 maalaamossa 1000€ hintaan, kyseessä vielä värinvaihtomaalaus viininpunainen -> kirkkaanpunainen ja maalauksen jälkeenhän mistään ei vanhaa väriä pilkottanut.

Tuloksen näkee TÄSTÄ , kyllä näyttää hyvältä vieläkin;)

Yorcci 25.03.2010 18:18

Quote:

Originally Posted by Vette92
Mitä hintaluokkaa olisi koko auton maalaaminen, pohjatöineen, ja kaikki mahdolliset osat irrotettuina. Alkuperäinen väritys, metallihohto.
Onks kellään tietoa.

Mulla maksoi 1xxx euroa, kun en tehnyt muuta kuin ajoin auton maalarille... lopputuloksesta sitten voi olla kukin sitä mieltä, mitä haluaa. Omasta mielestäni se oli ihan "normitasoa" verrattuna muihin autoihin. Tuollahan sitä on kommentoitu sitten paremmin tietävienkin toimesta: http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=14719

ToniH 25.03.2010 18:34

Mä tarttisin muuten myös jonkun tommosen 1xxx euron aja sisään - aja ulos -ratkaisun mutta ilman sitä appelsiinia kiitos. Vinkkejä otetaan vastaan.

TJM 25.03.2010 20:05

Quote:

Originally Posted by ToniH
Mä tarttisin muuten myös jonkun tommosen 1xxx euron aja sisään - aja ulos -ratkaisun mutta ilman sitä appelsiinia kiitos. Vinkkejä otetaan vastaan.

Akaan autotyössä maalautin omani, vain perä ja keulamerkit irroitin itse. Nyky hintatasosta ei havaintoa mutta edullisin oli tuolloin kun tarjouksia kyselin lähiseudulta ja jäljen voi käydä tarkistamassa ex autostani mutta ei se mikään täydellinen peilipinta ollut.

Corvette63 25.03.2010 20:06

Mulle kävis tuollainen 1xxx€ maalaus ihan appelsiinillakin, työstää itse ylimääräiset pois vaan niin pinta näyttää ihan 5000€ maalilta niinkuin Yorcin auton pinta...

Sain C3:n konepeiton maalauksen arvion, hinta melkein 1000€. Arvatkaa maalautanko samassa puljussa osan? Mielummin mennään nykyisellä lookilla.

Q11 25.03.2010 21:04

Quote:

Originally Posted by Corvette63
Mulle kävis tuollainen 1xxx¤ maalaus ihan appelsiinillakin, työstää itse ylimääräiset pois vaan niin pinta näyttää ihan 5000¤ maalilta niinkuin Yorcin auton pinta...

eikö se oo jo sama melkeen maalata itse:confused:

Macho 25.03.2010 21:27

Kannattaa muistaa että lakan alla olevaa metallihohtopintaa ei pysty pintaa myllyttämällä suoristamaan. Jos on ihan tajutonta pöperöä niin voi näyttää oudolta sekin vaikka itse pinta olisi ihan peili. Puhumattakaan huonon maalarin aiheuttamista pilvistä ja sävyeroista joita helposti tulee. Alkuperäisellä kysyjällä kuitenkin on metalliväri.

Corvette63 25.03.2010 21:29

Quote:

Originally Posted by Macho
Kannattaa muistaa että lakan alla olevaa metallihohtopintaa ei pysty pintaa myllyttämällä suoristamaan. Jos on ihan tajutonta pöperöä niin voi näyttää oudolta sekin vaikka itse pinta olisi ihan peili. Puhumattakaan huonon maalarin aiheuttamista pilvistä ja sävyeroista joita metalliväreillä juuri helposti tulee. Alkuperäisellä kysyjällä kuitenkin on metalliväri.

Tämän takia en lähtisikään muita missään nimessä maalaamaan, paitsi ehkä ihan "perusvärejä" voisin joskus kokeilla, jos olisi välineet ja paikka jossa homman voisi tehdä.

Vette92 26.03.2010 13:22

Maalautin nokan, konepellin ja kattopalan viime syksynä, siitä tuli lasku n. 1000eur. Maalaamo lupasi vielä kesällä myllyttää pntaa, kunhan kuivunut kokonaan.
Nyt lähdössä loput maalattavaksi. Irroitan kaikki itse, listat, peilit, ovenkahvat jne. Ja tietekin kasan kaikki itse myös.
Hinta vajaa 2000eur.

janiv 26.03.2010 15:02

50 euroa, jos itse telalla maalaa ;)

Q11 26.03.2010 15:24

kaverin kans ollaan meinattu kokeilla tuota mutta ei oo vielä saatu aikaseksi:D

ToniH 26.03.2010 15:59

Ens kesänä meinaan vetää lantikan pensselillä/telalla. Mutta hommasin siihen briteistä oikeat coach paintit (vaunumaali), joka kuivuu hitaasti ja tasoittuu itsekseen hyvin. Antiikki Rollsit, Jagget jne maalataan edelleen pensselillä enkuissa, kuten ne myös maalattiin aikoinaan uutenakin.

