![]() |
Kokemuksia ajovalon toiminnasta?
Ajovalot ei suostu kytkimestä menemään päälle..samaten "valoluomet"pysyvä alhaalla..?
valoluukun, rele boxi vaihdettu/sulakkeet tarkistettu Jännite lepää (12v)molemmissa luomen moottorin johdossa..??? (Onko rele boksi sittenkin rikki..?) Mutta pitkät ja parkit pelittää.. Onko "viiksi valo kytki" tyyppivikana..? Vai onko muuta vika tietoo/kokemuksia asiasta..? |
Quote:
Eli siis eikö jännite-eroa ole silloinkaan, kun käännät virtakytkimestä? Pyydä jotain kääntämään valokytkintä ja mittaa itse ja jos jännitteet vaihtelee, niin samalla kuulet liikkuuko moottorissa mitään. Oletko koittanut pakko-ohjata lamppuja? En kylläkään ole katsonut, miten tuo ohjaus sähköisesti toimii, mutta 12V molemmissa nastoissa voisi hyvinkin olla ihan normaalia lepotilassa ja jompikumpi nasta maadoittua valokytkimestä käännettäessä. Jarmo |
Quote:
Tässä yksi ja tässä toinen juttu aiheesta. En tutkinut tarkemmin, vain sen, että samasta (kuin oma vika) kyse. |
Viiksi-katkaisijassa on ollut joillain vikoja.
Muistaakseni Vetteman kirjoitti omassa " C5 kesäkäyttikseksi " ketjussaan korjanneensa tuon viiksen. Taisi kylläkin hänellä olla vika vilkuissa, jos en ihan vikaan muista. |
Quote:
Niin..Olen sitä mieltä,ettei se vika ole luukku moottorista tai lampuissa,? Ehkäpä,joku yhteinen maa paikka ..tms onko miinus (-)kateissa..? Pitäsi löytää miinus "piste",joka antaa valolle ja luukun moottorille,vaihto ehtoisesti miinuksen napaan..? Missäköhän valojen miinus "piste" sijaitsee..?? |
Quote:
|
Yhdet maapisteet on rungossa, etukelkan kiinnityspultin juuressa.
Service Manualista selviää maapisteiden sijainti. Olikos tässä kyseisessä autossa vähän muitankin sähköongelmia ollut?? |
Quote:
Jep? Nyt on kokeiltu valot ja luukun moottorit suoralla sähköllä..ja toimii' Mutta edelleen ajovalot ja valo luukut EI toimi kytkimestä..ja on toiminnut.. Maatakin löytyy liittimeistä..Rupesi etsimään,valokytkimen piuhoja kykimeltä, toivottvasti löydän mitattavaa..kai sinne tulee jännite ja lähtee valoille/releelle...? Ps.oletko mitannut omasta luukuista jaännitteet..?Käsittääkeni rele boxi vaihtaa napasuutta ja luukut liikkuu haluttuun suuntaan,vaihtaten plussan miinukseen??.. |
1 Attachment(s)
Tässä kuva missä sijaitsee noi maadoitus pisteet
|
Quote:
Jarmo |
Valot on siis toimineet? Oletko tehny jotain remppaa talven aikana? Jos et, ja sulakkeet ja releet on ehjät niin sitten lähtisin tutkimaan sitä viikseä. Omassa ainakin valot tuntuu välillä toimivan satunnaisperiaatteella joten mullakin lienee viiksen purku edessä sitten kun alkaa ottamaan pannuun tarpeeksi.
|
Quote:
|
Tuo valojen rattaan kuluminen aiheutti ainakin minulla ennen hajoamistaan melko kovan äänen pariinkin kertaan. Valoja aukaistessa rutisi oikein huolella... Melko selvä vikakuvaus siitä että ratas on mennyt, mutta minulla ei ollut vain rattaat kulahtaneet, vaan jostain syystä oli halkaissut koko rattaan. Mutta siis edelleen ratas toimi "sulakkeena" ja hajuso rattaasta.
Mutta tuo vika voi olla myös viiksessä! Itselläni tämä vika ilmestyi aika pian auton oston jälkeen. Viiksen vaihtamalla tokeni. Ilmeisesti viiksen läpi menee koko valojen käyttämä virta, joten jos on normi DOT valot vaihdettu eurovaloiksi niin virrankulutus viiksen läpi on kasvanut ja pienikin häiriö kontaktissa lämmittää ja sulattaa viiksen sisältä. Minulla sen aiheuttivat todennäköisesti nuo rekisterikilven paikalla olevat ylimääräiset LeMans lisäpitkät joita tuolla California - Montreal erikoiskokeella tuli käytettyä yön pimeinä tunteina... |
Quote:
Kiitos "maa"kuvista.. Olen hypistellyt...maat mitattu...keulasta taakse päin edeten.. Mutta en viellä löytänyt (No:1)maa nippua??(Pitäskö olla kuskin puolella/sisällä/koe taulun allako..??? Sulakkeet tarkastetu..myös sisä s-keskuksen (No:52)peltinen sulake?? Joka näyttäs olevan kunnosssa..Olen ymmärtänyt,että tämän "pitäisi" syöttää valo kytkintä..? Vai onko tämän välissä,viellä jotain..?? |
Quote:
Jos ratas on pas..? Käsittääkeni valot lipat voi nosta puoliksi ym..? Jos testaa laittamalla,suoran sähkö suoraan lipan moottorille ja vaihtelee napasuutta..kyllä ratas ongellma pitäs selvitä....?? |
Quote:
Niinpä..Kaivoin,valo viiksen sähkö liittimen ja mittasin tulevan ja menevän johdoista..Jotain mätää on kytkimessä..lisä tutkimuksia..( |
Quote:
Maadoitus pisteet numero 1 ja 6 on kynnyslistan alla eli ton kuvassa olevan osan irrotat niin löytyy maadoitus pisteet ![]() |
Quote:
Vika näyttäs olevan kytkin "viiksessä"??..semmonen jo tilattu. Laitoin johto lenkin sähkö syötön ja valo liittimeen,kytkimen liittimessä.. JA syttyihän ne...( Vikahan tuli ensin etuvilkkuihin,jotka ei vilkuttanut (hätävilkkurele vaihtoon) ja sitten ajovalot hävisi...luukut eivä liikkuneet Veikkaan vaan,että kaikki näihin liittyvät viat,ovat samasata viiksestä..?..tana |
Quote:
|
Quote:
Jovain..päädyin valokytkin "viiksen"vikaan.. Kytkin johtolenkin,kytkimen johto liittimeen (sähkö liittimestä lampun liittimeen)Näin ohittaen valokytkimen.. Ja kumma,valot syttyivät.. Ja postia rockautoon (104€+rahti) ps.Myös etuvilkut hävisi,ennen ajovaloja..toiv korjaantuu samalla..?? Onko tietoo,missä sijaitsee syt.puolien maa piste..Konee takana lohkossa ? VAI kannessa?? On tullut epä varmaa tietoo..) |
Uskoisin että etuvikut korjaantuu samalla.
Mulla katoili väillä toinen etuvilkku, mutta putsaamalla kytkimen ongelma poistui. |
Quote:
Onko tietoo moottorin maa pisteet? Ja montako johdinta menee..? esim missä sytyspuolien maa sijaitsee,Kannessa?? vai Lohkossa?? (mulla,tietolähteissä eroavuuksia..( CKP anturi on mennyt pari kertaa,siksi kyselen..muuten lähetän myyjälle palautusta asiasta.. Ihan varmuudeksi... |
| All times are GMT +3. The time now is 07:45. |