![]() |
"Rocking Chair"
Moi
mulla on sportti jakkarat ja ne on alkanu "keinuun" kiihdyttaessa ja jarruttaessa (etuosa). Olen jo tehnyt korjauksen "luistavaan" istuimeen (sotketaan monesti Joen foorumeilla tahan keinuvaan) http://www.lieblweb.com/c5seatfix.html , mutta kun se korjaa vaan luistavan ei keinuvan. Onko kellaan tietoo mika aiheuttaa keinumisen ja miten korjata (netista en oo loytany mitaan todelliseen "keinuvaan", ainoastan maininnan etta ois joku etuosan saadon hammasratas paassy "kulumaan"??) |
http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=13378&page=2&highlight=klapin+poi sto
tuolla toxicci paininut vissiin saman asian kans |
kiittii linkista, mutta toi oli just se liukuvan korjaus minka olen jo tehnyt, mutta kun nyt se keinuu etuosasta (ylos ja alas), ja siihen tarttisin apuja.
|
Jokos tämä "keinutuolin" anatomia on selvinnyt?
Itse fixasin toxicin ohjeilla tuon liukumisongelman jo talvella molemmista penkeistä mutta sisustusprojektin jälkeen tuli kuskin penkkiin tämä etuosan nousu ja lasku-ongelma, siis keinuminen:( Onko helppoja korjausohjeita? Toinen ongelma kuskin penkissä on selkänojan vasemman reunan kipin lukko, joka vähitellen aukeaa ja selkänoja "retkahtaa" vasemmasta reunasta. :( Apuja tähän? |
ei hyvalta nayta. tarttee vissiin vaihtaa kiskot kokonaan ja sittenkin kuulemma uusii aika pian.
|
Quote:
Heitä original penkeillä vesilintua ja vaihda penkit Sparco PRO2000 malliin, ei muuten nitku ja notku :D |
Kattelin tuossa pehmusteettomia penkkejä ja niiden välyksiä eri suuntiin. Ainakin tässä tapauksessa se keinuminen johtuu kolmen eri kiinnityksen yhteenlasketusta välyksestä. Keskimmäinen niistä on penkin kallistuksen teline, joka on niitattu runkoon ja niitit pääsevät notkumaan hieman.
Jos nuo kaikki saisi jotenkin pielavetisesti tiukoiksi, niin keinuminen taitaisi loppua. |
Quote:
Tuonne kallistuksen/etureunan korkeussäädön tienoille itsekin sen vian olettaisin asettuvan :study: Voisitko laittaa muutaman kuvan noista pisteistä jos sulla kerran on penkki ilman pehmusteita? Ja jos mahdollista, myös selkänojan kipin lukituskynnen mekanismista... |
Ehdin jo laittaa penkkiin kamat takaisin mutta voin joku päivä irrottaa ne uudelleen kuvauksen ajaksi. Tämä penkki ei ole enää tulossa autoon, etummaisen poikittaisrungon pääty on poikki eli varaosiksi..
|
Sama ominaisuus mulla kuskinpenkissä.
Pitäis kanssa purkaa ja tutkia missä välys on. |
Quote:
HÖ, kukaan ei ole mukana mun Sparco ehdotuksessa, tylsää.. |
Quote:
Mä komppaan sun ehdotusta täysillä! :cool: |
Quote:
:D |
Quote:
Jokos olet ehtinyt kuvata ? Menee hermot tuohon keinutuoliin :( Ja tosiaan mun pitäis samalla selvittää, mistä johtuu se kuskin penkin vasemman puolen (oven puoli) selkänojan säädön aukeilu :confused: Muistelen jossain jenkkifoorumilla lukeneeni, että sinne pitäis joku vaijeri vaihtaa ja sillä tulis kuntoon :study: Onko kellään asiasta kokemusta tai linkkiä mistä vois kuvien kanssa opiskella asiaa :?: Sporttipenkin istuimen uudet foamitkin vois kiinnostaa, jos jollain pyörii ylimääräisenä... |
Quote:
Olin jo unohtanut.. Tässä kuvia, ympyröin punaisella ne niitit/nivelet joiden yhteisvälys näyttäisi saavan tuolin keinumaan. Ajoin tänään ekaa kertaa omallani, jonka penkistä poistin nytkän mutta huomaan nyt että tuossakin on pieni keinuminen havaittavissa. Kolmannessa kuvassa on syy tuon tuolin keinumiseen (nivelet ja niitit ovat tiukkoja verrattuna muihin aihioihini). www.tapanen.net/vettepenkki-1.jpg www.tapanen.net/vettepenkki-2.jpg www.tapanen.net/vettepenkki-3.jpg |
Kiitokset kuvista!
