FinnShark

FinnShark (http://finnshark.com/forum/index.php)
-   C5 (vuosimallit 1997-2004) (http://finnshark.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   C5 vetteä vailla (http://finnshark.com/forum/showthread.php?t=17684)

tylyttäjä 27.03.2011 21:49

C5 vetteä vailla

Iltaa vain kaikille

Nyt on iskenyt sellainen vette kuume että oli ihan pakko rekisteröityä tännekkin jotta alan miehet voivat neuvoa vähän amatööriä ostamaan kesäkäyttiksen ;)

En löytänyt haullakaan, onko porukka mitä mieltä tuosta eestin vetestä. Specsit olisivat meikäläiselle kohdallaan. Olisko veroarvio tuolle 15k¤ luokkaa?

http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/3853967

Pitkän mietinnän jälkeen olen päättänyt hylätä jenkkituonnin vaihtoehdon, joten nyt vaihtoehtoina päällimmäisenä suomesta osto tai sitten lähialueilta. Tuota viron autoa nyt olisi helppo ainakin käydä tsekkaamassa ihan päiväseltäänkin.

Foorumilaiset saa tarjota omiakin laitteita jotka eivät ole virallisessa myynnissä:D

pomppe 27.03.2011 22:03

Tervetuloa vaan forumille. Auto asiaan ei mulla nyt ole apuja, mutta kysymys olisi. Ootko sama tylyttäjä kuin .ORG-palstalla? Olen itse siellä "Pomppe1" nimellä. Uutta BMW 1600 GTL:ää odotellessa. ;)

Jarmo79 27.03.2011 22:04

Quote:

Originally Posted by tylyttäjä
Iltaa vain kaikille

Nyt on iskenyt sellainen vette kuume että oli ihan pakko rekisteröityä tännekkin jotta alan miehet voivat neuvoa vähän amatööriä ostamaan kesäkäyttiksen ;)

En löytänyt haullakaan, onko porukka mitä mieltä tuosta eestin vetestä. Specsit olisivat meikäläiselle kohdallaan. Olisko veroarvio tuolle 15k¤ luokkaa?

http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/3853967

Pitkän mietinnän jälkeen olen päättänyt hylätä jenkkituonnin vaihtoehdon, joten nyt vaihtoehtoina päällimmäisenä suomesta osto tai sitten lähialueilta. Tuota viron autoa nyt olisi helppo ainakin käydä tsekkaamassa ihan päiväseltäänkin.

Foorumilaiset saa tarjota omiakin laitteita jotka eivät ole virallisessa myynnissä:D

Toteutuneiden päätöksien perusteella sanoisin, että verot on 9-12k euroa.

Onnea vaan auton hankintaan :)

Jarmo

tylyttäjä 27.03.2011 22:12

Quote:

Originally Posted by pomppe
Tervetuloa vaan forumille. Auto asiaan ei mulla nyt ole apuja, mutta kysymys olisi. Ootko sama tylyttäjä kuin .ORG-palstalla? Olen itse siellä "Pomppe1" nimellä. Uutta BMW 1600 GTL:ää odotellessa. ;)

Heh, tämä onkin joka foorumille rekisteröinnin jälkeen ensimmäinen kysymys:cool: En ole sama hurjimus, mutta kilpailemme kyllä nimimerkin käytöstä adrenaliinipitoisten foorumien saralla. Orgissa olen joutunut tyytymään tylyyn:(

pomppe 27.03.2011 22:14

Quote:

Heh, tämä onkin joka foorumille rekisteröinnin jälkeen ensimmäinen kysymys:cool: En ole sama hurjimus, mutta kilpailemme kyllä nimimerkin käytöstä adrenaliinipitoisten foorumien saralla. Orgissa olen joutunut tyytymään tylyyn:(

Asia selvä!:D

VetteMan 27.03.2011 22:21

8-13t euron haarukassa verot, riippuen auton kokonaispainosta.
Virosta viime keväänä oman ceevitosen hain.
Lyhyt hakumatka ja edulliset hakukulut.
Auto kannattaa tutkia huolella, on tullut sieltä kolariautojankin vastaan.
VIN koodi kannattaa myyjältä etukäteen pyytää ja tarkistaa esim. carfaxin kautta auton historiatietoja.
Jenkkituonti kyseinen yksilö näyttäisi oleva.
Myös valojen e-hyväksynnät kannattaa varmistaa.
Vastaavuustodistuksen joutuu myös todennäköiseti hankkimaan.
edit: Jarmo79 ehtikin jo veroarviota kommentoimaan.

pomppe 27.03.2011 22:22

Forumin vakiotietäjä J.J:n auto on ainakin hyvä. Jos C5:sta ostamassa, niin toi kannattaa tsekata. Olis tota voimaakin vähän enemmän: http://www.nettiauto.com/chevrolet/corvette/3651677
.

Yorcci 27.03.2011 22:24

Ja jos vakio riittää/kelpaa, niin täällä Keski-Suomessa olis Juhateellä valmis -97 coupe automaagi myynnissä...

Jarmo79 27.03.2011 22:47

Quote:

Originally Posted by VetteMan
8-13t euron haarukassa verot, riippuen auton kokonaispainosta.

