FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   Yleistä keskustelua (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Helpottaa harrastusta (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17629)

CC-5 18.03.2011 23:07

Helpottaa harrastusta

Melkein pakollinen,,, Saksinosturi,,,,, ituttaa kun ei oe aikaisemmin tullu hommattua .vette odottaa taivas alla että siviili vehket tulee huollettua .ja sitten vasta lellikki pääsee nosturille päivitykseen . Ei pakottanut kuluneita polvia tänään kun vaihdoin vaimon sivilli kilpurin iskarit taakse+öljyt koneesen +suodattimen ,,,,Sairaan Nautinnollinen Hetki,,,!!SUOSITTELEN !!!!Halpa investointi ,,,,voi myös käyttää käyttiksen huollossa !:D :D :D :D :D :D :D :D

CC-5 18.03.2011 23:13

Quote:

Originally Posted by CC-5
Melkein pakollinen,,, Saksinosturi,,,,, ituttaa kun ei oe aikaisemmin tullu hommattua .vette odottaa taivas alla että siviili vehket tulee huollettua .ja sitten vasta lellikki pääsee nosturille päivitykseen . Ei pakottanut kuluneita polvia tänään kun vaihdoin vaimon sivilli kilpurin iskarit taakse+öljyt koneesen +suodattimen ,,,,Sairaan Nautinnollinen Hetki,,,!!SUOSITTELEN !!!!Halpa investointi ,,,,voi myös käyttää käyttiksen huollossa !:D :D :D :D :D :D :D :D

Taidan laittaa myyntiin pari alumiini tunkia (tosi matalille autoille ,,Alle 8cm)

groovyjay 18.03.2011 23:14

Joo noi nosturit on kyllä ihania!!! Turha runkkaus on turhaa! :cool:

CC-5 18.03.2011 23:31

Quote:

Originally Posted by groovyjay
Joo noi nosturit on kyllä ihania!!! Turha runkkaus on turhaa! :cool:

no tulihan sitäkin tehtyä .......mutta ei enään ;-) Ihan oikeesti !!!motivaatiosta 90%++++Nosturin jälkeen ++++ suuntautuu oikeesen kohteeeseen ++++,,,, voi myös tulla katselee livenä jos kinnostaa ,,yv.tä.m ulla nostaa 1m ja se riittä ,jos tarviii enemmän niin laitetetaan helman ja nosturin välille pölkkyä:cool: SUOSITTELEN!!!!jäi ne zetan c6 jarrut hommaamatta mutta tää nosturi on cool ja jarruttaa kerkee myöhemmin,,,noita jarruja voi hommata myöhemmin kun saa ensin lentokentälle vauhtia lisää,,,,:cool:

pomppe 18.03.2011 23:40

Minkälaisen, ja mistä moisen hommasit?

KooJii 18.03.2011 23:55

Quote:

Originally Posted by pomppe
Minkälaisen, ja mistä moisen hommasit?

Niin ja oliko minkälaisissa hinnoissa?

CC-5 19.03.2011 00:40

Mun nosturi kaukosäätimelä nosto 100cm 2115,60e sis alv 23% noita tais olla vielä 2kpl ja 1kpl joka nostaa lähemmäs 2metrii alle 3donaa sis.alv ,,Kirkkonummella. Kuvia voin laittaa sähköpostiin I-Phonella.

Jarmo79 19.03.2011 00:48

Satuitko kuvia nappaamaan? Tuostahan voisi olla matalassakin tallissa riemua.

CC-5 19.03.2011 00:53

Quote:

Originally Posted by Jarmo79
Satuitko kuvia nappaamaan? Tuostahan voisi olla matalassakin tallissa riemua.

laitas s.posti osoite mulle niin lähetän kuvia heti

Jarmo79 19.03.2011 01:03

Quote:

Sulla on mun mun email viimeisimmässä privaviestissäkin, eikös tänne pistetä kaikille näytille, kun nyt toimii taas toi kuvaominaisuuskin :)

Jarmo79 19.03.2011 01:07

Quote:

Pistin privaakin, jos et halua forumille nähtäväksi :)

TOMAS 19.03.2011 08:10

Tossa linkissä CC-5:n nosturin kuva, hommasi samanlaisen kun mulla.

http://finnshark.com/forum/showthrea...t=14733&page=9

Helpottaa tosiaan harrastamista ihan helkkarin paljon.

CC-5 19.03.2011 08:17

Quote:

Originally Posted by TOMAS

Ja on hyvä!!!!