Näyttäis, että kaikki kohteet saavuttaa penkkiä purkamatta :study: Siis penkki irti ja nurinpäin, alapuolelta pääsis noita tutkimaan... Miltä nuo niitit ja nivelet tuntuis, pystyykö välyksiä jotenkin tiivistämään, tai vaihtamaan niittejä? Oliko kenelläkään kokemusta selkänojan säädön probleemasta ??? |
Hitsaushommia tiedossa.
|
Osui ihan muuta etsiessäni silmään tuo selkänojan toisen puolen siirtyminen "epäsynkkaan" toisen suhteen GM:n bulletinissa (olisiko mitään apua "selkävaivoihisi"):
Seat Back Twisting (Resynchronize Seat Back Recliner) #04-08-50-005 - (Feb 26, 2004) Seat Back Twisting (Resynchronize Seat Back Recliner) 1997-2004 Chevrolet Corvette Condition Some customers may comment on the driver's or passenger's seat back twisting. Cause This condition may be caused by the seat back recliner cables not releasing together. Correction Technicians should resynchronize the seat back recliner using the following procedure. To resynchronize the recliner actuator, perform the following steps below: Adjust the unoccupied seat to the full forward track position. Recline the seat to the full rearward position and release the recliner handle to lock the seat back. Release the unoccupied seat to the full upright position and release the recliner handle to lock the seat back. This will allow both the inboard and outboard recliner mechanism to release and re-synch in the full upright position. Check the seat back recliner mechanism for resynchronization by applying pressure with your hand to the head rest. If the seat back twists, the following components need to be checked: Recliner cables proper routing and function. Recliner assemblies proper function. Seat back frame for damage. If any condition is discovered with a component, refer to the appropriate Service Manual section in SI. |
Vaikuttais juurikin ratkaisulta mun ongelmaan :D
Isot kiitokset, taas!!! :salut: |
Lisää keinuntaa..
Otin toiset penkin jalustat Sparcojen alle ja kappas kummaa nytkänpoiston jälkeen ne keinuvat hieman vaikka kallistuksensäätömoottorien teline istuu tukevasti. Tutkailin aikani ja näissä jalustoissa välys on muovisissa kierreosissa, joissa kallistuksensäädön iso kierretanko liikkuu. Käytännössä ainoa tapa saada keinunta pois on vaihtaa ko. muoviosat parempiin. Uusia ei taida saada. |
Quote:
Pari viikkoa sitten samaa tutkimusta suoritin :mad: Käytin sen moottorinkin irti ja tein saman havainnon, että osia vaihtamatta ei tuota keinuntaa pois saa :( Kukas ensimmäisenä löytää netin syövereistä "varaosakaupan" ? :rolleyes: Sitten vaan kimppatilausta vetämään... |
Quote:
Itse korjasin ongelman tekemällä omat kotitekoiset "holkit" ruuvin säätömekanismiin. Tosin silikoni holkki kesti vain kaksi vuotta jonka jälkeen ne piti taas uusia. Voisi olla aihetta valmistaa holkit teräksestä. Kestäisivät pidempään. Olen harkitsemassa Recaro istuimia ja dumpata originaalit penkit jorpakkoon... Minulla ei ole kuvia mutta mikäli otat penkin irti niin työ on todella helppo suorittaa. Pitää vain olla tarkkana toleranssien kanssa. :salut: |
| All times are GMT +3. The time now is 07:55. |