Tuossahan ei ollut varusteita lähellekään riittävästi, jos ilmoituksen paino pitää paikkansa. Taitaa nuo loppupään C5:t mennä melkein kaikki kateusveron puolelle, kun muutamat kriittiset kilowatit on tullut lisää.

EDIT. Jaa, no olihan noissa päätöksissä useitakin pienemmän veroprosentin autoja. Käytännössä tuo Viron yksilö menee tuonne haarukan yläpäähän.

niklas83 29.03.2011 23:53

osta vanhempi c5 niin säästät PALJON rahaa. mulle tuli 98 vetteen 5400e veroa.

+ että käyttövero on 97-00 vetessä noin satasen ku se on 01 jälkeen muutama satanen

jos ostat -97 niin säästyy vielä noin 1000e kun ei tarvitse valoja vaihtaa.

jos ostat toi musta virosta niin kannattaa kysyä jos vielä löytyisi orggis valot. noi ajovalot ku ei taida olla E hyväksyttyjä

kannattaa ARK:ista (viron ake) kysyä jos on vastaavuustodistus vielä tallella. säästin itse siinä 400e puuttui jarruista ja turvavöistä. ja jos auto ois ollut 6kk uudempi niin myös käynnistyksenestosta ois tarvinnut lisäselvityksen.

toi auto on luultavasti tullut viroon joskus 2006-2007 samaan aikaan ku mun vette . mun auton rekkari oli muuten sama mutta viimeinen kirjain eri.

suosittelen carfaxin tilaamista ennen auton ostoa. kävin ensin kattomassa yhtä mustaa -97 joka piti olla ajettu 80tkm ja virheetön. oli varmaan ajettu ainakin 300-400tkm ja kolaroitu

Jarmo79 02.04.2011 20:45

Quote:

Originally Posted by Puman
Ja, jos autoliike myy jotain halvalla, voi päätellä mitä jobbari on itse autostaan joskus ja jossain maksanut.

Tämä pätee yhtä lailla kyllä myös kalliimpiin... Siitä kyllä samaa, että sitä halvinta ei kannata metsästää.

niklas83 02.04.2011 22:08

juu tietenkin niin siisti ku mahdollista tai sit huonompi ja halvempi. mutta tarkoitin että 97 tai 04 niin samakuntoinen auto voi verojen takia maksaa 15.000e enemmän. + joka vuosi 200-300e enemmän.

sillä hinnalla saa jo hommattua toinen harrasteauto :cool:

Jarmo79 04.04.2011 12:24

Quote:

Originally Posted by Puman
Yksityisen maahantuoma vette on siinämäärin parempi vaihtoehto kuin autoliikkeen itsetuoma, koska yksityisen ja autoliikkeen hakukriteerit ovat erilaiset. Autoliike etsii aina sen halvimman katiskan, josta saa meikaamalla suht hyväkuntoisen näköisen.

Joistakin yksityisillä myynnissä olevista taxfree-autoista tulee väistämättä sama kuva.

tylyttäjä 04.04.2011 21:54

No niin pitihän se arvata miten tässäkin auto ostoksessa käy. Nälkä kasvoi syödessä ja tuli tilattua c6 vette jenkkilästä:p Saapa nähdä millainen vekotin sieltä tulee:confused:

issis 04.04.2011 22:06

Sillä lailla! :cool:

Speksejä kuvien kera, kiitos!

Jarmo79 05.04.2011 17:05

Quote:

No niin pitihän se arvata miten tässäkin auto ostoksessa käy. Nälkä kasvoi syödessä ja tuli tilattua c6 vette jenkkilästä:p Saapa nähdä millainen vekotin sieltä tulee:confused:

Tuskin tuo nyt kovin huono hairahdus oli :cool:.

pomppe 05.04.2011 19:04

Quote:

Hieno valinta! C6 itselläkin.:)

groovyjay 05.04.2011 19:23

Quote:

:cool: :cool: :cool: 10 points!

tylyttäjä 05.04.2011 19:43

Kyllähän se hieman jännittää 20 kiloeuroa siirtää tuntemattomaan, toivotaan nyt kuitenkin että peli pysyy rehellisenä, tai muuten se muuttuu rumaksi:D Elikkä musta c6 targa vm.05 n. 100 tkm ajettuna kuulemma kaikilla tehtaan optioilla tulossa, ja tietenkin manuaalina;) Pitkään ollut haaveena saada auto valkeilla nahkajakkaroilla ja nyt se siis tulee:p Onhan tää suomen järjestelmä vaan käsittämätön että toisen auton hinnan saat laittaa ennen kuin saat laitteen rekisteriin:mad: Kuopion kaduilla lipuu siis kesäkuun alusta yksi vette enemmän.
ps. laitellaan kuvia sitten kun beibi on omassa pihassa:cool:

VetteMan 05.04.2011 20:20

Onnittelut hankinnasta!
Eihän tuo C6 ole ollenkaan huono valinta :cool:
Olis varmaan enemmänkin noita suomessa, jos ei tuo autoverotus olis tuollainen..
Ei taida edes riittää ostohinnan kertominen kahdella :(

DummyShark 06.04.2011 20:45

Hieno valinta! Onnea hankinnasta :salut:

Juke 06.04.2011 23:20

Onnittelut!

Ei malttais odottaa kesäkuuta, että näkee edes kuvia... =P~

All times are GMT +3. The time now is 12:36.