TOMAS 19.03.2011 08:49

Quote:

Ja on hyvä!!!!

Ja tää Kake kruunaa koko homman.

--

pirre 19.03.2011 08:58

Quote:

Ja tää Kake kruunaa koko homman.
--

Eihän toimi samalla taajuudella kuin naapurin autotallin ovet ja auton keskuslukot (jälkiasennus) :D

TOMAS 19.03.2011 09:04

Quote:

Originally Posted by pirre
Eihän toimi samalla taajuudella kuin naapurin autotallin ovet ja auton keskuslukot (jälkiasennus) :D

Toivottavasti ei:D , joo ei toimi samalla taajuudella.

Rambe 19.03.2011 15:34

Quote:

ääh...mä luovutin ettimisen,kun kuvia pätkähti palikoista ja muista touhuista.nosturia ei näkyny,ainakaa kolmella ekalla sivulla...:confused:
lifteri lienee jokin salaisuus...:rolleyes: shhhhhhhh... :-$

TOMAS 19.03.2011 16:04

Quote:

Originally Posted by rambe
ääh...mä luovutin ettimisen,kun kuvia pätkähti palikoista ja muista touhuista.nosturia ei näkyny,ainakaa kolmella ekalla sivulla...:confused:
lifteri lienee jokin salaisuus...:rolleyes: shhhhhhhh... :-$

Ei täällä mitään mitään salaisuuksia ole.

Sorry jos linkki ei toiminnu suoraan tarkoittamalleni sivulle.

Tossa kuva

Ja tossa toinen

-

Rambe 19.03.2011 17:38

wautsi! toihan on ihan kätsyfis!:D paree tosiaan ku monta tunkkia ja pukkeja.menee pienempäänki talliin.

Jarmo79 19.03.2011 17:58

Juu, kuvat tuli mailiinkin, kiitos.

Onkos toi sellainen, että noi ajorampit voi lukita siten, että auton voi nostaa myös renkailta, jos ei helmojen alle halua/jaksa/tarvitse laittaa palikkaa?

energy 19.03.2011 18:27

Kätevän oloinen vehjes.. C3:sta ei kyllä keskipalkkia tuolla alas pudoteta mutta se nyt on pientä. :D

Harba 20.03.2011 11:48

Minkälaisen sähkönsyötön tuo tarvii ja minkälaiset mekaaniset lukot tuossa on? Ilmeisesti tuota ei tarvitse pultata lattiaan?

Miten paljon auton pohjasta jää näkyviin? Saako putkiston, kardaanin, vaihteiston tiputettua pois?

Nim.merkki "Sijoittaisiko remonttirahat nosturiin ja tekisi itse"

EDIT: Tallin sisäkorkeus vain 210cm, joten 80cm saisi vain nostettua, käyttistä vielä vähemmän. Turhan ahdasta työskennellä noin alhaalla olevan auton alla.

mikko. 20.03.2011 22:31

Meille tuli autotalliin just tämmönen:

Sillai vaan huonompi, ettei pääse auton alle kunnolla :confused:

CC-5 20.03.2011 23:04

Quote:

Originally Posted by Harba
Minkälaisen sähkönsyötön tuo tarvii ja minkälaiset mekaaniset lukot tuossa on? Ilmeisesti tuota ei tarvitse pultata lattiaan?

Miten paljon auton pohjasta jää näkyviin? Saako putkiston, kardaanin, vaihteiston tiputettua pois?

Nim.merkki "Sijoittaisiko remonttirahat nosturiin ja tekisi itse"

EDIT: Tallin sisäkorkeus vain 210cm, joten 80cm saisi vain nostettua, käyttistä vielä vähemmän. Turhan ahdasta työskennellä noin alhaalla olevan auton alla.

voimavirta hyd.pumulle ja paine ilma turvalukitukselle. voin lähettää kuvia i-phonella säköpostiin tai tai kännyyn ,vapaaksi jää mukavasti keskitunneliin .yvtä vaan!

TOMAS 21.03.2011 13:03

Tossa kuva CC-5:n tallista nosturista.
Toi uudenkarhee traktori ei tule nosturin mukana.

Tossa toinen kuva, siltojen vapaa väli on 86 cm.

