FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Kaasari vai ruisku? (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=175)

Harri -76 17.03.2004 15:05

Kaasari vai ruisku?

Miks ja mitä hyvää löydätte kummastakin ja sit myös ne huonot puolet :?:

groovyjay 17.03.2004 15:51

Re: Kaasari vai ruisku?

Quote:

Originally Posted by Harri -76

Joku vois kauhistella ruiskujen hintaa, mutta muuta huonoa siina ei mun mielesta oo... :D

Harri -76 17.03.2004 15:53

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Quote:

Joku vois kauhistella ruiskujen hintaa, mutta muuta huonoa siina ei mun mielesta oo... :D

Mitäs ruiskua kannattas käyttää ja mites sit sen tietokoneen kans, ku pitäs olla kannettava!!! Miten ne tehot sit et loppuuko siel yty jos haluaakin myöhemmin lisää niin mitä muutoksi pitää tehä... niin ja ne hiinnat PALJON :?:

groovyjay 17.03.2004 15:56

Quote:

Quote:

Quote:

Mitäs ruiskua kannattas käyttää ja mites sit sen tietokoneen kans, ku pitäs olla kannettava!!! Miten ne tehot sit et loppuuko siel yty jos haluaakin myöhemmin lisää niin mitä muutoksi pitää tehä... niin ja ne hiinnat PALJON :?:

EFI on yleensa aika flexible, eli niita on helppo saataa moottori muutksia vastaaviksi. hyva all around EFI vois olla vaikka taa:

http://www.corvetteforum.net/c3/zwed.../efi/efi_1.htm

Tosta Commanderista on kai 2 eri mallia ja se toinen on aika palikka ja se toinen tarjoaa laajan saato skaalan.

Harri -76 17.03.2004 16:03

Quote:

Quote:

Quote:

Quote:

EFI on yleensa aika flexible, eli niita on helppo saataa moottori muutksia vastaaviksi. hyva all around EFI vois olla vaikka taa:

http://www.corvetteforum.net/c3/zwed.../efi/efi_1.htm

Tosta Commanderista on kai 2 eri mallia ja se toinen on aika palikka ja se toinen tarjoaa laajan saato skaalan.

Kaverihan oli aikalailla sitä mieltä et kaasaril ei tee mitään...häh :?: No ihan hienolt vvaikutti, mut se vaan maksaa :!:

Harri -76 17.03.2004 16:09

Noi Holleyn systeemi oli yli 2000 dollaria ja edelin noin 2000... vaik varastas pankin niin mun budjetti ei annaperiksi... pitänee vain uskotella itselleen, et kaasari on parempi :!: On siinäkin kuitenkin omat hyvät puolensa ja varsinkin se hinta :wink: :!:

coupe74 17.03.2004 16:24

kaasarilla tulee toi omakin pulkka.. mut sitten kun niitten ahtimien kanssa joskus aletaan pelleilemään niin laitetaan ruutta.. etuihin laskisin naurettavan helppo säätö ja saa sytty puolen samalla kohilleen, rajottimet sun muut..

Finnshark 18.03.2004 07:34

Monella taitaa olla kauhu ruiskun sähköpuolen kanssa. Mieluummin säätävät tuttuun tapaan tapaan kaasaria kuin opiskelevat ruiskujen sähkötekniikkaa... Tällainen kuva on ainakin itselleni jäänyt.

Kyllä sitä ruiskujuttua olisi tarkoitus jossain vaiheessa pellin alle väkertää. Kunhan nyt ensin saa budjetin kuntoon... :wink:

Harri -76 18.03.2004 09:42

Quote:

Originally Posted by Finnshark
Monella taitaa olla kauhu ruiskun sähköpuolen kanssa. Mieluummin säätävät tuttuun tapaan tapaan kaasaria kuin opiskelevat ruiskujen sähkötekniikkaa... Tällainen kuva on ainakin itselleni jäänyt.

