![]() |
Pakettikauppa
Muistaako kukaan mikä oli paikan nimi mihin niitä paketteja pysty amerikan puolella keräämään se oli täällä pari viikkoa sitten. :confused:
|
http://www.rahtiputki.fi/
:confused: |
Tuonne minäkin rekisteröidyin muutama päivä sitten... ;)
Ja olihan sitten toinenkin; http://www.bongous.com/fi/ |
Quote:
|
Quote:
|
Pakettikauppa
Rahtiputkessa ollaan:cool:
|
Quote:
|
Laitoin aamulla Rahtiputken infomeiliin kysymyksen, miten kannattaa kirjata se oma Rahtiputki-osoite PayPalin tiliin, että ei tule turhia kyselyitä.
Vastaus tuli esimerkkien kanssa ennen kuin ehdin edes seuraavan kerran muistaa koko asiaa :D Pisteet heille ! =D> |
rekisteröitymismaksu 6,15 ¤ (5,00 ¤ + alv 23 %) ???
|
Toihan vaikuttaa hyvältä idealta.
Eivät vaan taida tietää, kuinka helppoa tänne on tuoda vene Usasta, kun sitäkin palvelua sivuillaan mainostavat :confused: |
Quote:
Onnistuuko se? Mä luulin, että pitää olla kortti oikeesti USAn osoitteeseen rekisteröity että onnistuu paypaliin? Maksut sun muut on USA osoitteella eBayssa ja vettepuljuissa onnistunut hyvin vaikka paypal onkin kotisuomen osoitteella. |
Quote:
Nettikaupoissa billing address tänne Suomeen ja shipping tonne varastolle. Kyselyitä ei ole tullut. |
mun paypal-tilillä taitaa olla kolme shipping osotetta,2 usaan ja yks suåmeen ja maksuosote turggusessa.ebayssä vaan menee joskus huudot vituiksi,kun maksuosote pitäs olla myös jenkkilään...
...vai olikohan se paypal..:confused: |
Just äsken ostelin ebaysta jotain ja sinne pystyi tosiaan syöttämään sen shipping osoitteen jenkkeihin, niin ei automaattisesti enää tarjoa rahtia ulkomaille.
Verkkokauppaan, jossa äsken asioin, tuli juurikin noin, että shippaus Rahtiputkeen ja Billing suomeen :) |
Näin mullakin.. Ebayssä oletuksena USA osoite ja tili/kortit suomeen rek. tosi harvoin ostos ei onnistu, koska tili rek. suomeen.
Mutta PayPal ei mielestäni noita kortteja suostu USAlaiseksi merkkaamaan jos ei asia näin ole |
Me ollaan mainostettu Rahtiputkea liikaa täällä Sharkissa... :D
" Tiedote 4.2.2011 Korkeasta kuormitustilanteesta johtuen emme toisaiseksi voi ottaa palveluun uusia käyttäjiä. Arvioimme sulun kestävän muutamia päiviä. Näillä toimilla haluamme varmistaa palvelun luotettavuuden sekä antaa aikaa kapasiteettimme hallitulle nostolle. Vanhat käyttäjät voivat kirjautua palveluun ja käyttää Rahtiputkea normaalisti, eli lähettää tavaraa varastolle sekä kotiuttaa lähetyksiä. Pyydämme käyttäjiksi haluavilta kärsivällisyyttä sekä vanhoilta käyttäjiltämme ymmärrystä kuormitustilanteen aiheuttamille viiveille kirjauksissa sekä lähetyksissä. Yhteistyöterveisin, Rahtiputki Oy " |
No millaiset ovat kokemukset Rahtiputkesta nyt kun sitä on käytetty jo jonkin aikaa?
|
Yhden satsin tavaraa keväällä sitä kautta otin.
