![]() |
V***maisin paikka Corvettea rakentaessa?
Itsella kaikkein eniten arra-paita tulee paasteltya, kun on jossain tekemisissa jarrutehostimen irroituksen kanssa! Se on tossa C3 Corvettessa ihanasti 4:lla pultilla kiinni tulipellissa. Niista mutskuista nakee 2 ja toiset kaks on vain "loydettava" pyhalla hengella ja erilaisilla raikan jatkoilla. Kuskin penkki pitaa tietysti ottaa pois, etta sita pystyy olemaan semmoisessa kiropraktikon kauhu-asennossa selallaan siina lattialla ja koittaa sihtailla niihin muttereihin. Syy, etta taa tuli puheeks, on se, etta mun ilmeisesti pitaa 75:ta vaihtaa se tehostin, joten paasen taas mun mielipuuhaan!
Mika homma teista on kaikken v-maisin paikka Corvettea laitellessa? :wink: |
no kyl 91 vetessä se on ehdottomasti radio boxi kojelaudan takana vänkärin puolella ja sika v mäisessä paikassa ..tietysti toinen on toi yks tulppa konees, ahistaaaaaaaa
|
Quote:
Mulla on melkein joka tulppaan oma avain, joten ne ei enaa oo niin pahat vaihtaa. Kuulostaa, ett toi radio boxi on aika namu! :wink: |
C2:ssa mittaritaulun irroitus ja kiinnitys. Siinä on nakkisormien kanssa ihmeissään, kun yrittää irroittaa nopeus- ja kierroslukumittarien vaijereita irti :-)
Toinen herkkubiitti on takatukivarsien kiinnitys - yksin! |
Joo se (91) tulppa on superhanukasta, auttaa vähän kun irrottaa vänkärinpuolen sisälokasuojan (5 ruuvia)!
Mitä kautta muuten menit sinne radioon? Kerran jos purin puoli autoa enkä saanut näkyviin? Pitäis löytää antennipiuhan pää uuden satsin asennusta varten. |
joo eli paras ottaa vänkärin penkki pois ,sulaketaulunkansi pois alalta se paneeli mis on valo pois ja eiku pää jalkatilaan ja niskat on melkein nurin mut siel se on :) mul on muuten kuvii siit projektista jahka saa lisättyy tänne
|
C3 ovenkahvojen taaimmaiset pultit, ihan silkkaa hornaa päästä niihin käsiksi!
|
Onneks ei oo tarvinnu suurempia vielä tehdä, mutta mun mielestä siinä ei mikään oo kovin helposti.
|
Quote:
Kyl oli C3:n kans myös tekeminen et sai ne ********* piuhat pois tuolta mittareiden takaa...samoin korin kaks etunmaistapulttia ja sit ne toisiks taaimmaiset... tulpat on ihan hevonv****a :!: Kirjoittelen lisää kunhan vain muistan.... |
Re: V***maisin paikka Corvettea rakentaessa?
Quote:
Mä kyl sain jarrutehostimen -76 ihan ilamn suurempia vaivoja :!: :!: :!: |
C4:ssa bellhousingin eli kytkinkopan kaksi ylimpää pulttia...
Todella maukas nysvääminen ilman koneen kallistamista! C-beam:n irroitus tai kiinnitys....todella syvältä... :evil: Myös keskikonsolin riisuminen/irroitus ei ilman olutta onnistunut... Ne neljä ruuvia keskikonsolin lokeron pohjassa peitettynä jollain liimamatolla oli aika paha killeri... Jussi |
Quote:
Varmaan paasee noihin C2:n ihanuuksiin perehtymaan ton faijan pelin kaa. En malta odottaa :roll: :wink: |
Quote:
Uusien mittareiden ja piuhojen kanssa oli kiva sovittaa kojetaulua myos paikalleen! Eks noi kaks etummaista pulttia oo aika iisit, olitko purkanut kone huoneen tyhjaks vai oliks sull ilmastoinnin pahka ja jarrutehostin yms. siina tiella? |
Re: V***maisin paikka Corvettea rakentaessa?