Kyllä sitä ruiskujuttua olisi tarkoitus jossain vaiheessa pellin alle väkertää. Kunhan nyt ensin saa budjetin kuntoon... :wink:

Säpä sen sanoit :!: Heti laittaisin jos olis rahaa :!: Kun on varautunut johonkin budjettiin niin on vaikea yht'äkkiä tempoa jostain noin 1500-2000 dollaria plus kannettava toosa :!: :cry:

Harri -76 18.03.2004 10:12

Tuli vain mieleen, kun teitä me kaikki olemme kiinnostunieta ruiskuista, mutta se hinta kaivaa... vois tehdä könttätilauksen ja pyytää tarjousta :idea: Esim viiskin satsia niin kyl hinta tippuis jo :!: :wink:

juzzi 18.03.2004 10:18

Ei kannettavan tarvitse olla kummoinen kun nuo säätöohjelmat toimii...

Itse kävelin aikanaan virman mikrotuki-hlö:n luokse ja kysyin olisiko jotain vanhoja läppäreitä ostettavana....

Tyrkkäsi 3kpl IBM:n notebookkeja kouraa ja totes "pidä hyvänäs!" !!??
:shock:
...eihän niissä ollut kuin 486 prossa ja ehkä 30Mhz mutta widows 95 pelitti... sekin oli jo luksusta koska oma haltekki käyttää vielä DOS pohjaisia ohjelmia.

... haltekki E6GM maksoi aikanaan 3500 FIM uutena... eli about 600€.
Ja on aivan riittävä ohjain suurimmalle osalle käyttäjistä.

Monasti kun on ensiksi yrittänyt päästä halvalla onkin loppujenlopuksi päätynyt maksamaan enemmän....tässä ecu/efi asiassa olin onneksi viisas enkä lähtenyt sirujen polttelu linjalle.

Jussi

groovyjay 18.03.2004 14:57

Quote:

Noi Holleyn systeemi oli yli 2000 dollaria ja edelin noin 2000... vaik varastas pankin niin mun budjetti ei annaperiksi... pitänee vain uskotella itselleen, et kaasari on parempi :!: On siinäkin kuitenkin omat hyvät puolensa ja varsinkin se hinta :wink: :!:

Ei siina kaasarissa mitaan, jos se vaan toimii hyvin omassa koneessa. Ton ruiskun voi aina laittaa myohemminkin! :wink:

groovyjay 18.03.2004 14:58

Quote:

Originally Posted by coupe74
etuihin laskisin naurettavan helppo säätö ja saa sytty puolen samalla kohilleen, rajottimet sun muut..

:yes: :yes:

groovyjay 18.03.2004 15:00

Quote:

Moni vanhempi harrastaja varmaan vieroksui aluks just tota tietokone osuutta tossa saatamisessa. Mutta nyt kun kayttojarjestelamat on tehty niin helpoiks, on myos ruiskut yleistyneet sikana. Ruiskulla auto on helppo saataa, naytolta nakee koko ajan mita moottorissa tapahtuu ja miten saadot vaikuttavat mihinkin. :!:

groovyjay 18.03.2004 15:02

Quote:

Säpä sen sanoit :!: Heti laittaisin jos olis rahaa :!: Kun on varautunut johonkin budjettiin niin on vaikea yht'äkkiä tempoa jostain noin 1500-2000 dollaria plus kannettava toosa :!: :cry:

Kannattaa vaan pysya budjetissa ja laittaa toi ruisku, vaikka jossain myohemmassa vaiheessa. Noita lap toppeja saa nykyaan jo aika halvalla, ja suoritus arvot ei tartte olla mitaan huippuluokkaa... :!:

groovyjay 18.03.2004 15:02

Quote:

Tuli vain mieleen, kun teitä me kaikki olemme kiinnostunieta ruiskuista, mutta se hinta kaivaa... vois tehdä könttätilauksen ja pyytää tarjousta :idea: Esim viiskin satsia niin kyl hinta tippuis jo :!: :wink:

Laitetaanko Hoganille mailia? :wink:

groovyjay 18.03.2004 15:04

Quote:

Originally Posted by juzzi
Ei kannettavan tarvitse olla kummoinen kun nuo säätöohjelmat toimii...