TJM 26.03.2010 16:05

Naapuri veti aikoinaan Ritmoon väriin telalla eikä tullut loppujen lopuksi edes kovin paha.

VetteMan 26.03.2010 16:13

Joskus aikanaan yksi tuttu maalasi corollan miranolilla ja pensselillä.
Oli kyllä yllättävän siisti pinta.

Sörsselssön 26.03.2010 18:24

Kun noita hintoja katsoo niin rupee kyllä tuntumaan siltä, että mattamusta olis omassa todella reis. Siis oikeesti.

Corvette63 27.03.2010 00:26

Helsingissä pari kesää sitten yksi yönmusta alkuasukas maalaili tummaa puntoa valkoiseksi Tikkurilan talomaalilla ja maalitelalla. Ikkunat oli vaan peitelty Hesareilla ja auton mankasta pauhasi Mr. President... :oops:

heimo huima 27.03.2010 00:29

Quote:

Helsingissä pari kesää sitten yksi yönmusta alkuasukas maalaili tummaa puntoa valkoiseksi Tikkurilan talomaalilla ja maalitelalla. Ikkunat oli vaan peitelty Hesareilla ja auton mankasta pauhasi Mr. President... :oops:

Jos se olikin kotimaassaan "automaalari" ja työtilat ulkoilmassa. :mrgreen:

Corvette63 27.03.2010 00:37

Quote:

Originally Posted by heimo huima
Jos se olikin kotimaassaan "automaalari" ja työtilat ulkoilmassa. :mrgreen:

Joo, unohtui vielä itseasiassa kertoa, että operaatio tapahtui keskellä päivää jäähallin parkkipaikalla. :cool:

pirre 27.03.2010 07:04

Quote:

Sain C3:n konepeiton maalauksen arvion, hinta melkein 1000¤. Arvatkaa maalautanko samassa puljussa osan? Mielummin mennään nykyisellä lookilla.

Lahdessa maksoi ko. osan maalaus 200e.

Corvette63 05.04.2010 23:46

Quote:

Originally Posted by pirre
Lahdessa maksoi ko. osan maalaus 200e.

Taidan tuoda hoodin Lahteen maalattavaksi sitten. :study:

PR1 11.04.2010 12:46

Joko kerroin kun kaveri kiroili pohjatöitä. 400 sovittiin etu ja takapaloista yms .

Sinistä ja punaista ja hopeaa alla. Sillä halkeillut nykyinen maali. Saa vielä korjausmaalia muihin kohtiin. Ajelemaankin pitäis joskus päästä kun lumet aurattu tallin edestä.

IsoDee 02.09.2012 10:15

2 Attachment(s)
Pitäisi tulevana talvena maalauttaa tötterö.

Auto on alkuperältään 2 väri harmaa jonka AmerikanYhdysvallat on sitten maalannut uudestaan koko mustaksi. Muutama pieni halkeama konepeitossa, takapalassa sekä takalokareissa.
Etupalassa on muutama syvempi kolhu ja lamppu-aukkojen reunoissa syvempiä kolhujälkiä.

Automaalari kaveri lupasi maalata noin 1000 - 2000 eurolla mutta olisi tarkoitus hieman saada budjettia pienemmäksi tekemällä ainakin hiomisen itse.

Tarkoitus olisi maalata metallimustaksi.

Millä välineillä suosittelisitte aloittamaan hiomista?
Käsin vai jollain pyöröhiomamasinalla?

harza71 02.09.2012 10:32

saatat säästää enempi kun et tee itse mitään,jos ei minkäänlaista kokemusta.
korkeintaan peset auton kunnolla jollakin liuottimella .
ja tietysti purkamalla tarvittavat hilut irti.

PMJ 02.09.2012 15:14

Quote:

Originally Posted by IsoDee
Pitäisi tulevana talvena maalauttaa tötterö.

Auto on alkuperältään 2 väri harmaa jonka AmerikanYhdysvallat on sitten maalannut uudestaan koko mustaksi. Muutama pieni halkeama konepeitossa, takapalassa sekä takalokareissa.
Etupalassa on muutama syvempi kolhu ja lamppu-aukkojen reunoissa syvempiä kolhujälkiä.