Oli Corvette Centralia ja lukuisia ebay ostoksia jotka keräsin Rahtiputkeen ja sitten yhtenä lähetyksenä suomeen. Palvelu toimi ihan asiallisesti, parin isomman kevyen osan kanssa meni tilavuusmittaus uusiksi, jonka jälkeen tuli oikeat mitat niihin ja rahti oli oikein. Isoa ja kevyttä ei kannata tilata, mutta sama homma kaikissa rahdeissa. Esim . C5 penkin istuimen pehmuste. Seuranta ja osien saapumisilmoitukset toimivat hyvin. Hieman aikaa menee siihen, kun kaikki tilaukset riveittäin naputtelee Rahtiputken sivuille. Mutta ei mikään ylitsepääsemätön homma ole. Hyvä puoli on se että pakkaavat tavaroita uudelleen laatikoihin, jos tulevat isommissa laatikoissa. Ihan postitiivinen käyttökokemus oli. |
Jotain hässäkää työkaverilla joka otti vanteet renkaineen. En tarkempaan muista miten kaikki meni. Isoa summaa olisivat tarjonneet että lähettää DHL:n varastosta Vantaalta lähettää tänne periferiaan kun kaveri vielä luuli että kuuluu kotimaan rahti hintaan kuten alkuun taisi olla
|
Ok, kiitoksia.
Kauanko kamoja sai kerätä varastolle ennen kuin on pakko toimittaa? Koitin ettiä tietoa sivuilta mutta johonkin se on piilotettu. Pari pakettia nyt menossa sinnepäin. |
Kuukausi on maksutonta säilytystä, laskettuna siitä kun ensimmäinen paketti saapuu varastoon.
Sitä en tiedä mitä varastointimaksu on tuon kuukauden jälkeen. Nipan postiin kommentoisin vielä että merirahdissa ainakin oli se halvin vaihtoehto, että noutaa ne itse jostain päin suomea varastosta, kun kontti purettu. Vaihtoehtona myös ainakin keväällä oli perille toimituskin, hintaa toki lisää. Lentorahti tulee aina perille asti. |
Kaverille on rahtiputki toimittanut tavarat ihan moitteetta. Varaosat tulivat kotiovelle, uskaltaa suositella.
|
Omat kokemukset tähän mennessä Rahtiputkesta:
1. eka merirahtisetti maksettu 25.10. Sen jälkeen ei minkäänmoista tiedotetta siitä milloin kama on oikeasti rahdattu tai milloin sitä voisi odottaa. En löydä tietoa myöskään sivustolta. 2. olen keräillyt settiä varastoon lentorahtia varten. 3 lähetystä näyttää olevan hukassa. Tracking näyttää, että 2 niistä on toimitettu viikkoja sitten Rahtiputkelle mutta ne edelleen roikkuvat saapuvissa. 1 keikasta mulla ei vielä ole toimitusvahvistusta mutta sekin on lähetetty jo 19.12. Eniten alkaa painaa asiassa se, että Rahtiputki ei vastaa mitenkään meileihin kun tiedustelen näistä keikoista. Istun siis täällä himassa enkä voi kotiuttaa (shippauttaa) kamoja kun homma ei etene mihinkään. Päivät juoksevat ja kohta varastointi muuttuu maksulliseksi. Asiakaspalvelussa olisi roimasti parantamisen varaa. Se mitä yritys- tai edes yksityisasiakkaana en kaipaa on epävarmuus rahojeni kohtalosta. Ei siis mitenkään tyytyväinen olo tällä hetkellä. :( |
Toihan on peest. Just kun näytti hyvältä alkoikin tökkimään tuokin palvelu.