--

mikko. 21.03.2011 15:40

On kyllä aika mainion näköinen kapistus :cool:

hateju 21.03.2011 16:48

uudessa haarakasilehtisessä oli kanssa juttu noista...:cool:
koskakohan sen tuon sais budjettiin ujutettua....:confused:
pitää käydä papan montulla ainakin toistaiseksi:-P

energy 22.03.2011 09:12

Quote:

Originally Posted by mikko.
On kyllä aika mainion näköinen kapistus :cool:

On, kyllä tuolla hyvin jo pääsee vauhtiin. :)

CC-5 23.03.2011 00:19

No niin, Nyt on tullut aloitettua ,,, ehkä kevään päivitys ,, saksinosturilla. Aluksi tuo kaukosäädin nauratti,,,,Ei enään ! Pirun hyvä keksintö monessakin asiassa kun irrotat raidetankoa pyörän navasta tai sovittelet iskarin pulttia,,,metalliputki kohteen alle (ei tietenkään rungon alle) ja sitten kaukosäätimestä ylös tai alemas niin hOmma käy!

pirre 23.03.2011 08:43

Quote:

No niin, Nyt on tullut aloitettua ,,, ehkä kevään päivitys ,, saksinosturilla. Aluksi tuo kaukosäädin nauratti,,,,Ei enään ! Pirun hyvä keksintö monessakin asiassa kun irrotat raidetankoa pyörän navasta tai sovittelet iskarin pulttia,,,metalliputki kohteen alle (ei tietenkään rungon alle) ja sitten kaukosäätimestä ylös tai alemas niin hOmma käy!

Aijai on päästy Vierumäelläkin 2000 luvulle, unholaan jää koivupölkyt ja haitari tunkit, minun nuoruudessani tojotia runkatessa käytin noita. Mahtavaa :thumrigh:

Wessi 23.03.2011 09:10

Tuo on kyllä hyvä peli. Itsellä 2-pilarinosturissa on usein pilarit tiellä. Alla on hyvä puuhailla, mutta ulkopuolella oven kohdalla ei voi tehdä yhtään mitään. Autosta ulos ja sisään meneminenkin on tosi hankalaa.

Vieressä olisi tilaa tuollaiselle... :-k

Wessi 23.03.2011 09:13

Quote:

Originally Posted by mikko.
Meille tuli autotalliin just tämmönen:

Sillai vaan huonompi, ettei pääse auton alle kunnolla :confused:

Onkos tuo sellainen malli, että se on tarkoitettu siirreltäväksi tallissa? Kulkeeko helposti? Saako varastoitua muuten kuin lattialla (auton alla)? Minkä hintainen laite?

mikko. 23.03.2011 09:20

Quote:

Originally Posted by Wessi
Onkos tuo sellainen malli, että se on tarkoitettu siirreltäväksi tallissa? Kulkeeko helposti? Saako varastoitua muuten kuin lattialla (auton alla)? Minkä hintainen laite?

Tuossa kuvassa näkyy tuo kahva, jonka avulla sen siirtely tallissa onnistuu ihan näppärästi, pyörät alla ja kulkee helposti. Varastointi auton alla on se kätevin tapa. Painaa sen verran ettei kovin usein viitti nostella seinää vasten pystyynkään.

Hintaa voi ihmetellä tuolta http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/5...kki-2_5-tonnia

Jos kiinnostaa niin sharkkialennukset kuuluu aina asiaan. :rolleyes:

pirre 23.03.2011 17:11

Quote:

Originally Posted by Wessi
Tuo on kyllä hyvä peli. Itsellä 2-pilarinosturissa on usein pilarit tiellä. Alla on hyvä puuhailla, mutta ulkopuolella oven kohdalla ei voi tehdä yhtään mitään. Autosta ulos ja sisään meneminenkin on tosi hankalaa.

Vieressä olisi tilaa tuollaiselle... :-k

Avain sana ongelmalle on: Epäsymmetrinen. Tolppa tulee etuoven saranoitten kohdalle.

TOMAS 23.03.2011 17:31

Quote:

Originally Posted by pirre
Aijai on päästy Vierumäelläkin 2000 luvulle, unholaan jää koivupölkyt ja haitari tunkit, minun nuoruudessani tojotia runkatessa käytin noita. Mahtavaa :thumrigh:

Onhan toi traktorikin jostain 2000 luvun alkupuolelta.

Tohon nosturiinkin saa siirtopyöräsarjan siirtoa varten, ei tarttee hommata traktoria.

Armat 23.03.2011 23:12

Quote:

Onhan toi traktorikin jostain 2000 luvun alkupuolelta.

Tohon nosturiinkin saa siirtopyöräsarjan siirtoa varten, ei tarttee hommata traktoria.