Itse kävelin aikanaan virman mikrotuki-hlö:n luokse ja kysyin olisiko jotain vanhoja läppäreitä ostettavana....

Tyrkkäsi 3kpl IBM:n notebookkeja kouraa ja totes "pidä hyvänäs!" !!??
:shock:
...eihän niissä ollut kuin 486 prossa ja ehkä 30Mhz mutta widows 95 pelitti... sekin oli jo luksusta koska oma haltekki käyttää vielä DOS pohjaisia ohjelmia.

... haltekki E6GM maksoi aikanaan 3500 FIM uutena... eli about 600€.
Ja on aivan riittävä ohjain suurimmalle osalle käyttäjistä.

Monasti kun on ensiksi yrittänyt päästä halvalla onkin loppujenlopuksi päätynyt maksamaan enemmän....tässä ecu/efi asiassa olin onneksi viisas enkä lähtenyt sirujen polttelu linjalle.

Jussi

Hyvin sanottu. Mites muuten, kayttaako kukaan kotimaista Hestec:ia omassa autossaan (ei tarvii olla Corvette) kuulemma ihan laatu tuote, millainen esim Haltec:n verrattuna? :?:

coupe74 19.03.2004 08:23

Quote:

Hyvin sanottu. Mites muuten, kayttaako kukaan kotimaista Hestec:ia omassa autossaan (ei tarvii olla Corvette) kuulemma ihan laatu tuote, millainen esim Haltec:n verrattuna? :?:

eräs kilpaa opelilla ajava kertoi hestecin etuihin huollon/korjauksen helppous, kun löytyy kotomaasta,ei tartte lähetellä minnekkään :roll:
eiköhän molemmat aja asiansa, omakohtaisia kokemuksia ei ole..vielä :mrgreen:

groovyjay 19.03.2004 13:46

Quote:

Originally Posted by coupe74
eräs kilpaa opelilla ajava kertoi hestecin etuihin huollon/korjauksen helppous, kun löytyy kotomaasta,ei tartte lähetellä minnekkään :roll:
eiköhän molemmat aja asiansa, omakohtaisia kokemuksia ei ole..vielä :mrgreen:

Opel Haverinen tota on aina jaksanut ylistaa, ja monet muut kayttaa sita myos. Oishan siina yks tapa taas suosia suomalaista!

Hemmo 19.03.2004 13:53

Quote:

:yes: Kannatettava idea !
Itsellänikin on ruiskun hankinta ollut tapetilla jo pari vuotta, mutta hankintahinta on aina tökkiny.

Viimeksi oon katellu Englantilaista DTA ruuttaa, jota muutama suomalainen firmakin kauppaa.
http://www.dtafast.co.uk/

Mahtaako kellään olla kokemusta/tietoa kyseisen vekottimen toiminnasta/toimimattomuudesta ?

Lisäksi pitäisi tietty saada jostain näyttävän näköinen imusarja :confused2:

groovyjay 19.03.2004 13:58

Quote:

Originally Posted by Hemmo
:yes: Kannatettava idea !
Itsellänikin on ruiskun hankinta ollut tapetilla jo pari vuotta, mutta hankintahinta on aina tökkiny.

Viimeksi oon katellu Englantilaista DTA ruuttaa, jota muutama suomalainen firmakin kauppaa.
http://www.dtafast.co.uk/

Mahtaako kellään olla kokemusta/tietoa kyseisen vekottimen toiminnasta/toimimattomuudesta ?