Ei rohkaise tilaamaan tuo edellinen viesti. |
Onko kukaan tätä kokeillu? http://www.finn-us.com/
|
Quote:
on ainakin piha täynnä siellä:D |
Quote:
Automaattiviesteillä taas ei ole mitään arvoa. Mutta, tässä tapauksessa ei tule edes niitä. Itse luulen, että kamat ovat kyllä saapuneet mutta työn touhussa ne on vain jääneet merkitsemättä. Nyt kun ovat purkaneet lootat/kuoret ja yhdistäneet ~70 lähetystä (á 1-15 tuotetta/osaa) niin onkin jälkikäteen vaikeampi setviä sieltä joukosta onko jokainen nippeli jo huomioitu. Kysyisivät sitten vaikka multa vinkkiä miten tunnistaa nämä kadoksissa olevat kamat. Toinen vaihtoehto on, että lähettäjä laittoi minut yksilöivän Attn -tunnuksen väärin ja kama on joko jonkun muun hyllypaikassa tai epäselvien kasassa. Ei pitäis olla vaikea setviä. Ja kolmas ja pahin vaihtoehto tietty on se, että USPS virkailija veti kamat ohi ja väärensi trackingin tai kaikista huonoin eli Rahtiputken varastotyöntekijä otti joululahjat firman varastosta mutta tässä vaiheessa ei ole vielä aihetta epäillä kumpaakaan. |
Quote:
|
Quote:
Joo kokemuksia kaivattaisiin! Eivät kerro sivuillaan toimitusajoistaan mitään:scratch: Muuten vaikuttaisi varsin asialliselta mestalta, kun kuukausimaksuja tai avausmaksuakaan ei ilmeisesti ole... Ja mihinkä ne paketit suomessa toimitetaan, siis yrityksen puolesta? Toki posti tuo vaikka minne kun lisämaksusta päästään yhteisymmärrykseen. |
Quote:
Sanoisin, että on Halmari shipping co.n kanssa "yhteistyötä" tekevä yritys ( www.halmari.com ) koska osoite sama. Muistelisin, että Mr. Halmari puhui että heidän tiloissaan on firma joka myös hoitelee noita yksittäispakettien rahteja. Eli ainakin Houstonin osalta sanoisin, että on luotettavissa käsissä :thumrigh: Tarkemmin tietämättä arvelen, että Houstonista lähtee väh. 2 konttia kuukaudessa. Tulee Hämeenlinnaan missä etelä-suomen sijoitus hoitelee tullauksen eli omat paketit saa noutaa Hml:stä |
Quote:
Pari vuotta sitten kun juttelin Mr. Halmari seniorin kanssa, hän kertoi että on myynyt heidän Halmari-toiminimellä Californiassa toimivan yksikön pois ja juuri sen kautta tuli samoihin aikoihin mun auto Hämeenlinnaan. Käsittääkseni tuolla finn-us.com sivustolla yhteystiedoissa oleva Petteri on se ostaja. Jos oikein muistan, niin oli ollut Halmarin palkkalistoilla ennen kauppaa. Ainakin mun auto tuli kaikin puolin asiallisesti LA;sta suomeen, toki satamaan viennin ja kontin lähdön välillä kului turhan pitkään, parisen viikkoa jos en ihan väärin muista. |
Noniin, updeittiä R-Putken suhteen. Tänään kommunikointi alkoi taas - ei selitystä mutta pahoittelut. No, hyvä niin. Funtsin, että ehkä firma on mallia mies ja koira ja mies oli viikon Espanjassa ja koira ei osaa käyttää meiliä? ;)
No, anyways. Nyt tuli kuitenkin meileihini senverran tulosta, että 2/3 hukassa olevista keikoista on tänään etsitty ja löydetty. Eli noin $330 edestä kamaa löytyi ja enää yksi hukassa mutta onneksi sen arvo vain vajaa $10. Merkittävä parannus vrt. eiliset fiilikset. Merirahtikeikastakin tuli infoa mutta ei sellaista, jota olisin halunnut kuulla: "Laiva xyz 12 on joutunut erittäin kovaan merenkäyntiin matkalla USA:sta Hampurin satamaan. Osa kannella olleista konteista ja muista kuljetusyksiköistä on vaurioitunut ja ne joudutaan purkamaan Hampurissa toiseen laituriin selvitystä varten. Tällä hetkellä Rahtiputkella ei ole tarkkaa tietoa kotiutuksenne kunnosta tai mahdollisista vaurioista. Kotiutuksen saapuminen Helsinkiin viivästyy asian käsittelyn takia. Palaamme asiaan heti, kun tiedämme enemmän." :( Tätä ei tietty voi pistää kenenkään syyksi mutta välillä kyllä tuntuu, ettei aina oikein mene putkeen... ](*,) |
Ja vielä seuraava update. Samantien tulikin viesti, että viimeinenkin hukkakeikka on löytynyt. \\:D/ Eli kaikki em. keikat olivat tulleet sisään 2-3 viikkoa sitten mutta jostain syystä jääneet roikkumaan saapuviin. En tiedä, että oliko ne laitettu minun kasaani mutta unohdettu logata sisään vai olivatko ne jossain kaikinpuolin unohdettuna tai tunnistamattomina.
