FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Tapiolan harrasteautovakuutus (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=15660)

korvetti 29.03.2010 15:07

Tapiolan harrasteautovakuutus

Kenellä teistä on sellainen, entä onko se olennaisesti edullisempi ja riittävän kattava muihin auto-ja liikennevakuutuksiin verrattuna? Mitä tarkoittaa tuo vaihdettujen osien määrä? Ainakin normaaleja speksejä isommat renkaat merkitään erikseen rekisteriotteeseen, kuten myös auton madaltaminen. Mitä muuta sisältyy vaihdettuihin osiin?

Former67er 29.03.2010 15:24

Minä vaihdoin talvella siihen ja olen tyytyväinen :)

Vaihdoin samantien kaikki muutkin vakuutukset Tapiolaan, ja aivan vaan tuon harrastevakuutuksen ansiosta.

Harri -76 29.03.2010 17:03

Harrastevakuutus on tapiolassa kattavin markkinoilla. Ihan mahottoman hapla se ei ole, mutta vahingon sattuessa on kaikki mahdolliset uhat kuitenkin katettu ja ennakkoon määriteltyyn arvoon asti!

H3nKaK 29.03.2010 17:57

mä oon tykänny ainaski tosta vakuutuksesta.. sain haluamani vakuutusarvon autolle kohtuu helposti. vahinkoja ei oo vielä sattunu, et en osaa sanoo korvauspuolesta. mut iso plussa sille et, jos auto hyytyy jonnekkin niin ei tarvi hinauttaa lähimmälle korjaamolle, vaan saan hinauttaa sen kotitalliin vaikka Norjasta, hinaus summan täytyy pysyä kuitenkin alle olikohan n.6000¤

Harri -76 29.03.2010 18:04

Quote:

Originally Posted by H3nKaK
mä oon tykänny ainaski tosta vakuutuksesta.. sain haluamani vakuutusarvon autolle kohtuu helposti. vahinkoja ei oo vielä sattunu, et en osaa sanoo korvauspuolesta. mut iso plussa sille et, jos auto hyytyy jonnekkin niin ei tarvi hinauttaa lähimmälle korjaamolle, vaan saan hinauttaa sen kotitalliin vaikka Norjasta, hinaus summan täytyy pysyä kuitenkin alle olikohan n.6000¤

Tuo on iso plussa, jota tuli viimekesänä kokeiltua... tosin sainkin auton taas tulille omin voimin. Hinuri kävi kurkkaamassa ja jatkoi matkaansa, eikä laskua tullut.

H3nKaK 29.03.2010 18:10

Quote:

Originally Posted by Harri -76
Tuo on iso plussa, jota tuli viimekesänä kokeiltua... tosin sainkin auton taas tulille omin voimin. Hinuri kävi kurkkaamassa ja jatkoi matkaansa, eikä laskua tullut.

sama homma.. mä kokeilin ja hinautin auton kotiin about 15 kilsan päästä ja laskua ei tipahtanu, ainakaan mun laatikkoon :p

korvetti 29.03.2010 18:36

Quote:

Originally Posted by Former67er
Minä vaihdoin talvella siihen ja olen tyytyväinen :)

Vaihdoin samantien kaikki muutkin vakuutukset Tapiolaan, ja aivan vaan tuon harrastevakuutuksen ansiosta.

Itsekin mietin, että luultavasti parhaat edut saisi keskittämällä. Hyvä tietää, että täällä on vakuutuksesta hyviä kokemuksia. Pitääpä itsekin kysyä tarjousta.

obelix 30.03.2010 15:12

Helv****tin kallis... muutenkin Tapiola jää jalkoihin pariin muuhun verrattuna.
Muut yhtiöt tarjoo ihan samanlaista vakuutusta, mut vaan eri nimellä.

Former67er 30.03.2010 15:13

Mitkä on ne yhtiöt?

Voisin taas vaihtaa kaikki samantien :)

edit: soitin Tapiolaan ja tarkistin oman vakuutuksen ja en vaihda ;)

obelix 30.03.2010 15:42

Tapiola ei päässy lähellekkään If tarjoukseen. En nyt enempään mainosta, mut ainakin yksi muukin yhtiö laitto paremman tarjouksen ku Tapiola. Siis kokonaisuudesta talo, autot, irtaimisto jne jne

Former67er 30.03.2010 15:52

Asia selvä :)

janiv 30.03.2010 15:55

Minulla oli Tapiolan vakuutus kunnes vaihdoin pankkia. Nykyään taidan saada viiden tähden vakuutuslaskuja. -91:seeni en edes saisi Tapiolan harrasteautovakuutusta, kun auto on lähes jokapäivä käytössä. Toisaalta eikai se silloin enää harrasteauto olekaan ;)

If ei antanut minulle edes tarjousta minkäänlaisesta kaskosta yli 30-vuotiaalle autolle, kun auto ei ole museorekisterissä.

Harri -76 30.03.2010 16:55

Quote:

Originally Posted by obelix
Tapiola ei päässy lähellekkään If tarjoukseen. En nyt enempään mainosta, mut ainakin yksi muukin yhtiö laitto paremman tarjouksen ku Tapiola. Siis kokonaisuudesta talo, autot, irtaimisto jne jne

Kuten sanottu; ei Tapiola ole halvin, mutta mutkattomin sen keskimäärin on eli korvaustilanteessa ei tarvii ruveta kirvein oikeuksiaan kaivamaan. If taitaa olla suomessa Tapiolan lisäksi ainoa firma, joka tekee edes kaskovakuutuksia yli 30 vuotiaisiin, tai harrasteajoneuvoihin...

myvette 30.03.2010 17:04

Jos joku kaipaa neuvoja Tapiolan vakuutuksien suhteen voinen niissä auttaa.
Privalla tavoittaa parhaiten.