Automaalari kaveri lupasi maalata noin 1000 - 2000 eurolla mutta olisi tarkoitus hieman saada budjettia pienemmäksi tekemällä ainakin hiomisen itse.

Tarkoitus olisi maalata metallimustaksi.

Millä välineillä suosittelisitte aloittamaan hiomista?
Käsin vai jollain pyöröhiomamasinalla?

Tosiaan, ellet ole maalannut ja tehnyt pohjia aikaisemmin niin suosittelen et älä tee mitään. Maalarin on helpompi tehdä pohjat itse alusta saakka kun et jatkaa jonkun toisen työtä. Musta on aika armoton väri et siinä kyllä näkyy kaikki virheet ym. todella hyvin.

Tapio.L. 02.09.2012 15:27

Totta. Ilman mitään tietämystä en lähtis itte hiomaan autoa täyteen kuoppia. Jos kuitenkin haluaa lähteä tekemään niin pitkällä durablockilla ja 320-400 paperilla saa kyljet ja konekuidun aika hyvään vauhtiin. Netistä kantsii lukea oppaita autonmaalauksesta, tai jättää ammattilaiselle joka tekee sen parissa illassa.

Täältä myöskin ääni pelkälle pesemiselle ja listojen irroittelulle. Huomattavasti mukavampi maalarille kun tarvii arvailla että onkohan tässä kohtaa kylkeä tehty mitä

WBBC 02.09.2012 19:59

Ammattimaalari sanoi: Autonmaalaus alkaa aina silikoninpoistopesulla varmuuden vuoksi ainakin kolmeen kertaan. Vasta sen jälkeen saa alkaa hiomisen.

PR1 02.09.2012 21:01

Iso duuni oli dremelöidä pultteja (etu+takapaloja) irti kun suurin osa pulteista jos ei katkee niin on jumissa? Paras työ tietty mulla mut muut osat ruvella jos on vähän roiskunut ravatessa jos renkaista lentää stuffia. Otin asenteen et kun kiiltää ja kulkee niin ok. Pienet maalivirheet ei haittaa ylhäällä.

Etu ja takapaloista kiitos Speedmaalaus Joensuu-Kontiolahti heeboille! Hyvät on ja samaa sävyä.

Laitettiin tietenkin isoilla prikoilla ja parhailla pulteilla kiinni kun GM pojilla ei kai ollu vara laittaa kun jotain ohkaisia naruja.

IsoDee 02.09.2012 21:12

Kiitti vinkeistä.

Kyllä tässä aika turisti ollaan autonmaalauksen suhteen, ei ole tullut autoa hiottua aikaisemmin...muuta on kyllä tullut maalailtua ja hiottua.

Täytyy käydä näyttämässä autoa maalarilla lähiviikkoina ja keskustella mitä mieltä se on.

Voipi olla, että kehottaa mua vain pesemään ja jättämään muut hommat itselleen...:D

Tekis vain mieli itse yrittää opetella pohjien tekoa ja kun en nyt tässä tapauksessa kuitenkaan mitään näyttelykuntoa hae.

jyrkita 02.09.2012 21:17

On myös sellaisia maalareita jotka eivät ota maalattavaksi jos on itse tehty pohjat, koska jos jää lommot ym näkyviin valmiiseen pintaan,niin sehän on maalarin vika...

IsoDee 02.09.2012 21:20

En ajatellut tehdä itse pohjia sen enempää kuin hioo vanha maali vain pois ja maalari saisi tehdä loput...mutta täytyy käydä ensin näyttämässä autoa.

Tapio.L. 02.09.2012 22:40

Jos ollaan budjettia tekemässä niin miksi vanhat pois? Luulis että mataks vaan ja uudet yli

IsoDee 03.09.2012 22:08

Näin olen hieman ajatellutkin. Ensin 500 vesihiomapaperilla koko auto ja sen jälkeen 1000 vesihiomapaperilla...maalari saa sitten pakkeloida etupalan ja valojen ympärystän.

IsoDee 25.10.2012 22:08

Kohta puoleen täytyy ruveta purkamaan ympärillä olevat listat, peilit, valot, vilkut ym. pois. Kuukauden päästä kiikutetaan maalarille..:)
Viikonloppuna vielä täytyy käydä kurvaamassa vimoset ajot...ja sit purkamaan.