No, sama se minun näkövinkkelistäni kunhan vaan kaikki löytyy ja toivottavasti tulee perillekin. |
Quote:
Jossain kasan pohjalla makoilleet ja kasa saatu syystä tai toisesta purettua ja tavarat "löytyneet". Duunarit tullu joulunvietosta. |
Mulle tuli tänään taas pitkästä aikaa Rahtiputken lähetys. NY:n varastolta, jonne mun hyllypaikka keväällä siirrettiin. Tavaraa oli useammalta toimittajalta (Zip, Rockauto, Chicaco Corvette, Crane Corvette ja useampi sekalainen ebay-kauppias).
Tuoterivejä oli luokkaa 4-5 aanelosta printattuna täyteen ja esim. Holleyn ruuvit+muut pikkuhilppeet aikalailla hankalia hahmotettavia ulkopuoliselle. Kaikki oli mukana eikä mitään ollut särkynyt. NY:n varastolla osaavat pakata hyvin, siihen kiinnitin huomiota jo keväällä, jolloin sieltä viimeksi tuli tavaraa. |
Mulla on myös NY:ssä. 80+ toimitusta, joissa noin 250+ yksittäistä nippeliä. Onhan siinä setvimistä jos menee avaamaan esim. monta lähetystä kerrallaan levälleen pöydälle. Helposti menee laskuissaan sekaisin. Eli se sisääntulovaihe ja kamojen setviminen tulee olla hyvin suunniteltu. Kun kamat menevät sekaisin niin ne voi olla lähes mahdoton enää setviä jälkikäteen.
Rahtiputkelta tuli tänään selitys sekaannukselle: Quote:
|
Mikäs on paras tapa roudata kamaa Saksasta Suomeen? Tarve olisi palvelulle, joka noutaa kamat ja toimittaa minulle perille. Nyt kyseessä oleva kama on noin 30kg ja 1mx70cmx30cm. Myyjä ei ole halukas shippaamaan.
1. perinteinen rahtifirma tyyliin DVS 2. joku kuriirifirma tyyliin TNT tai DHL Miten tommonen järkevimmin hoituisi? Eli helppo järjestää ja järkevät kustannukset. ? |
Quote:
Mä oon käyttänyt Saksasta TNT:tä ja UPS:sää lava ja pakettipalveluna. Economylla maarahtina pitäisi olla ihan järkihintasta. Ne noutaa, pyydät myyjää vaan tilaamaan noudon. |
Tässä tapauksessa minä varmasti joutuisin tilaamaan noudon tästä päästä.