Yorcci 30.03.2010 18:35

Quote:

If taitaa olla suomessa Tapiolan lisäksi ainoa firma, joka tekee edes kaskovakuutuksia yli 30 vuotiaisiin, tai harrasteajoneuvoihin...

Kannattaa tarkistaa Lähivakuutus... mulla ei tosin ole yli 30-vuotias auto, mutta homma toimii.

MikkoM 31.03.2010 11:00

Quote:

Originally Posted by Yorcci
Kannattaa tarkistaa Lähivakuutus... mulla ei tosin ole yli 30-vuotias auto, mutta homma toimii.

Meilläpäin ei homma toimi... Pari tapausta talon kanssa on ollu lähisuvussa(mukaanlukien meitin kotitalo) eikä korvausta pahemmin tipu...:mad:

unknown 31.03.2010 18:50

juurikin on vakuutusyhtiön vaihto menossa. Tarjousta kun pyysin, jostain kumman syystä yhtiöstä tuli tarkastaja katsomaan autot läpi :confused: .
Kokeili autoista myös lukot läpi.

janiv 31.03.2010 19:08

Quote:

If taitaa olla suomessa Tapiolan lisäksi ainoa firma, joka tekee edes kaskovakuutuksia yli 30 vuotiaisiin, tai harrasteajoneuvoihin...

Itse kun en Ifiltä saanut -74:seen kaskoa niin otin Pohjolasta. Laskut maksan OP:n bonuksilla.

Edit: Totta tosiaan viistoistatonnia tais olla se maksimikorvausrja, niin eipä Pohjolan kasko sovikkaan ku meille halpojen romujen omistajille ;)

VetteMan 31.03.2010 19:16

Pohjantähti myönsi kaskon -71:seen viime syksynä ja -84:seen kymmenisen vuotta sitten.
Tarkastaja tarkisti ja kuvasi molemmat ennen vakuutuksen myöntämistä.

Antt1N 31.03.2010 22:17

[quote=janiv]Minulla oli Tapiolan vakuutus kunnes vaihdoin pankkia. Nykyään taidan saada viiden tähden vakuutuslaskuja.

Mulla kanssa tämä sama. Täyskasko eikä ajorajoituksia, ainut on että max korvaus 15t¤ mikä itselle ei ongelma. Aikoinaan kun vertailin niin hinnoissa tais olla n. 6kk ajoajalla suht sama kuin Pohjolassa mut sit kokonaisuus ratkaisi (pankki+kaikki vakuutukset)

vet65 01.04.2010 08:31

Quote:

Originally Posted by janiv
Minulla oli Tapiolan vakuutus kunnes vaihdoin pankkia. Nykyään taidan saada viiden tähden vakuutuslaskuja. -91:seeni en edes saisi Tapiolan harrasteautovakuutusta, kun auto on lähes jokapäivä käytössä. Toisaalta eikai se silloin enää harrasteauto olekaan ;)

If ei antanut minulle edes tarjousta minkäänlaisesta kaskosta yli 30-vuotiaalle autolle, kun auto ei ole museorekisterissä.

Minulla on IF:stä täyskaskovakuutus, eikä autoni ole museorekisterissä.

Korvauspuoltakin on kokeiltu :oops: , toimii mainiosti.

Wormie 01.04.2010 21:48

Quote:

Originally Posted by janiv
Itse kun en Ifiltä saanut -74:seen kaskoa niin otin Pohjolasta. Laskut maksan OP:n bonuksilla.

Edit: Totta tosiaan viistoistatonnia tais olla se maksimikorvausrja, niin eipä Pohjolan kasko sovikkaan ku meille halpojen romujen omistajille ;)

Ostasit vanhemman, mulla ainakin on -73:n kaskossa vakuutusarvo 20k Pöhkölästä. Ja bonuksilla hoituu laskut....

hateju 06.04.2010 18:58

Turva ainakin nakkoo seisonta-ajaltakin noita 9.16€ laskuja tulemaan muuten kyllä erittäin edulliset vakuutukset.:)
muihin verrattuna... ja toimivatkin...:study:

red-red-red 11.04.2010 16:00

Minulla on ollut jo 8 vuotta Tapiolan harrasteajoneuvovakuutus. Auto ei ole museorekisterissä, eikä vakuutuksessa ole rajoituksia ajopäivistä. Vakuutussummaksi laitettiin haluamani. Valokuvadokumentit auton kunnosta. Vakuutus on voimassa myös seisonta-aikana (ilkivalta, palo...). Pari vuotta sitten laatikonturbiini päättä irtisanoa toimeksiantosopimuksen ja hinuria tarvittiin. Hinuri tuli reilun 30 km päästä ja vei auton Jakelle Turenkiin reilun 60 km:n päähän. Hinurilasku meni kivutta Tapiolaan. Hyvin on toiminut muukin kuin laskutus.
Muista autovakuutuksista, kotivakuutuksesta ym ym aijon pyytää tarjoukset useammasta yhtiöstä kevään aikana. Onko minkä verran autovakuutuksissa eroja sisällöstä? Mitä kokemuksia vakuutustapahtumista? Itsellä ei ole mitään moitittavaa Tapiolan kanssa; vahingot on vuosien aikana aina korvattu asiallisesti. Kotivakuutus Veritaksessa, vai mikä akti se nykyään onkaan.

korvetti 02.05.2010 18:38

Eipä tullut sitten tällä erää otettua tuota Tapiolan harrasteajoneuvo vakuutusta. Olisin vaihtanut kaikki vakuutukseni samalla kertaa, mutta loppupeleissä näyttikin siltä, että kokonaisuus olisi jäänyt Tapiolassa heikommaksi.

All times are GMT +3. The time now is 11:03.