Mutta mitä mieltä olette sen takapalan sauman umpeen laittamisen suhteen?
Tulisi siistimpi ilman sitä saumaa eikä siihen tarttuisi kaikki shitti. Elääkö se takapala niin, että se maali halkee samotein?

JCC94 25.10.2012 22:25

Quote:

Kohta puoleen täytyy ruveta purkamaan ympärillä olevat listat, peilit, valot, vilkut ym. pois. Kuukauden päästä kiikutetaan maalarille..:)
Viikonloppuna vielä täytyy käydä kurvaamassa vimoset ajot...ja sit purkamaan.

Mutta mitä mieltä olette sen takapalan sauman umpeen laittamisen suhteen?
Tulisi siistimpi ilman sitä saumaa eikä siihen tarttuisi kaikki shitti. Elääkö se takapala niin, että se maali halkee samotein?

melekeen sanosin et ku ne tehtaalla on siihen sauman jättäny ni anna sen olla,jos sen peität nii melko varmaan siihen tulee halkeema ennemmin tai myöhemmin...sitäpaitsi se sauma kuuluu siihen... :),jos en pahasti erehdy nii takapala on ihan eri materiaaliakin(jotain uretaania kai ku se joustaa aika paljon jos johki sattuu vaikka törmäämään,nimim.kokemusta on(käyttis hyökkäs veten kimppuun)takapala jousti aika pirusti eikä mitään vauriota tullu,ex-subarun vetokoukku painui ainaki 5cm veten takapalan sisään eikä mitään näkyvää vauriota tullut!!!

Sörsselssön 25.10.2012 22:26

En lähtis sitä(kään) saumaa laittamaan umpeen siltä varalta että sen takapalan tarttee joskus irroittaa.

Tapio.L. 25.10.2012 22:33

ei kannats vetää umpeen, kitit korkkaa aivan varmasti

PR1 26.10.2012 01:23

Menee vähän arvaukseks mut eikös sauma ole jätetty MalibuBeach-Suomi Finland liikkumavaraa varten? Liikkuuhan ne junan kiskotkin. Joku syy siinä on oltava, varmana jos menis kittailemaan umpeen niin halkeis ekassa hidastetöyssyssä tai ainakin ottas kupoliin jos joutuskin irrottaa jos ikina antas muiden peruutella kun ittensä.

:D

IsoDee 26.10.2012 23:05

Ok...kiitti tiedoista. Jätetään sauma auki...;)
Se takapala on varmaan niin ruosteessa, että saa jäädä kiinni...

Onko auton ympäri kiertävä lista joka paikasta kiinni muttereilla/pulteilla?

Mites ne merkit on kiinni? Tilaan uudet joten eipä se haittaa vaikka rikkinäisenä ne siitä irroittaakin..

Oven kahvat ja peilit lähtee varmaan irti ihan nätisti sisäpuolelta...

Valot pitäisi olla myös jokseenkin iisi homma irroittaa...

Täytyypi aloittaa purku rojekti ensi viikolla jos viikonloppuna vielä voisi pienen lenkin käydä ajelemassa...

PR1 27.10.2012 03:29

Mulla oli ainakin valot ja muut rensselit helppo homma mut ne saamarin pultit oli niin ruosteessa ja jotain amerikan kokoa vaikka mitä yritti niin jos meinaa palan ottaa irti niin joutuu kömpimään auton alle joka on hyvin tukevasti nostettu ja virrat kiinni ja tupakat kans ja dremelillä tms kaikki pultit nätisti poikki. Tee pahvi johon piirrät hienon kuvan Corvetestasi ja tökkää joka ruuvi suunnilleen mistä ottanutkin.Esim keulasta hieno piirros johon saa ruuvvit ja polttimot tökättyä puukon avustuksella. Helpottaa hommaa jälkeempäin ainakin itellä ja kaveri oltava, muuten ei tule mitään.

Sit samankokoiset ruostumattomat ja prikoilla molemmin puolin koska vanha voi olla murtunut vähän. Ei haittaa jos hoonaa paikat ennen sitä.

Hirvee on Duuni. Kiittää auto sekä maalari. Merkkihän lähtee pulteilla irti no problem, kato vaan vastapuoli ja listat kans. Merkkien kiinnityksessä varo ylikiristämistä ettei käy kun täällä joku 70e. hieno katkes paska. Samahan nuo on kai kiinasta ostaa nekin;)

Eihän oo Airbagejä? Sit ok. Muuten elä tee mitään mitä kerroin. Kuitenkin kannattaa laittaa maalarinteipilla joka johto minkä irti ottanut niin toiseen samanlainen et mistä.