|
Voihan räpylä, Rahtiputki lopettaa meriahtauksen. Jatkossa saa enää vain lentona. :(
Samalla homma menee kansainväliseksi eli saas nähdä millaiseksi homma muuttuu asiakas- ja tavaravirtojen moninkertaistuessa. |
Tilasin viikonloppuna pari pakettia rahtiputken New Yorkin varastolle. FedEx;in trackingista seurasin että olivat kolme päivää matkalla ja eilen illalla yhdentoista aikoihin tuli FedEx;iltä meili, että molemmat paketit toimitettu. Äsken putkahti Rahtiputkelta kaks meiliä, että paketit kirjattu. Siis 20h meni siitä kun kuittasivat paketit vastaanotetuiksi. En pidä ollenkaan huonona suorituksena :)
Jotain pitäis vielä tilailla samaan kuormaan ennen kotiutusta. |
Updeittiä mun Rahtiputki-kokemuksiin: kumpikin keikka tuli lopulta perille, ehjänä ja erittäin hyvin pakattuna. :salut:
|
vanteet tätä kautta
Onkos kellään kokemusta vanteiden tilaamisesta tätä kautta? C5 kaipais isompaa pyörää kesäksi ja olen miettinyt vaihtoehtoja mistä tilaisin.
Millaisella rahdeille olette saaneet vanteita Jenkeistä tänne koto Suomeen? Laskin esimerkkinä rahtiputken laskurilla 1000 taalan vanteille hinnan. Loppuhinnaksi tuli tulleineen, alvineen ja rahtineen 1360¤. (laitoin painoksi 60kg, rahdiksi tuli 318¤ alv 0%). Monet firmat, esim. Corvette Wheels ja Eastcoastvette, tarjoavat ilmaista rahtia maan sisällä, joten kokonaishinnaksi taitaisi jäädä tuo laskurin antama hinta? Onko kellään kokemusta esimerkiksi em. firmojen rahdeista. Kannattaako sotkea rahtiputkea tms. väliin vai tilata Suomeen suoraan noista vanteita myyvistä putiikeista. |
Quote:
<itse ostin kuvan mukaiset vanteet, koko 19/20" hinta 1350 euroa Oulusta. Paaaljon halvemmalla sai kuin esim. Jenkeistä. http://www.google.fi/imgres?q=corvet...1t:429,r:3,s:0 |
Samansuuntaisen tarjouksen Crayn vanteista sain Autotekiltä, niitä ei kannata Jenkeistä tilailla.
Mutta jos muunlaiset vanteet haluaa niin Suomesta ei taidakaan löytyä? Itseäni kiinnostaisi jotkut tämän tyyppiset ratkaisut 18/19 tai 19/19 kokoisina: http://www.corvette-wheels.com/c6-z0...tion-grey.html tai http://www.eastcoastvette.com/p-2974...04-c5-z06.aspx |
Quote:
|
Quote:
Jep, näin Rahtiputken laskurin mukaan kokonaispaino 60 kg tuotteiden lkm 4 kpl tuotteiden arvo 1000 taalaa tulliprosentti 3% ( laitoin arviolta) lentorahtina Tulos: tilauksen arvo 764¤ rahtimaksu 318¤ (alv 0%) tullimaksu 23¤ ALV yht 249¤ (josta 73 euroa rahdin yhteydessä) kuljetus vakuutus 21¤ yht. n. 1374¤ |
No ei paha mun mielestä kun ottaa huomioon vannelootien koon. Mulla oli justiinsa 71kg 506€, tuotteita oli pirun monta ja lootia lopulta 4kpl.
Sehän on nyt niin, että sieltä ei enää saa rahtihintaa etukäteen vaan vasta sitten kun kamat on kerätty ja oikeasti punnittu. Ja sittenhän on myöhäistä tehdä enää asialle mitään nyt kun merirahtioptio poistui. |
Veikkaan että lentona ei neljää vannetta tohon rahaan tule. Corvette-wheels on yhtäkuin Supervettes ja mulla loistavia kokemuksia. Niiden rahti on kilpailukykyinen ainakin oli kun omia tilasin.
|
Niin, jos ei kiire ole niin kannattaa koittaa saada johonkin konttikyytiin. Vielä ehtis ennen kesää.
|
| All times are GMT +3. The time now is 10:25. |