Kun tuota on nyt tarkemmin tuumaillut niin ompas pätevän näköinen laite! Miten on nosturin omiatajat, olisiko mitään järkeä ja/tai mahdollista nostaa nosturi seinäävasten pystyyn silloin kun sille ei ole käyttöä? Jaksaako käsin nostella vai toimisiko jos pulttaisi taljan nostoa varten seinään kiinni ? Paljonko on kokonaispaino laitteella?

CC-5 23.03.2011 23:38

tais olla 450kg

MikkoM 23.03.2011 23:53

Mulla olis tollanen traktori jo valmiina, mutta nosturi puuttuu:rolleyes: Niin Noitako ei tarvi pultata lattiaan kiinni? Selanen vois tulla itselläkin kysymykseen.

mrfrost 23.03.2011 23:59

Quote:

Originally Posted by MikkoM
Mulla olis tollanen traktori jo valmiina, mutta nosturi puuttuu:rolleyes: Niin Noitako ei tarvi pultata lattiaan kiinni? Selanen vois tulla itselläkin kysymykseen.

Ei tarvi.

kipi79 24.03.2011 00:22

Quote:

tais olla 450kg

Eli kahteen mieheen nostaa kärrylle ja pois?

CC-5 24.03.2011 22:32

Quote:

Originally Posted by MikkoM

Ei tarvii mutta suositellaan jos otat 2metriin nostavan

CC-5 24.03.2011 22:35

Quote:

Originally Posted by kipi79

En oo tarkemmin tutkinut mutta voi olla että voi purkaa osiin jos painaa liikaa,,, toi liikkuu neljällä karhulla ja neljällä talkoo miehellä,,esim peräkärryyn.

CC-5 24.03.2011 22:48

Hyvin on toiminut nosturi kun moottorista ei ole paikallaan kun alakerta,,,purkaminen oli vaivatonta kun ei tarvinnut maata betonilattialla .Kasaamiseen voi vierähtää enemmän aikaa .Vastaava C5 mestari kävi tänään tekemässä välitarkastuksen Kouvolasta käsin ,,,ilmeisesti meni läpi kun ei tullut pahemmin huomauttamista,,,,,Kiitos konsultoinnista ja apuvälineistä!!!!:cool: :cool: ja homma jatkuu.

jazka49 25.03.2011 08:03

Pitää varmaan juniorin kanssa käydä tuolla "vastaavan mestarin" luona tutustumassa tarkemmin vehkeeseen. Olen vähän niin kuin kahden vaiheilla - pilari vai tuollainen . . . juniori on pilarin kannalla, itse en oikein ole varma.

TOMAS 25.03.2011 08:24

Quote:

Hyvin on toiminut nosturi kun moottorista ei ole paikallaan kun alakerta,,,purkaminen oli vaivatonta kun ei tarvinnut maata betonilattialla .Kasaamiseen voi vierähtää enemmän aikaa .Vastaava C5 mestari kävi tänään tekemässä välitarkastuksen Kouvolasta käsin ,,,ilmeisesti meni läpi kun ei tullut pahemmin huomauttamista,,,,,Kiitos konsultoinnista ja apuvälineistä!!!!:cool: :cool: ja homma jatkuu.

Kun ei ollut mitään moitittavaa. Hyvissä käsissä homma on.

Kiitoksia Minnalle kahvista ja sulle pullasta ja oluesta.

TOMAS 25.03.2011 08:24

Quote:

Originally Posted by jazka49
Pitää varmaan juniorin kanssa käydä tuolla "vastaavan mestarin" luona tutustumassa tarkemmin vehkeeseen. Olen vähän niin kuin kahden vaiheilla - pilari vai tuollainen . . . juniori on pilarin kannalla, itse en oikein ole varma.

Tervetuloa vaan käymään.

poppamies 25.03.2011 21:16

Quote:

Originally Posted by kipi79

omineenkin menis muttei taida saada kunnolla otetta :-k

jazka49 30.03.2011 09:03

Kiitokset "vastaavalle mestarille" saksinosturin esittelystä. Ja ihan vähän siitä muustakin. Mukava oli rupatella ja parituntinen vierähti ihan huomaamatta.

Paluumatkalla kuuluikin sitten vierestä, että "voit laittaa sinne, että juniorikin on saksinosturin kannalla", joten hyvältä vaikutti - nosturi. Ainoa paha puoli oli, että nyt meni kyllä talli ihan totaaliseen remonttiin . . . sisäpuolelta.

No onhan taas koko kesä aikaa - että jos syksyksi saisi tehtyä tai siis teetettyä . . . ainakin osan . . . ehkä. :colors:

All times are GMT +3. The time now is 08:11.