Laitahan kuva. Se on aika karun näköinen vehje ilman paloja. Eipä ollut muuta kun etu ja takapaloista kokemusta. Sit vaan joku merkki ettei heti ryssi hienoa uutta oman tallin/katoksen/parkkiin keulaa.

Täällä oli maassa punainen täppi hakattuna ja kun oven avaa niin siinä kans ettei ohita ja katoksessa tolpassa sidottuna pehmike niin ei tule vahinkoa jos menee pari senttiä ohi.

Onnellista työn iloa! PR

IsoDee 11.11.2012 14:29

2 Attachment(s)
Tänään sain irti takamerkin ja peruutusvalot...loppu aika meni takavalojen irroitus yritykseen. Ei niitä taida saada irti ilman takapalan irroittamista?

Yritin sivuvilkun aukoista, alapuolelta ja rekisterikilven aukosta mutta pitäisi olla kädet kuin oljenkorret niin voisi ehkä saada...antennin jos saisi irti niin saattaisi sitten saada mutta sekin on kai kiinni jotenkin myös tuolta yläpuolelta jonkinlaisella mutterilla.

PMJ 11.11.2012 14:37

Quote:

Tänään sain irti takamerkin ja peruutusvalot...loppu aika meni takavalojen irroitus yritykseen. Ei niitä taida saada irti ilman takapalan irroittamista?

Yritin sivuvilkun aukoista, alapuolelta ja rekisterikilven aukosta mutta pitäisi olla kädet kuin oljenkorret niin voisi ehkä saada...antennin jos saisi irti niin saattaisi sitten saada mutta sekin on kai kiinni jotenkin myös tuolta yläpuolelta jonkinlaisella mutterilla.

Ota tankin täyttöaukon kehys pois, silloin saat aika hyvin tilaa takavalojen irroitukseen.

Rocckk 11.11.2012 17:07

rekisterikilven reiästä ite penetroitunu 10mm kiintoavain sojossa kohti takavalojen ruuveja. hommassa kieltämättä auttaa jos olkapäistä roikkuu pulkannarut..;)

-= JaniV8 =- 11.11.2012 17:31

Rekisterikilven reiästä ensi lähimmät takavalot pois (2 ruuvia per valo) ja sitten niitten kohdalta ne uloimmat. Loppujen lopuksi ne on helpoimmat... Kun otat ovista vekes ikkunalistat, niin varo etteivät väänny. Niitä ei saa meinaan takaisin väännettyä, vaan pitää tilata suoraan uudet.

PR1 11.11.2012 18:44

Sieltä on hyvä aloittaa. Aina itselleni muistutan et kunnon valaistus (taskulamppu vaikka käteen roudarinteipillä) on kaiken b ja c.

jyrkita 11.11.2012 18:49

Quote:

Originally Posted by PR1
Sieltä on hyvä aloittaa. Aina itselleni muistutan et kunnon valaistus (taskulamppu vaikka käteen roudarinteipillä) on kaiken b ja c.

Otsalamppu on myös hyvä olla

PR1 11.11.2012 19:25

Niin ja ne kuuluisat mustekalat. Suojalasit jos alkaa rälläköimään, kynää ja paperia, maalarinteippiä merkkausta varten. Työvalo jatkopistokkeella on kans hyvä.

Ite tietty ottaisin laatikon kaljaa ja jotain kotiteollisuutta vähintään niin hommahan menee kun tanssi. Kyse kuitenkin Hauskasta harrastuksesta;)

Jaksaa putsata jokapaikan paremmin ja öljytä jokapaikan myös mitä nyt näkee tehdä.

IsoDee 11.11.2012 22:53

1 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by PMJ
Ota tankin täyttöaukon kehys pois, silloin saat aika hyvin tilaa takavalojen irroitukseen.

Tota en tajunnutkaan...kiitti vinkistä! Täytyy Tiistaina kun on vapaa päivä ottaa se pois jos sitä kautta saisin takavalot irti.

Rekisterikilven aukosta juu yritin 10mm räikkäavaimella saada niitä 2 pulttia auki mutta siihen alimpaan yletin just mutta siihen ylempään ei käsi sitten riittänyt millään...voi wihtorin wihtori!

Ei olisi salilla pitänyt käydä menneinä vuosina...jos en täyttöaukon kautta saa niin täytyy teinipoikaa pyytää irroittaa ne kun sen kädet on kuin pakkasen raiskaamat rantakaislat...:D :D

Peilit ajattelin jättää ton piuhan varaan niin ei tarttis ovipahveja purkaa...

All times are GMT +3. The time now is 11:19.