Lisäksi pitäisi tietty saada jostain näyttävän näköinen imusarja :confused2:

Terve hemmo! Kiva nahda sut taalla postaamassa. Ootko kerinnyt omaa autoa laittamaan? Saitko Killer lightsit asennettua? Pitaa perehtya tohon DTA:han enemmankin, EFI vaihtoehtoja on nykyaan sikana, mika o vain hyva juttu! :cool:

Hemmo 19.03.2004 14:56

Quote:

Terve hemmo! Kiva nahda sut taalla postaamassa. Ootko kerinnyt omaa autoa laittamaan? Saitko Killer lightsit asennettua? Pitaa perehtya tohon DTA:han enemmankin, EFI vaihtoehtoja on nykyaan sikana, mika o vain hyva juttu! :cool:

Moro,

Juu vahingossa eksyin tänne pari päivää sitten, tuntuu olevan ihan vilkasta keskustelua. Jotenkin tuntuu vaan hassulta lukea näitä juttuja suomeksi :D
Kyllä on auton laitto ollut pienissä. Joululomalla piti valot asentaa, mutta mutta...
talon rakennus ja töiden teko tahtoo haitata harrastuksia... :roll:
Mutta eiköhän sitä jotain ehdi saamaan aikaan ennen kesää. Pakko saada vekotin liikenteeseen tavalla tai toisella, sen verran alkaa polttelemaan kun kevät etenee :nervious:

Finnshark 19.03.2004 15:03

Tervetuloa Hemmo mukaan suomeksi kirjoittelemaan! :wink: Hetken kun ihmettelee niin kyllä se suomeksikin taittuu... :cool:

groovyjay 19.03.2004 15:04

Quote:

Moro,

Juu vahingossa eksyin tänne pari päivää sitten, tuntuu olevan ihan vilkasta keskustelua. Jotenkin tuntuu vaan hassulta lukea näitä juttuja suomeksi :D
Kyllä on auton laitto ollut pienissä. Joululomalla piti valot asentaa, mutta mutta...
talon rakennus ja töiden teko tahtoo haitata harrastuksia... :roll:
Mutta eiköhän sitä jotain ehdi saamaan aikaan ennen kesää. Pakko saada vekotin liikenteeseen tavalla tai toisella, sen verran alkaa polttelemaan kun kevät etenee :nervious:

Hyvin on lahtenyt tosiaan kaytiin. Kiva saada lisaa tuttuja nimia tanne. Tuliko sun pakettis muuten niilla TA:n moottoreilla vai niilla samoilla ku mulla on? Tarviitko apua asennuksessa? :?:

Hemmo 19.03.2004 15:26

Quote:

Hyvin on lahtenyt tosiaan kaytiin. Kiva saada lisaa tuttuja nimia tanne. Tuliko sun pakettis muuten niilla TA:n moottoreilla vai niilla samoilla ku mulla on? Tarviitko apua asennuksessa? :?:

Tuli TA:n moteilla, voi olla että joutuu melko tavalla päätä raapimaan vaikka Chrissiltä tuli hyvät ohjeet ja vinkkejä :D
Ootko millon tulossa kotimaan suuntaan ? Voisin tulla "lunttaamaan" sulta asennuksen... :confused2:

groovyjay 19.03.2004 15:49

Quote:

Tuli TA:n moteilla, voi olla että joutuu melko tavalla päätä raapimaan vaikka Chrissiltä tuli hyvät ohjeet ja vinkkejä :D
Ootko millon tulossa kotimaan suuntaan ? Voisin tulla "lunttaamaan" sulta asennuksen... :confused2:

Nyt kun tuli puheeks, niin oon itse asiassa tulossa taas ens keskiviikkona, joten tervetuloa vaan pistatymaan. Auto menee myos American Car Show:hun, joten siellakin vois treffata! :!:

Hemmo 19.03.2004 18:56

Quote:

Tervetuloa Hemmo mukaan suomeksi kirjoittelemaan! :wink: Hetken kun ihmettelee niin kyllä se suomeksikin taittuu... :cool:

Kiitos kiitos !
Täällähän tuntuu olevan koko CF:n asiantunteva suomalais kööri paikalla :cool: Taitaa jatkossa jäädäkin CF vähemmälle seurannalle :wink:

Hemmo 19.03.2004 19:02

Quote:

Nyt kun tuli puheeks, niin oon itse asiassa tulossa taas ens keskiviikkona, joten tervetuloa vaan pistatymaan. Auto menee myos American Car Show:hun, joten siellakin vois treffata! :!:

Hieno juttu! soittelen loppuviikosta...
Viime vuonna uhkasin jo että siirryn Tampereen shown kävijäksi, mutta nythän on sitten pakko vielä käydä ACS läpi, kun siellä kerran on "eurojen" välissä jotain nähtävääkin :wink:

groovyjay 19.03.2004 19:03

Quote:

Kiitos kiitos !
Täällähän tuntuu olevan koko CF:n asiantunteva suomalais kööri paikalla :cool: Taitaa jatkossa jäädäkin CF vähemmälle seurannalle :wink:

:hahano: :drunk: Oliks sulla muuten sita mun yhta videota, missa nakyy toi sahkoisten ajovalomekanismin toiminta? :?:

Harri -76 19.03.2004 19:06

Quote:

Quote:

Kiitos kiitos !

Kiitos kiitos jos toi oli osoitettu koko poppoolle :razz: :!: :wink:

groovyjay 19.03.2004 19:10

Quote:

Kiitos kiitos jos toi oli ositettu koko poppoolle :razz: :!: :wink:

Anonymous 19.03.2004 19:29

Quote:

Kiitos kiitos jos toi oli osoitettu koko poppoolle :razz: :!: :wink:

Tottakai :yes: :D ...tosin itseäni en laskenut mukaan... :mrgreen:

Hemmo 19.03.2004 19:30

Perhana... empä huomannu logata sisään tossa edellisessä :oops:
no multa se kuitenkin tuli...

Hemmo 19.03.2004 19:33

Nyt ollaan kyllä aavistus eksytty aiheesta... :mrgreen:
Saataskohan me kokoon jonkun näkönen kimppa diili noista ruiskuista :?:
Olis kiva pistää se paikalleen jo tulevaksi kesäksi...

groovyjay 19.03.2004 19:36

Quote:

Onko mitaan kotimaisia varteen otettavia vaihtoehtoja?

Hemmo 19.03.2004 20:07

Quote:

Hestecin poikia kävin joku vuosi ACSssa jututtamassa.
Nythän näyttäisi tulleen juuri uusi Windows pohjainen softakin heiltä.
Järvenpäästäkin löytyy jälleenmyyjä Hestecille, siellähän vois käydä porukalla juttelemassa aiheesta.

groovyjay 19.03.2004 21:19

Quote:

Quote:

Hestecin poikia kävin joku vuosi ACSssa jututtamassa.
Nythän näyttäisi tulleen juuri uusi Windows pohjainen softakin heiltä.
Järvenpäästäkin löytyy jälleenmyyjä Hestecille, siellähän vois käydä porukalla juttelemassa aiheesta.

Kaydaan ihmeessa! :cool:

Harri -76 20.03.2004 11:47

Quote:

Varmasti saadaan, kun vain tilaajia olis nyt muutamia :!: Jos tavara on hyvää ja miellyttää mua niin olen mukana :!: Täytyy vain hankkia rahat, mut se ei vie kuin kuukauden päivät, et sit voin olla mukana :!: Yks olis esim. ACS:ssa jututtaa jälleenmyyjiä k9impassa ja näin lähestyä asiaa... pitäs vaan sopia päivä ja aika, et miten nähtäs Showssa :!:

coupe74 22.03.2004 08:24

hömm... :mrgreen:

kuulostellaanmpa tilannetta.. JOS(????) jos budjettia saisin tarkistettua niin voisin olla mukana :cool: :roll:

Hemmo 22.03.2004 09:02

Quote:

...Yks olis esim. ACS:ssa jututtaa jälleenmyyjiä k9impassa ja näin lähestyä asiaa... pitäs vaan sopia päivä ja aika, et miten nähtäs Showssa :!:

Näin vois tehdä... kelläs oli niitä vapareita :?: :mrgreen:

coupe74 22.03.2004 09:52

Quote:

Quote:

Varmasti saadaan, kun vain tilaajia olis nyt muutamia :!: Jos tavara on hyvää ja miellyttää mua niin olen mukana :!: Täytyy vain hankkia rahat, mut se ei vie kuin kuukauden päivät, et sit voin olla mukana :!: Yks olis esim. ACS:ssa jututtaa jälleenmyyjiä k9impassa ja näin lähestyä asiaa... pitäs vaan sopia päivä ja aika, et miten nähtäs Showssa :!:

tuota..itse ainakin perjantaina olen maisemissa..ja jos jää :drunk: päälle niin varmaan myös lauantainakin :twisted:

Finnshark 22.03.2004 12:22

Harmi että itselläni ei ole vielä varaa ruiskujuttuihin, mutta mielelläni tulen mukaan jutustelutuokioihin. Hesassa olen paikalla perjantain ja lauantain täyspäiväisesti... Joten jos jonnekin sovitte meettinkiä niin ilmoitelkaa! :wink:

Harri -76 22.03.2004 13:24

Quote:

Quote:

...Yks olis esim. ACS:ssa jututtaa jälleenmyyjiä k9impassa ja näin lähestyä asiaa... pitäs vaan sopia päivä ja aika, et miten nähtäs Showssa :!:

Näin vois tehdä... kelläs oli niitä vapareita :?: :mrgreen:

Vapareita ei ole mut muuten olen ihan vapaa tulemaan mikä päivä hyvänsä :!: :wink:

groovyjay 22.03.2004 14:49

Quote:

Harmi että itselläni ei ole vielä varaa ruiskujuttuihin, mutta mielelläni tulen mukaan jutustelutuokioihin. Hesassa olen paikalla perjantain ja lauantain täyspäiväisesti... Joten jos jonnekin sovitte meettinkiä niin ilmoitelkaa! :wink:

Itse myos perjantaina ja lauantaina paikalla, joten oisko toi perjantai paras paiva kaikille? :?:

coupe74 22.03.2004 15:50

Mulle passaa hyvin :D

Hemmo 22.03.2004 17:43

Mullekin pitäs käydä... jonsei tuu mitään yllättävää :D

groovyjay 23.03.2004 15:07

Quote:

Mullekin pitäs käydä... jonsei tuu mitään yllättävää :D

Perjantaina siis treffit ACS:ssa, ilmeisesti clubin osastolla vai? :?:

Finnshark 23.03.2004 15:15

Klubin osasto ja "Black Beauty" lienee hyvä kohtaamispaikka! Mikähän kellonaika olisi sopiva? :D

Hemmo 23.03.2004 20:14

Quote:

Klubin osasto ja "Black Beauty" lienee hyvä kohtaamispaikka! Mikähän kellonaika olisi sopiva? :D

Onko klo 16 liian aikaisin/myöhään ?

ToniH 23.03.2004 21:13

Que? (ihan pihalla), mitä - nyt perstaina ACS? Miten mä oon missannu koko homman? Millon meette paikalle, onko toi ehdotettu 16 mitään? Voisin tunkea mukaan, olis kiva nähdä porukka naamatusten vaikkei ecut tämän vuoden juttu mulle ookaan :wink:

Hemmo, kato, naapuri :wink: terv täältä Siuntiosta

All times are GMT +3. The time now is 11:44.