Quote:
Tervetuloa antamaan malli suoritus paasiaisena :wink: :wink: :wink: :mrgreen: |
Quote:
:drunk: :hahano: Valilla pitaa aina ottaa vahan rauhoittavaa! :wink: |
Quote:
:???: Tuo on minullakin tähän mennessä pahin paikka... |
vaihdoin 1970 malliseen kaikki mittarivalojen polttimot ja kun en tajunnut että mittaripaneelin saa kokonaan auki löysäämällä rattiputkea myös konehuoneen puolelta, niin ei kun selälleen etupenkille pää polkimien väliin käsikopelolla vaihtamaan näppärästi lamppuja. kuskin penkkiähän en viitsinyt irroittaa.
mä oon 95 kg painava ja 186 cm pitkä enkä enää kovin notkea. kyllä oli vittumaista, mutta kesken en jättänyt ja kaikki valot palavat jälleen |
Quote:
Mulla on myos muutaman polttimon vaihto edessa, kiitos vinkista! :peace: |
Nyt muistui et jostainsyystä valojen purkaminen oli aivan per*eestä ja en muista mikä siinä hirtti, mut ei vaan meinannut luonnistua :!:
|
Quote:
Ajo valojen purkaminenko? Mulla niiden takas kasaaminen ja saataminen vei enemman aikaa!!! :wink: |
valoista tuli mieleen että viime kesän aluksi enne koneswappia poistin kaikki alipaineletkut lampuista ja pyyhkijänlukusta kun lakkasivat toimimasta. pitäis vissiin tilata nekin uudet. Mahtaakohan vika olla letkuissa vai onko siellä muitakin vaihtoehtoja?
|
Quote:
Noi alipainesailiot voi aina vuotaa... Kaikki muoviliittimet on yleensa jostain kohtaa halki. :roll: :wink: |
Quote:
Mulla taas yks alipaine letku täristeli valoista ain välillä irti :cry: No se korjaantuu! |
Quote:
Todennäköisesti ne vuotaa vähän jokapaikasta... Alipainekanistereissa on tiivisteet jotka ajan myötä kuivuu ja repee, ne voi aika helposti vaihtaa. Letkut tietty hapertuu, niille voi saada jatkoaikaa kun katkaisdee päistä sentin pari pois, sieltä ne yleensä vuotaa. Sitten on alipaine releet, joita -72:ssa on kolme, periaatteesa ne ei ole huollettavia ja maksoivat joku vuosi sitten noin 500 mummonmarkka kappale. Niitäkin kyllä voi kokeilla purkaa ja ehjätä itse, mulla on kaksi uutta ja yksi ehjätty ja hyvin se itseduunattukin vielä pelittää. |
Quote:
Mulla oli 75:sta apparin puolen ajovalon alipainesailion se kumi tottoro irti, ei muuta kun laitoin sen takas, niin taas toimii! :!: |
Quote:
tai sitten vaihtaa ne sahkoisiin... :mrgreen: |
"tai sitten vaihtaa ne sahkoisiin..."
Oliko vitsi vai onko tosiaan saatavissa joku bolt-on Biltema systeemi tuon alipainehydeemin tilalle edullisesti? Tomppa |
Quote:
Ei ollut vitsi! Kaveri kehitti muutama vuos takaperin kitin ajo valoille ja tolle pyyhkijalipalle. Itse ostin ton ajovalosetin noin 1.5 vuotta sitten. Se kayttaa Lotuksen moottoreita ja toimii aivan loistavasti. Uusin versio siita kitista kayttaa noita 90-luvun trans amin moottoreita (jotka on paljon halvemmat). ![]() |
| All times are GMT +3. The time now is 12:33. |